آنچه در این مقاله می‌خوانید

کشور استرالیا بزرگترین جزیره دنیا است. این کشور جزیره ای که قاره اقیانوسیه را تشکیل می دهد، با سواحلی دیدنی و خوش آب و هوا، حیات وحشی منحصر به فرد، فرهنگ غنی و غذاهای خوش طعم، آنقدر خاص و جذاب است که هر فردی را برای مسافرت به این کشور وسوسه می کند.

استرالیا به عنوان ششمین کشور بزرگ و پهناور دنیا شناخته می‌شود. پایتخت این کشور شهر کانبرا  است که ساختمان مجلس هم در آن قرار گرفته است. بومیان استرالیایی تقریباً حدود ۵۰ هزار سال پیش، قبل از اینکه بریتانیایی‌ها به این کشور دسترسی پیدا کنند، در استرالیا زندگی می کردند.

بومیان استرالیا سبک زندگی و زبان خاص خود را دارند و امروز نیز می توانید شاهد استرالیایی های بومی تباری باشید که در نواحی مختلف این کشور ساکن هستند. حتی امروزه هم بومیان استرالیایی در دره ها و کرانه رود ها ساکن هستند. کشور استرالیا در سال ۱۹۰۱ برای اولین بار از کشور بریتانیا جدا شد و به صورت مستقل اداره شد.

این کشور با ۷ هزار و ۶۸۷ کیلومتر مربع به عنوان ششمین کشور وسیع دنیا شناخته شده است. وسعت آن چیزی در حدود ۴.۶ برابر ایران است. استرالیا با کشورهای دیگر مرز خاکی ندارد. زیرا دور تا دور آن را آبهای اقیانوسی فرا گرفته است.

امروزه استرالیا عضو کشورهای سازمان ملل متحد، اتحادیه کشورهای مشترک المنافع ، گروه ۲۰ و آنزوس است و به عنوان سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می‌شود.

زادگاه کوالاها کشوری ثروتمند بوده و درآمد خود را از راه‌های مختلف همچون فروش نفت و گاز، صنایع تولیدی و ساخت و ساز، معادن، کشاورزی، توریسم، تحصیل و آموزش کسب می کند. در سال ۲۰۱۳ استرالیا به لحاظ ثروت عمومی که در اختیار ساکنانش بود، بعد از کشور سوئیس در رتبه دوم جهانی قرار گرفت. طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در این جزیره تنها ۵.۸٪ گزارش شده است.

در سال ۲۰۱۴ کشور استرالیا ۲۳ میلیون نفر جمعیت داشت و با این آمار بیشترین جمعیت در ایالت‌های نیوساث‌ولز و ویکتوریا می‌بود. استرالیا دارای تنوع فرهنگی فراوانی است که این تنوع در سبک زندگی مردم به وضوح مشهود است.

در استرالیا مدارس به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و نام نویسی افراد بنابر مدارس نزدیک به محل سکونت شان شکل می گیرد.

با این وجود سیستم آموزشی در هر ایالت قوانین خود را دارد. استرالیا دارای ۳۸ دانشگاه دولتی بوده و همچنین ۲ دانشگاه خصوصی دارد. هر ایالت دراین کشور تعداد زیادی دانشگاه و همچنین مرکز آموزشی دارد و دانشگاه‌های برتر استرالیا در تمامی ایالت ها وجود دارند. این دانشگاه‌ها از رتبه بالایی در سطح جهانی برخوردار هستند. به طوری که ۳۳ دانشگاه استرالیا در رده بندی QS وارد شده و تعداد ۳۱ مورد هم در رده بندی تایمز جای دارد.

برترین دانشگاه های استرالیا در بین ۲۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و بقیه آن ها در بین۴۰۰ دانشگاه مطرح دنیا خودنمایی می کنند.

در واقع تمام مراکز و موسسات آموزشی کشور استرالیا پذیرای دانشجویان خارجی هستند. به خاطر بسپارید تحصیل در کشور استرالیا مستلزم پرداخت شهریه می باشد.

البته حتما شنیده اید که می گویند “شنیدن کی بود مانند دیدن”.  اگر دوست دارید استرالیا را بیشتر بشناسید شاید تجربه جالبی باشد که سقری تفریحی به این کشور داشته باشید. تنها با اخذ ویزای توریستی استرالیا امکان سفری خاطره انگیز به این کشور برای شما و خانواده تان ممکن می شود.

آب و هوای استرالیا به علت وسعت زیاد این قاره در هر نقطه متفاوت بوده و بسیار تحت تاثیر جریانات اقیانوسی می باشد. در مجموع در قسمت‌های شمالی این قاره بیشتر شاهد فصل‌های بارانی و خشک هستیم، به شکلی که آب و هوای آن کاملا گرمسیری می باشد.

در قسمت جنوب غربی این قاره آب و هوا مدیترانه ای بوده و در جنوب شرق آن آب و هوا اقیانوسی و همچنین نیمه گرمسیری است. بیشتر سرزمین‌های این کشور چهار فصل را تجربه می‌کنند.  فصل‌ها در استرالیا بر خلاف نیمکره شمالی زمین هستند.

ماه های دسامبر تا فوریه تابستان، مارس تا می پاییز، ژوئن تا آگوست زمستان و سپتامبر تا نوامبر بهار می باشد.

صنعت توریسم در استرالیا بسیار پر رونق است و جاذبه های گردشگری استرالیا از دیدنی ترین جاهای دنیا است. این سرزمین عجایب و شگفتی‌ها زیادی را در خود جای داده که تعداد زیادی از آنها پدیده های طبیعی هستند.

دلایل زیادی برای مهاجرت به استرالیا و سفر و گشت و گذار در آن جا وجود دارد. از بغل کردن کوالاها و بازی با کانگوروها گرفته تا موج سواری و سقوط آزاد و غواصی در آب های نیلگون و خروشان اقیانوس آرام، همگی خبر از سفری هیجان انگیز و فراموش ناشدنی می دهند.

هر ساله میلیون‌ ها نفر از سراسر دنیا با اهداف مختلف به استرالیا سفر می‌ کنند. جاذبه های گردشگری استرالیا یکی از منابع اصلی درآمد این کشور محسوب می شود. استرالیا یک کشور وسیع است که کمی از ایالت متحده کوچکتر است. در حالی که جمعیت آن به تنهایی با ایالت نیویورک برابری می کند. پس جای تعجب نیست که کشوری به این وسعت، میزبان عجیب ترین مکان ها و مخلوقات دنیا باشد.

کشور استرالیا یکی از زیباترین کشور های جهان است. اما زیبایی آن تنها به سواحل، کوه ها و یا جنگل هایش محدود نمی شود. این کشور زیبایی های بیشتری دارد که توانسته است به واسطه آن ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند فقر و بیکاری را در این کشور خشک کند.

شاید به همین دلایل است که بسیاری از مردم فکر می کنند که این کشور بهترین کشور برای مهاجرت است. افزوده می شود. ما کارشناسان پارسی کانادا امروز قصد داریم در این مقاله شما را با جاذبه های گردشگری کشور استرالیا و نحوه اخذ ویزای توریستی این کشور آشنا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری استرالیا

زادگاه کانگوروها در گذر زمان

بر اساس شواهد به جای مانده، حدود چهل و دو هزار سال قبل گروهی از مردمان شکارچی جنوب آسیا، برای یافتن غذا و شکار حیوانات، اندک اندک شروع به مهاجرت به سرزمین‌های جنوبی تر نمودند و از راه جزیره‌ها و کانال‌هایی که آسیا را به شمال استرالیا وارد می‌کند به شمال کوئینزلند وارد شدند و سپس با پراکنده شدن در سراسر استرالیا، قبایل مختلف بومیان استرالیا را پای نهادند. این مردمان، ده‌ها هزار سال بدون ارتباط با سایر مناطق دنیا در این سرزمین زیسته ‌اند.

بومیان استرالیایی پنجاه‌ هزار سال قبل از این که بریتانیایی‌ها به استرالیا دست پیدا کنند، در آن جا زندگی می کردند. زبان و نوع زندگی خاص خود را داشتند. امروزه می توانید بومیان قدیم را در نواحی مختلف  استرالیا بیابید. آنها هنوز هم ساکن دره‌ها و کرانه رود‌ها هستند. سیدنی، قدیمی ترین و بزرگ‌ترین شهر استرالیا، پایتخت ایالت نیوساث‌ ولز است.

این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قاره اقیانوسیه به حساب می‌آید که کوچک‌ ترین قاره دنیاست.

شهرهای مهم استرالیا

استرالیا دارای 6 ایالت و دو قلمرو است. هر یک از ایالت های استرالیا پایتخت خود را دارند. در اینجا قصد داریم به معرفی مهمترین شهرهای استرالیا بپردازیم:

سیدنی

سیدنی به عنوان بزرگ‌ترین و البته قدیمی ‌ترین شهر استرالیا بوده و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو می باشد. تعداد ایرانیانی که به این کشور مهاجرت کرده اند به ۹٬۳۲۳ نفر رسیده است. سیدنی به عنوان نماد کشور استرالیا شناخته می شود. این شهر جذابیت‌های بسیار زیادی داشته و دویست و هجده سال از تاسیس آن می‌گذرد. این شهر در جنوب شرقی کشور استرالیا قرار گرفته و به عنوان اولین مکانی شناخته می شود که بیشترین تعداد بازدیدکننده را در ابتدای ورود به این کشور دارد.

ملبورن

ملبورن با حدود ۴ میلیون نفر جمعیت، پایتخت ایالت ویکتوریا، اولین پایتخت کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهمترین شهر فرهنگی این کشور است . به لحاظ جمعیت دومین شهر کشور پهناور استرالیا است .امروزه این شهر به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح و جهانگردی و نیز فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می‌شود. تا جایی که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش این کشور یاد می گردد. اگر به دنبال این هستید که ملبورن را به خوبی به خاطر بسپارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از خیابان‌های معروف این شهر دیدن کنید.

کانبرا

کانبـِرا پایتخت کشور استرالیا می باشد. جمعیت این شهر چیزی بالغ بر  ۳۲۵ هزار نفر است و به عنوان بزرگ‌ ترین شهر غیر بندری استرالیا به حساب می‌آید. کانبـِرا در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی سیدنی و ۶۵۰ کیلومتری شمال شرقی ملبورن واقع شده است. در سال ۱۹۰۸ در توافقی که بین سیدنی و ملبورن شکل گرفت، کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا انتخاب شد.

ادلاید

آدلاید مرکز شهر ایالت استرالیای جنوبی بوده و به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا شناخته می شود. ادلاید حدود ۱٫۲۸ میلیون نفر جمعیت دارد. به ساکنان این شهر «آدلایدین» می گویند.

پرت

پرت مرکز ایالت استرالیای غربی می باشد. این شهر با ۱،۶۵۰،۰۰۰ جمعیت به بزرگترین شهر استرالیای غربی تبدیل شده ‌است. علاوه بر این، پرت چهارمین شهر بزرگ استرالیا محسوب می‌شود.

داروین

بندر داروین درواقع مرکز ایالت سرزمین شمالی در کشور استرالیا می باشد. داروین در کناره خلیج بیگل و دریای تیمور بنا شده و ۱۶۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. این شهر از نظر نظامی اهمیت زیادی دارد و پایگاه های نظامی زیادی در آن مستقر است. علاوه بر این پرورش گاه های آبزیانی همچون کروکدیل و انواع ماهیان از صنایع مهم این بندر به حساب می آید.

هوبارت

هوبارت پایتخت ایالت جزیره ای تاسمانیا و همچنین پرجمعیت ترین شهر این ایالت است.هوبارت بعد از سیدنی به عنوان قدیمی ترین شهر استرالیا می باشد. این شهر در جنوب شرقی ایالت جزیره ای تاسمانیا و درحاشیه رودخانه Derwent واقع شده است. هوبارت قلب مالی و اداری تاسمانیا می باشد، علاوه بر این به عنوان یک بندر اصلی در کشور استرالیا به شمار می آید.

جاذبه های گردشگری استرالیا

بریزبین

بریزبین پایتخت ایالت کوینیزلند است و به عنوان محبوب ترین شهر این ایالت به حساب می آید. به علاوه بریزبین بعد از سیدنی و ملبورن، سومین شهر محبوب استرالیا است.این شهر در جنوب شرقی ایالت کویینزلند واقع شده و حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد. رودخانه بزرگ بریزبین از شهر می گذرد.

جالب ترین صحنه هایی که فقط در استرالیا می توان آنها را دید

همانطور که گفتیم استرالیا بی شک یکی از زیبا ترین کشور های جهان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. برخی از دیدنی های طبیعی جهان را تنها در این کشور می توانید ببینید. پس حتما برای سفر به این کشور زیبا برنامه ریزی کنید و  مجذوب طبیعت زیبای آن شوید. در ادامه به معرفی برخی از این جاذبه های گردشگری خواهیم پرداخت. حتی ممکن است با مراجعه به یک وکیل مهاجرتی قانع شوید که حتی به این کشور مهاجرت کنید.

جاده اقیانوس بزرگ

مسیر تماشایی گریت اوشن که احداث آن به سال‌های 1919 – 1932 مربوط است. این مسیر توسط سربازانی ساخته شده  که از جنگ جهانی اول برمی‌گشتند و بزرگ ‌ترین یادبود جنگی دنیا به شمار می ‌رود. در طول این جاده، لوح‌هایی وجود دارد که داستان هر کدام از این افراد را بازگو می‌کند.این مسیر جاده ای به یاد سربازان کشته شده در جنگ ساخته شده است.

نکته تحسین آمیز در مورد این سربازها این است که علاوه بر دوام آوردن و زنده ماندن در جنگ، توانستند این جاده را در شرایطی سخت و بدون تجهیزات پیشرفته ایجاد کنند.

با 90 دقیقه رانندگی از مرکز شهر می توانید به این جاده بزرگ برسید. طول این جاده 243 کیلومتر است و در جنوب شرقی استرالیا بین شهرهای ویکتوریا تورکای و آلانسفورد قرار دارد.

بازدید از ملبورن بدون دیدن جاده معروف بزرگ اقیانوس کامل نمی شود. این جاده ساحلی خیره کننده از میان صخره ها و از بین شهرهای ساحلی شگفت انگیزی عبور می کند. در خط ساحلی چشمگیر ویکتوریا از سمت جنوب غربی محدوده ای باورنکردنی از مناظر را می توان دید و امواج مشهور جهان را می توانید در ساحل بلز یا در آنگلیس ببینید و از دهکده جذاب ماهیگیری قدیمی بندر انجل دیدن کنید.

جزیره فراسر

این جزیره زیبا در ایالت کوئینزلند واقع شده و دارای جنگل های انبوه، تپه های شنی، دریاچه آب شیرین و صخره های ماسه ای رنگارنگ می باشد. گفته می شود Faster Island که فاصله ی بسیار کمی با Harvey Bay دارد، بزرگترین جزیره ی شنی در دنیاست.

جزیره فریزر در حدود 250 کیلومتری شمال بریزبن واقع شده است و می توانید با کشتی از رودخانه هدز یا اینسکیپ پوینت و یا با هر یک از تورهای مسافرتی که از خلیج هروی، ساحل رنگین کمان، ساحل نوسا، بریزبن یا ساحل طلایی عبور می کند به این جزیره بروید.

اگر چه تورهای یک روزه به این جزیره زیاد است اما اگر از آن دسته افرادی هستید که از طبیعت گردی لذت می برید بهتر است در سفر خود به استرالیا چند روز در این جزیره بمانید و از اقامت در کمپ یا خانه های ییلاقی و هتل لذت ببرید. اگر می خواهید به استرالیا سفر کنید و عاشق تماشای نهنگ ها هستید، بهتر از ماه های ژوئن تا نوامبر را از دست ندهید.

ساحل کابل

منطقه کابل در شهر بروم در ایالت استرالیای غربی واقع شده است و به عقیده بعضی ها این منطقه از محبوب ترین نقاط این ایالت از لحاظ گردشگری می باشد. این ساحل با خیره کنندگی خاصی که دارد، به خاطر ماسه های سفید، غروب زیبای آفتاب و آب درخشان آبی اقیانوس هند معروف می باشد.

شتر سواری در سواحل Cable Beach هم طرفداران زیادی دارد. البته کسانی که ماشین سواری را بیشتر دوست دارند، می توانند از موتورهای چهارچرخ برای سواری روی ماسه ها استفاده کنند. نام این ساحل از کابل تلگرافی گرفته شده است که در سال 1889 بین بروم و جاوا کشیده شد.

جزیره ویتساندی

مجوعه خیره کننده 74 جزیره در منطقه Great Barrier Reef استرالیا، آن را به یک مقصد بسیار عالی برای مسافرانی تبدیل کرده که مشتاق کاوش زندگی های دریایی که در آب های این نواحی زندگی می کنند، هستند. با اینکه بیشتر جزیره های Whitsunday خالی از سکنه هستند، ولی 7 جزیره دارای استراحتگاه های فوق العاده ای می باشند.

از جمله استراحتگاه بسیار معروف one & only در جزیره ی Hayman Island است که بسیار مورد توجه افراد مشهور و ثروتمند قرار گرفته است.یکی از زیباترین مکان های جزیره ی ویتساندی نام دارد.

این جزایر برای برای مسافرانی که به دنبال یک تعطیلات شاد در یک منطقه ی گرمسیری هستند و یا از غواصی لذت می برند، بهترین گزینه می باشد.

پارک ملی پرنولولو

این پارک در ایالت جنوبی استرالیا واقع شده و میزبان یکی از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری استرالیا محسوب می شود. جالب اینجاست که این مکان ابتدا تنها توسط بومیان استرالیا و کشاورزان شناخته شده بود. در واقع هنگاهی که مستندی از این محیط در سال 1983 ساخته شد، این منطقه به شهرت رسید.

از آنجا که  پارک ملی پرنولولو در یک منطقه نسبتا دور افتاده قرار دارد، بازدیدکنندگان می بایست وسایل ضروری را به همراه داشته و مسافت این منطقه تا اردوگاه را با پای پیاده طی کنند.

پارک ملی پورنولولو در منطقه کیمبرلی در غری استرالیا قرار دارد و این منطقه نیز جز میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

در این پارک ستون های شنی منحصر به فر و دره های بزرگ و دشت های ناهموار نارنجی رنگ دیده می شود. مسیرهایی که برای پیاده روی در این پارک در نظر گرفته شده است چشم اندازه باور نکردنی و منحصر بفردی دارد که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

در این پارک علاوه بر پیاده روی، رانندگی و یا کوهنوری می توان با هواپیما بر فراز آن پرواز گرد و از منظره هوایی فوق العاده این جزیره لذت برد. امکان کمپ زدن در این پارک وجود دارد و محیط این پارک کاملا دست نخورده و بکر است.

محدوده بنگل بنگل، درون این پارک قرار گرفته و 578 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این پارک به خاطر تپه های ماسه سنگی معروف است. این تپه ها در نوع خود منحصر به فرد است و از کنار هم قرار گرفتن و ترکیب نوارهای نارنجی و خاکستری تشکیل شده است.
تفاوت رنگ این تپه ها به دلیل تفاوت در میزان رس و تخلخل لایه های ماسه سنگ است، به این ترتیب که  نوارهای نارنجی از ترکیبات آهن اکسیده شده در لایه هایی تشکیل شده اند که خیلی سریع خشک می شوند و نوارهای خاکستری از باکتری هایی تشکیل شده اند که روی سطح لایه های ماسه سنگی رشد می کنند که رطوبت در آن می ماند.

صخره مرجانی بزرگ

دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) استرالیا یکی از بزرگ ترین عجایب طبیعی و بزرگ ترین صخره های مرجانی دنیاست که حتی از فضا هم قابل مشاهده است. از هزاران سال پیش تا به حال این دنیای باشکوه زیر آب با رنگ های درخشانش پناهگاه موجودات جذاب اعماق اقیانوس است. اما افزایش غیر طبیعی و سریع دمای زمین این اکوسیستم گسترده را در معرض تهدید قرار داده است.

این دیواره که بزرگترین صخره مرجانی دنیا هم هست  2300 کیلومتر طول دارد و از آب های هاروی بی شروع شده و تا سواحل کویین لندز در شرق استرالیا امتداد دارد. عمر این دیواره بین 6 تا 8 هزار سال است و پس از عصر یخبندان به تدریج شکل گرفته است. غواصی در این صخره بی نظیر گردشگران زیادی را به سمت این جزیره می کشد.

دیواره بزرگ مرجانی از جاذبه های گردشگری استرالیا است و گردشگران برای دیدن صخره های مرجانی از شهرهای تانرویل، کنز و مکای استفاده می کنند. این دیواره در سال 1981 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House) از بناهای مشهور و یکی از مهم‌ترین مراکز هنرهای نمایشی در دنیا، در ایالت «نیو ولز جنوبی» کشور استرالیا، در شهر بندری سیدنی و در نزدیکی پل بندرگاه واقع شده است. زمانی که به بازدی این محل بروید، می‌توانید بخش عمده‌ای از زیبایی‌های شهر سیدنی را در یک قاب به تماشا بنشینید.

خانه اپرای سیدنی یکی از مشهور‌ترین و خلاقانه‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط بشر در سراسر دنیا محسوب می‌شود که در عین حال، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کشور استرالیا نیز هست. در این محل همواره می‌توانید انتظار اجرای مشهورترین و برترین آثار هنری را داشته باشید و از بهترین قطعات موسیقی، اپرا و نمایش‌لذت ببرید. مجموع این عوامل از خانه اپرای سیدنی، میعادگاهی برای عاشقان هنر و معماری به وجود آورده است.

پارک ملی کاکادو

پارک ملی کاکادو در شمال کشور استرالیا و در جنوب شرقی داروین قرار دارد. بزرگی این پارک به اندازه کشور اسلوونی است. علاوه بر این یکی از بزرگترین معادن اورانیوم جهان در این پارک قرار دارد. این پارک به غیر از مناظر و مناطق طبیعی، سایت باستان شناسی نیز دارد و قدمت آن به 4000 سال قبل می رسد. این پارک در سال 1981 جز یکی از مکان های فرهنگی و طبیعی در میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

اولورو یا صخره آیرز

این سازه صخره ای که یک ماسه سنگی بسیار بزرگ است، در بخش جنوبی فلمرو شمالی استرالیا قرار دارد و در حدود سیصد و سی و پنج کیلومتری جنوب غربی آلیس اسپرینگز قرار گرفته است. این صخره چهارصد و پنجاه کیلومتر با جاده های این منطقه فاصله دارد. ارتفاع این صخره در حدود سیصد و پنجاه متر می باشد و بیشتر به خاطر داشتن رنگ قرمز، به شهرت رسیده است. در اطراف این صخره غار های سنگی و نقاشی های دیواری زیادی وجود دارد که همگی مربوط به دوران کهن هستند.

اولورو یکی از شناخته شده ترین چشم انداز های طبیعی کشور استرالیا است و بیشتر توده آن زیر زمین قرار دارد. ویژگی منحصر به فرد این صخره تغییر رنگ آن در زمان های مختلف روز و همچنین سال می باشد و به همین دلیل گردشگران را به خود جلب می کند. اما همانطور که گفتیم رنگ غالب آن بیشتر به رنگ قرمز است که همراه شدنش با غروب خورشید منظره بی نظیری خلق می کند.

خلیج کوسه

در حدود هشتصد کیلومتری پرث در سواحل غربی کشور استرالیا، خلیج کوسه قرار دارد که یک خط ساحلی شبیه به حرف W می باشد و در بردارنده ماسه های سفید و صخره های آهکی است .این خلیج در حدود هزار و پونصد کیلومتر هم طول دارد وشبه جزیره های متعددی را شامل می شود و منزلگاه ده هزار فیل دریایی است.

این گونه ها هم مانند دیگر گونه های در حال انقراض مانند دلفین ها، نیاز به مراقبت های خاصی دارند. پس با حفظ سلامت آب های این منطقه و شما هم تلاش کنید به تداوم عمر آن ها کمک کنید.

پیناکل ها

صخره های بی نظیر در دل صحرای بی نظیر در کشور استرالیا هستند که شن های طلایی روی آن ها چشم هر بیننده را به خود خیره می کند. پیناکل ها قله های مرتفعی هستند که از دل این شن ها بیرون زده اند و در مواردی ارتفاع آن ها به چهار متر هم می رسد. اگر می خواهید از این صحرای زیبا دیدن کنید تنها کافی است از پرت دو ساعت رانندگی کنید تا شانس تماشای این صحرای زیبا را داشته باشید.

از دیگر زیبایی های این منطقه سواحل شنی سفید آن است که در نزدیکی همین منظقه قرار دارد و می توانید در یک روز از هر دو آن ها دیدن کنید و یک خاطره بی نظیر را برای خود رقم بزنید. ضمن اینکه اگر خوش شانس باشید می توانید در این منطقه از کانگورو های خاکستری، خزندگان خاص این منطقه و شترمرغ استرالیایی هم دیدن کنید.

 صخره های دوازده حواریون

فرسایش پدید آمده در این منطقه، هنرمند خلاق آن بوده است. صخره های ساحلی در این ناحیه به واسطه باد ها و موج های سنگین در طول پذر زمان پدید آمده اند. اما بهتر است بدانید که با سفر به این منطقه نباید به دنبال دیدن 12 صخره باشید، چرا که تنها هشت صخره وجود دارد و جنس آن ها آهک است و با همین ویژگی های توانسته است هر ساله دو میلیون گردشگر را به خود جلب کند.

 آبشار مکنزی

بزرگترین آبشار در پارک ملی گرامپینز، ابشار مکنزی است. این آبشار خود از آبشار های کوچک دیگری تشکیل شده است که تعداد آن ها بی شمار است و در تمام طول سال پر از آب می باشد. ارتفاع ای نآبشار سی و پنج متر است و از فراز سازه های سنگی بسیار قدیمی پایین می ریزد. از جمله ویژگی هایی که باعث جذب گردشگران به این منطقه شده است، امکان عکس برداری و شنا در آن می باشد.

کوه های آبی

با دو ساعت رانندگی از سیدنی می توانید به کوه های آبی برسید. اما چرا کوه های آبی؟ آبی که در گذشته از دل کوه های آن بیرون می آمده به دلیل وجود قطرات ریز روغن های اکالیپتوس در جنگل های آن و ترکیب آن با بخار آب و نور خورشید باعث میشده به رنگ آبی درآید. به همین دلیل نام این منطقه کوه های آبی نامیده شده است. این ناحیه دارای صخره های عجیب و غریبی است که پر از آبشار می باشد و می تواند یک تجربه گردشگری بی نظیری برای شما به همراه داشته باشد.

Bungle Bungles

در منطقه شمالی استرالیا پارک ملی Bungle Bungles وجود دارد که قدمت آن به سیصدو پنجاه میلیون سال قبل باز می گردد و سنگ های شنی آن گاها تا 580 متر هم می رسد. این منطقه نیز منزلگاه حیات وحش و گونه های حیوانی خاص و طبیعت منحصر به فرد می باشد.

اما چطور از این مناطق دیدن کنیم؟ برای اینکه این مناطق را ببینیم باید راه دوری را طی کنیم که قطعا کار آسانی نخواهد بود. البته بستگی دارد که شما چه روشی را برای اخذ ویزای استرالیا و سفر به این کشور انتخاب کنید.

کلیدواژه : استرالیا / گردشگری استرالیا / جاذبه های استرالیا / قاره استرالیا / کشور استرالیا / مکان های دیدنی استرالیا

منبع 1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x