/ دسته‌بندی نشده / ۱۷ پیشنهاد کاربردی هدیه برای نوزاد
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اگر یکی از دوستان یا آشنایانتان به‌تازگی بچه‌دار شده و قرار است برای تبریک تولد به منزلشان بروید، حتما می‌دانید که خرید هدیه برای نوزاد چقدر سخت است، به‌خصوص که سیسمونی کودک قبل از به‌دنیا‌آمدنش تکمیل است و نوزاد نیاز خاصی ندارد. در این مقاله با معرفی چند کادو برای نوزاد به کمکتان آمده‌ایم. با ما همراه باشید.

موقع خرید هدیه برای نوزاد چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

تولد نوزاد و اضافه‌شدن عضوی جدید به خانواده همیشه با جشن و شادی و هدیه همراه است. کم پیش می‌آید به تبریکی خشک‌و‌خالی بسنده کنیم و فکر خرید هدیه نوزاد نباشیم. مشکل اینجاست که انتخاب و خرید هدیه برای نوزاد تازه متولد شده چندان راحت نیست. چه کادویی انتخاب کنیم که هم منحصربه‌فرد باشد، هم مفید و کاربردی؟ اصلا کادویی که برای نوزاد می‌خریم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

۱. دنبال هدیهای کاربردی و بهدردبخور باشید

با آمدن بچه، اولویت‌های زندگی پدر و مادر تغییر می‌کند و هزینه‌های زندگی آنها افزایش می‌یابد، پس طوری کادو نوزاد را انتخاب کنید که قدری از هزینه‌های آنها کم کند. چنین هدایایی شاید خیلی هیجان‌انگیز نباشند، اما نوزاد که متوجه نمی‌شود! در عوض پدر و مادرش خوشحال می‌شوند. مثلا نوزاد خیلی پوشک مصرف می‌کند پس اگر با پدر و مادرش صمیمی هستید، با چند بسته بزرگ پوشک به خانه آنها بروید و تا مدتی زحمت خرید پوشک را از دوش‌ آنها بردارید. دستمال مرطوب، شیشه‌شیر و عروسک هم گزینه‌های خوبی هستند. اگر هم هیچ ایده‌ای به‌ ذهنتان نمی‌رسد، رک‌و‌پوست‌کنده از دوست‌تان بپرسید چه می‌خواهد. این‌طوری مطمئن می‌شوید هدیه مناسب و مفیدی خریده‌اید و قرار نیست کنج کمد کودک خاک بخورد.

۲. سعی کنید هدیه برای نوزاد شخصی و ماندگار باشد

خیلی از افراد دوست دارند کادویی که می‌دهند تا مدت‌ها ماندگار باشد. اگر شما هم این نوع هدیه برای نوزاد را می‌پسندید، با جست‌و‌جویی ساده در اینترنت گزینه‌های زیادی پیدا می‌کنید. بعضی از این هدایای ماندگار عبارت‌اند از:

  • خرس‌های عروسکی با طرح سفارشی؛
  • پتوهای دست‌دوزی که رویشان عکس نوزاد بافته شده است؛
  • کتابی که اولین لحظات خاص زندگی کودک را ثبت می‌کند.

۳. بهجای گرفتن هدیه برای نوزاد تازه متولد شده، برای والدینش هدیه بگیرید

شاید کمی بدجنسانه به‌ نظر برسد، اما لازم نیست کادو نوزاد حتما برای خود او باشد! می‌توانید برای پدر و مادرش هدیه مناسبی بگیرید، به‌خصوص برای مادر که در دوران بارداری سختی‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است و اکنون هدیه هرچند کوچک شما بی‌نهایت خوشحالش می‌کند. این هدیه می‌تواند روغن یا کرمی باشد که به شادابی پوست یا تقویت رشد موی مادر بعد از زایمان کمک می‌کند یا می‌توانید با یک خوراکی خوشمزه خوشحالش کنید.

۴. برای خرید کادو نوزاد خلاق باشید

سراغ هدایایی بروید که شاید تهیه آنها به فکر پدر و مادر نرسیده باشد، اما داشتن آنها زندگی را برایشان راحت‌تر می‌کند. مثلا می‌توانید برایشان چند کتاب مفید بخرید. حالا که با تولد نوزاد قرار است زمان بیشتری در خانه بمانند، برای سرگرم‌شدن به چنین چیزهایی نیاز دارند. همچنین می‌توانید برای آنها غذاساز و زودپز بخرید تا دیگر مجبور نباشند برای تهیه غذاهای خوشمزه مدت زیادی را در آشپزخانه سپری کنند.

۵. هدیهای آموزنده بگیرید

کوچولوها همیشه در حال یادگیری هستند. خرید چیزی مثل کتاب داستان هم پیوند بین والدین و کودک را تقویت می‌کند و هم از همان بدو تولد باعث تحریک خلاقیت کودک می‌شود. در ضمن، کتاب داستان هدیه‌ای است که دست‌به‌دست می‌چرخد و برای تازه‌مادران بسیاری خاطرات شیرین رقم می‌زند.

۶. کادویی بخرید که هم مناسب نوزاد دختر باشد و هم پسر

اگر نوزاد هنوز تعیین جنسیت نشده است و نمی‌دانید باید دنبال هدیه مناسب برای نوزاد پسر باشید یا هدیه برای نوزاد دختر، پیشنهاد می‌کنیم هدیه‌ای بخرید که برای هر دو مناسب باشد. رنگ‌هایی مثل سفید، کرم و زرد یا طرح‌های ساده و بدون برچسب مختص جنس خاصی نیستند و می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

۷. دستهجمعی هدیه بخرید

اگر یکی از همکاران یا همسایگان شما به‌تازگی بچه‌دار شده است و قصد دارید برایشان هدیه بخرید، می‌توانید کادو نوزاد را گروهی بخرید. از تمام افراد دفتر یا محله دعوت کنید به‌اندازه‌ای که تمایل دارند سهمی در خرید هدیه برای نوزاد داشته باشند. بعد اسم همه کسانی را که مشارکت کرده‌اند روی کارت بنویسید و به کادو بچسبانید.

چند ایده برای انتخاب بهترین هدیه برای نوزاد

۱. دستگاه خواب؛ بهترین هدیه برای نوزاد

نوزاد تا مدت‌ها به صداهای بلند و ممتد یا صداهای آرامش‌بخش واکنش نشان می‌دهد و با آنها آرام می‌شود. بنابراین می‌توانید با خرید دستگاه‌های خواب یا چراغ‌خواب برای کودک، زحمت ساعت‌ها بیدارماندن و لالایی‌خواندن را از دوش پدر و مادر بردارید.

۲. آینه اتومبیل کودک

احتمالا دوستان شما برای رفت‌و‌آمد با خودرو به آینه اتومبیل کودک نیاز خواهند داشت. این آینه طوری تنظیم می‌شود که راننده با نیم‌نگاهی به آن از وضعیت کودک دلبندش مطمئن شود.

۳. کیف مسافرتی؛ کاربردیترین هدیه برای کودک

دیده‌اید تازه‌مادرها هرجا می‌روند یک کیف بزرگ پر از وسایل نوزاد همراهشان است؟ این کیف بزرگ برای حمل پوشک، دستمال مرطوب و سایر ملزومات از ضروری‌ترین نیازهای نوزاد تازه‌متولدشده محسوب می‌شود.

۴. بسته قالبگیری دست و پا

این یکی از آن هدیه‌های ماندگاری است که سال‌ها برای پدر و مادر باقی می‌ماند. فرقی نمی‌کند دنبال هدیه برای نوزاد دختر باشید یا کادو برای نوزاد پسر؛ با این هدیه لذت ساخت تندیس دست و پای کودک و تجربه این لحظه ارزشمند را به پدر و مادر هدیه می‌دهید.

۵. پتو با طرح سفارشی

اگر هیچ‌کدام از این کادوها به دلتان ننشسته است، پیشنهاد می‌کنیم یک پتوی نرم کشمیری برای نوزاد بخرید. می‌توانید حرف اول اسم کودک را گوشه پتو گلدوزی کنید تا هدیه‌تان کمی صمیمانه‌تر شود. فروشگاه‌های زیادی هستند که سفارش تولید پتو با طرح دلخواه شما را می‌پذیرند.

۶. تشک بازی نرم یا باشگاه نوزاد

کودک تازه‌متولدشده بازی نمی‌کند، اما از وسایل بازی لذت می‌برد. می‌توانید یک تشک بازی نرم یا باشگاه مخصوص نوزاد برایش بخرید تا با آنها سرگرم شود. با بزرگ‌شدن نوزاد، والدین می‌توانند ویژگی‌های باشگاه را تغییر دهند تا مهارت‌های ذهنی و حرکتی کودک را بیشتر تقویت کند. موقع خرید، حواستان به جنس تشک باشد. بهترین گزینه جنس پلی استر است که می‌توان آن را در ماشین ‌لباس‌شویی شست.

۷. لباس نوزاد

اگر تصمیم دارید به‌عنوان هدیه پوشاک بخرید، جنس لباس نوزاد مسئله مهمی است؛ سراغ لباس‌های نخی و ارگانیک بروید. پنبه یا کتان با پوست نوزاد سازگارند و عرق بچه را جذب می‌کند. موقع خرید لباس نوزاد به این نکات دقت کنید:

  • لباس سایز نوزاد نخرید، چون این لباس‌ها نهایتا سه‌چهار هفته مناسب کودک هستند. موقع خرید، فاصله زمانی تولد نوزاد تا ملاقات او یا زمانی را که برای اولین بار از هدیه شما استفاده می‌شود هم در نظر بگیرید. لباس مناسب کودکان ۲ تا ۳ماهه انتخاب خوبی به‌عنوان کادو نوزاد است.
  • در نظر بگیرید وقتی کودک به سن پوشیدن لباس برسد، آب‌وهوا چگونه خواهد بود. اگر زمانی که کودک به اندازه کافی برای پوشیدن لباس هدیه شما بزرگ می‌شود فصل زمستان است، برایش لباس تابستانی نخرید.

۸. اسباببازیهای نرم و قابلشستوشو

می‌توانید اولین اسباب‌بازی‌های نوزاد را شما برایش بخرید. هدیه شما اولین تجربه‌های نوزاد از بازی با اسباب‌بازی را شکل می‌دهد و ممکن است در بزرگ‌سالی مثل یک شیئی ارزشمند از آن مراقبت کند. فقط حواستان باشد نوزاد نباید با وسایل خطرناک سروکار داشته باشد. از طرفی نوزاد با جنس اسباب‌بازی زودتر ارتباط برقرار می‌کنند تا با ظاهر آن. پس اگر دنبال هدیه برای نوزاد دختر هستید، عروسک‌های بافتنی گزینه‌ مناسبی هستند و اگر می‌پرسید هدیه برای نوزاد پسر چی بخرم، پیشنهاد ما خرید حیوانات پشمالوست!

۹. پازل چوبی اسم نوزاد

اگر می‌خواهید کادوی شما تا چند سال مفید و کاربردی باشد، هدیه‌ای زیبا و در عین حال آموزنده بخرید. پازل چوبی رنگارنگ که به‌ترتیب حروف نام کودک مرتب شده است به تقویت عزت‌نفس، تشویق حس کنجکاوی و تشخیص حروف و یادگیری رنگ‌ها کمک می‌کند. بچه‌های کوچک از رنگ پازل‌ها لذت می‌برند و بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانند از آن در دکور اتاق خود استفاده کنند.

۱۰. کتاب خاطره برای ثبت اولین خاطرات کودک

فرصتی فراهم کنید تا والدین لحظات خاص زندگی فرزندشان را با کتاب خاطره‌ای که شما به آنها هدیه می‌دهید به یاد بیاورند. کتابی انتخاب کنید که برای همه تجربیات مختلف جای کافی داشته باشد، از اولین تصاویر سونوگرافی گرفته تا اولین روز مهدکودک. سال‌ها بعد تماشای این تصاویر خاطره دوست‌داشتنی آن روزها را در ذهن پدر و مادر کودک زنده می‌کنند.

۱۱. کیف پوشک

عوض‌کردن پوشک بچه یکی از دردسرهای بزرگ چند سال اول بزرگ‌کردنش است، دردسری که جا و مکان نمی‌شناسند! برای همین بیشتر مادرها علاوه بر ساک بزرگی که خرت‌و‌پرت‌های نوزاد را داخلش می‌ریزند، یک کیسه مجزا برای پوشک، پارچه زیر نوزاد و دستمال مرطوب را همه‌جا با خود می‌برند. سعی کنید یک کیف کمری سبک بخرید که حمل طولانی‌مدت آن به دست‌ها و شانه‌های مادر یا پدر آسیب نزند.

۱۲. کلاه کودک

بیشتر ما کلاه‌های دوره کودکی‌مان را هنوز نگه داشته‌ایم و به‌چشم یک تکه لباس خاطره‌انگیز به آن نگاه می‌کنیم. علاوه‌ بر خاطره‌انگیزبودن این هدیه، گوش حساس نوزاد به کلاه،‌ گوش‌بند یا کلاه گوشی نیاز دارد تا گرم بماند، به‌خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان. موقع خرید هدیه برای نوزاد، کمی سلیقه به‌ خرج بدهید و کلاهی با رنگ و طرح زیبا انتخاب کنید. این‌طوری حتی وقتی بزرگ شد، دلش می‌خواهد همیشه آن را نگه دارد.

۱۳. ناخنگیر بچه

ناخن نوزاد را نمی‌توان با ناخن‌گیر‌های معمولی بزرگ‌سالان گرفت. برای همین یکی از ملزومات سیسمونی ناخن‌گیر بچه است. اگر احساس می‌کنید این وسیله از فهرست خرید دوست‌تان جا مانده است، معطل نکنید و یک ست کامل به‌عنوان هدیه برای نوزاد تازه متولد شده تهیه کنید.

۱۴. اسباببازی دندونی

هیچ اجباری نیست که کادو نوزاد حتما برای دوره نوزادی باشد. یکی از گزینه‌های مناسب خرید اسباب‌بازی‌های مخصوص دوره دندان‌درآوردن نوزاد است. می‌دانید که نوزاد حتما از این هدیه استفاده می‌کند و بار خرید آن را از دوش پدر و مادر برداشته‌اید.

۱۵. گهواره؛ مناسبترین هدیه برای نوزاد

اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید یا قرار است دسته‌جمعی کادویی بزرگ‌تر بخرید، گهواره یا تخت نوزاد هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. موقع خرید هدیه نوزاد دقت کنید جنس تخت محکم باشد. اگر امکانات بیشتر مثل قابلیت تبدیل تخت به صندلی یا کشوهای کوچک داشت هم که چه بهتر! اگر دنبال کادویی هستید که چندین سال کاربرد داشته باشد، تخت یک هدیه مناسب برای نوزاد پسر و دختر است.

۱۶. محصولات مراقبت از پوست برای مادر

بعد از تولد نوزاد، مادر هم به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد. می‌توانید با خرید محصولات مراقبت از پوست صورت و بدن، تقویت مو، انواع مکمل‌ها، ویتامین‌ها یا وسایل حمامی آرامش‌بخش مثل نمک حمام خوشحالش کنید.

۱۷. آغوشی یا کریر

نوزاد همیشه بغل و مراقبت می‌خواهد. یکی از دلایل گریه‌های بی‌امان بچه‌ها همین عادت بغلی‌شدن است. پس اگر می‌خواهید برای تبریک قدم نورسیده به منزل دوست‌تان بروید، می‌توانید آغوشی نوزاد یا کریر برایش بخرید و او را از این دردسر نجات دهید.

کلام آخر

قبل از آنکه با هدف خرید هدیه برای کودک شال‌ و‌ کلاه کنید و به بازار بروید، ابتدا هدف خود را مشخص کنید. اگر خودتان بچه‌دار می‌شدید، به‌نظرتان چه کادویی مناسب‌تر بود؟ دوست داشتید هدیه‌ای که دریافت می‌کردید از همان روز اول قابل‌استفاده باشد یا کادوهایی را ترجیح می‌دادید که بتوان سال‌های سال نگهش داشت؟ دوست داشتید هدایای دوست و آشنا زحمت خرید لوازم سیسمونی را از دوشتان بردارد یا اینکه هدیه‌ها برای خودتان باشند؟ پاسختان را بگذارید کنار شناختی که از والدین کودک دارید تا به نتیجه خوبی برسید. فراموش نکنید که نوزاد در روزهای اول تولدش وسایل زیادی دارد، اما بیشتر آنها تا چند ماه آینده کاربردی ندارند. بنابراین هنگام تهیه هدیه برای نوزاد آگاهانه و با چشم باز انتخاب کنید که از همان روز تولد زندگی را برای والدین آسان‌تر کند.

منبع دیگرthebabycotshop

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. 

منبع: 1

کلمات کلیدی : مشاوره کودک – هدیه نوزاد

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x