/ تایپ، ترجمه و نویسندگی / آموزش نوشتن مقدمه عالی برای محتوای خود
آنچه در این مقاله می‌خوانید

آموزش نوشتن مقدمه عالی برای محتوای خود

هرمحتوایی دارای مقدمه ابتدایی می باشد، نوشتن مقدمه برای خواننده و همچنین افزایش کارایی مطلب نزد موتورهای جستجو جهت بهینه سازی محتوا بسیار حائز اهمیت می باشند. نوشتن مقدمه جالب و ایده آل اولین چیزی است که در نوشته ذهن کاربر را به خود جلب می نماید و مخاطب را برای خواندن ادامه محتوا و یا ترک آن نوشته توجیه می کند. برای نوشتن مقدمه باید نکاتی را مدنظر قرار بدهید.

نوشتن مقدمه محتوا از اهمیت بالایی برای ماندگاری کاربر در وب سایت و ادامه مطالعه آن مطلب برخوردار می باشد. بطوری که باید در هنگام نوشتن مقدمه خود تمام چیزهایی که در مقاله بیان خواهد شد را بصورت خلاصه بیان نماییم و کاربر را قانع کنیم که این همان محتوایی است که به دنبالش در اینجا حضور پیدا کرده است.

این موضوع برای محتوای تبلیغاتی هم صدق می نماید، بطوری که خوانندگان اینگونه محتوا باید با یک مقدمه جذاب و خلاقانه برخورد نمایند تا ادامه توضیحات محصول را مطالعه نمایند.

در ادامه نکات مفیدی را برای نوشتن مقدمه های بهینه شده برای محتوای وب سایت خود بیان خواهیم کرد.

از کلمات کلیدی در مقدمه خود استفاده کنید

یکی از مهم ترین اصولی که در SEO محتوا باید انجام دهید استفاده حداقل ۳ بار از کلمه کلیدی اصلی محتوا می باشد. با این کار موتورهای جستجو را بهتر ترغیب به خواندن ادامه متن می کنید. استفاده از کلمه کلیدی در چند خط اول طبق تجربه های سئوکاران از عوامل مهم بهینه سازی محتوا برای وب می باشد. با یک توضیح مختصر و جامع، کلمات کلیدی اصلی و فرعی خود را در چند خط ابتدایی محتوا بچپانید بطوری که کاربر را توجیه به خواندن و آگاهی از تمام محتوا کنید.

هدف اصلی محتوا را بیان نمایید

اینکه در ادامه خواندن این محتوا توسط کاربر چه اتفاقی خواهد افتاد را باید بتوانید در قالب چند خط بیان نمایید، در واقع هدف اصلی خواننده که به دنبال آن در محتوای ما حضور پیدا کرده است را باید در چند خط ابتدایی مقاله بیان کنید. نوشتن مقدمه محتوا تاثیر بالایی را در درک کلی و ادامه خوانده شدن مطلب توسط کاربران دارد و شما باید تکنیک نوشتن یک مقدمه عالی و مرتبط را به عنوان یک نویسنده داشته باشید.

اضافه گویی در نوشتن مقدمه خوب نیست

برخی عادت دارند مقدمه محتوای خود را با زیاد حرف زدن طولانی تر نمایند، در صورتی که بصورت استاندارد مقدمه ها باید دارای یک پاراگراف چند خطی باشد و مفهوم کلی را بیان نماید. اضافه نوشتن در مقدمه مطالب اصلا درست نمی باشد و اگر قصد دارید طول محتوای خود را زیاد کنید باید در قسمت های دیگر این کار را انجام بدهید و یا مقدمه خود را به چند بخش جالب و خواندنی تبدیل نمایید.

مقدمه را به چند بخش می توانید تقسیم کنید

همانطور که اشاره شده می توان برای نوشتن محتوای بلند مقدمه خود را به چند پاراگراف بخش بندی نمایید و با بیان کردن جزییات دقیق مربوط به مسئله کاربر را آماده خواندن ادامه متن بنمایید. البته مواظب باشید که تجربه کاربری خوبی را در همین چندخط برای خواننده ایجاد بنمایید و خارج از موضوع چیزی را برای آن ها بیان نکنید.

مقدمه می تواند شامل یک تصویر یا ویدیو یا یک فایل صوتی باشد

اصلا اجباری در بکارگیری متن در مقدمه محتوا نمی باشد، شما می توانید با ایده های خلاقانه خود مقدمه را در غالب یک تصویر و یا ویدیو یا حتی یک فایل صوتی آغاز کنید. استفاده از اینگونه مقدمه در محتوا می تواند خیلی هم برای بازدیدکننده جالب به نظر برسد و اثرگذرای بالایی را بر روی او بگذارد و شما بصورت بازتری و بهتری بتوانید مقدمه را برای او بیان کنید.  همچنین ترکیب متن با مولتی مدیا در مقدمه ها می تواند کاربر را بهتر جلب و توجیح به خواندن ادامه مطلب بنماید.

بعد از ساخت مقدمه نیاز به ایجاد سرتیترها و عنوان ها برای مقالات خود دارید تا بتوانید با کلمات کلیدی از پیش تعیین شده اصلی و فرعی محتوا را ایجاد کنید و بصورت جامعی و موردنیاز مخاطبان خود در کلمه های مختلف و مرتبط با یک موضوع مقاله ای بی نظیر برای کاربران را بنویسید.

آموزش عنوان نویسی

بهینه سازی تگ های عنوان و عنوان نویسی

عنوان نویسی یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که باید در مقاله و پست ارسالی خود به آن توجه داشته باشیم، باید عناوین را مرتبط با متن داخل نوشته تعیین کنید. عنوان ها اولین چیزی هستند که چشم خواننده را به خود جذب خواهند کرد و نقش بالایی را در جذب کاربران از موتورهای جستجو دارند و یک عنوان نویسی مناسب باعث افزایش بازدید مقالات یک سایت می شود.

در حالت کلی ما در Html تگ عنوان را بین تگ <title> قرار می دهیم . که در بالای صفحه مرورگر هم نمایش داده می شود .

تصور اشتباه در مورد عنوان ها

برخی بر این باورند که انتخاب عنوان صحیح و نوشتن پاراگراف اول متن به درستی کافیست و بقیه متن به لحاظ موتورهای جستجو ارزشی ندارد و برآورد نمی شود در حالیکه این تصور صد در صد اشتباه است و با روی کارآمدن HTML5 این گفته کاملاً مردود شد. چون به واسطه HTML5 گوگل به راحتی منو، عنوان، فوتر و یا سایر قسمت های سایت را تشخیص می دهد.

از دلایل اهمیت عنوان صفحات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱ . اولین خطی که کاربر مشاهده می کند عنوان صفحه می باشد.

۲ . در صورت به اشتراک گذاشتن صفحات در شبکه های اجتماعی عنوان نمایش داده می شود.

۳ . مرورگرها و موتورهای جستجو عنوان صفحه را نشان می دهند.

تگ عنوان مهم ترین بخش یک محتوا را شامل می شود

برای عنوان نویسی صفحه اول لازم است که حتماً کلمات کلیدی صفحه از قبل انتخاب شده باشد بهتر آن است که کلمات کلیدی در ۶۰ تا ۷۰ کارکتر اول عنوان استفاده شود چون مابقی کلمات در نتایج موتورهای جستجو به صورت نقطه چین نمایش داده می شود.

برای صفحات داخلی که در رابطه با موضوع خاصی نوشته شده است بهترین گزینه این می باشد که عنوان به صورت یک عبارت نوشته شود و کلمه کلیدی داخل آن آورده شود .

مثل : آموزش جامع سئو و بهینه سازی وب سایت (مناسب)

در تگ تایتل یک مطلب خاص از کلمات کلیدی مختلف استفاده نکنید و همانطور که گفته شده از یک عبارت جذاب استفاده کنید که کلمه کلیدی شما در داخل آن قرار دارد .

مثال : آموزش سئو | آموزش بهینه سازی | آموزش بهینه سازی سایت | آموزش بهینه سازی وب سایت (نامناسب)

سعی کنید کلمه خود را در اول جمله قرار دهید .

نکته دیگر این است که نباید به هیچ وجه عنوان های تکراری در صفحات سایت وجود داشته باشد و باید برای هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد داشته باشیم .

می توانید از اعداد هم در عنوان ها استفاده کنید ؛ برای مثال اگر مطلبی می نویسید که دارای چند مرحله می باشد ، از اعداد استفاده کنید یا اگر مطلبی که نوشته اید دارای چند نکته است از عدد استفاده کنید .

مثال : ۷ نکته برای خرید لباس عید

مثال : آموزش طراحی سایت در فریم ورک (قسمت ۲)

سعی کنید در عناوین خود از این کلمات استفاده نکنید . (از – به – با – در و …)

بهتر است هدینگ مطلب شما با تگ عنوان یکی نباشد ! در هدینگ های مطالب می توانیم از کاراکتر بیشتری نسبت به عنوان استفاده کنیم . با استفاده از افزونه های مخصوص SEO در برخی سیستم های مدیریت محتوا می توانیم این کار را انجام بدهیم.

سعی کنید عنوانی که انتخاب می کنید در هیچ جای دیگری به ثبت نرسیده باشد ، برای این کار عنوان انتخابی خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه نتایجی به دست آمده است.

ما باید در تگ عنوان حتما از کلمات کلیدی استفاده نماییم تا باعث کلیک کاربران در موتورهای جستجو شود.

بسیاري از تولید کنندگان محتوا از جملات بلند و کلمات بسیار براي Title استفاده می کنند. باید این نکته را بدانید که در صفحه نمایش موتورهاي جستجو براي معرفی وب سایت شما از محتویات Title صفحات استفاده می شود و شما فقط میتوانید از ۶۵ حرف براي Title صفحات خود استفاده کنید تعداد حروف بیشتر توسط موتور جستجو حذف خواهد شد.

همچنین حداقل از یک یا دو کلمه کلیدی در عنوان خود استفاده کنید ، عنوان مطلب ارسالی شما باید گویای تمام مطلب باشد.

تگ عنوان صفحه اصلی

برای صفحه اصلی امکان استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به موضوع سایت و همچنین کلمات مترادف وجود دارد که بهتر است این کلمات را با استفاده از | یا – از هم جدا کنید . همچنین می توانید کلمات کلیدی را در یک عبارت جالب به کار ببرید.

از تکرار بیش از حد یک کلمه خودداری کنید.

در صورتی که قصد استفاده از نام برند را برای تگ تایتل دارید پیشنهاد ما این است که آن را فقط در صفحه اصلی به کار ببرید. البته که این مورد سلیقه ای می باشد.

برای عنوان صفحه اصلی بهتر است نام برند خود را بیاوریم.

نام برند | تور آنتالیا و استانبول ترکیه | تور کیش و مشهد

و این بهتر از این وب سایت هایی است که یک کلمه تور را چندین بار تکرار کرده اند . در حالت کلی سعی کنید بصورت عبارت بنویسید و در داخل آن کلمه کلیدی را بیاورید.

 نحوه اصولی انتخاب عنوان در مقالات و مجلات


عنوان موضوع را باید با جمله یا عباراتی حتی المکان کوتاه و گویاه بیان کرد . این جمله یا عبارت می تواند به صورت های زیر باشد :

  • جمله گزاره ای

مثال : کار با کامپیوتر ، ضریب هوشی کودکان را افزایش می دهد .

در صورت انتخاب این نوع جمله ، نویسنده باید گزاره را اثبات کند .

  • جمله پرسشی

مثال : آیا کار با کامپیوتر ضریب هوشی کودکان را کاهش می دهد ؟

  • عبارت مصدری

مثال : بررسی تاثیر کار با کامپیوتر بر ضریب هوشی کودکان

همچنین عنوان موضوع باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • گویا و صریح
  • فاقد کلمات زائد
  • کوتاه
  • واقعی ، صادقانه و نه مبالغه آمیز
  • حتی المکان فاقد نشانه های کوته نویسی ، فرمول و ..
  • دارای حداکثر حدود ۸ کلمه و از این میان ، حدود چهار کلمه اصلی انتخاب عنوان خوب و مناسب ، کاری است بسیار حساس و باید با تامل کافی انجام شود.

نکاتی مهم در عنوان نویسی برای محتوا

  • تیتر ها از ۸ یا تعداد کمتري کلمه تشکیل شوند. (بهترین نوع تیتر)
  • عنوان های بلند اصلا مناسب سئو نیستند و سعی کنید عنوان خود را کوتاه کنید
  • اطمینان حاصل کنید که مهمترین و موثرترین کلمه هاي کلیدي را پیدا کرده اید.
  • تا حد ممکن از صفت ها و حروف ربطی و اضافه استفاده نکنید.
  • شفاف و دقیق باشید ، تیتر هایی برخلاف محتوا براي گول زدن خواننده به کار نبرید.
  • کلمه کلیدی خود را سعی کنید در اول عنوان قرار بدهید.
  • در عنوان صفحه اصلی سایت بهتر آن است که نام شرکت یا برند ذکر شود. این کار در برندسازی تأثیر گذر خواهد بود.
  • از عناوین جذاب و توجه برانگیز مانند شگفت انگیز، بهترین، کاربردی ترین و … استفاده شود.
  • بکار بردن اعداد مانند ۳ روش تولید محتوا، به کاربر این حس را منتقل می کند که قرار است مطلبی کامل را به صورت خلاصه و طبقه بندی مطالعه نمایید و درصد کلیک توسط کاربران در این موارد بسیار بالا می باشد.
  • به هیچ عنوان نباید عناوین تکراری انتخاب شود .
  • ارتباط و همخوانی عنوان با متن صفحات از موارد ضروری می باشد.
  • توجه به سئوی معنایی در انتخاب عناوین صفحات بسیار حائز اهمیت می باشد به این معنا که از کلمات مترادف و هم معنی استفاده شود

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x