/ دسته‌بندی نشده / راهنمای کامل سفر به مالدیو | معرفی جزایر و جاهای دیدنی مالدیو
آنچه در این مقاله می‌خوانید

راهنمای کامل سفر به مالدیو: سفر به مالدیو , مالدیو که با نام رسمی جمهوری مالدیو شناخته می‌شود؛ مجموعه‌ای از چند جزیره گردشگری در مالدیو است که در اقیانوس هند قرار دارد. اگر بخواهید به یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جزایر کره زمین سفر کنید، کدام جزیره را انتخاب می‌کنید؟ احتمالاً برای پاسخ به این سوال نیاز به تحقیق و اطلاعات بیشتری داشته باشید. چراکه جزایر زیادی در جهان وجود دارد و بسته به بودجه و وقت و فرصتی که دارید و امکانات و جاذبه‌های آن جزیره انتخاب‌های متفاوتی خواهید داشت.
اگر بعد از جستجو کردن به جزایر مالدیو برخوردید و با دیدن عکس‌ها و فیلم‌های این کشور، آن‌قدر هیجان‌زده شده‌اید که دوست دارید به این کشور سفر کنید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. اگر هم دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این کشور پیدا کنید این مقاله برای شما مفید است.

مالدیو کجاست؟


مالدیو که با نام رسمی جمهوری مالدیو شناخته می‌شود؛ مجموعه‌ای از چند جزیره گردشگری در مالدیو است که در اقیانوس هند قرار دارد. این کشور در جنوب غربی کشور هند قرار گرفته‌است و جزء قاره آسیا به حساب می‌آید. پایتخت آن «ماله» نام دارد. این کشور از حدود ۱۲۰۰ جزیره مرجانی کوچک تشکیل می‌شود. مالدیو حدود ۷ استان دارد. ارز رایج این کشور «روفیه» هست.
مجمع‌الجزایر مالدیو در پهنه آبی که حدود ۹۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، پراکنده شده‌است. اما مساحت کل خشکی این کشور ۲۹۸ کیلومتر مربع است. در ادامه با جزایر این کشور بیشتر آشنا می‌شویم.



معرفی جزایر مالدیو


در کشور مالدیو حدود ۱۱۹۲ جزیره مرجانی وجود دارد. تنها ۹ تا از این جزایر مساحتی بزرگ‌تر از ۲ کیلومترمربع دارند. ۲۰۰ عدد از جزیره‌های کشور مالدیو قابل سکونت هستند. تنها ۸۸ جزیره‌ی این کشور دارای اقامتگاه‌های گردشگری هستند.
در ادامه با انواع جزایر این کشور آشنا می‌شویم.

جزایر جنوبی مالدیو


جزایر جنوبی کشور مالدیو جزء خلوت‌ترین جزایر این کشور به حساب می‌آیند. اگر دوست دارید در سفر خود به این کشور مدتی را در سکوت طبیعت جزایر مالدیو وقت بگذرانید، جزیره جنوبی مناسب‌ترین گزینه برای شما است. «ماوو» یکی از این جزیره‌های جنوبی است که جمعیت بسیار کمی در آن زندگی می‌کنند. یکی از گران‌ترین اقامتگاه‌های گردشگری کشور مالدیو در این جزیره قرار دارد. اگر دوست دارید در سفر خود به مجمع‌الجزایر مالدیو در هتل‌های لوکس اقامت کنید و در رستوران‌های گران‌قیمت غذا بخورید، باید به جزیره «ادو» که یکی دیگر از جزیره‌های جنوبی این کشور است، بروید.
نکته: بهتر است که برای سفر به این کشور کودکان خود را همراه نکنید و ترجیحاً با همسفران بزرگسال به جزایر این کشور بروید. توجه به این توصیه به ۲ دلیل اهمیت دارد: .۱ برای رفت‌وآمد بین جزایر این کشور نیاز دارید که پیوسته سوار قایق شوید و ممکن است که کودکان توان و تحمل تکان‌های قایق‌ها را نداشته باشند و دریازده بشوند. .۲ تفریحات کشور مالدیو مناسب کودکان نیست و ممکن است حوصله کودکان در سفر به مالدیو پیوسته سر برود و بهانه‌گیری کنند؛ تا جایی‌که فقط یک تجربه تلخ و نا خوشایند از سفر به این کشور برای آن ها و شما باقی بماند.

جزایر شمالی مالدیو


جزایر شمالی کشور مالدیو در مقایسه با جزایر جنوبی پرطرف‌دار تر هستند و جمعیت بیشتری در آن ساکن است. همچنین در این جزایر امکانات گردشگری بهتری برای مسافران فراهم شده‌است. یکی از این جزایر «گافاروفالو» نام دارد. گافاروفالو از مشهورترین جزایر شمالی کشور مالدیو است که در نزدیکی آن یکی از بهترین مکان‌های غواصی در اقیانوس هند قرار دارد. اگر به غواصی علاقه دارید حتما در سفر خود به این جزیره این تفریح مهیج را در اقیانوس هند امتحان کنید.
همچنین این امکان برای گردشگران مهیا شده‌است که در هنگام غواصی در زیر آب از آن ها عکس‌برداری شود تا خاطره این تفریح برای همیشه همراه آنها بماند و هر وقت به عکس شان نگاه کردند، حس خوشایند این تفریح دوباره برای آن ها زنده شود.
از دیگر جزایر نیمه‌ی شمالی مالدیو می‌توان به جزایر «آری»، «تودو» و «رادهو» اشاره کرد. در جزیره آری هتل‌های خوبی وجود دارد و معمولاً گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. همچنین در این جزیره یک بازار محلی وجود دارد که صنایع دستی کشور مالی مثل صندل‌های حصیری یا انگشتی که با صدف آبی ساخته شده‌اند، به فروش می‌رسند.
اگر دوست دارید به جزیره‌ای از کشور مالدیو سفر کنید که غذاهای دریایی بی‌نظیری داشته باشد، حتما جزیره هالیف را جزء برنامه سفر خود قرار دهید. شغل اصلی مردم ساکن این جزیره ماهیگیری است و رستوران‌های آن غذاهای دریایی خوشمزه‌ای را سرو می‌کنند.



جزیره ماله


ماله پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور مالدیو است. در این جزیره یک فرودگاه مجهز و مدرن وجود دارد. جزیره ماله مهم ترین مرکز تجاری کشور مالدیو است. مسجد جامع، بازار ماهی، موزه ملی، مقر مولی آک و مسجد قدیمی از جمله جاذبه های دیدنی این جزیره است که می‌توانید در سفر خود به این جزیره از آن‌ها دیدن کنید.
مساحت این جزیره تنها ۲۹۸ کیلومترمربع است و حدود ۳۰۱ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. غذاهای متنوعی را در این جزیره می‌توانید پیدا کنید و انواعی از رستوران‌های بین المللی در آن وجود دارد که بسته به ذائقه تان می‌توانید به یکی از آن‌ها مراجعه کنید. جزیره‌ی ماله آن‌قدر کوچک است که به‌ راحتی بتوانید با پای پیاده تمام قسمت‌های آن را ببینید.

اطلاعات و دانستنیهای کاربردی


جمعیت کشور مالدیو حدود ۴۲۸ هزار نفر است که حدود ۱۰۴ هزار نفر از آن‌ها در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند. زبان رسمی مردم مالدیو «دیوهی» ‌است. دیویی تلفیقی از زبان هندی و اروپایی است. مردم این کشور مسلمان هستند و از آئین اهل سنت تبعیت می‌کنند. شغل اکثر مردم ساکن مالدیو کشاورزی و ماهیگیری است. چرخ اقتصاد این کشور با صادرات ماهی، صنایع دستی، گوشت، نارگیل و همچنین صنعت گردشگری می‌چرخد. البته کشتی سازی نیز یکی دیگر از مهارت‌های رایج بین مردم مالدیو است که توانسته‌اند به‌خوبی در آن ماهر شوند و از آن درآمد کسب کنند.
ارز رایج این کشور «روفیه» است.

شماره تلفنهای ضروری


پیش‌شماره‌ی تلفن‌های کشور مالدیو +۹۶۰ است.
شماره‌تلفن آتش‌نشانی در کشور مالدیو ۱۱۸ است.
شماره تماس با پلیس مالدیو ۱۱۹ است.
برای تماس با اورژانس باید شماره ۱۰۲ را تماس بگیرید تا برای شما آمبولانس بفرستند.

آبوهوای جزیره مالدیو چگونه است؟


یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که لازم است قبل‌از سفر به کشور مالدیو کسب کنید، وضعیت آب‌وهوایی این جزیره است. به‌طور معمول سامانه‌های بارشی زیادی وارد جو این کشور می‌شوند. به‌طور مثال از حدود ۱۰ تیر تا دهم شهریور ماه اولین سامانه بارشی سال وارد جو کشور مالدیو می‌شود و بعد از آن حدود ۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین نیز پیوسته هوای مالدیو بارانی است. از حدود آذر تا اردیبهشت‌ماه فصل گرمای مالدیو فرامی‌رسد. در این زیبا زمان آب‌وهوای این جزیره خشک و شرجی می‌شود. در این مدت میانگین دمای هوا به ۳۳ درجه می‌رسد. زمستان‌ها در کشور مالدیو از حدود اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود و تا آذرماه ادامه پیدا می‌کند. در این مدت نیز سامانه‌های بارشی زیادی در آسمان مالدیو وجود دارد.



بهترین فصل سفر به مالدیو کدام است؟


اگر دوست دارید زمانی به کشور مالدیو سفر کنید که آب‌وهوای معتدل و خوبی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما فصل زمستان است. در این فصل دمای هوا حدوداً ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و همچنین تعداد گردشگران در این کشور کم می‌شود و به تبع آن هزینه اقامت و امکانات گردشگری در جزایر این کشور کاهش پیدا می‌کند. اما تابستان‌های مالدیو برای اکثر گردشگران جذاب‌تر است و در این فصل تعداد زیادی از مسافران از سرتاسر دنیا وارد مالدیو می‌شوند.

تهیه ویزا و روادید برای سفر به کشور مالدیو


برای سفر به کشور مالدیو نیازی نیست که قبل‌از سفر به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید و کارهای اداری رایج برای گرفتن ویزا را انجام دهید. در بدو ورود به مالدیو برای شما یک ویزای سی‌روزه صادر می‌ شود که می‌توانید آن را تا ۹۰ روز تمدید کنید. صدور این ویزا برای شما ۵۰ تا ۷۰ دلار هزینه دارد.
البته برای صدور ویزا در فرودگاه مالدیو لازم است که مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:
• پاسپورت معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار
واچر هتل یا برگه رزرو باستیون هتل که نشان می‌دهد در یکی از هتل‌های این کشور اتاق رزرو کرده‌اید.
به‌ازای هر روز اقامت در این کشور لازم است که ۵۰ دلار پول نقد همراه خود داشته باشید.
• ۱ عکس تمام‌رخ
در هنگام ورود به مالدیو نمی‌توانید مشروبات الکلی را به همراه خود داشته باشید. در ادامه مقاله با مهم‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و گردشگری کشور مالدیو آشنا می‌شویم.

جاهای دیدنی و گردشگری مالدیو


مالدیو جاهای دیدنی زیادی دارد. برای همین یک جای مناسب برای مسافرت به حساب می‌آید. مکان‌های دیدنی این کشور شامل موارد زیر هستند:

جزیره باتالا


یکی از جزایر جذاب و زیبای کشور مالدیو جزیره‌ای مرجانی باتالا (bathala) نام دارد. این جزیره در بخش شمالی کشور مالدیو قرار گرفته‌است. ساحل این جزیره با ماسه‌های سفیدرنگ طبیعی پوشیده شده‌است. مساحت جزیره باتالا آن‌قدر کم است که تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید کل این جزیره را از نزدیک بازدید کنید. این جزیره تقریباً نزدیک به فرودگاه قرار دارد. به وسیله قایق‌های پرسرعت می‌توانید فاصله بین جزیره تا فرودگاه را در زمان ۹۰ دقیقه طی کنید و اگر این زمان برایتان زیاد است می‌توانید از هواپیماهای آبی استفاده کنید و در کمتر از ۲۰ دقیقه از جزیره به فرودگاه یا بالعکس برسید.

منبع:

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x