/ دسته‌بندی نشده / معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو
آنچه در این مقاله می‌خوانید

صخرههای بنانا


یکی از جاهای دیدنی مالدیو صخره‌های بنانا (banana reef) دارد. اگر به غواصی علاقه دارید و کلاس‌های آن را گذرانده‌اید، می‌توانید در سفر خود به کشور مالدیو به محل قرار گیری این صخره‌های زیبا و جذاب مرجانی بروید و مدتی را در آب های نزدیک آن غواصی کنید. غارهای کوچک و بزرگی در صخره‌های مرجانی بنانا وجود دارد که تماشای آن‌ها از نزدیک٬ یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در سفر خود به جزایر مالدیو انجام دهید.

جزیره جیراوارو


یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جزایر کشور مالدیو جزیره جیراوارو (Giraavaru) نام دارد. این جزیره از سال 2004 با ساخت‌وساز اقامتگاه‌های گردشگری قابل سکونت شد. مردم مالدیو این جزیره، جزیره چهارفصل می‌گویند. در جزیره جیراوارو انواعی از گونه‌های جانوری مثل خرچنگ، پروانه، قناری سینه‌سرخ و … وجود دارد که دیدن آن‌ها می‌تواند حس طراوت و تازگی را در شما زنده کند.

جزیره هووان فوشی


اگر دوست دارید در سفر خود به مالدیو کمی آرامش را در طبیعت زیبای جزایر این کشور تجربه کنید، حتما باید جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi) را جزء اولویت‌های خود قرار دهید. برای رفتن به این جزیره باید از قایق‌های تندرو یا هواپیماهای دریایی مالدیو استفاده کنید. حتما در سفر خود به این جزیره سری به مرکز اسپای زیر آب آن بزنید.

زیردریایی وال مالدیو


یکی از خاص‌ترین تجربیاتی که می‌توانید در سفر به جزایر مالدیو امتحان کنید، سوار شدن در زیردریایی وال مالدیو (Whale Submarine Maldives) است. یکی از جذاب‌ترین مناظری که می‌توانید از پنجره این زیردریایی تماشا کنید، لاشه کشتی‌های غرق‌شده ای است که در اعماق اقیانوس هند قرار گرفته‌اند. اگر دوست دارید تجربه سوار شدن در یک زیردریایی را امتحان کنید و یا دلتان می‌خواهد دنیای زیر آب را از نزدیک تماشا کنید و به دیدار وال‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، ماهی‌ها و کوسه‌های اقیانوس هند بروید حتما در سفر به مالدیو سوار زیردریایی وال مالدیو شوید.


جزیره با آتول


یکی از زیباترین جزایر کشور مالدیو جزیره با آتول (Baa Atoll) نام دارد. شاید شنیدن عبارتِ «یکی از زیباترین جزایر» شما را خسته کرده باشد. اما هرکدام از جزایر کشور مالدیو زیبایی خاص خود را دارد و صفت زیبا برای هرکدام از این جزایر صدق می‌کند. این جزیره خاص نیز با صخره‌های مرجانی، ماسه‌های سفید و آب‌های شفاف احاطه شده‌است. آب دریای نزدیک به این جزیره آن‌قدر شفاف است که به‌راحتی می‌توانید تا چندین متر داخل آن را مشاهده کنید. در این جزیره حدود ۱۰۰ واحد اقامتی وجود دارد که می‌توانید در سفر خود به کشور مالدیو در این اقامتگاه‌ها مستقر شوید.


ساحل براق جزیره وادهو


یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کشور مالدیو ساحلی زیبا و خاص در جزیره وادهو است. باید تا تاریک شدن هوا صبر کنید تا زیبایی خارق‌العاده این ساحل را با چشمان خود مشاهده کنید.
با تابش نور مهتاب بر روی خط ساحلی این جزیره رنگ آب تغییر پیدا می‌کند و سرتاسر این خط ساحلی به رنگ آبی در می آید. علت این پدیده وجود پلانکتون‌ها در آب‌های این منطقه است. ساحل براق جزیره وادهو، به‌طور حتم یکی از پدیده‌های طبیعی بسیار جذاب و زیبایی است که می‌توانید در سفر به جزیره مالدیو مشاهده کنید.


جزیره مافوشی


یکی از جزایر دیدنی و جذاب مالدیو جزیره ما فوشی (maafushi) نام دارد. این جزیره یکی از مناطق محبوب گردشگران در کشور مالدیو است. امکانات تفریحی و هتل‌های لوکس زیبایی در این جزیره وجود دارد که باعث شده گردشگران زیادی بخواهند به این منطقه سفر کنند. جزیره مافوشی با پایتخت این کشور یعنی ماله ۱ ساعت و نیم فاصله دارد. ازجمله تفریحات موجود در این جزیره می‌توان به قایق‌سواری و موج‌سواری اشاره کرد.


قصر مولی آگه


یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره مالدیو کاخی زیبا بنام قصر مولی آگه (Mulee_aage palace) است. این کاخ قبل‌از جنگ جهانی اول در حدود سال ۱۹۰۶ میلادی ساخته شده‌است. از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۵۳ زمانی‌که نوع حکومت مالدیو سلطنتی بود، این کاخ به‌عنوان ساختمان مرکز دولتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعد از این تاریخ، با تغییر حکومت کشور مالدیو از سلطنتی به جمهوری، این کاخ نیز تبدیل به دفتر رییس‌جمهوری کشور مالدیو شد.
اگر به دیدن مکان‌های تاریخی با معماری‌های متفاوت علاقه دارید و دوست دارید در سفر خود به کشور مالدیو در کنار لذت بردن از طبیعت و جزایر زیبای این کشور کمی در محیط‌های تاریخی قرار بگیرید، حتما از قصر مولی آگه دیدن کنید.


بازار ماهی فروش ها


همان‌طور که در بخش‌های پیش توضیح دادیم شغل اکثر مردم کشور مالدیو ماهیگیری است. در این کشور می‌توانید انواع و اقسام ماهی‌های مختلف اقیانوس هند که توسط ماهیگیران این کشور صید می‌شوند را ببینید. کافی است که سری به بازار ماهی‌فروش‌های مالدیو بزنید تا با تنوعی از ماهی‌های صید شده روبه رو شوید. اگر امکانات پخت‌وپز دارید و می توانید در سفر آشپزی کنید، ماهی مورد علاقه‌تان را خریداری کنید و به شکلی که دوست دارید آن را بپزید و از مزه‌ی خوشمزه‌ی آن لذت ببرید.


موزه ملی


یکی از مکان‌های دیدنی کشور مالدیو موزه ملی (National museum)نام دارد. این موزه در جزیره ماله، در پارک سلطان قرار دارد. ساختمان موزه بقایای یک کاخ قدیمی است که با نام کاخ سلطان شناخته می‌شد اما در سال ۱۹۶۸ از بین رفت. در این موزه انواعی از آثار تاریخی، لوازم باستانی، جواهرات زیبا، تاج سلطان، اسلحه‌های تاریخی، لباس‌های قدیمی و ظرف‌های تاریخی که با طرح‌های باستانی تزیئین شده اند، نگهداری می‌شوند.
اگر دوست دارید در سفر خود به کشور مالدیو از تاریخ و فرهنگ مردمان این سرزمین بیشتر بدانید، می‌توانید به موزه ملی بروید و از نزدیک با آثار باقی‌مانده از گذشته مردمان این کشور آشنا شوید.


ساحل مصنوعی ماله


یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور مالدیو ساحل مصنوعی(artificial beach) ماله نام دارد. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این ساحل به دست انسان‌ساخته شده‌است. بااین‌وجود به‌قدری زیبا و جذاب است که گردشگران زیادی دوست دارند مدتی از سفر خود را در آن بگذرانند. اگر دوست دارید در سفر خود به کشور مالدیو کمی هیجان و آدرنالین را تجربه کنید، حتما به ساحل مصنوعی ماله بروید. در این ساحل می‌توانید قایق‌سواری کنید، لباس غواصی به تن کنید و به زیر آب های اقیانوس هند بروید و یا اگر به موج‌سواری علاقه دارید و مهارتی در این ورزش دارید، ۱ تخته اجاره کنید و بر روی موج‌های کنار این ساحل موج‌سواری کنید.
در اطراف این ساحل رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارند که زمان خستگی و گرسنگی می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید و از میان غذاها و نوشیدنی‌های متنوع موجود در غذاخوری های آن، خوردنی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.
یکی دیگر از تفریحات موجود در این ساحل مصنوعی، جشن‌ها و کنسرت‌هایی است در نزدیکی این ساحل برگزار می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید کمی شادی و هیجان جمعی را تجربه کنید، می توانید به محل برگزاری کنسرت ها و جشن‌های ای ساحل بروید.


رستوران سابسیکس


یکی از خاص‌ترین رستوران‌های جزیره مالدیو رستوران ساب سیکس (subsix) نام دارد. اگر دوست دارید در یک رستوران با فضای خاص و اعجاب‌انگیز غذاهای خوشمزه‌ی کشور مالدیو را امتحان کنید، حتما باید به رستوران سابسیکس بروید. این رستوران در زیر آب‌های اقیانوس هند ساخته‌شده است و در زمان غذا خوردن می‌توانید دنیای زیر آب نزدیک جزایر مالدیو را نیز تماشا کنید. بر روی سقف این رستوران لوسترهایی شبیه به مرجان‌های اقیانوسی تعبیه شده است تا فضای این رستوران را شبیه به محیط اطراف آن کند.
اگر می‌خواهید در این رستوران غذا بخورید، باید به وسیله یک قایق به ورودی این رستوران بروید و از یک راه‌پله‌ی ۱۳ متری عبور کنید تا به فضای رستوران برسید.


مسجد جامع ماله


یکی از جاذبه‌های دیدنی کشور مالدیو مسجد جامع ماله نام دارد. این مسجد در شهر ماله که پایتخت کشور مالدیو است، قرار دارد. مردم مالدیو به این مسجد مسجد السلطان می‌گویند. مسجد السلطان در سال ۱۶۵۶ میلادی ساخته‌شده است.
اگر از دیدن معماری اسلامی لذت می‌برید و دوست دارید معماری مسجد جامع یک جزیره در وسط اقیانوس هند را از نزدیک ببینید، حتما در سفر خود به مالدیو از این مسجد دیدن کنید.


چگونه به مالدیو سفر کنیم؟


برای سفر به کشور مالدیو ۲ راه پیش رو دارید. راه اول این است که خودتان برنامه سفر به مجمع‌الجزایر این کشور را بچینید، هتل خود را رزرو کنید و به خرید بلیط هواپیمای خود بپردازید. راه دوم که راه آسان‌تری است، این است که از طریق آژانس‌های گردشگری اقدام کنید. برخی از آژانس‌های گردشگری معتبر در کشور تورهای مالدیو را برگزار می‌کنند. با کمی جستجو در فضای اینترنت می‌توانید تورهای مالدیو را پیدا کنید.
اگر هم دوست داشتید که با صرف زمان کم، تورهای مالدیو که توسط آژانس‌های گردشگری معتبر ارائه می‌شوند را در یک‌جا ببینید

حملونقل عمومی در مالدیو به چه شکل است؟


سفر به جزیره مالدیو یک سفر متفاوت و جذاب برای شما خواهد بود. حتی وسایل نقلیه عمومی این کشور نیز همانند کشورهای دیگر نیست. اگر عادت دارید که با اتوبوس، تاکسی یا مترو در شهر جابجا شوید، تمام تصورات خود را قبل‌از سفر به کشور مالدیو دور بریزید. چراکه در این کشور غالب وسایل نقلیه شامل قایق، کشتی‌های خصوصی و هواپیماهای دریایی می‌شود.
بعد از آنکه در ایران سوار هواپیما شدید، در فرودگاه ماله (پایتخت کشور مالدیو) بر روی زمین می‌نشینید. ترانسفور فرودگاهی از ماله به اقامتگاه‌های گردشگری که در آن اتاق رزرو کرده‌اید به وسیله قایق‌های تندرو، قایق‌های معمولی یا قایق‌های خصوصی انجام می‌شود.
یکی دیگر از وسایل نقلیه در این کشور قایق‌های بادبانی است. شما می‌توانید در سفر خود به مالدیو این نوع از قایق‌ها را اجاره کنید و در میان جزایر این کشور بچرخید و از آب‌وهوا و مناظر طبیعی جزایر آن نهایت لذت را ببرید.

برخی از قایق‌های این کشور دارای امکانات جذابی مثل آشپزخانه و اتاقی برای استراحت هستند که حتی می‌توانید شب را در این قایق‌ها در دل اقیانوس هند به صبح برسانید.


اگر دوست دارید خرج بیشتری بکنید یا عجله دارید که هرچه سریع‌تر به محل اقامت یا هر جای دیگر در کشور مالدیو بروید، می‌توانید از تاکسی‌های هوایی و هواپیماهای دریایی این کشور استفاده کنید. این نوع از هواپیماها معمولاً در ارتفاعات پائین پرواز می‌کنند تا مسافران بتوانند از مناظر زیبای اقیانوس هند و جزایر این کشور لذت ببرند.
یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی در کشور مالدیو قایق‌های دست‌ساز زیبایی است که با نام دونی(dhoni) شناخته می‌شود. این نوع از قایق‌ها توسط مردم بومی این کشور درست می‌شوند و ظاهری شبیه به قایق‌های عربی دارند. اگر دوست دارید تجربه‌ای متفاوت از قایق‌سواری در مالدیو را داشته باشید، می‌توانید برای گشت‌وگذار در اطراف جزایر این کشور از قایق‌های دونی استفاده کنید. اگر هم دوست دارید عکس جذابی برای اینستاگرام خود بیندازید، می‌توانید زمانی‌که سوار این قایق‌های زیبا و جذاب شده‌اید عکس‌های خاطره‌انگیزی از خود بگیرید.

منبع: 1

کلمات کلیدی : مالدیو – گردشگری  – قاره آسیا

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x