/ برنامه نویسی / فعال سازی جی‌پی‌اس
آنچه در این مقاله می‌خوانید

البته برای تعیین موقعیت دقیق مکانی خود روی نقشه ازطریق جی‌پی‌اس باید در مکانی قرار بگیرید که هیچ مانع بلندی در اطراف شما وجود نداشته باشد تا گیرنده‌ی حسگر بتواند اطلاعات را از چندین ماهواره دریافت کند. از معایب دیگر استفاده از جی‌پی‌اس، می‌توان به افزایش مصرف باتری گوشی به میزان کاملا محسوس و سرعت کم این فناوری در موقعیت‌یابی اشاره کرد. البته با استفاده از اینترنت همراه‌با جی‌پی‌اس می‌توان سرعت و دقت آن را به میزان زیادی افزایش داد. برای فعال‌کردن قابلیت موقعیت‌یابی با استفاده از اینترنت و GPS، ابتدا به بخش Location در تنظیمات گوشی مراجعه و  جی‌پی‌اس را فعال کنید و در بخش Mode حالت High accuracy (GPS and network را انتخاب کنید.

کاربردها

همه‌ می‌دانیم کاربرد اصلی جی‌پی‌اس تعیین موقعیت و مسیریابی است. ‌‌در‌حال‌حاضر گوگل مپ و اپلیکیش ویز (Waze) دو نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های مسیریابی برای اندروید و iOS هستند. با اسنفاده از اپلیکیشن ویز می‌توانید از ترافیک لحظه‌ای و موارد دیگر همچون نقاط مسدود‌شده در جاده‌ها، تصادف‌ها، دوربین‌های سرعت‌سنج و نیروهای پلیس و پروژه‌های عمرانی در جاده‌ها آگاه شوید و بهترین مسیر براساس ترافیک به شما پیشنهاد داده می‌شود. نسخه‌‌ی اندروید این اپلیکیشن را از اینجا و نسخه‌ی iOS را از اینجا دانلود کنید .

ردیابی گوشی

شما تنها با دریافت اپلیکیشن Android device manger از گوگل‌پلی استور و نصب آن می‌توانید گوشی اندرویدی گم‌شده یا دزدیده‌شده را بیابید یا آن را قفل و حتی اطلاعات آن را پاک کنید. پس از ورود به اپلیکیشن و وارد‌کردن رمزعبور جیمیل خود، چند لحظه منتظر بمانید تا موقعیت مکانی گوشی شما مشخص شود. پس از یافتن موقعیت مکانی گوشی، برند و مدل گوشی به‌همراه سه گزینه‌ی Ring (زنگ‌زدن)، Lock (قفل‌کردن) و Erase (پاک‌کردن اطلاعات) را مشاهده می‌کنید .

با ثبت گوشی خود در این اپلیکیشن، پس از گم‌شدن یا دزدیده‌شدن گوشی تنها کافی است از هر وسیله و از هر مرورگری عبارت Android device manger را در گوگل جست‌وجو کنید و با همان جیمیلی که در اپلیکشین استفاده کرده‌اید، وارد نسخه‌ی وب آن شوید. پس از ورود به نسخه‌ی وب درست مانند اپلیکیشن می‌توانید موقعیت مکانی گوشی خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از راه دور گوشی را قفل یا اطلاعات آن را پاک کنید. حتی زمانی‌که گوشی به اینترنت متصل نیست، می‌توانید با اپلیکیشن‌هایی نظیر GPS Phone tracker بازهم موقعیت مکانی آن‌ها را پیدا کنید.

کاربران گوشی‌های آیفون هم می‌توانند از سرویس مشابهی با عنوان Find My iPhone استفاده کنند. برای فعال‌کردن آن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب گزینه‌ی iCloud از تنظیمات گوشی؛

واردکردن Apple ID و رمزعبور گوشی و زدن تیک گزینه‌ی Use iCloud؛

پیداکردن گزینه‌ی Find My iPhone و فعال‌کردن آن؛

فعال‌کردن گزینه‌ی Location Services در بخش Privacy در تنظیمات و پس‌ از آن فعال‌کردن گزینه‌های Location Services و Find My iPhone .

برای یافتن موقعیت گوشی گم‌شده یا دزدیده‌شد مراحل زیر را دنبال کنید:

ورود به سایت Apple iCloud؛

ورود به حساب‌کاربری آی‌کلاد با وارد‌کردن اپل ای‌دی و گذرواژه‌؛

انتخاب گزینه‌ی Find My iPhone و پس از آن انتخاب گوشی آیفون خودتان از فهرست My Device؛

بررسی و مشاهده‌ی موقعیت مکانی گوشی.

پس از مشاهده‌ی موقعیت گوشی خود روی نقشه با لمس آیکون information که معمولا با حرف i نمایش داده می‌شود، می‌توانید گزینه‌ی Play Sound یا Send Message را برای به‌صدا درآوردن گوشی یا ارسال پیام به آن انتخاب کنید. علاوه‌‌براین، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Remote Lock گوشی خود را از دور با گذرواژه قفل یا با کمک گزینه‌ی Remote Wipe اطلاعات آن را از دور پاک کنید و اصلا هم نباید نگران پاک‌شدن اطلاعات باشید؛ زیرا زمانی‌که گوشی را پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از فایل‌های بکاپ اطلاعات گوشی را بازگردانید. یادآوری می‌شود برای یافتن گوشی ازطریق این سرویس گوشی باید متصل به اینترنت باشد .

یافتن آیفون در مواقعی که گوشی به اینترنت متصل نیست

کاربران با استفاده از سرویس Find My iPhone می‌‌توانند مشخصات دقیق GPS گوشی خود را روی نقشه مشاهده کنند. برای استفاده از این سرویس مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب گزینه‌ی Add Account در بخش Mail, Contacts, Calendars تنظیمات گوشی؛

انتخاب حساب‌ کاربری MobileMe و ورود به آن با وارد‌کردن اپل آی‌‌دی و رمزعبوری که در iTunes store و اپ استور از آن استفاده می‌کنید (حتی درصورتی‌که اشتراک این سرویس را ندارید، نیز می‌توانید از آن استفاده کنید)؛

تأیید‌کردن ایمیل تأیید در صندوق ورودی آدرس ایمیل وارد‌شده برای اپل آی‌دی با کلیک روی لینک verify now.

سپس برای استفاده از این سرویس، با کامپیوتر یا گوشی دیگری سایت me.com/find را باز و اپل آی‌دی و رمزعبوری که قبلا وارد کرده‌اید، دوباره وارد کنید. پس از چند لحظه، موقعیت مکانی گوشی همراه‌با مختصات آن نمایش داده می‌شود و با کلیک روی فلش آبی کنار گوشی می‌توانید گزینه‌های مختلف برای قفل‌کردن گوشی، ریست‌کردن، به‌صدا درآوردن آن یا ارسال پیام به آن را مشاهده کنید.

فعال و غیرفعال‌ کردن

کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌تواند GPS گوشی خود را ازطریق آیکون GPS در نوار نوتیفیکیشن‌ یا بخش Location در تنظیمات گوشی فعال کنند. کاربران گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند این قابلیت را در بخش Location Services فعال کنند و برای ذخیره‌‌ی تنظیمات ابتدا گزینه‌ی Privacy و سپس گزینه‌ی Save را بزنند. توصیه می‌کنیم برای کاهش مصرف باتری، زمانی‌که به GPS احتیاجی ندارید، آن را غیرفعال کنید.

آموزش رجیستری گوشی، فعال سازی، انتقال مالکیت و ثبت گوشی مسافری

آیا با رجیستری گوشی و سامانه همتا آشنا هستید؟ ما در این مقاله با آموزش جامع رجیستر کردن گوشی که شامل فعال‌سازی گوشی نو و مسافری و سایر موارد می‌شود، همراهتان هستیم.

خرید و فروش گوشی موبایل در بازار همانند گذشته نیست. در گذشته شاهد خرید و فروش ساده گوشی موبایل بودیم و تنها کار سختی که انجام می‌شد، تعویض تراشه سیم‌کارت بود. درحال‌حاضر و به دلیل راه‌اندازی طرح رجیستری، خرید و فروش گوشی‌های هوشمند و حتی واردات آن‌ها با پیچیدگی‌هایی همراه شده که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این موارد بپردازیم.

هدف از راه‌اندازی طرح رجیستری را می‌دانید؟

کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط حاکم با حجم زیادی از کالاهای قاچاق مواجه است. سودجویان زیادی وجود دارند که از راه وارد کردن قاچاق کالاهای مختلف، درآمدهای زیاد کسب می‌کنند و همین مسئله دولت را بر آن داشت تا در زمینه واردات قاچاق گوشی‌های هوشمند، ابتکار عمل را با راه‌اندازی سامانه همتا و طرح رجیستری در دست بگیرد.

با اینکه در ابتدای آغاز به کار طرح رجیستری، مشکلات نسبتا زیادی به وجود آمد و خریداران و فروشندگان را سردرگم کرد، اما به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون به ثبات خوبی رسیده است. براساس آمارهای ارائه شده می‌توان گفت طرح رجیستری درکنار آن که توانسته واردات قاچاق گوشی‌های هوشمند را تا حد زیادی کاهش دهد، درآمد بسیار قابل توجهی را هم برای دولت به ارمغان آورده است.

در حقیقت دولت قصد دارد ورود و خروج تمام گوشی‌های هوشمند به کشور را تحت کنترل داشته باشد و بدین ترتیب، تأثیر واردات قاچاق گوشی‌های هوشمند را کمرنگ کند. البته فراموش نخواهیم کرد که پس از آغاز طرح رجیستری از روش‌های مختلفی همانند گوشی‌های مسافری برای واردات و قانونی کردن گوشی‌های قاچاق استفاده شد، اما هرچه زمان گذشت، این طرح رجیستری بود که توانست به موفقیت برسد. در ادامه به بررسی کامل این روش‌ها برای قانونی کردن یا به عبارت دیگر، رجیستر کردن گوشی‌های هوشمند خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید .

گوشی یا تبلت سیم‌کارت خوری که از مبادی قانونی وارد کشور نشده و شناسه IMEI آن ثبت نشده باشد، در صورت عدم رجیستر پس از گذشت یک‌ماه (۳۰ روز) قطع شده و به هیچ عنوان در شبکه اپراتورهای کشور سرویس دریافت نمی‌کند و قابل استفاده نخواهد بود.

خریداران می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل یا شکایت در زمینه‌ی استعلام، انتقال مالکیت، هزینه، فعال‌سازی، جعل در فاکتور و شماره سریال تجهیز و مشکلات گمرکی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ یا شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی تماس گرفته یا به پورتال سازمان تعزیرات مراجعه کنند.

همان‌طور که گفته شد باید پس از خریداری گوشی هوشمند نو، آن را فعال‌سازی کنید، اما قبل از فعال‌سازی دستگاه باید از اصالت گوشی هوشمند، مطمئن شوید. هنگامی که از اصالت گوشی اطمینان حاصل کردید، وقت آن رسیده است که دستگاه را رجیستر کنید. بنابراین تصمیم داریم قبل از آموزش فعال‌سازی گوشی نو در سامانه همتا، روش استعلام گوشی را آموزش دهیم.

آموزشی استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا

چهار روش متفاوت برای استعلام دستگاه در سامانه همتا وجود دارد که شما را با هر کدام از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

نکته: در هر چهار روش پایین نیازمند شناسه IMEI دستگاه خواهید بود که می‌توانید برای به دست آوردن آن از کد #۰۶#* استفاده کنید یا نگاهی به پشت جعبه گوشی هوشمند داشته باشید.

۱: ارسال پیامک به شماره ۷۷۷۷

شما در این روش باید وارد گوشی خود شوید و ازطریق بخش پیامک، شناسه IMEI گوشی جدیدی که قصد خرید دارید را به شماره ۷۷۷۷ ارسال کنید. بدین ترتیب پیامکی از سامانه همتا برای شما ارسال خواهد شد که اصالت یا عدم اصالت کالا را اعلام خواهد کرد.

۲: ورود به وب سایت hamta.ntsw.ir

یکی دیگر از روش‌های استعلام اصالت دستگاه را می‌توان ورود به سامانه همتا عنوان کرد. با ورود به این سامانه اینترنتی، باید مطابق با تصویر روی گزینه استعلام اصالت کلیک کنید.

پس از آن که روی گزینه موردنظر کلیک کردید، باکس جدیدی باز می‌شود که در آن باید شناسه IMEI را وارد کرده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه جست‌وجو را انتخاب کنید.

در ادامه وضعیت دستگاه برای شما نمایش داده می‌شود و بدین ترتیب، می‌توانید از قانونی بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x