/ خرید و فروش / ۱۰ محصول دیجیتالی قابل فروش در فضای مجازی را بشناسید!
آنچه در این مقاله می‌خوانید

امروز با یک مطلب آموزشی دیگر سایت لرن پارسی همراه شما عزیزان هستیم.امروزه فضای مجازی نقش پررنگی در زندگی عموم مردم دارد.بطوریکه عده ای زیادی در آن مشغول بکار هستند و از آن ها کسب درآمد میکنند.با اینترنتی و دیجیتالی شدن کسب و کار های میتوان انتظار داشت که محصولات قابل فروش نیز دیجیتالی باشند. شما درباره محصولات دیجیتالی چه میدانید؟ آیا میدانید به چه محصولاتی دیجیتالی گفته میشود؟ برای آشنایی بیشتر با ۱۰ محصول دیجیتالی قابل فروش با ادامه مطلب همراه ما باشید.

محصولات دیجیتالی چه هستند؟

محصول دیجیتال در واقع محصولی است در یک قالب یک فایل  ارائه میشود و شما میتوانید آن را دانلود کرده یا در دستگاه های دیجیتالی خود پخش یا اجرا کنید.تمامی محصولات دیجیتال حاصل ترکیب فناوری و خلاقیت انسان ها هستند که برای آسان کردن هرچه بیشتر زندگی انسان به وجود آمده اند.

محصولات دیجیتال میتوانند شاما موارد زیر باشند:

  • فایل‌های صوتی
  • ای-بوک‌ها( کتاب‌های الکترونیک)
  • چک لیست‌ها
  • ورک بوک ‌های قابل دانلود
  •  برنامه‌های کاربردی موبایل یا دسکتاپ
  • گرافیک‌ها و پرونده‌ های PSDو…

به دلیل اینکه انسان امروزی استفاده بی نهایتی از تکنولوژی و ابزار آن میکند،محصولات دیجیتالی نیز بسیار مورد استفاده او قرار میگیرند.شما میتوانید در این شرایط فقط مصرف کننده نباشید و خودتان محصولات دیجیتال کنید که این روزها بازار بسیار داغی دارند.کافی زمان گذاشته و خلاقیت به خرج دهید و چیزی را ارائه دهید که کاربر به آن نیاز دارد یا از آن لذت میبرد.در ادامه به معرفی ۱۰ محصول دیجیتالی قابل فروش میپردازیم.

۱. کتاب الکترونیک :‌

یکی از محبوب ترین محصولات دیجیتالی ‌کتاب های الکترونیکی هستند.این کتاب ها در واقع همان کتاب های کاغذی هستند که توسط شخصی در برنامه مانند ورد تایپ شده و با همان فرمت یا فرمت پی دی اف در سایت های مختلف قرار میگیرند.شما میتوانید کتاب های قدیمی یا کتاب های معروف و مورد علاقه خود را به فقط بصورت فیزیکی وجود دارند،تایپ کرده و یک فایل پی دی اف ایجاد کنید.آن را صفحه آرایی و ویراستاری کرده و در سایت های حوزه کتاب و کتابخوانی به فروش بگذارید.همچینین میتوان بعضی از کتاب های الکترونیک را بصورت رایگان از اینترنت دانلود کند.بهرحال با بالا رفتن قیمت کاغذ و چاپ و کمک به محیط زیست و جلوگیزی از قطع بی رویه درختان بهترین گزینه استفاده از کتاب های الکترونیکی است که در همه حال و هرجا نیز میتوانند با یک کلیک ساده در دسترس باشند.

۲.ویدیو ها:‌

ویدئو های یکی دیگر محصولات دیجیتالی قابل فروش هستند که فروش بسیار خوبی هم دارند.سریال های نمایش خانگی که بصورت هفتگی منتشر میشوند نمونه بارز این محصولات هستند که درآمد بالایی را نیز برای عوامل خود به ارمغان می آورند.بطور کلی ویدئوها می‌توانند یکی از این سه کاربرد را داشته باشد: آموزنده، آگاهی‌دهنده یا سرگرم‌کننده.خوب است بدانید که ویدئوهای آموزشی نیز امروزه بازار داغی دارند هم در شبکه های اجتماعی و هم در فضای اینترنت میتوانید بی نهایت فیلم آموزشی پیدا کنید که با قیمت های متفاوت عرضه میشوند.‌اگر می توانید چیزی را آموزش دهید، به سمت تولید ویدئوهای آموزشی روی بیاورید. اگر سخنرانی بلدید (علمی، اجتماعی، سیاسی و…) می توانید از خودتان فیلم بگیرید و منتشر کنید.‌هر مهارتی ویژه ای که دارید را میتوانید در قالب ویدئو آموزش داده و آن را در صفحه یا سایت تان بفروشید.درواقع به این شکل صاحب درآمدی غیرفعال شوید.

۳.فایل های صوتی :‌

‌پادکست، پابه‌پای ویدئو، دارد جایگاه خوبی در بین مردم پیدا می‌کند.پادکست ها همان فایل های صوتی هستند که به دلیل مشغله زیاد مردم این روزگار بین آن ها بسیار محبوب شده اند. استفاده از پادکست حتی از دیدن ویدئو هم آسانتر است. کافی است فقط گوش کنید.‌کتاب های صوتی که در دسته ی محصولات دیجتال صوتی قرار میگیرد یکی از محصولات محبوب در این زمینه است.این کتاب ها در واقع همان کتاب های کاغذی هستند که متن آن ها توسط گوینده ای خوانده و ضبط میشود.این فایل صوتی ویرایش شده و در قالب یک پادکست آماده میشود.معمولا میتوانید این فایل ها را در سایت های مرتبط به کتاب پیدا کنید و در زمان رانندگی یا هنگام خواب و یا استراحت به این کتاب ها گوش کنید.خودتان نیز درصورت علاقه مندی به حوزه کتابخوانی میتوانید کتاب صوتی تولید کنید.

۴.نرم افزار :‌

امروزه کمتر کسی را میتوانن یافت که از نرم افزارهای استفاده نکند یا به نحوی با آن ها سروکار نداشته باشد.از شغل یک کارمند ساده تا حرفه ای ترین طراحان و برنامه نویسان از نرم افزار های استفاده میکنند.حوزه نرم‌افزار سال ‌هاست که وارد زندگی و کار ما شده است و حالا به جایی رسیده ایم که بدون آن ها دیگر نمیتوانیم زندگی کنیم.فعالیت های روزانه خود را بیاد بیاورید:

  • برای ویرایش عکس ها از نرم افزار فتوشاپ استفاده میکنید
  • برای تایپ متن یا یکی نامه اداری از نرم افزار ورد استفاده میکنید
  • برای ویرایش یک موزیک ویدئو از برنامه اینشات یا پریمر استفاده میکنید
  • برای طراحی نقشه ساختمان از برنامه اتوکد استفاده میکنید و…

در هر زمینه ای که فعالیت کنید به نرم افزار های نیاز دارید پس اگر برنامه نویس ماهری هستید می ‌توانید به فروش نرم ‌افزار در اینترنت فکر کنید. نیازی نیست نرم‌افزارهای پیچیده و بزرگ بنویسید. کافی است سری به مارکت هایی مثل کافه بازار بزنید تا ببینید که حتی برای اپلیکیشن‌ های ساده هم شانش موفقیت وجود دارد.و فراموش نکنید که ‌نرم افزار ها و اپلیکیشن ها از مهم ترین و پرفروش ترین محصولات دیجیتالی هستند که در حال حاضر وجود دارند.

۵. دوره های آموزشی :‌

دوره های آموزشی یکی دیگر محصولات دیجیتالی قابل فروش است که شما در صورت داشتن دانش و مهارت کافی میتوانید در این حوزه فعالیت کنید.شما می‌توانید با برگزاری دوره ‌های اینترنتی، افرادی که با فیلم‌ های آموزشی راحت نیستند را جذب کنید.دوره های آموزشی همان کلاس هاس آنلاین هستند که در آن ها شما و مخاطبانتان با یکدیگر در تعامل خواهید بود.همچنین با گذاشتن هزینه ورود میتوانید از این دوره ها کسب درآمد خوبی کنید.

۶. عکس :‌

عکس ها همیشه مورد توجه مردم بوده اند و همه ما تقریبا در گالری خود بجز عکس های شخصی عکس های گرافیکی دلخواه مان را نگه میداریم.از آنجا که مخاطبان امروز در فضای مجازی به دنبال محتوا کوتاه هستند و شبکه های اجتماعی نیز بر پایه فایل های تصویری استوار هستند عکس ها میتوانند محصول دیجیتالی خوبی باشند. فروش تصاویر یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت برای گرافیست هاست. منظور از تصاویر هم عکس‌های دوربینی است و هم تصاویر دیجیتال.اگر عکاس هستید می توانید عکس های خود را به پیج های مختلف که تولید محتوا میکنند بفروشید.همچنین اگر گرافیست هستید شما قابلیت و خلاقیت تولید تصاویر دیجیتال (طراحی شده با کامپیوتر) را دارید و میتوانید ایده های خود را طراحی کرده و به مخاطبانی که به آن ها نیاز دارند بفروشید.

۷. موسیقی

موسیقی را میتوان از لذت بخش ترین سرگرمی های انسان دانست.برای ساخت یک ترک یا قطعه شما باید هنرمند باشید و با عشق خود این کار را انجام دهید.چه زمینه نوشتن ترانه چه نواختن ساز.جالب است بدانید که موسیقی جزو پرمصرف‌ ترین و محبوب ترین رسانه های دیجیتال در بین مردم است. اگر در زمینه نوازندگی، خوانندگی، آهنگسازی و میکس تبحر دارید به فروش آثار خود در اینترنت فکر کنید.‌البته این حوزه گستردگی بالایی دارد و اگر شما قابلیتی در این زمینه داشته باشید میتوانید از روش های دیگر نیز به درآمد برسید.

۸. فایل های درسی

فایل درسی از سال های سال از جمله محصولات دیجیتالی به شمار می آمدند و مخصوصا در حال و روزگار امروز که کرونا کلاس های درس و جزوه های کاغذی را تعطیل کرده است فروش  فایل‌های درسی همچنان بازار خوبی دارد.البته پیش از این بیماری پروژه های مختلفی برای پایان نامه دانشجویان در اینترنت موجود بود.هم اکنون نیز سایت های زیادی در این زمینه فعالیت میکنند و محضولات دیجیتال درسی ارائه میدهند.فروش مقاله، پایان نامه، جزوه، خلاصه درس و نمونه سوال از محصولات دیجیتالی این سایت‌ هاست که به دانشجویان و دانش‌آموزان می فروشند.‌

۹. خدمات حرفه‌ای

بجز محصول های دیجیتالی قابل فروش که در بالا اشاره شد . محصولات دیجیتال قابل فروش دیگری نز وجود دارند.بعضی از خدماتی که می توان به صورت دیجیتالی ارائه کرد به صورت زیر است:‌

  • طراحی سایت‌
  • پشتیبانی سایت‌
  • طراحی گرافیک (سفارش طراحی کارت ویزیت، لوگو و …)‌‌
  • ترجمه‌
  • مشاوره‌
  • تدریس‌
  • خدمات تولید محتوا (نوشتن پست، تهیه فیلم آموزشی، وغیره)

۱۰. شما بگید

در این مطلب اگرچه تعداد زیادی از محصول دیجیتالی قابل فروش  را معرفی کردیم ولی فهرست بالا همه انواع محتوای دیجیتال نیست. اما برای ایده گرفتن بسیار مفید است.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x