/ دسته‌بندی نشده / راهنمای کامل سفر به مالدیو
آنچه در این مقاله می‌خوانید

غذاهای معروف مالدیو

راهنمای کامل سفر به مالدیو
در کشور مالدیو می‌توانید غذاهای خوش مزه‌ای را پیدا کنید که اکثر آن‌ها با ماهی و نارگیل درست می‌شوند. سال‌های زیادی است که مردمان کشور مالدیو این غذاها را درست میکنند و نسل اندر نسل به فرزندان خود آموزش می دهند. در ادامه با غذاهای محلی این کشور بیشتر آشنا می‌شویم.

کاری سبزیجات


یکی از غذاهای خوشمزه‌ای مردم مالدیو کاری سبزیجات نام دارد. اگر گیاه‌خوار هستید و دوست دارید غذای گیاهی خوشمزه را در سفر خود به کشور مالدیو امتحان کنید، کاری سبزیجات را از دست ندهید. در این غذا از انواع صیفی‌جات نظیر کدو تنبل، لوبیا سبز، هویج، سیب‌زمینی و کاری با ادویه‌های خوش طعم و خوش بو درست می‌شود.

گولها


یکی از خوراکی‌های خوش‌طعم و خوشمزه که در جزایر مالدیو درست می‌شود، گول ها(gulha) نام دارد. گل‌ها توپک های لذیذی هستند که به‌عنوان میان وعده خورده می‌شوند. این خوراکی خوشمزه از ماهی تن، نارگیل رنده‌شده، پیاز خرد شده و انواعی از ادویه‌های معطر ساخته می‌شود.

saagu bondibai


یکی دیگر از میان وعده‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید در کشور مالدیو امتحان کنید سا آگو بوندیبای (saagu bondibai) نام دارد. این میان وعده نوعی پودینگ است که برای درست کردن آن از نشاسته استفاده می‌شود. از دیگر ترکیبات موجود در این دسر خوشمزه می‌توان به خامه و شیر نارگیل اشاره کرد. این خوراکی معمولاً با تکه‌های میوه تزیین می‌شود.


هونی روشی


یکی از نان‌های محلی خوشمزه‌ای که در کشور مالدیو درست می‌شود، هونی روشی یا نان چاپاتی chapatti bread)) نام دارد. همان‌طور که در اول این بخش اشاره کردیم، نارگیل، پای ثابت خوراکی های خوشمزه مالدیو است. در پخت این نان نیز از نارگیل استفاده می‌شوداگر به مزه نارگیل علاقه دارید حتما در سفر خود به مالدیو مزه این نان را امتحان کنید.


گارودیا


یکی از غذاهای خوشمزه و محلی کشور مالدیو گارودی garudhiya نام دارد. این غذا نوعی سوپ است که در آن از برنج، ماهی، پیاز، سیر و کاری استفاده می‌شود. رای تندتر شدن آن فلفل تند نیز به ترکیبات این غذا اضافه می‌شود. معمولاً در همه فصل‌ها گارودیا را طبخ می‌کنند. هر زمان که به کشور مالدیو سفر کردید، می‌توانید این سوپ تند را بخورید.


بیسکیمیا


یکی از سمبوسه های خیلی خوشمزه که در کشور مالدیو درست می‌شود، بیسکیما نام دارد. برای ساخت این سمبوسه از خمیر تردی استفاده می‌شود که بعد از پخت، باعث پف‌دار شدن این خوراکی می‌شود. در میانِ این سمبوسه‌ی محلی کشور مالدیو،خوراکی‌های متنوعی مثل تن ماهی دودی، کلم ریز شده، کاری و ادویه های مختلف قرار داده می شود.



هزینه سفر به مالدیو


هزینه سفر به کشور مالدیو به عوامل مختلفی نظیر زمان سفر، نوع اقامتگاه و ایرلاینی که قصد سفر با آن را دارید بستگی دارد. به دلیل کاهش ارزش پول کشورمان، هزینه سفر به کشرهای مختلف مثل مالدیو گران تر از سفرهای داخلی می شود. همچنین کشور مالدیو یکی از کشورهای توریستی قاره آسیا به حساب می آید و همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت خدمات گردشگری در این کشور شده است.
اگر قصد سفر به این کشور را دارید و می خواهید برآورد کلی از هزینه های پیش رو داشته باشید خط های بعدی را با دقت بخوانید.
در ادامه مقاله تخمین کلی از هزینه های سفر یک هفته ای (7 شب و 8 روز) به این کشور برای یک نفر را مشاهده می کنید:
بلیط هواپیما ( رفت و برگشت): حدود 1000 دلار
حمل و نقل در کشور مالدیو: حدود 200 دلار
هزینه اقامت در هتل روی آب: حدود 3900 دلار
غذا و نوشیدنی: حدود 200 دلار
بازدید از جاذبه های گردشگری کشور مالدیو: حدود 300 دلار
نکته: به دلیل نوسانات ارزی، قیمت ها به دلار آمریکا آورده شده است. جمع این هزینه ها برابر با 5600 دلار می شود. علاوه یر این مبلغ، بهتر است که 300 دلار برای خرج های اضافی در نظر بگیرید تا اگر در طول سفر به این کشور، حادثه غیر مترقبه ای برای تان رخ داد، پول به اندازه کافی داشته باشید.
در ادامه مقاله قصد داریم که بهترین مراکز خرید کشور مالدیو را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید سوغاتی برای آشنایان و دوستانتان دارید، با چمدانی پر از سوغاتی‌های جذاب از این کشور خارج شوید.

بهترین مراکز خرید جزایر مالدیو


سفر رفتن اگر با خرید همراه باشد جذاب‌تر هم خواهد بودو مخصوصا اگر قصد داشته باشید برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی بخرید. برای همین مراکز خرید را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.


بوتیک نالا


اگر در سفر خود به جزیره مالدیو به‌دنبال خریدن لباس‌های لوکس و مجلل یا زیور آلات گران قیمت هستید، می‌توانید به فروشگاه بوتیک نالا nala boutique مراجعه کنید. این فروشگاه یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های سوغات و لباس در جزایر مالدیو است. در بوتیک نالا می‌توانید محصولات مختلفی، از لباس مخصوص خانم‌ها و لوازم مورد نیاز آن‌ها گرفته تا اسباب‌بازی و لباس کودک را پیدا کنید.
اگر هم به‌دنبال خرید سوغاتی، لباس‌های ساحلی و روغن نارگیل هستید، این فروشگاه محصولات خوبی برای عرضه کردن دارد.


منطقه chaandhanee magu


اگر به‌دنبال بهترین مراکز خرید در کشور مالدیو هستید، باید به منطقه chaandhanee magu بروید. در این منطقه می‌توانید صنایع دستی محلی مالدیو و همچنین محصولات وارداتی از کشورهای دیگر مثل سنگاپور را مشاهده کنید. برای خرید محصولات این مرکز تجاری باید از ۹ صبح تا ۱۱ شب به آدرس آن مراجعه کنید.
در این مرکز خرید می‌توانید لباس‌های محلی مالدیو، قایق‌های کوچک چوبی و منسوجات دستبافی که توسط مردم محلی این کشور درست شده‌اند را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید و برای دوستان و آشنایانتان هدیه ببرید.


مرکز خرید سنترو مال


اگر دوست دارید در سفر خود به کشور مالدیو به مرکز خریدی مراجعه کنید که در آن برندهای لوکس به فروش می‌رسد، مرکز خرید سنترو مال centro mallرا بهترین گزینه برای شما است. در این مرکز خرید می‌توانید محصولات ۳۰ تا از برندهای مشهور دنیا را پیدا کنید.
هر وقت از خرید کردن در این مرکز خرید خسته شده‌اید و دوست داشتید کمی استراحت کنید، می‌توانید به سالن‌های زیبایی و اسپای موجود در سنترال مال مراجعه کنید. اگر هم گرسنه شدید، می‌توانید رستوران‌های بین‌المللی مشهوری را در این مجموعه پیدا کنید.


آیلند بازار


یکی از مر کز خرید جذاب در کشور مالدیو آیلند بازار (island bazaar) نام دارد. در این مرکز خرید می‌توانید لوکس‌ترین کالاهای مرتبط با سبک زندگی و جذاب‌ترین صنایع دستی کشور مالدیو را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. در آیلند بازار می‌توانید کوسن هایی با طرح‌های سنتی، مگنت های دست‌ساز، کیف‌هایی با طرح‌های جذاب، زیورآلات دست‌ساز، شال و روسری و همچنین ظروف دست‌سازی که توسط هنرمندان این کشور ساخته شده‌اند را خریداری کنید.

مرکز تجاری sto


اگر به‌دنبال مرکز تجاری چند طبقه‌ای می‌گردید که در آن بتوانید انواعی از صنایع دستی و گجت های الکترونیکی را خریداری کنید، مرکز تجاری sto مناسب شما است. طبقه اول این مرکز تجاری را مغازه‌های فروش لوازم خانگی شامل می شود. طبقات دوم و سوم آن پر از مغازه‌هایی است که صنایع دستی و سوغاتی‌های کشور مالدیو را به فروش می‌رسانند. برای خرید از این مرکز تجاری باید از ساعت هشت و نیم صبح تا ۱۰ شب به آدرس آن مراجعه کنید. مرکز تجاری STO همه روز در این ساعات باز است.


فروشگاه le cute


اگر در سفر خود به جزایر مالدیو به‌دنبال فروشگاهی می‌گردید که در آن لوازم آرایشی و بهداشتی را برای خود یا دوستان و نزدیکانتان خریداری کنید، باید به فروشگاه “le cute” مراجعه کنید. در این فروشگاه می‌توانید انواعی از لوازم آرایشی، لوازم مراقبت شخصی، لوازم بهداشتی و همچنین لوازم آرایشی که با مواد اولیه گیاهی ساخته شده‌اند را پیدا کنید. بهترین سوغاتی که می‌توانید در زمان مراجعه به این فروشگاه خریداری کنید انواعی از عطرهای زنانه و مردانه خوش‌بو است.


بازار خیابانی majeedhe magu


یکی از شلوغ‌ترین بازارهای خیابانی در کشور مالدیو بازار خیابانی ” majeedhe magu ” نام دارد. در این بازار می‌توانید انواعی از وسایل الکترونیکی، لباس، زیورآلات، مواد غذایی و غیره را پیدا کنید. اگر به این بازار مراجعه کردید حتما به این نکته توجه کنید که در زمان خرید محصولات مورد نیازتان بر سر قیمت نهایی با فروشنده چانه بزنید.
اگر هم از بازار گردی در این بازار خیابانی خسته شده‌اید، می‌توانید سری به غذاخوری های موجود در این منطقه مثل کافه آسیانا بزنید و مزه غذاهایی که توسط سرآشپزهای مالدیوی پخته می‌شود را امتحان کنید. در این مرکز خرید می‌توانید ماهی خشک‌شده، ماهی دودی، زیورآلات سنتی و لوازم آرایشی و بهداشتی محلی مالدیو را نیز خریداری کنید.


بازار محلی ماله


یکی از جذاب‌ترین تجربه‌هایی که می‌توانید در سفر به مالدیو داشته باشید، رفتن به بازار محلی جزیره ماله است. این بازار خیابانی در شمال اسکله این جزیره قرار دارد. غرفه‌های متعددی در بازار محلی ماله وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به غرفه‌های فروش صنایع دستی و سوغاتی‌های کشور مالدیو اشاره کرد.
اگر از پیاده‌روی میان غرفه‌های مختلف این بازار محلی خسته شدید، می‌توانید سری به کیوسک‌های فروش خوراکی و مواد غذایی موجود در این بازار بزنید و مزه غذاهای مالدیوی را امتحان کنید. در این بازار محلی می‌توانید ترشی‌های بومی، لوازم دکوری که با پوسته نارگیل درست شده‌اند، شیرینی‌های سنتی و قایق‌های چوبی مینیاتوری را خریداری کنید و به‌عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایانتان هدیه ببرید.
یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که لازم است قبل‌از سفر به کشور مالدیو کسب کنید قوانین مهم این کشور است. در ادامه مهم‌ترین قوانین مالدیو را بیان می‌کنیم.


مهمترین قوانین کشور مالدیو


– یکی از مهم‌ترین قوانین کشور مالدیو، ممنوع بودن ورود الکل به این کشور است. همچنین نمی‌توانید در مکان‌های عمومی الکل بنوشید. اما در یکسری از مکان‌های مشخص‌شده مثل داخل هتل، بعضی از رستوران‌های مالدیو و کافه‌ها، گردشگران می‌توانند از نوشیدنی‌های الکلی استفاده کنند.
– تنها مذهب پذیرفته‌شده در این کشور اسلام است و شما حق توهین و اهانت به این مذهب را ندارید و نمی‌توانید تبلیغ دین دیگری را در زمان سفر خود به این کشور بکنید.
– در زمان بازدید از جزایر این کشور و همچنین شنا در آب‌های نزدیک به جزایر مالدیو نباید هیچ‌گونه زباله یا بطری را داخل آب یا داخل جزایر بیندازید.
-شکار کردن جانوران داخل آب‌های اطراف جزایر مالدیو ممنوع است.
اگر مأموران این کشور متوجه شوند که شما شکار غیرمجازی در آب‌های نزدیک سواحل مالدیو داشته‌اید و حیواناتی نظیر مرجان، ستاره یا چتر دریایی را شکار کرده‌اید، شما را یک هزار دلار جریمه می‌کنند. اگر هم به حیات وحش زیر آب های نزدیک سواحل مالدیو آسیبی وارد کنید یا به جمع‌آوری مرجان‌های نزدیک ساحل بپردازید، حدود پونصد دلار جریمه می‌شوید.
– فیلم‌برداری در داخل مساجد کشور مالدیو ممنوع است.

منبع 1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x