/ تعمیرات / چگونه می توان تاریخچه مرورگر حذف شده را بازیابی کرد (۶ روش)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

چگونه می توان تاریخچه مرورگر حذف شده را بازیابی کرد (۶ روش)

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما می تاریخچه مرورگر مرور حذف شده را بازیابی کنید. شاید به دلیل خرابی سیستم آن را به طور تصادفی از دست داده باشید ، یا فقط می خواستید سایتهایی را که قبلاً بازدید کرده اید بررسی کنید.

دلیل آن هر چه باشد ، حقیقت این است که هیچ وقت هیچ چیز در رایانه پاک نمی شود. پس از حذف ، پرونده ها مدتی در فایلی باقی می مانند و سپس برای همیشه پاک می شوند.

تاریخچه مرورگر حذف شده را بازیابی کنید

خبر خوب این است که می توان تاریخچه مرور را از رایانه های ویندوز ۱۰ بازیابی کرد ، اما شما باید از ابزارهای شخص ثالث استفاده کنید. بنابراین ، در این مقاله ، ما می خواهیم برخی از بهترین روش ها را برای بازیابی History پاک شده مرورگر به اشتراک بگذاریم.

۱. با استفاده از Systenance Index.Dat

خوب ، Index.dat analyzer ابزاری رایگان است که محتوای فایل index.dat را به شما نشان می دهد.  پرونده های Index.dat فایل های مخفی هستند که حاوی تمام آهنگ های فعالیت آنلاین شما هستند.

مرحله ۱. اول از همه ابزار Systenance Index.dat را روی رایانه خود دانلود و نصب کنید.

مرحله ۲. اکنون پس از نصب ، نرم افزار را بر روی رایانه شخصی خود راه اندازی کنید و مانند زیر صفحه نمایش را مشاهده خواهید کرد.

مرحله ۳. اکنون بر روی دکمه جستجو کلیک کنید و ابزار با جستجوی فایل Index.bat در رایانه ، شروع به جستجو در تمام پرونده های تاریخچه شما می کند.

مرحله ۴. هنگامی که جستجو به پایان رسید ، بر روی OK کلیک کنید و می توانید تمام سابقه خود را در این ابزار تجزیه و تحلیل کنید .

مرحله ۵. همچنین می توانید فایل های انتخاب شده را برای تجزیه و تحلیل بهتر هر صفحه وب مرور شده فیلتر کنید.

مرحله ۶. اکنون روی File> Save موارد انتخاب شده کلیک کنید تا سابقه مرور خود را ذخیره کنید.

خودشه! انجام شد. با این کار می توانید به راحتی سابقه تاریخچه حذف شده خود را بازگردانید.

۲. استفاده از CMD

این روش از DNS Cache برای بازیابی سابقه مرور Chrome حذف شده استفاده می کند. شما باید رایانه خود را به اینترنت وصل کنید و مطمئن شوید که در صورت نیاز به بازیابی سابقه مرورگر از دست رفته ، سیستم خود را خاموش یا راه اندازی مجدد نکرده اید.

مرحله ۱. اول از همه ، شما باید CMD را باز کنید . برای اینکار کافیست Windows + R را فشار دهید و سپس CMD را تایپ کنید

مرحله ۲. اکنون باید کد زیر را در Command Prompt تایپ کنید و دکمه enter را بزنید

“ipconfig /displaydns”

مرحله ۳. اکنون می توانید تمام وب سایت های اخیراً بازدید شده خود را مشاهده کنید. این لیست تمام سابقه مرور شما از جمله Chrome ، Opera ، Internet Explorer و غیره را نشان می دهد.

خودشه! این آسانترین راه برای یافتن سابقه مرور حذف شده شما است. اما ، به محض راه اندازی مجدد یا خاموش کردن رایانه ، تمام حافظه نهان ذخیره شده DNS از بین می رود.

۳. استفاده از My Activity Google

خوب ، صفحه فعالیت Google از طرق مختلف می تواند به شما کمک کند. برای پیگیری فعالیتهای مختلفی که در جستجوی Google انجام می دهید می توانید از این صفحه استفاده کنید.  می توانید فیلم هایی را که قبلاً مشاهده کرده اید ، سوال هایی را که قبلاً جستجو کرده اید ، دستگاه هایی که در آنها به حساب google دسترسی پیدا کرده است و موارد دیگر را به شما نشان دهد.

مرحله ۱. اول از همه ، مرورگر Google Chrome خود را باز کنید و سپس با حساب Google که بیشتر از آن استفاده می کنید وارد سیستم شوید .

مرحله ۲. اکنون در مرحله بعدی ، باید به صفحه Google My Activity بروید .

مرحله ۳. اکنون صفحه را باز کنید ،  یک آموزش کوتاه در مورد نحوه استفاده از آن را به شما نشان می دهد. از آن رد شوید و اکنون صفحه ای را مانند زیر مشاهده خواهید کرد.

مرحله ۴. اکنون بر روی “Search” کلیک کنید تا تمام سوالات جستجو به شما نشان داده شود.

کار شما تمام شد! به این ترتیب می توانید سابقه مرور حذف شده را بازیابی کنید. با این حال ، این روش فقط در صورتی کار می کند که هنگام مرور اینترنت با حساب Google وارد سیستم شده باشید.

۴. استفاده از کوکی ها

کوکی ها چیزی غیر از یک فایل متنی ساده نیستند که در مرورگر وب شما ذخیره می شوند. کوکی پرونده های متنی غالباً جزئیات وب سایتی را که بازدید می کنید از جمله رمزهای عبور ذخیره می کند. در اینجا نحوه استفاده از کوکی ها برای مشاهده سابقه مرور حذف شده آمده است.

اول از همه ، تنظیمات را در مرورگر Chrome باز کنید .

سپس ، بر روی کوکی ها و سایر داده های سایت کلیک کنید.

در صفحه بعد ، روی گزینه “See all cookies and site data” کلیک کنید.

خودشه! انجام شد. کوکی ها به شما  از آنچه قبلاً مرور کرده اید ، گوشزد می کنند.

۵. از طریق System Restore

اگر از آخرین نسخه سیستم عامل های ویندوز مانند ویندوز ۸ یا ویندوز ۱۰ استفاده می کنید ، می توانید از گزینه System Restore برای بازگرداندن تاریخچه اینترنت پاک شده استفاده کنید . این ویژگی به طور معمول سیستم عامل ویندوز شما را به نسخه قبلی یا به نقطه بازیابی قبلی برمی گرداند. بنابراین ، این ویژگی در نهایت می تواند تاریخچه اینترنت قدیمی را ریکاوری کند.

با این حال ، System Restore می تواند همه برنامه های نصب شده را حذف کند یا پرونده هایی را که در درایو نصب ویندوز شما ذخیره شده اند حذف کند. بنابراین ، قبل از انجام System Restore حتماً یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

۶بازیابی تاریخچه مرورگر با استفاده از یک نرم افزار بازیابی

استفاده از یک نرم افزار شخص ثالث آخرین کاری است که می توانید برای بازیابی تاریخچه مرورگر اینترنت پاک شده خود انجام دهید. چندین نرم افزار شخص ثالث وجود دارد که می تواند بازیابی تاریخچه حذف شده را آسان تر کند. ما قصد داریم ۳ تا از بهترین نرم افزارها را برای شما لیست کنیم که می توانید از آنها برای بازیابی تاریخچه مرورگر حذف شده استفاده کنید. معمولاً باید فایلهای داخل این مکان را اسکن کنید .

Google Chrome: C:\Users\(your username)\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\local storage

Mozilla Firefox: C:\Users\(your username)\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<profile folder>

Internet Explorer: C:\Users\(your username)\AppData\Local\Microsoft\Windows\History

در اینجا نرم افزارهایی که می توانید استفاده کنید ، معرفی شده است :

۱Recuva

یک فایل مهم را به طور تصادفی حذف کرده اید؟ فایل ها پس از خرابی کامپیوتر از بین رفته است؟ مشکلی نیست – Recuva فایلها را از کامپیوتر ویندوز ، سطل آشغال ، کارت دوربین دیجیتال یا پخش کننده MP3 بازیابی می کند! Recuva می تواند تصاویر ، موسیقی ، اسناد ، فیلم ها ، ایمیل ها یا هر نوع پرونده دیگری را که از دست داده اید بازیابی کند.

۲EaseUs Data Recovery Wizard

بهترین نرم افزار رایگان بازیابی اطلاعات برای بازیابی اطلاعات پاک شده ، فرمت شده یا از دست رفته از کامپیوتر ، لپ تاپ یا دستگاه های قابل جابجایی به راحتی و به سرعت. EaseUS Data Recovery Wizard Free شما را راهنمایی می کند تا فایلهای از دست رفته را از کامپیوتر ، لپ تاپ ، دیسک سخت ، SSD ، USB ، کارت حافظه ، دوربین دیجیتال و … بازیابی کنید.

۳Wise Data Recovery

Wise Data Recovery یک برنامه بازیابی رایگان داده است تا عکس ها ، اسناد ، فیلم ها ، ایمیل ها و غیره را از درایو های محلی یا قابل جابجایی خود به صورت رایگان بازگردانید.

۴Puran File Recovery

این نرم افزار با هر نسخه ویندوز سازگار است و به صورت قابل حمل نیز در دسترس است. Puran File Recovery همچنین می تواند پرونده های NTFS و FAT12 / 16/32 را نیز اسکن کند. بنابراین ، Puran File Recovery یکی دیگر از بهترین ابزارهای بازیابی اطلاعات ویندوز است که می توانید از آن برای بازیابی سابقه مرور حذف شده استفاده کنید.

۵MiniTool Power Data Recovery

اگر به دنبال یک ابزار بازیابی اطلاعات برای ویندوز هستید که با یک رابط تمیز و مدرن به دست شما برسد ، پس باید MiniTool Power Data Recovery را امتحان کنید. این ویژگی برای بازیابی تاریخچه مرور در نرم افزار MiniTool Power Data Recovery وجود دارد. بنابراین ، کاربران فقط باید “وب” را برای اسکن و بازیابی تاریخچه مرور حذف شده از رایانه های ویندوز ۱۰ انتخاب کنند.

بنابراین ، اینگونه می توانید تاریخچه مرورگر پاک شده خود را بازیابی کنید. با ابزاری که در بالا مورد بحث قرار گرفت ، می توانید به راحتی داده های مرور حذف شده خود را بازگردانید. امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد!

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x