/ تایپ، ترجمه و نویسندگی / ۱۰ ابزار مفید برای کمک به شما در تولید محتوا بهتر
آنچه در این مقاله می‌خوانید

۱۰ ابزار مفید برای کمک به شما در تولید محتوا بهتر

نوشتن محتوا بخشی ضروری از تلاش های بازاریابی محتوای هر کسب و کار است . عصر دیجیتالی که ما در آن زندگی می‌کنیم ، برای پیشی گرفتن از رقبا، نوشتن محتوای فوق‌العاده خوب که مشتریان فعلی را پرورش دهد و مشتریان جدید را جذب کند، برای کسب‌وکارهای آنلاین  مهم است. نه تنها این، بلکه ساخت محتوای منحصر به فرد و ارزشمند می تواند به افزایش آگاهی از برند، جمع آوری سرنخ ها و جایگاه شرکت شما به عنوان یک رهبر فکری در صنعت شما کمک کند. اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید و به سرمایه‌گذاری در بازاریابی محتوا فکر می‌کنید، در این مقاله چند ابزار توصیه‌شده و کاربردی را برای تولید محتوا جذاب و  خوب معرفی کرده ایم.

۱Google Trends

هر مقاله با یک ایده شروع می شود و آن ایده با یک کلمه کلیدی شروع می شود. کلمه کلیدی که بیشترین جستجو را داشته باشد به احتمال زیاد مقاله ای را ایجاد می کند که برای خواننده مفید باشد، و اینجاست که Google Trends وارد می شود.

Google Trends می‌تواند به شما کمک کند بررسی کنید که یک مورد جستجو چقدر در موتور جستجوی Google وارد می‌شود و می‌تواند داده‌های مهمی در مورد علاقه مصرف‌کننده، موقعیت جغرافیایی آن‌ها، و فهرست حجم جستجو به شما بدهد که به شما نشان می‌دهد کدام یک از موارد پرطرفدار هستند.

۲BuzzSumo

درست مانند گوگل ترند ، BuzzSumo می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مختلف را کشف کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای ایجاد محتوا مناسب هستند. به عنوان یک ابزار تحقیقاتی، می‌توان از آن برای کشف بیشترین اشتراک‌گذاری محتوای آنلاین استفاده کرد و به شما کمک می‌کند ایده‌های محتوای مناسب را برای مخاطبان هدف خود انتخاب کنید.

همچنین برای بررسی عملکرد انواع محتوا و تعامل آنها در رسانه های اجتماعی عالی است.

۳.  ویراست لایو

ویراست لایو یک راه حل سریع برای تولید و ویرایش متون فارسی در وب می باشد. با این ابزار می توانید اشتباهات املایی ، محاوره ای جملات خود را تنظیم کنید. همچنین تنظیم نیم فاصله ها ، نشانه گذاری ها ، دستور خط هم از دیگر امکانات این سایت است.

با استفاده از این سرویس مطمئن خواهید شد ، که غلط املایی در متن تولید محتوای شده خود نخواهید داشت.

۴CoSchedule

CoSchedule Headline Analyzer  برای ایجاد سرفصل هایی که توجه خواننده را به خود جلب می کند مفید است. در جستجوی گوگل، عنوان یک مقاله تنها چیزی است که مردم می توانند ببینند و به این معنی است که باید دقیق و قدرتمند باشد.

برای تحقق این امر، ابزار CoSchedule به شما یک امتیاز SEO می دهد و به شما می گوید که یک عنوان چقدر برای به دست آوردن ترافیک وب سایت، ایجاد علاقه و ایجاد تعامل بیشتر قدرتمند است.

۵YoastSEO

هر مقاله پرمحتوا باید رتبه خوبی داشته باشد تا توسط عموم مردم دیده شود و YoastSEO اینجاست تا به شما کمک کند. این افزونه به عنوان یک افزونه وردپرس کار می‌کند و می‌تواند به بررسی کیفیت محتوای شما و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود آن کمک کند.

توضیحات متا و عناوین سئو را ارائه می دهد که می توانند در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند، امتیاز خوانایی را ارائه می دهند و عملکرد پیوندهای داخلی را بررسی می کنند.

برای نوشتن مطالب سبز و سئو شده ؛ حتما به ابزار قدرتمندی مانند Yoast Seo نیاز خواهید داشت. Yoast SEO دارای بیش از ۳ میلیون کاربر در سراسر جهان است که آن را به یکی از قابل اعتمادترین افزونه های SEO در جهان تبدیل می کند. Yoast SEO ویژگی های زیادی را برای کمک به بهبود محتوای شما و سازگاری آن با موتورهای جستجو ارائه می دهد.

۶Bit.ai

ویرایشگر سند ما Bit است، یک ابزار همکاری اسناد مبتنی بر ابر عصر جدید . اگر به دنبال یک ویرایشگر جدید، پیشرفته و در عین حال ساده هستید، دیگر به دنبال آن نباشید!

ویژگی اصلی ویرایشگر Bit توانایی همکاری با همتایان خود در نوشتن پروژه ها است. چندین نفر می توانند به طور همزمان در یک سند بیت در زمان واقعی همکاری کنند.

اگر روی یک پروژه انفرادی کار می کنید و نیاز به پیشنهاد و بازخورد از نویسندگان یا دوستان دیگر دارید، می توانید آنها را به سند دعوت کنید. دوستان یا تیم شما می توانند تغییرات را برجسته کنند، نظرات اضافه کنند و حتی می توانند بدون ترک سند با شما چت کنند.

ویرایشگر Bit زمانی که در حال گردآوری تحقیقات هستید یا نیاز به گنجاندن انواع مختلفی از دارایی های دیجیتال در اسناد خود دارید، برجسته می شود. می‌توانید به راحتی پیوندهای اینترنتی اضافه کنید که به طور خودکار به نشانک‌های بصری تبدیل می‌شوند که شامل تصویر، عنوان و توضیحاتی است که می‌توانید ویرایش کنید.

همچنین می‌توانید با افزودن یک پیوند وب قابل اشتراک‌گذاری ، جاسازی‌های غنی مانند ویدیوهای YouTube، صفحات گسترده Google، توییت‌های توییتر و موارد دیگر را مستقیماً به سند بیت خود اضافه کنید.

با این حال، چیزی که یک ابزار نوشتن عالی را می سازد، ویرایشگر آن است. ویرایشگر هوشمند و حداقلی بیت برای نوشتن بدون حواس پرتی عالی است . دیگر خبری از روبان‌های واژه‌ای با زبانه‌ها و دکمه‌های گیج‌کننده و حواس‌پرت نیست.

فقط شروع به تایپ کردن روی بوم خالی کنید و آماده هستید. اگر می خواهید متن را قالب بندی کنید، فقط کلمه/جمله/پارگراف را هایلایت کنید و با مجموعه ای پنهان از ابزارهای قالب بندی مواجه خواهید شد!

در مجموع، Bit یک ویرایشگر مدرن است که نوشتن را سرگرم کننده و بدون حواس پرتی می کند!

۷dailypage

می دانید راز بهبود نوشتن چیست؟ نوشتن.

هرچه بیشتر بنویسید، کمتر قضاوت کننده افکارتان می شوید و بیشتر می نویسید . اگر می‌خواهید عادت به نوشتن در یک محیط معمولی داشته باشید و دیگر مجبور نشوید با ویرایگشر مربوط به سایت یا برنامه word  دست و پنجه نرم کنید، صفحه روزانه ابزاری برای شماست.

daily page هر روز صبح یک پیام نوشتاری برای شما ایمیل می کند و شما را مجبور می کند شروع به تایپ کنید. سپس تمام روز فرصت دارید تا پاسخ خود را بنویسید.

این ابزار نوشتن به عنوان دوست صمیمی شما عمل می کند که هر روز صبح به شما انگیزه می دهد که از رختخواب خارج شوید و شروع به نوشتن افکار خود کنید. این یک برنامه عالی برای ایجاد یک روال و ساختار برای عادت به نوشتن شما است.

۸CopyScape

برای جلوگیری از سرقت ادبی از ابزاری مانند CopyScape استفاده کنید. این ابزار نوشتن محتوای شما را بررسی می کند و آن را با سایر محتوای موجود در اینترنت مقایسه می کند و شباهت های آنها را به شما نشان می دهد.

به طور خلاصه، به شما کمک می‌کند محتوای اصلی تولید کنید و در عین حال از خطر سرقت ادبی که می‌تواند به عملکرد وب‌سایت و نتایج ترافیک شما آسیب وارد کند، اجتناب کنید.

۹Canva

بیشتر محتوای وبلاگ مبتنی بر متن است، اما شما همیشه به تصاویر بصری برای همراهی آن نیاز دارید. از Canva برای به دست آوردن تصاویری جذاب استفاده کنید که می تواند محتوای شما را برجسته کند.

می توانید تصاویر استوک را استفاده کنید ، اما با Canva می توانید الگوهای زیادی را برای کار با آنها دریافت کنید و سپس آثار خود را (با مجموعه وسیعی از عناصر بصری، برچسب ها، متن و موارد دیگر) سفارشی کنید.

۱۰StayFocus

تصور کنید – شما یک ایده عالی برای وبلاگ خود دارید، همه آن را در ذهن خود ترسیم کرده اید، و نمی توانید به اندازه کافی سریع بنویسید و آن را به دنیا نشان دهید.

چند ثانیه بعد، متوجه می‌شوید که در حال تماشای ویدیوهای فان در یوتیوب هستید که بهترین دوستتان برای شما ایمیل  کرده است و همه ایده پست وبلاگ فوق‌العاده خود را فراموش می‌کنید! غمگین است، اینطور نیست؟

حواس‌پرتی‌ها نقش بسیار مهمی در جلوگیری از پیشرفت ما در زندگی بازی می‌کنند، و زمانی که سعی می‌کنید متمرکز بمانید و بنویسید، نقش مهم‌تری بازی می‌کند.

به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم StayFocusd را امتحان کنید، یک افزونه کروم که وب‌سایت‌هایی را که از آن درخواست می‌کنید مسدود می‌کند و از پرت شدن حواس شما جلوگیری می‌کند.

StayFocusd بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد و شما را مجبور می‌کند تا با محدود کردن مدت زمانی که می‌توانید در وب‌سایت‌های اتلاف وقت صرف کنید، روی نوشته‌های خود تمرکز کنید.

بسیار قابل تنظیم است زیرا می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که کل وب‌سایت‌ها، زیر دامنه‌ها یا حتی محتوای خاص درون صفحه (ویدئوها، بازی‌ها، تصاویر، فرم‌ها و غیره) را مسدود کند.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x