/ دسته‌بندی نشده / جاهای دیدنی مالزی که اگر نبینید نصف عمرتان بر فناست
آنچه در این مقاله می‌خوانید

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های طبیعی

باغ ارکیده کوالالامپور (Kuala Lumpur Orchid Park)

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های طبیعی به اندازه‌ای تماشایی هستند که گردشگران را انگشت به دهان می‌گذارند. برای نمونه کافی است سری به باغ ارکیده کوالالامپور بزنید. همان‌گونه که از نام این باغ پیداست، زیباترین ارکیده‌های جهان در آن کاشته شده است. در کنار این ارکیده‌های زیبا، گل‌های دیگری مانند ختمی نیز در این باغ خودنمایی می‌کند. باغ ارکیده با حدود یک هکتار وسعت، لحظه‌هایی سرشار از آرامش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. در این باغ میمون‌های بامزه‌ای نیز زندگی می‌کنند. در گشت‌و‌گذار از باغ ارکیده کوالالامپور دوربین عکاسی یا گوشی هوشمند با دوربینی باکیفیت فراموش نشود.

آدرس: Jalan Tembusu, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

باغ دریاچه کوالالامپور

جاهای دیدنی کوالالامپور گاهی اوقات در میان مردمان این شهر با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند. یکی از این مکان‌ها، باغ دریاچه کولالامپور است که به آن باغ گیاهشناسی پردانا هم می‌گویند. تاریخ افتتاح این باغ به سال ۱۹۸۰ میلادی باز می‌گردد. باغی که از آن صحبت می‌کنیم در دو طرف دریاچه احداث شده است. به همین دلیل نیز به آن باغ دریاچه می‌گویند. زیباترین گل‌های گرمسیری در کنار گیاهان سرسبز در باغ دریاچه انتظار گردشگران را می‌کشد. پارک آهوان، پارک پروانه‌ها و پارک پرندگان از دیگر قسمت‌های باغ دریاچه به حساب می‌آید.

آدرس:‌ Jalan Kebun Bunga, Tasik Perdana, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

پارک آهو کوالالامپور (Deer Park)

جاهای دیدنی مالزی طبیعت جانوری این منطقه را هم پوشش می‌دهند. پارک آهو یکی از این مکان‌هاست که در همسایگی باغ دریاچه قرار گرفته است. همان‌گونه که از نام این باغ پیداست، آهوان خوش‌خرام در آن زندگی می‌کنند. در کنار آهو، چندین گونه گوزن نیز در این باغ حضور دارند.

آدرس: 88 Jalan Perdana, Kuala Lumpur 50480 Malaysia

پارک پرندگان کوالالامپور

اگر دلتان برای پرنده‌های خوش‌الحان و رنگارنگ لک می‌زند، در سفر مالزی سری به پارک پرندگان کوالالامپور بزنید. چیزی حدود ۵ هزار پرنده از ۲۰۰ گونه زیبا در این باغ زندگی می‌کنند. طوطی،‌ فلامینگو، مرغ مینا، قرقاول و مرغ مینا از پرنده‌های زیبای پارک پرندگان کوالالامپور به حساب می‌آید. این پرنده‌ها در آسمان پارک با وقار و زیبایی به پرواز در می‌آیند تا خاطره گشت‌و‌گذار در مالزی برای همیشه در ذهن گردشگران ماندگار شود.

آدرس: Kuala Lumpur Bird Park Jalan Cenderawasih Perdana Botanical Gardens Kuala Lumpur Federal Territory of Kuala Lumpur Malaysia

پارک پروانه های کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی دل گردشگران عاشق‌پیشه را هم به دست می‌آورد. یکی از این مکان‌‌ها، پارک پروانه های کوالالامپور است. پروانه‌های زیبای این پارک، سیاحت در آن را به گشت‌و‌گذاری شاعرانه برای گردشگران تبدیل می‌کنند. نزدیک به ۶هزار پروانه از ۱۲۰ گونه زیبا در این پارک حضور دارند. در کنار پروانه‌های زیبا، حدود ۱۵ هزار گونه گیاه زیبا نیز در این پارک رشد کرده است.

آدرس: Taman Tasik Perdana, Jalan Cendarasari, Kuala Lumpur, 50480, Malaysia

پارک جنگلی کوالالامپور (KL Forest Eco Park)

سرسبزی طبیعت مالزی شرایطی برای احداث زیباترین پارک‌های جنگلی در منطقه فراهم کرده است. پارک جنگلی کوالالامپور یکی از این پارک‌هاست که ۱۱هزار مترمربع وسعت دارد. این پارک از سال‌ها پیش به‌عنوان منطقه‌ای محافظت‌شده در مالزی شناخته می‌شد. به همین دلیل گونه‌های جانوری متنوع و طبیعت دست‌نخورده‌ای دارد.

آدرس: Lot 240, Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

پارک کی ال سی سی (KLCC Park)

اگر یادتان باشد، اشاره کردیم که برج‌ های دوقلوی پتروناس، نمادی از مالزی مدرن به حساب می‌آید. درست در زیر این برج‌ها، پارک کی ال سی سی با مساحت ۲۰ هکتار واقع شده است. درخت‌های سرسبز، دریاچه مواج و پرندگان زیبای پارک کی ال سی سی خستگی را از تن گردشگران بیرون می‌کند.

آدرس: Jalan Ampang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ سلامتی

انصافاً باید اعتراف کرد سیاحت در مالزی گردشگران را خسته می‌کند. به همین دلیل در این شهر چندین مرکز اسپا و ماساژ بسیار معروف وجود دارد. حضور در این مراکز نه‌تنها ضامن سلامتی گردشگران است، بلکه جسم‌وجان گردشگران را برای گشت‌و‌گذار بیشتر در کوالالامپور آماده می‌کند. سالن اسپا سواسنا، استا دونا و مرکز ماساژ و سلامتی اراوان از مهم‌ترین جاهای دیدنی مالزی به لحاظ سلامتی شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ فرهنگی هنری

کتابخانه ملی کوالالامپور

مالزی کشوری با فرهنگ غنی و مردمانی متمدن است. به همین دلیل کاملاً پیداست که در این شهر چندین کتابخانه بزرگ وجود داشته باشد. با این حساب کتابخانه ملی کوالالامپور، معروف‌ترین کتابخانه مالزی است. سال ۱۹۵۹، چراغ سبز دولت برای ساخت این کتابخانه روشن شد. در نهایت نیز در سال ۱۹۶۶، کتابخانه ملی کوالالامپور افتتاح شد. در کنار کتاب‌‌های امروزی، کتاب‌های نفیس، آثار دست‌نویس و کتب عتیقه در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

آدرس: 32, Jalan Tun Razak, Titiwangsa, 50572 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

سینمای گلدن اسکرین (Golden Screen Cinemas)

کوالالامپور سینماهای بی‌شماری دارد، با این حال حساب سینمای گلدین اسکرین با تمامی این سینماها فرق می‌کند. سینمایی که از آن صحبت می‌‌کنیم صندلی‌های تعاملی دارد. این صندلی‌ها همراه با صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم، حرکت می‌کند. از طرف دیگر رایحه‌های مربوط به فیلم در حال پخش، در هوا منتشر می‌شود. این شرایط تجربه‌ای خاص از فیلم‌دیدن در سالن سینما را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: No. 168 Jalan Bukit Bintang | Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur 55100, Malaysia

گالری پتروناس

نفت جایگاه ویژه‌ای در میان مردمان مالزی دارد. برای نمونه کافی است نگاهی به گالری پتروناس بیندازید. این گالری در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. از آن زمان تاکنون گردشگران بی‌شماری راه گالری پتروناس را در گرفته‌اند. گالری که از آن صحبت می‌کنیم مدتی است نقل‌مکان کرده و به برج های دوقلو پتروناس منتقل شده. مکان فعلی گالری پتروناس، ۲ هزار مترمربع مساحت دارد و فعالیت‌های شرکت نفتی پتروناس را به گردشگران معرفی می‌کند.

آدرس: Level 3, Suria KLCC, Jalan Ampang, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ هنری نیز جاذبه های چشمگیری برای گردشگران دارند. یکی از این مکان‌ها، گالری جادی باتیک است. این گالری در سال ۱۹۷۶ افتتاح شده و از آن زمان تاکنون بورس صنایعدستی کوالالامپور به حساب می‌آید. در گالری جادی باتیک، انواع صنایع‌دستی و آثار هنری فروخته می‌شود. این گالری پارچه و لباس‌های محلی نفیس را با قیمتی مناسب پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: 30, Jalan Inai, Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

گالری شهر کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی در کنار سرگرمی، اطلاعات ارزنده‌ای از هنر و فرهنگ این مرز و بوم در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. برای نمونه گالری شهر کوالالامپور آثار هنری و عکسهای تاریخی جالبی دارد. در این گالری ماکتهای کوچکی از مکانهای دیدنی شهر نیز مشاهده می‌شود. در ورودی گالری شهر کوالالامپور، سازه‌ای جالب نصب شده که سوژه‌ مناسبی برای عکاسی است.

آدرس: Dataran Merdeka, 27, Jalan Raja, 50050 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

گالری ملی هنریهای تجسمی مالزی از آن دسته جاهای دیدنی مالزی است که حیف است سری به آن نزنید. این گالری در کنار اینکه بهشت هنردوست‌هاست، آینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ و زندگی مردمان مالزی را به گردشگران عرضه می‌کند. طراحی ساختمان گالری ملی هنرهای تجسمی نیز در نوع خود زیبا و تماشایی است. در این گالری آثاری از هنرمندان مالزیایی و بین‌المللی به معرض نمایش گذاشته شده است.

آدرس: 2 Jalan Temerloh, Kuala Lumpur 53200, Malaysia

  • مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور (Kuala Lumpur Performing Arts Centre)

علاقه‌مندان هنرهای نمایشی از گشت‌و‌گذار در کوالالامپور دست‌خالی بیرون نمی‌آیند. مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور ساختمانی با نمای شیشه‌ای است که در آن باکیفیت‌ترین تئاترهای منطقه به نمایش گذاشته می‌شود. در این مکان در کنار تئاتر، برنامه‌های هنری سرگرم‌کننده دیگری هم در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

موزه های مالزی

مالزیایی‌ها در طول تاریخ، سردوگرم روزگار را چشیده‌اند و یادگاری‌های بی‌شماری از دوران باستان در این منطقه باقی مانده است. به همین دلیل هم موزه های زیادی در فهرست جاهای دیدنی مالزی خودنمایی می‌کند. با این حساب برای آشنایی بیشتر با فرهنگ این منطقه پیشنهاد‌ می‌کنیم سری به موزه پلیس سلطنتی مالزی، موزه تلکام، موزه توهمات مالزی و موزه صنایع دستی اورنگ اصلی این شهر بزنید. موزه بانک نگارا مالزی، موزه ملی پارچه، موزه ملی مالزی (موزه نگارا) و موزه هنرهای اسلامی از دیگر موزه‌هایی این دیار به حساب می‌آید که گشت‌و‌گذار در آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: 1

کلمات کلیدی : مالزی – قاره اسیا – گردشگری – جاذبه های دیدنی –

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x