/ برنامه نویسی / بهترین گوشی های موبایل بازار ایران
آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران

در مقاله‌ی پیش‌ رو قصد داریم در قالب راهنمای خرید جامع، بهترین گوشی‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم.

با‌‌ توجه‌‌ به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته‌ی قیمت گوشی‌ طی چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه حیاتی که بخش بزرگی از زندگی ما را دراختیار دارد، به کالایی لوکس تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به خرج بدهیم و مدلی انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد.

در مقاله‌ی پیش‌ رو می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم؛ از بهترین گوشی‌های ۲ میلیون تومانی (گوشی‌های اقتصادی) تا بهترین گوشی‌های ۴۰ میلیون تومانی (گوشی‌های پرچم‌دار) تا شما بتوانید براساس بودجه‌ی مدنظرتان، بهترین گوشی ممکن را بخرید.

توجه کنید همه‌ی قیمت‌های نوشته‌شده براساس کمترین قیمت بازار برای مدل رجیسترشده است. افزون‌براین با‌ توجه به تغییر زیاد قیمت در ایران، این مقاله هر ماه و طبق قیمت روز گوشی در بازار کشور، به‌روز می‌شود.

بهترین گوشی

نوکیا C20

لگ‌های گاه‌وبی‌گاه جزو جدایی‌ناپذیر گوشی‌های اقتصادی تا میانی بازار به‌حساب می‌آید که مهم‌ترین علت آن به سنگین‌بودن رابط کاربری به‌نسبت توان پردازشی تراشه بازمی‌گردد؛ در رابط کاربری گوشی‌های نوکیا که درصد بسیار زیادی، همان اندروید دست‌نخورده‌ی گوگل است، این قبیل مشکلات به حداقل می‌رسد؛ از سوی دیگر نوکیا به‌دلیل محدود بودن تعداد محصولاتش، پشتیبانی نرم‌افزاری کم‌وبیش مناسبی نیز دارد.

«نوکیا C20» که محصول سال ۲۰۲۱ نوکیا است، از نسخه‌ی سبک اندروید ۱۱ به همراه تراشه‌ی ۲۸ نانومتری UNISOC SC9863A با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای، استفاده می‌کند؛ همچنین دو دوربین ۵ مگاپیکسلی، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ HD از دیگر ویژگی‌های این گوشی ارزان‌قیمت هستند. نوکیا C20 را می‌توان با رم ۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت با حدود قیمتی ۲ میلیون تومان تهیه کرد.

بهترین گوشی

موتو E20 موتورولا

گوشی «موتورولا موتو E20» جزو اقتصادی‌ترین محصولات این شرکت آمریکایی است که حداقل امکانات گوشی‌های اندرویدی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر ۶٫۵ اینچ IPS LCD با وضوح HD، تراشه Unisoc T606 با هشت هسته‌ی پردازشی مرکزی و باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژر ۱۰ وات از ویژگی‌های اصلی E20 محسوب می‌شوند؛ همچنین این گوشی موتورولا مجهز به سه دوربین واید ۱۳ مگایپکسلی با فوکوس خودکار، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی است و در قاب پشتی به جزو دوربین‌ها حسگر اثر را نیز می‌توان دید. با مبلغی حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تومان می‌توان نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت حافظه و ۲ گیگابایت رم موتو E20‌ را تهیه کرد که با توجه‌ به وجود نسخه‌ی Go یا سبک اندروید ۱۱ روی این گوشی، مناسب به‌نظر می‌رسد.

بهترین گوشی

نوکیا G10

تا بازه‌ی قیمتی ۳ میلیون تومان بازهم گوشی پیشنهادی ما، مدلی از شرکت فنلاندی نوکیا است. نوکیا G10 که چند ماهی از عرضه‌ی آن نمی‌گذرد، امکانات معقولی دراختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی امکانات نوکیا جی ۱۰ می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل، تراشه‌ی هشت هسته‌ای هلیو G25 مدیاتک، چهار دوربین واید، ماکرو، سلفی و عمق‌سنج، اندروید ۱۱، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و درگاه شارژ USB-C با پشتیبانی از OTG اشاره کرد.

گوشی اقتصادی نوکیا G10 در ظرفیت‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت با رم ۳ و ۴ گیگابایتی عرضه شده است که می‌توان نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن با ۴ گیگابایت رم را با قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تهیه کرد؛ البته اگر نیاز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم بیشتر ندارید، با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی بروید.

انتخاب جایگزین: پوکو C31 شیائومی

به‌جز ظاهر بسیار متفاوت نوکیا G10 و «پوکو C31 شیائومی»، این دو گوشی تقریباً در تمامی امکانات، از نمایشگر و باتری تا دوربین و وزن یکسان عمل می‌کنند و تنها C31 از تراشه‌ی قوی‌تری بهره می‌برد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری دارد. قیمت گوشی شیائومی پوکو C31 در ظرفیت ۳۲ گیگابایت حدود ۳ میلیون تومان است و برای خرید نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن باید حدود ۳۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه کرد.

بهترین گوشی

ردمی 10C شیائومی

اولین نماینده‌ی چینی‌ها در فهرست بلندبالای بهترین گوشی‌ها، محصولی جدید و اقتصادی به‌نام «ردمی 10C» است که در بازه‌ی قیمتی حدود ۳ و نیم میلیون تومان بهتر از رقبای خود عمل می‌کند. این گوشی شیائومی از تراشه‌ی ۶ نانومتری کوالکام Snapdragon 680، نمایشگر ۶٫۷۱ اینچی IPS LCD با وضوح HD و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. از دیگر امکانات ردمی 10C می‌توان به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۸ وات، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.2 و MIUI 13 برپایه‌ی اندروید ۱۱ اشاره کرد؛ این گوشی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی شیائومی ردمی 10C در نسخه‌ی ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه از حدود ۳ میلیون و ششصد هزار تومان آغاز می‌شود.

بهترین گوشی

ردمی 10 شیائومی

شیائومی اکثر اوقات سری گوشی‌های ردمی را با امکانات خوب و قیمت بسیار مناسبی روانه‌ی بازار می‌کند. «ردمی 10 شیائومی» نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و در بازه‌ی قیمتی حدود ۴ تا ۴٫۵ میلیون تومان امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۵ اینچی ۹۰ هرتز FHD+، تراشه‌ی کارامد مدیاتک هلیو G88، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را دراختیار خریداران قرار می‌دهد.

پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD و درگاه جک ۳٫۵ میلی‌متری از دیگر امکانات میان‌رده‌ی شیائومی است؛ نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت ردمی 10 را می‌توان با قیمتی حدود ۴ میلیون تومان تهیه کرد؛ همچنین اگر باتری برای شما بسیار مهم است، می‌توانید با حدود ۳۰۰ هزار تومان بیشتر و در ظرفیت حافظه مشابه سراغ خرید ردمی 10 پرایم شیائومی بروید که با امکانات کاملاً مشابه، از یک باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

بهترین گوشی

ردمی نوت 11 شیائومی نسخه گلوبال

سری ردمی نوت 11 شیائومی با نزدیک به ۱۳ عضو مشابه و تقریباً هم‌نام، ضمن گمراه کردن کاربران، انتخاب و خرید یکی از گوشی‌های شیائومی سری ردمی نوت ۱۱ را پیچیده می‌کند. نسخه‌ی گلوبال «ردمی نوت 11 شیائومی» یکی از اعضای مقرون‌به‌صرفه‌ی این خانواده‌ی پرجمعیت چینی است که اخیراً در بازار ایران نیز به‌فروش می‌رسد. طراحی گوشی‌های سری نوت 11 شیائومی با فریم تخت، نسبت به نسل پیشین، جلوه‌ی بهتری دارد.

نمایشگر OLED با ابعاد ۶٫۴۳ اینچ، وضوح FHD+، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 680 4G، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو با صدای ۲۴ بیت، شارژسریع ۳۳ وات به همراه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از امکانات خوب گوشی اقتصادی ردمی نوت ۱۱ شیائومی هستند.

انتخاب جایگزین: گلکسی A23 سامسونگ

«گلکسی A23 سامسونگ» طراحی مدرنی در قاب پشتی خود دارد، ولی قاب جلویی و نحوه‌ی قرار گرفتن دوربین سلفی روی نمایشگر یادآور طراحی گوشی‌های چندین سال قبل اندرویدی یا گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت حال‌ حاضر بازار است؛ از طرف دیگر دوربین اصلی که مجهز به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است از فوکوس خودکار تشخیص فازی و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز بهره می‌برد تا شاخصه‌ای از گوشی‌های گران‌قیمت را با خود داشته باشد. نمایشگر ۶٫۶ اینچ PLS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD، تراشه Snapdragon 680 و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر امکانات گلکسی ای ۲۳ سامسونگ هستند.

قیمت A23 سامسونگ در ظرفیت ۶۴ گیگابایت حدود ۴ میلیون و ششصد هزار تومان است و برای خرید نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت آن باید حدود پنج میلیون تومان هزینه کرد.

بهترین گوشی

گلکسی M32 سامسونگ

باورکردنی به نظر نمی‌رسد؛ اما در رده‌ی قیمتی حدود ۵ میلیون تومان، می‌توانید یک گوشی از سامسونگ با نمایشگر ۶٫۴ اینچ ۹۰ هرتز OLED، وضوح +FHD و دوربین اصلی ۶۴ مگایپکسلی تهیه کنید. گلکسی M32 سامسونگ، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هلیو G80 مدیاتک، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از کارت حافظه‌ و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را هم ارائه می‌دهد.

باید در نظر داشته باشید که با قیمتی حدود ۴ میلیون و هشتصد تومان می‌توان نسخه‌ی پایه‌ی گوشی اقتصادی گلکسی M32 با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم را تهیه کرد و برای خرید نسخه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایت باید کمی بیش از ۵ میلیون تومان کنار بگذارید.

بهترین گوشی

گلکسی M33 سامسونگ

«گلکسی M33 سامسونگ» در ظاهر بسیار شبیه گوشی محبوب نسل گذشته‌ی کره‌ای‌ها؛ یعنی گلکسی A22 است، اما در برخی امکانات ضعیف‌تر و در برخی دیگر بهتر از این گوشی عمل می‌کند.این میان‌رده‌ی سری M سامسونگ با امکاناتی مانند نمایشگر ۶٫۶ اینچ TFT LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و دقت ۱۰۸۰×۲۴۰۸ پیکسل، تراشه Exynos 1280، دوربین اصلی ۵۰ مگایپسکلی و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی حدود ۵ میلیون و هفتصد تا ۶ میلیون تومان در بازار موبایل ایران به‌فروش می‌رسد؛ همچنین این گوشی که از جدیدترین محصولات گلکسی سامسونگ است، از رابط کاربری One UI 4.1 برپایه‌ی اندروید ۱۲ استفاده می‌کند.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x