/ مدیر فروش / نوشتن توضیحات محصول ؛ که به فروش می رسد
آنچه در این مقاله می‌خوانید

نوشتن توضیحات محصول ؛ که به فروش می رسد

نوشتن توضیحات محصول جذاب  این قدرت را دارد که مشتریان شما را در قیف فروش شما جابجا کند . با تزریق خلاقیت و مزایای محصول به توضیحات محصول ، فروشگاه شما به احتمال زیاد مرورگر معمولی را تغییر می دهد.

با این حال ، اکثر کارآفرینان هنگام نوشتن توضیحات محصول یک اشتباه رایج را مرتکب می شوند: اطلاعاتی که به سادگی موارد آنها را توصیف می کند. این امر باعث می شود تبدیلات پایین تری انجام شود زیرا مردم قادر به درک ارزش منحصر به فرد یک محصول یا نحوه ارائه راه حل برای یک مشکل ناامید کننده نیستند.

در این مقاله ، نحوه نوشتن توضیحات محصول جذاب و شگفت انگیز را که خریدار را مجاب به خرید می کنید  را یاد می گیرید .

توضیحات محصول چیست؟

توضیحات محصول نسخه ای است که ویژگی ها و مزایای یک محصول را برای مشتری شرح می دهد. هدف از توضیحات محصول ارائه اطلاعات کافی به مشتری است تا وی را مجبور به خرید سریع محصول کند.

برای تسلط بر نوشتن توضیحات محصول ، باید نحوه نوشتن قانع کننده برای محصولات خود را بیاموزید. به علاوه ، شما باید به هر سوالی که مشتری ممکن است داشته باشد پاسخ دهید ، مانند:

  • محصول شما چه مشکلی را حل می کند؟
  • با استفاده از محصول شما چه چیزی به دست می آورم؟
  • چه چیزی محصولات شما را از دیگران در بازار متمایز می کند؟

توضیح مختصر شما باید به گونه ای به این سوالات پاسخ دهد که خواندن آن آسان باشد.

بهترین قالب توصیف محصول چیست؟

بستگی دارد. مانند سایر جنبه های وب سایت شما ، ممکن است به توضیحات محصول نیازی نداشته باشید. نیاز به تجزیه و تحلیل دارد. هر وب سایت دارای چیدمان ، شخصیت و سبک متفاوتی است که ممکن است به الگوی توصیف محصول متفاوتی نیاز داشته باشد.

برخی از فروشگاهها ممکن است تنها با توضیحات نقطه گلوله بهترین تبدیل را انجام دهند. دیگران ممکن است به یک پاراگراف طولانی یا ترکیبی از نقاط گلوله و یک پاراگراف نیاز داشته باشند. و برخی از وب سایت ها ممکن است بدون کپی به بهترین نحو تبدیل شوند. شما می توانید از ابزارهای تست تقسیم A/B مانند Google Optimize برای تعیین اینکه چه فرمت برای شما مناسب است استفاده کنید.

در اینجا یک مثال از توضیحات محصول آمده است. به گفته VWO ، یک فروشگاه آنلاین به نام FreestyleXtreme یک آزمایش جداگانه انجام داد. آزمایش آنها شامل دو صفحه فرود بود – یکی با و دیگری بدون شرح محصول. آنها وقتی فهمیدند که صفحه بدون توضیحات  بهتر تبدیل شده و از سطح اطمینان برخوردار بوده است ، شگفت زده شدند.

عوامل متعددی وجود دارد که چرا توضیحات محصول به خوبی تبدیل نشده است. این امکان وجود دارد که آنها به درستی برای مخاطب نوشته نشده باشند ، در یک منطقه کمتر قابل مشاهده قرار گرفته یا با قالب اشتباه نوشته شده اند. با این حال ، وقتی صحبت از فروشگاه خاص شما می شود ، آزمایش اینکه آیا باید توصیفات محصول را داشته باشید یا نه ، در وهله اول می تواند به شما در درک بهتر نحوه بهینه سازی صفحات محصول آینده کمک کند .

مزایای نوشتن توضیحات جذاب برای محصول

داشتن جزئیات محصول بهینه می تواند به بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما کمک کند . با بهینه سازی توصیف مورد خود برای درج کلمات کلیدی خاص ، می توانید شانس خود را برای رتبه بندی بالا در Google افزایش دهید. بدون توضیحات محصول ، ممکن است بتوانید تصاویر خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنید ، اما ممکن است صفحه محصول شما به دلیل کمبود محتوا در نتایج جستجو زیاد ظاهر نشود.

توضیحات محصول همچنین می تواند مشتری شما را در مورد محصول آگاه کند. توضیحات محصول اطلاعات تکمیلی محصول را ارائه می دهد که تصویر نمی تواند به تنهایی انجام دهد. به عنوان مثال ، شما به احتمال زیاد با نگاه کردن به تصویر به تنهایی لپ تاپ نمی خرید. به عنوان یک خریدار ، می خواهید مشخصات و ویژگی های لپ تاپ را بخوانید. این امر در مورد مد نیز صدق می کند – برخی از افراد ممکن است به پارچه های خاصی حساسیت داشته باشند و نیاز به دانستن جنس لباسی که در فروشگاه خود می فروشید داشته باشند. با ارائه اطلاعات کلیدی محصول به مشتریان ، از تجمع سوالات مربوط به خدمات مشتری جلوگیری می کنید . همچنین به مشتریان کمک می کند تا بدانند آیا آن محصول خاص برای آنها مناسب است یا خیر ، که می تواند به کاهش نرخ بازگشت کمک کند.

همچنین می توان از توضیحات محصول برای خنداندن مشتری برای تقویت پیوند بین نام تجاری شما و مشتری استفاده کرد. همچنین می تواند به مشتریان اطمینان دهد که محصول شما بزرگترین درد آنها را برطرف کرده یا به نوعی کاربردهایی برای آن ها دارد.

انتخاب کلمات مناسب برای توضیحات محصول شما

به گفته دیوید اوگیلوی ، ۲۰ کلمه تأثیرگذار عبارتند از:

  • ناگهان
  • اکنون
  • اعلام می کند
  • معرفی کردن
  • حیرت انگیز
  • پر احساس
  • انقلابی
  • معجزه
  • شگفت انگیز
  • سریع
  • عجله کنید

استفاده از کلمات کلیدی ذکر شده در بالا می تواند به جذب خواننده شما و ترغیب آنها به عمل کمک کند. می توانید از این کلمات در توضیحات محصول ، عناوین ، قالب های ایمیل و موارد دیگر استفاده کنید.

به گفته Unbounce ، چندین کلمه و عبارت نیز وجود دارد که افراد نباید از آنها در کپی ، توضیحات محصول و موارد دیگر استفاده کنند.

انتخاب کلمات ضعیف عبارتند از:

  • پیشرو در بازار
  • دستیابی به موفقیت
  • خلاقانه
  • خیره کننده
  • نهایی

در نهایت ، کلمات اگر دقیق نباشند گزینه های ضعیفی هستند. ا

آموزش نوشتن توضیحات محصول خوب : مواردی که باید در نظر داشته باشید

مهم است که نمای کلی محصول شما شامل اطلاعات صادقانه و شفاف باشد. گفتن اینکه یک محصول رایگان است ،  واقعاً فریبنده نیست. وقتی شکایت های بیشماری در مورد کیفیت محصول دارید ، گفتن اینکه  محصول شما از بالاترین کیفیت برخوردار است ؛ مردم را وادار به دوست داشتن محصول شما نمی کند.

به عنوان مثال ، اگر چندین نفر متوجه شده اند که مطالب در حد انتظار محصول نیستند ، می تواند شروعی برای فاجعه فروش شما باشد.

صادق بودن به این معنا نیست که تمام اشکالات محصولات خود را بنویسید بلکه  باید نقاط قوت آن را برجسته کنید. آیا طراحی محصول چیزی است که محصول را می فروشد؟ هنگام توصیف محصول ، بر ظاهر آن تأکید کنید.

شما همچنین می خواهید مشتری خود را با استفاده از کلماتی جذاب و ترغیب کننده  وارد توضیحات محصول کنید. به مشتریان خود کمک کنید تا تصور کنند که از محصول شما استفاده می کنند. آنها را بخشی از داستان محصول خود کنید.

معمولی نگه داشتن آن همچنین می تواند به توصیف محصول شما کمک کند. شما یک پایان نامه نمی نویسید ، بلکه توصیفی صادقانه  برای  محصول خود و مشتری خود می نویسید. از انقباضات در نوشتن خود استفاده کنید مانند شما ، می خواهید ، چه کسی و غیره

نحوه نوشتن توضیحات محصول جذاب که به فروش می رسد

۱. خودتان  بنویسید

از استفاده از توضیحات محصول سازنده خودداری کنید. با نوشتن نسخه شخصی خود ، از مجازات شدن توسط Google به دلیل محتوای تکراری  جلوگیری می کنید. به علاوه ، شانس نوشتن توضیحات محصول را که مشتری شما را جذب می کند ، افزایش می دهید.

۲. آن را قابل اسکن کنید

توضیحات محصول شما باید به راحتی خوانده شود. داشتن دو جمله در توصیف محصول با چندین نقطه گلوله به مشتریان امکان می دهد اطلاعات را به سرعت دریافت کنند تا بتوانند بلافاصله خرید کنند. اگر لپ تاپ می فروشید ، باید مشخصات آن را برای خواندن آسان تبدیل کنید.

۳. مخاطبان خود را بشناسید

اگر محصولات سرگرم کننده ای مانند ژاکت کریسمس یا جواهرات  می فروشید ، می توانید طنز را به آن تزریق کنید. نسخه شما باید بازیگوش و سبک باشد زیرا مشتریانی که این نوع محصولات را خریداری می کنند از توضیحات سرگرم کننده محصول قدردانی می کنند. با این حال ، طنز بر روی همه محصولات فروشی کار نمی کند . به عنوان مثال ، شما نمی خواهید طنز را در توضیحات محصول درباره جلیقه نجات ، گوشی موبایل  یا سایر مسائل حساس تزریق کنید.

۴. توضیحات محصول خود را بهینه کنید

ساده ترین راه برای بهینه سازی خلاصه محصول استفاده از ابزاری مانند افزونه سئو  در فروشگاه شما است. شما می خواهید از کلمات کلیدی مرتبط با محصول خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر برس های آرایشی می فروشید ، باید روی کلماتی مانند “برس آرایش تک شاخ” یا “برس آرایش پری دریایی”. کار کنید.

۵. قصه بگویید

از توضیحات محصول خود برای بیان داستان استفاده کنید. این می تواند داستان این باشد که چرا مشتری شما برای حل مشکل خود به این محصول نیاز دارد. یا داستانی از مزایای محصول. یا فقط یک داستان سرگرم کننده در مورد محصول که مشتری شما را به خود جذب می کند.

۶. تست کنید

فراموش نکنید که توصیفات محصول خود را به صورت جداگانه تست کنید. قالب ها ، طول ها ، کلمات و موارد دیگر را آزمایش کنید. آزمایش جداگانه توصیفات محصول شما می تواند به شما در بهینه سازی صفحه محصول برای بهبود نرخ تبدیل شما کمک کند .

۷. املای کار خود را بررسی کنید

توضیحات محصول خود را بخوانید تا مطمئن شوید غلط املایی وجود ندارد. برای جلوگیری از اشتباهات املایی می توانید از ابزارهایی مانند ویراستار لایو فارسی استفاده کنید.

۸. ارائه همه جزئیات

اطمینان حاصل کنید که مشتریان اطلاعات لازم را برای خرید دارند. به عنوان مثال ، در صورت پوشاندن پوشاک ، اطلاعات مراقبت و نمودارهای اندازه می تواند به مشتریان قبل و بعد از خرید کمک کند. اگر تبلت می فروشید ، مطمئن شوید که تمام مشخصات را لیست کرده اید. و …

قالب توضیحات محصول

روشهای بیشماری در مورد نحوه نوشتن توضیحات محصول وجود دارد. اگر تا به حال روی فرمت گیر کرده اید ، می توانید هنگام نوشتن نسخه خود ، از این الگوی توصیف محصول ساده پیروی کنید.

قالب توضیحات محصول ۳ مرحله ای

  • مشتری را در رابطه با محصول آگاه کنید.
  • مزیت محصول را در ارتباط با ویژگی محصول ذکر کنید.
  • یک توصیه ساده ارائه دهید.

به عنوان مثال ، اگر شما برس های تک شاخ می فروشید ، ممکن است این مثال توضیح محصول را امتحان کنید:

با استفاده از  این برس تک شاخ ، شما بی نظیر هستید. این برس ها با موهای مصنوعی برای تمیز کردن آسان ساخته شده اند. این مجموعه را با برس های پری دریایی ما ست کنید تا مجموعه ای کامل از برس های آرایشی منحصر به فرد داشته باشید.

اگر لباس می فروشید ، ممکن است از مثال توضیحات محصول پیروی کنید :

هیچ چیز بهتر از این لباس شب زیبا به نظر نمی رسد. این لباس که از جنس اسپندکس کشسان ساخته شده است ، بدن شما را در تمام نقاط مناسب بغل می کند و در عین حال چهره شما را برجسته می کند. با یک جفت کفش پاشنه بلند سیاه ساده ، ظاهر خود را کامل می کنید تا به شما کمک کند بی عیب و نقص به نظر برسید.

نحوه یافتن نویسنده برای نوشتن توضیحات جذاب محصول

ممکن است بخواهید یک نویسنده توضیحات محصول استخدام کنید.

یافتن یک نویسنده بزرگ به صبر نیاز دارد. برای یافتن نویسندگان  با کیفیت می توانید از سایت هایی مانند  دیوار یا شیپور و یا سایت های دیگر فرینسلری  استفاده کنید. به بررسی نویسندگان ، کارهای قبلی و سوابق کاری که در گذشته برای  نوشتن توضیحات محصول خود کار کرده اند ، نگاه کنید.

خلاصه: نحوه نوشتن توضیحات محصول که باعث جلب رضایت مشتریان شود

تسلط بر توصیفات محصول شما نیاز به خلاقیت و آزمایش دارد. از آزمایش الگوی توضیحات محصول ما نترسید تا به شما در بهبود قالب کمک کند. نوشتن توضیحات محصول که بفروش می رسد کمی آزمایش می طلبد ، اما با کمی صبر و حوصله می توانید به نتیجه مثبت و دلخواه خود برسید.

به طور خلاصه ، مراحل نوشتن توضیحات عالی محصول عبارتند از:

  • توضیحات اصلی بنویسید.
  • اطمینان حاصل کنید که توضیحات محصول شما قابل اسکن است.
  • نسخه را با مخاطبان خود مطابقت دهید.
  • توضیحات محصول خود را بهینه (سئو) کنید.
  • داستانی در مورد محصول بگویید.
  • املای محصول خود را آزمایش کنید.
  • شامل جزئیات دقیق مانند مشخصات و اندازه گیری محصول باشید.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x