/ دسته‌بندی نشده / بهترین سواحل دبی برای تفریح و گردش
آنچه در این مقاله می‌خوانید

دبی به دلیل داشتن خط ساحلی طولانی در حاشیه خلیج فارس، دارای سواحل فوق العاده جذابی است.بهترین سواحل دبی می‌توانید به شنا، ورزش‌های ساحلی، تفریحات آبی و گرفتن حمام آفتاب سرگرم شوید.

 دبی، شهر آسمان خراش‌ها، ساختمان‌های پر زرق و برق و تفریحات گوناگون است. این شهر شگفت انگیز به دلیل قرار گرفتن در حاشیه خلیج فارس، از سواحل زیبا و فوق العاده‌ای برخوردار است. سواحل دبی محل مناسبی برای تفریحات دریایی، آفتاب گرفتن و ورزش‌های ساحلی محسوب می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم بهترین سواحل دبی را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به این شهر در انتخاب خود دچار سردرگمی نشوید.

ساحل الممزار 

این ساحل از نظر وسعت بزرگترین ساحل دبی به شمار می‌رود. ساحل الممراز امکانات تفریحی متنوعی دارد. در این ساحل امکان شنا در استخرهای طبیعی نیز در آن فراهم شده است؛ دوش، صندلی، چتر آفتاب‌گیر و اجاق کباب گزینه‌هایی هستند که در اختیار گردشگران قرار داده شده است. از دیگر امکانات رفاهی موجود در این ساحل می‌توان به وجود فروشگاه‌های خوراکی، غریق نجات، اجاره ویلای خصوصی و وجود ساحل ویژه زنانه اشاره کرد. ساحل الممراز در برخی روزهای خاص، کاملا در اختیار بانوان است. البته قبل از رفتن به ساحل الممزار به خاطر داشته باشید برای ورود به این ساحل باید هزینه ورودی پرداخت کنید.

ساحل جمیرا

جمیرا یکی از معروف‌ترین سواحل دبی است. این ساحل با داشتن شن‌های طلایی و محیطی تمیز و زیبا همراه با وجود درختان نخل و فضای سبز وسیع، محبوب‌ترین ساحل دبی محسوب می‌شود. بنابراین اغلب گردشگران ساحل جمیرا را برای تفریحات آبی خود انتخاب می‌کنند. این ساحل جز سواحل مسکونی دبی نیز محسوب می‌شود. در نمای ساحل جمیرا، برج جمیرا و برج العرب قابل مشاهده هستند. در این ساحل نیز دوش، صندلی، چتر آفتاب‌گیر و مسجد وجود دارد.

ساحل برج

کمی با فاصله از نقطه مرکزی ساحل جمیرا بخش ساحلی وجود دارد که برج العرب را در خود جای داده است و نمای بسیار زیایی از این برج را می‌توان در این بخش از ساحل مشاهده کرد. این ساحل به دلیل چشم‌انداز زیبایی که هنگام غروب خورشید دارد، بسیار معروف شده است. بنابراین اکثر گردشگران در هنگام غروب خود را به این ساحل می‌رسانند تا این لحظات رویایی را از این ساحل تماشا کنند. در حال حاضر ساحل برج از امکانات رفاهی زیادی ندارد، اما ایده‌های مختلفی برای ساخت امکانات رفاهی در آن مطرح شده است.

ساحل جبل علی

جبل‌علی نیز یکی از معروف‌ترین سواحل دبی است. نکته جالب این است که گردشگران اجازه دارند در ساحل جبل‌علی چادر بزنند، بنابراین اکثر افراد ماجراجو سعی می‌کنند حداقل یک شب را در این ساحل کنار دریا و زیر نور ستارگان بگذرانند. وجود شن‌های طلایی و نرم این ساحل سبب شده تا خیلی از مردم به دوچرخه سواری و حتی اتوموبیل‌رانی در این ساحل بپردازند. درکنار این ساحل یک هتل پنج ستاره به همین نام وجود دارد. بسیاری از امکانات رفاهی و ورزشی برای تفریح در ساحل جبل‌علی در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

ساحل روس

ساحل روس یکی از سواحل دبی است که اغلب گردشگران روس و آسیایی شرقی در آن رفت‌ و آمد دارند. به همین دلیل این ساحل به نام ساحل روس شهرت یافته است. در این ساحل امکانات زیادی برای گردشگران وجود ندارد. اغلب این ساحل را برای انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی یا دویدن، دوچرخه سواری، والیبال و … انتخاب می‌کنند. این ساحل بخشی از ساحل جمیراست، اما برخی آن را از دیگر سواحل جمیرا مجزا می‌دانند.

ساحل کایت

ساحل کایت یکی از متفاوت ترین سواحل دبی است که همه روزه، صدها بادبادک در آن به هوا برده می‌شود و جلوه جذابی به آسمان این ساحل می‌بخشد. کودکان و نوجوانان معمولا علاقه فراوانی به این ساحل پیدا می‌کنند و ساعت‌ها می‌توانند در این مکان تفریحی سرگرم شوند. امکانات رفاهی این ساحل بسیار محدود است تا جایی که هنگام رفتن به این ساحل باید تمام وسایل و خوراکی‌های مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.

ساحل قنقوت 

اینجا یک ساحل خصوصی است که باید برای وجود به آن حدود ۱۰۰ درهم پرداخت کنید، به همین دلیل اینجا ساحلی بسیار خلوت و آرام است که از هیاهویی سواحل معمولی کاملا به دور است. در این ساحل جذاب همه امکانات از زمین‌های بازی گرفته تا امکانات تهیه غذا و آفتاب گرفتن، همه و همه برای شما فراهم است. شما از طریق اتوبان شیخ زاید به راحتی با استفاده از تابلو‌های راهنما میتوانید به ساحل قنقوت برسید.

ساحل جی بی آر 

ساحل جی‌بی‌آر امکانات ورزشی فراوانی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. در این ساحل اغلب، مسابقات ورزشی از جمله اتومبیل رانی یا والیبال ساحلی برگزار می‌شود. وجود چند رستوران و امکانات رفاهی عالی موجود در آن بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. محیط این ساحل به گونه‌ای است که اغلب جوان‌ترها از این ساحل دیدن می‌کنند. همچنین در این ساحل می‌توانید انواع قایق و جت اسکی را کرایه کنید و لحظات لذت‌بخشی را در آب‌های زیبای خلیج فارس داشته باشید. برای رفتن به این ساحل باید به سمت ساحل جمیرا بروید. سپس از هتل گرُونِر هاوس بگذرید و به اولین جاده سمت راست وارد شوید. آن جاده را مستقیم ادامه دهید تا به ساحل برسید.

چقدر با ارتفاع دوست هستید؟ اگر از آن می‌ترسید، پس همین الان صفحه را ببندید. اما اگر اهل هیجان و عاشق ارتفاعید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب چرخ و فلک عین دبی را بخوانید.

در این مقاله قصد داریم به شهربازی برویم. بله شهربازی. آن هم یکی از شهربازی‌هایی که بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا را دارد. قبل از اینکه تجربه پرواز با بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا را تجربه کنید، حتما در مورد سفر به دبی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

می‌دانید چرخ و فلک بازی از چه زمانی شروع شد؟

اولین چرخ و فلک در سال ۱۸۹۳ در نمایشگاه جهانی کلمبیا در شیکاگو به عنوان «چرخ مشاهده» معرفی شد. این چرخ با ارتفاع حدود ۷۵ متر به دست یک مهندس عمران آمریکایی ۳۳ ساله به نام «جورج واشنگتن گیل فریس جونیور» طراحی شد که هدفش ایجاد ساختاری بود تا بتواند با برج ایفل رقابت کند.

از آن زمان به بعد، اندازه چرخ و فلک بیش از سه برابر شده است. الان اصطلاح «چرخ مشاهده» برای چرخ و فلک‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر استفاده می‌شود.

چرخ و فلک چشم دبی چطور طراحی شد؟

عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا تا قبل از ساخته شدن چرخ و فلک چشم دبی ، ازآن «های رولر» لاس وگاس بود، اما امسال دبی باز یک «ترین» به فهرست «ترین‌هایش» اضافه کرد و این لقب را از چنگ لاس‌وگاس به در آورد.چرخ و فلک عین دبی که یکی از تفریحات دبی است، از سال ۲۰۱۳ در حال ساخت بود.

با ۲۵۰ متر ارتفاع، عین دبی تقریبا دو برابر چشم لندن است که ۱۳۴ متر ارتفاع دارد. اما به دست آوردن عنوان بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا ، عین دبی باید های رولر لاس‌وگاس را با ۱۶۷ متر ارتفاع شکست می‌داد و البته موفق هم شد.

این چرخ و فلک غول‌آسا حتی از همان ابتدا دستخوش تغییر نام هم شده است. همانطور که طرح‌های ساخت‌وساز در حال اجرا بود، رصدخانه را چشم دبی می‌نامیدند، پس از آن به دبی-آی (Dubai-I) مختصر شد و در نهایت نام «عین دبی» تصویب شد.

تیم‌های مهندسی و ساخت‌وساز هیوندای و استارنث، به‌عنوان پیمانکاران طراحی و ساخت تعیین شدند و کار را در سال ۲۰۱۵ آغاز کردند. به گفته وب‌سایت عین دبی، ۱۱۲۰۰ تن فولاد برای ساخت چرخ و فلک عین دبی مصرف شده که ۱۹۲ کابل به طول ۲۴۰۰ کیلومتر، آن را در کنار هم نگه می‌دارد.


منظره بالای چرخ و فلک عین دوبی چیست؟

این چرخ غول پیکر که در جزیره بلوواترز واقع شده، منظره پانورامای ۳۶۰ درجه از خط افق دبی و همچنین جاهای دیدنی دبی را به علاقه‌مندان نشان می‌دهد، مثل برج العرب، یکی از بلندترین هتل‌های جهان، پالم جمیرا، مجموعه‌ای از جزایر دست‌ساز شبیه نخل که از دریا بازپس گرفته شده‌اند و همچنین برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان.

برای لذت بردن از این مناظر، عین دبی ۴۸ کابین پیشرفته دارد که بعضی از آنها می‌توانند تا ۴۰ مسافر را در خود جای دهند. حداکثر ظرفیت این چرخ و فلک ۱۷۵۰ نفر است. این چرخ حدود ۳۸ دقیقه طول می‌کشد تا یک دور کامل بزند، بنابراین حتی می‌توانید در حین لذت بردن از مناظر، تنقلات هم نوش جان کنید. قیمت بلیط برای هر نفر ۱۳۰ درهم معادل ۳۶ دلار است.


قیمت بلیط چرخ و فلک چشم دبی

چرخ و فلکی با این ابعاد و هزینه ساخت بالا، حتما باید بلیط گرانی هم داشته باشد. بله درست است. قیمت بلیط چرخ و فلک دبی  از ۱۳۰درهم معادل ۳۵ دلار آغاز می‌شود. برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال می‌توانید بلیط را ارزن‌تر تهیه کنید.

معمولا گردشگران در همه روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب می‌توانند از این چرخ و فلک استفاده کنند. بلیط را هم می‌توان از بخش خرید بلیط و یا سایت چرخ و فلک عین، تهیه کرد. بلیط‌های این مجموعه متنوع هستند و بسته به امکاناتی که ارائه می‌دهند، قیمت‌های مختلفی دارند.

کابین مشاهده یا observation cabin، ارزان‌ترین بلیط را ارائه می‌دهد، با خرید این بلیط می‌توانید از مناظر زیبایی دبی و چشم‌اندازی فوق‌العاده در ارتفاع، لذت ببرید.

بلیط کابین مخصوص دورهمی‌ها یا social experiences ، برای دورهمی های دوستانه یا خانوادگی مناسب است و افراد بالای ۲۱ سال می توانند آن را تهیه کنند. با خرید این بلیط که قیمت آن از  ۴۷ دلار آغاز می‌شود، می‌توان داخل کابین به نوشیدنی‌‌ها دسترسی داشت.

بلیط کابین‌ ویژه و خصوصی یا private cabin از دو نوع بلیط دیگر گران‌تر است. در واقع با تهیه این بلیط می‌توانید یک کابین را به صورت اختصاصی در اختیار داشته باشید. قیمت هر بلیط از این نوع، بیش از ۱۲۰۰ دلار است و می‌توان از خدمات ویژه کابین بهره‌مند شد.


نقش چرخ و فلک عین در جاذبه گردشگری دبی

افتتاح چرخ و فلک عین دبی به تلاش‌های این شهر برای جایگاه خود به‌عنوان یک جاذبه گردشگری جهانی ادامه می‌دهد.

تمرکز بر گردشگری، یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های متنوع‌سازی امارات متحده عربی و به ویژه دبی بوده است. بر اساس گزارش شورای جهانی تجارت و گردشگری، در سال ۲۰۱۸، گردشگری ۱۱.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی امارات را تشکیل می‌داد.

امارت همچنین خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری ماجراجویی با جاذبه‌های جدید برای جویندگان هیجان متمایز می‌کند. در جولای ۲۰۲۱، دیپ دایو ۶۰ متری دبی عمیق‌ترین استخر غواصی جهان، راه‌اندازی شد. در سال‌های اخیر، دبی از طولانی‌ترین زیپ‌لاین شهری جهان، XLine، و شبیه‌ساز پرواز A380 امارات در دبی مال استقبال کرده است.

دبی در کنار گردشگری ماجراجویی و لوکس بودن، گردشگری فرهنگی را هم تقویت می‌کند. این کشور میزبان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی است که هنر، غذا و فناوری بیش از ۱۹۰ کشور را به نمایش می‌گذارد. این رویداد از اول اکتبر شروع می‌شود و در ۳۱ مارس به پایان می‌رسد.

سخن آخر

چرخ و فلک عین دبی به دلیل چشم‌انداز بی‌نظیر و امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود. چشم دبی، گردشگران بسیاری را برای دیدن بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا ، به خود جذب می‌کند. این چرخ و فلک با حرکت آهسته خود، این فرصت را به شما می‌دهد که به تماشای مناظر بی‌نظیر و رویایی شهر دبی بنشینید و از ارتفاع لذت ببرید.

اگر مسافر دبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این چرخ و فلک غول‌پیکر دیدن کنید. مطمئنا شیفته آن خواهید شد.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x