/ برنامه نویسی / بهترین گوشی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین گوشی

ردمی نوت 11 پرو شیائومی نسخه گلوبال

نسخه‌ی 4G «ردمی نوت 11 پرو» علاوه‌بر نام در اکثر ویژگی‌ها و امکانات با نسخه‌ی گلوبال ردمی نوت 11 شیائومی برابری می‌کند. تنها تفاوت آن‌ها به نوع تراشه و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در ردمی نوت 11 پرو بازمی‌گردد. تراشه ۱۲ نانومتری Helio G96 مدیاتک، به‌اندازه‌ی تراشه‌ی ردمی نوت ۱۱ بهینه نیست و باتری بیشتری نیز مصرف می‌کند، اما اندکی قدرتمندتر از Snapdragon 680 است و چینش هسته‌های بهتری دارد. دیگر امکانات دو گوشی Redmi Note 11 و Redmi Note 11 Pro شیائومی کاملاً یکسان هستند؛ البته به‌جز تراشه و دوربین اصلی، دوربین سلفی، نرخ نوسازی و اندازه نمایشگر و همچنین توان شارژ در بین مشخصات این دو گوشی متفاوت است.

بهترین گوشی تا

ریلمی GT Master

ظاهراً ریلمی از دیگر سازندگان گوشی هوشمند چینی است که به‌طور رسمی وارد بازار موبایل کشورمان شده و در همین ابتدای کار رقابت بسیار خوبی را با نمایندگان دیگر شرکت‌ها از جمله سامسونگ و شیائومی آغاز کرده است. گوشی «ریلمی جی تی مستر» یکی از ارزنده‌ترین محصولات Realme به حساب می‌آید که در بازه‌ی قیمتی حدود ۷ میلیون تومان از امکاناتی مانند نمایشگر ۶٫۴ اینچ ۱۲۰ هرتز سوپر AMOLED، تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 778G، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و شارژ سریع ۶۵ واتی برخوردار است؛ همچنین کیفیت ساخت مناسب، خوش‌دستی و رابط کاربری روان و پرامکانات Realme UI 3.0 ارزرش خرید این گوشی ریلمی را افزایش می‌دهند.

بهترین گوشی

شیائومی 11 لایت 5G NE

اگر از طرفداران گوشی‌های سبک و باریک هستید، احتمالاً با گزینه‌های محدودی برای خرید روبه‌رواید؛ یکی از بهترینِ آن‌ها در رده‌ی قیمتی حدود ۷ میلیون تومان، شیائومی 11 لایت ان ای فایوجی است. این گوشی که تنها ۶٫۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۸ گرم وزن دارد، به‌عنوان باریک‌ترین گوشی 5G بازار نیز شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های خوب ۱۱ لایت 5G NE می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ Full HD پلاس OLED با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، HDR10+ و دالبی ویژن، تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، اسپیکرهای استریو و باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت درکنار شارژر ۳۳ وات اشاره کرد؛ همچنین برادر دوقلوی این گوشی که می 11 لایت 5G نام دارد، با ویژگی‌ها و قیمتی مشابه و پردازنده‌ی متفاوت Snapdragon 780G نیز، مانند نسخه‌ی NE، ارزش خرید خوبی دارد. شیائومی 11 لایت ان ای را می‌توان با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در حدود قیمت ۷ میلیون تومان تهیه کرد.

انتخاب جایگزین: گلکسی A33 سامسونگ 5G

یکی از بهترین و ارزنده‌ترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ، «گلکسی A33» است که در برخی امکانات با مدل گلکسی A53‌ سامسونگ شباهت دارد؛ درحالی‌که اختلاف قیمتی حدود دو میلیون تومانی دارند. نمایشگر ۶٫۴ اینچ سوپر AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از امکانات این کهکشانی است؛ همچنین این گوشی که بسیار خوش‌دست می‌کند، در امکاناتی مانند تراشه‌ی Exynos 1280، اندروید ۱۲ با پوسته‌ی One UI 4.1 و بهره‌مندی از استاندارد IP67 و لرزشگیر اپتیکال تصویر در دوربین اصلی با گلکسی A53 سامسونگ یکسان هستند که بیشتر نشان‌دهنده‌ی ارزش خرید مدل ارزان‌تر، یعنی A33 است. برای آشنایی بیشتر با این گوشی محبوب سامسونگ حتماً «بررسی گلکسی A33 سامسونگ» را مطالعه کنید

بهترین گوشی

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به ۸ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌های پرچم‌دار تهیه کنید. پوکو F3 جزو معدود گوشی‌هایی به‌حساب می‌آید که از تراشه‌ی Snapdragon 870 قدرت می‌گیرد؛ یعنی پوکو F3 قدرت بیشتری در‌مقایسه‌با پرچم‌داران سال گذشته مثل شیائومی می 10 یا سری وان پلاس 8 دراختیارتان قرار می‌دهد. اسنپدراگون 870 به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند بیشتر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی عالی اجرا کند. چنانچه بازی از نرخ‌های بیش‌ از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی کند، به‌لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید آن را تجربه کنید.

پوکو F3 گوشی رؤیایی برای گیمرهای موبایل محسوب می‌شود. همه‌ی بخش‌هایی که برای گیمرها مهم است (شامل نمایشگر، تراشه و…) عملکرد مطلوبی در پوکو F3 دارند. افزون‌براین، پشتیبانی F3 از اتصال 5G یکی از ویژگی‌های آینده‌نگرانه این گوشی برای بازار ایران به‌شمار می‌آید؛ اما چنانچه دوربین برایتان اهمیت زیادی دارد، باید سراغ محصول دیگری بروید. بررسی پوکو F3 را  بخوانید

انتخاب جایگزین: گلکسی M52 سامسونگ 5G

بهترین گوشی های بازار – گلکسی M52 سامسونگ 5G

اگر به‌دنبال گوشی خوش‌دست و سبک اندرویدی می‌گردید که نمایشگر و دوربین خوبی هم داشته باشد، سامسونگ یک انتخاب مناسب دراختیارتان قرار داده است. گلکسی M52 سامسونگ مدل 5G با وزن ۱۷۳ گرم و ضخامت ۷٫۴ میلی‌متر یکی از خوش‌دست‌ترین میان‌رده‌های بازار به‌حساب می‌آید؛ اما برخلاف می ۱۱ لایت شیائومی که تقریباً‌ ضخامت و وزن مشابهی دارد، از باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز بهره می‌برد. از امکانات دیگری که بر ارزش خرید ام 52 سامسونگ می‌افزاید، می‌توان به نمایشگر ۶٫۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح FHD+، تراشه‌ی Snapdrgon 778G، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۶۴ و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 اشاره کرد.

نبود OIS در دوربین اصلی، نداشتن گواهی ضدآب IP67 و نبود ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی، گلکسی ام ۵۲ را یک پله پایین‌تر از گلکسی A52s سامسونگ قرار می‌دهد؛ همچنین در نظر بگیرید که بازار دست‌دوم گوشی‌های سری M سامسونگ فعلاً به‌ خوبی سری S، نوت و حتی سری A نیست.

بهترین گوشی

شیائومی 11T

از ویژگی‌های برجسته‌ی شیائومی 11T می‌توان به بدنه‌ی فلزی-شیشه‌ای، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 1200،‌ دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به همراه شارژر ۶۷ وات داخل جعبه اشاره کرد؛ شیائومی برای این گوشی و نسخه‌ی پرو آن، قول به‌روزرسانی اندروید تا ۳ سال را داده است. می‌توان شیائومی 11T را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت رم به قیمت ۹ میلیون تومان خرید.

انتخاب جایگزین: گلکسی A53 سامسونگ 5G

سامسونگ که بعد از آزمون و خطاهای چندسال اخیر فرمول موفقی را در میان‌رده‌های خود پیدا کرده، در سری جدید این گوشی‌ها دست به کم‌ترین تغییر زده است. «گلکسی A53 سامسونگ» هم از نظر ظاهری و هم از نظر سخت‌افزاری تقریباً مشابه نسل پیشین خود است. تنها تغییراتی که سری جدید به آن مجهز شده، تراشه‌ی ۵ نانومتری Exynos 1280، اندروید ۱۲ با پوسته‌ی One UI 4.1 و باتری ۵٬۰۰۰ ملی‌آمپرساعتی است و در باقی موارد عیناً مشابه گلکسی A52s است؛ البته تغییر تراشه موجب تغییراتی در عملکرد کلی دستگاه شده و پیشنهاد می‌شود برای آشنایی کامل با این گوشی سامسونگ حتماً «بررسی گلکسی A53 5G سامسونگ» را   بخوانید .

بهترین گوشی

گلکسی A52s سامسونگ نسخه 5G

گلکسی A52s نسخه‌ی جدیدی از خانواده‌ی محبوب A52 به‌حساب می‌آید که در همین ابتدای ورودش به بازار خواهان زیادی پیدا کرد. A52s می‌تواند با امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۵ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، تراشه‌ی Snapdrgon 778 5G، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر تصویر، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 سامسونگ و بدنه‌ای ضدآب با گواهی IP67 بهترین انتخاب ممکن در بازه‌ی قیمتی ۱۰ میلیون تومان برای انواع کاربران باشد.

گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ در مجموع تجربه‌ی عکاسی و کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و با تراشه‌ای کارآمد، می‌تواند برای اجرای اکثر بازی‌های نیمه‌سنگین و حتی سنگین مناسب باشد؛ همچنین به‌روزرسانی و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت سامسونگ را به این ویژگی‌ها اضافه کنید تا تمایل‌تان به رقبای گلکسی A52s کمتر از پیش شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بررسی گلکسی A52s را بخوانید.

بهترین گوشی

شیائومی ۱۱تی پرو | Xiaomi 11T Pro

شیائومی 11T پرو

«شیائومی 11T پرو»، که آخرین پرچم‌دار سری ۱۱ شیائومی است، از تراشه‌ی Snapdragon 888 بهره می‌برد؛ همچنین این گوشی امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو کوک‌شده توسط هارمن کاردن و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت درکنار شارژر فوق‌سریع ۱۲۰ وات همراه گوشی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته شیائومی ۱۱ تی پرو تفاوت چندان زیادی با نسخه‌ی غیر پرو این گوشی ندارد و اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارید با خرید شیائومی 11تی چیز زیادی را از دست نخواهید داد. پیشنهاد می‌کنیم بررسی شیائومی 11T پرو را بخوانید.

بهترین گوشی

شیائومی 12x

«شیائومی 12x» با ترکیب طراحی زیبا، خوش‌دست و سبک‌وزن با امکاناتی مانند نمایشگر ۶٫۲۸ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، تراشه‌ی Snapdragon 870، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر و شارژر ۶۷ وات ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x