/ اینفوگراف و عکس نوشته / چرا اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک تاثیر بیشتری دارد؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

چرا اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک تاثیر بیشتری دارد؟ مزیت‌های اینفوموشن

افزودن حرکت به تصاویر اینفوگرافیک باعث شده تا تاثیرگذاری آن‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند و در این بخش، به دلایل این اتفاق می‌پردازیم:

اینفوموشن توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند

پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی که اکنون در سراسر دنیا وجود دارند، علاوه بر تصاویر، از انواع گیف‌ها و ویدیوها نیز پشتیبانی می‌کنند. بخش ارتباطات ویدیویی بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار دارد و همین موضوع باعث می‌شود که به حرکت درآوردن تصاویر اینفوگرافیک توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری هم داشته باشد.

اینفوموشن باعث افزایش تاثیر بازاریابی شما می‌شود

اینفوموشن‌ها همچنین می‌توانند در بازاریابی دیجیتال به کمک شما آیند و در موقعیت‌ها مختلف مورد استفاده واقع شوند. در یکی از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۴ که برای معرفی محصول خود از اینفوموشن استفاده کردند، آمار منتشر شده به خوبی نشان‌دهنده تاثیر مثبت اینفوموشن است. طبق این آمار، نرخ بازدید ۶%، نرخ کلیک ۴۲%، نرخ تبدیل ۱۰۳% و درآمد ۱۰۹% افزایش داشته است. همچنین با استفاده از اینفوموشن در پست‌های بلاگ خود می‌توانید جذابیت دوچندانی به بلاگ خود بیافزایید و ترافیک آن را افزایش دهید.

اینفوموشن باعث درک بهتر مخاطب از محتوای موردنظر می‌شود

فلسفه به وجود آمدن اینفوگرافیک ساده کردن مسائل پیچیده یا به اصلاح جویدن لقمه و حاضر کردن آن بود. چند اینفوگرافیک در کنارهم می‌توانند مسائل سخت و دشوار را به راحتی به مخاطبان بفهمانند.

اینفوموشن با مخاطبان تعامل برقرار می‌کند

به دلیل اینکه اینفوموشن یک خط داستانی را برای مخاطب ایجاد می‌کند، مخاطب برای دنبال کردن ادامه این داستان و مشاهده ویدیوهای مشابه آن، کلیک می‌کند، ورق می‌زند و هرکاری که نیاز باشد تا ادامه آن داستان را دنبال کند، انجام می‌دهد و همین امر باعث ایجاد تعامل بیشتر و درنتیجه رتبه بهتر در جستجوی گوگل یا جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

کاربردهای اینفوموشن

اینفوموشن‌ها در دنیای دیجیتال امروز کاربردهای فراوانی دارند و به دلیل تازگی و جذابیتی که دارند، صاحبین کسب و کارها را به این فکر انداخته‌اند که در مسائل مختلف و شیوه‌های گوناگون مثل تیزرهای تبلیغاتی، معرفی محصول و شبکه‌های اجتماعی از اینفوموشن استفاده کنند. در این قسمت قصد داریم تا بیشتر با کاربردهای اینفوموشن در مواردی که گفته شد و همچنین با نرم‌افزارهای ساخت آن آشنا شویم.

ساخت تیزر

در عصر تبلیغات کنونی، ساخت تیزرها بسیار مهم هستند و اگر به درستی انجام شوند می‌توانند مخاطبان زیادی را جذب خود کنند. به همین خاطر چند سالی است که صاحبین کسب و کارها در ساخت تیزرها وسواس بیشتری به خرج می‌دهند و البته علاقه دارند که متفاوت و خاص باشند تا به راحتی در ذهن مخاطب جای بگیرند. ساخت تیزر به صورت اینفوموشن می‌تواند این اتفاق را رقم بزند و خواسته‌های صاحبان کسب و کارها را برآورده کند. علاوه بر این در تبلیغات باید بتوانید مفاهیم را به ساده‌ترین شکل و در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کنید. احتمالا شما هم می‌توانید حدس بزنید که این ویژگی‌ها بسیار شبیه به خصوصیات اینفوموشن است و به همین دلیل ساخت تیزر به این شکل در سال‌های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اوقات خود را می‌گذرانند، محتوای بصری و مخصوصا از نوع جذاب آن را بسیار می‌پسندد و چه چیزی بهتر از اینفوموشن برای ایجاد جذابیت و انتقال مفهوم؟ مورد دیگری که در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کسب و کار شما را جلو بیاندازد و مخاطبان زیادی را جذب کند، به کار بردن خلاقیت است. اینفوموشن به عنوان بستری جدید دست شما را برای ایجاد خلاقیت‌های گوناگون باز می‌گذارد و همین امر کافیست تا از امروز اینفوموشن را در شبکه اجتماعی خود به کار ببرید.

محتوای بصری سایت

چیزی که در محتوای سایت‌ها با آن مواجه هستیم، حجم زیادی از متن است که باید خواننده را ترغیب کند تا آن مطالب را بخواند و به پاسخ سوال یا اطلاعات مورد نظر خود برسد. در این میان احتمال اینکه در میان راه خواننده خسته شود و سایت شما را ببندد افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا گوگل امتیاز منفی برای شما در نظر گرفته و به مرور زمان به رتبه‌های پایین‌تر سقوط کنید. راه‌حلی که برای این موضوع وجود دارد این است که گاهی نوشتن متن ترغیب‌کننده به تنهایی کافی نیست و باید از یک ابزار کمکی به اسم محتوای تصویری استفاده کنید تا هم خواننده از یکنواختی متن خسته نشود و هم جذابیت به متن شما اضافه شود. هرچقدر سعی کنید مخاطب را بیشتر در سایت خود نگه دارید، باعث بهبود رتبه شما در گوگل خواهد شد. برای ایجاد جذابیت برای مخاطبان سایت خود نیز بهترین گزینه محتوای ویدیویی و در راس آن‌ها اینفوموشن است.

معرفی چند نرم‌افزار ساخت اینفوموشن

پرطرفدارترین و شاید بهترین ابزاری که برای ساخت اینفوموشن استفاده می‌کنند را می‌توان افترافکت نامید، اما Visme و پاورپوینت نیز از جمله نرم‌افزارهای دیگری هستند که در ساخت اینفوموشن کاربرد دارند.

Visme:

 این مجموعه ابزار همه‌کاره به کاربران این امکان را می‌دهد که از اینفوگرافیک‌های استاندارد فراتر روند. با Visme می‌توانید ویدیو، صدا و انیمیشن را به اینفوگرافیک خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید داده‌های خود را وارد کنید، به داده‌های زنده متصل شوید یا اطلاعات را به بیش از ۲۰ تجسم داده وارد کنید. متن، رنگ و پس زمینه قابل تنظیم، ویژگی‌هایی هستند که به ساخت هرچه ساده‌تر کمک می‌کنند. حداکثر سه پروژه ماهانه به صورت رایگان ایجاد کنید یا از فضای ذخیره سازی اضافی، الگوها، ابزارها و حداکثر ۱۵ پروژه ماهانه با ۱۰ دلار در ماه لذت ببرید.

پاورپوینت:

یکی دیگر از ابزاری که به راحتی می‌توان با آن اینفوموشن درست کرد، پاورپوینت است. این ابزار که احتمالا برای افراد زیادی نام آشنا به نظر می‌رسد، قابلیت‌های مختلفی دارد که می‌توانید با اضافه کردن آن‌ها به اینفوگرافیک‌های خود، به سادگی یک اینفوموشن جذاب را آماده کنید. پاورپوینت به دلیل اینکه ابزار ساده‌ای محسوب می‌شود و اغلب افراد تجربه کار با آن را دارند، برای افراد مبتدی مناسب‌تر است.

افترافکت:

افترافکت یک ابزار حرفه‌ای برای تولید و تدوین محتواهای ویدیویی محسوب می‌شود. این ابزار به دلیل داشتن امکانات متعدد و متنوع به شما کمک می‌کند تا اینفوموشن خود را حرفه‌ای‌تر از همیشه بسازید. افترافکت نسبت به دو نرم‌افزار قبلی کاربردی‌تر و البته مناسب‌تر است اما در ابتدای راه به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی که در اختیار شما قرار می‌دهد، ممکن است باعث سردرگمی افراد مبتدی شود. به همین خاطر بهتر است که از این نرم‌افزار در زمانی استفاده کنید که دیگر مبتدی نیستید.

چگونه می‌توان کیفیت اینفوموشن‌ را بیشتر کرد؟

برای بالا بردن کیفیت اینفوموشن‌ها باید به موضوعی که انتخاب می‌کنید، دقت کنید، ساده، کوتاه و قابل فهم بودن را هم فراموش نکنید. برای انتخاب موضوع، می‌توانید از هرموضوعی که در ساخت اینفوگرافیک‌ها استفاده می‌شود، بهره‌مند شوید. حتما قبل از شروع طراحی، داستان طرح خود را آماده کنید تا دید بهتری نسبت به مسیر پیش‌روی خود داشته باشید. بهتر است از موضوعاتی برای اینفوموشن خود استفاده کنید که حرکت در آن‌ها وجود داشته باشد و اگر این حرکت به صورت مدور و چرخه‌ای باشد، اینفوموشن جذاب‌تری خواهید داشت.

کلام آخر

در نهایت ساخت اینفوموشن نیازمند خلاقیت و نوآوری است. آینده‌ی روشنی انتظار این هنر جدید را می‌کشد و شما می‌توانید با کسب دانش و مهارت‌های مربوط به این هنر، به پیشرفت خود یا کسب و کارتان و جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر کمک کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا اینفوموشن را به صورت کامل برای شما شرح دهیم و شما را با این عضور تازه وارد دنیای دیجیتال بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و خوشحال می‌شویم که نظر یا تجربه‌ی خودتان در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

اینفوموشن چیست؟

اینفوموشن در واقع به حرکت در آوردن تصاویر اینوگرافیک یا موشن گرافیک کردن اینفوگرافیک‌هاست.

اینفوموشن چه کاربردی دارد؟

اینفوموشن یکی از انواع محتواهای ویدیویی است که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی، محتوای بصری سایت، معرفی محصولات، انتقال مفاهیم پیچیده به روش ساده و شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد.

چطور می‌توانم اینفوموشن بسازم؟

برای ساخت اینفوموشن ابتدا باید به اینفوگرافیک و موشن گرافیک مسلط شوید و سپس برای ساخت اینفوموشن گام بردارید.

اینفوموشن بهتر است یا اینفوگرافیک؟

در پاسخ به این سوال دشوار می‌توان گفت، با توجه به اینکه هم‌اکنون استقبال از محتوای ویدیویی بیشتر از محتوای عکسی است، اینفوموشن تاثیر بیشتری در بین افراد دارد. البته اینفوگرافیک‌ها هنوز هم به تنهایی جذاب و پرطرفدارند و جز اصلی تشکیل‌دهنده اینفوموشن هم محسوب می‌شوند. پس پاسخ به این سوال را به شما واگذار می‌کنیم تا در بخش نظرات برای ما بنویسید که کدام یک از این دو را بیشتر می‌پسندید و چرا؟

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x