/ مشاوره / 20 شغل آنلاین که می توانید بدون سابقه کاری انجام دهید
آنچه در این مقاله می‌خوانید

20 شغل آنلاین که می توانید بدون سابقه کاری انجام دهید

مشاغل آنلاین زیادی برای افراد مبتدی، بدون داشتن سابقه ی کاری وجود دارد.

اگرچه ممکن است همگی این مشاغل ایده آل نباشند، اما ضمن آموزش به شما، آمادگی لازم را برای ورود به سایر شغل های آینده به صورت آنلاین، فراهم می کنند.

مشاغل آنلاین ابتدایی و بدون نیاز به تجربه کاری

برای شروع می توانید دوره های رایگان Skillshareو یا Udemy را امتحان کنید تا ضمن یادگیری اصول کلی، کمی در مورد حرفه ی آینده خود بیاموزید.

در ادامه ضمن معرفی مشاغل آنلاین ابتدایی، به ترفند ها و روش هایی برای شروع به کار نیز می پردازیم.

1. ترجمه

اگر به زبان دیگری تسلط دارید، شغل مترجمی را بصورت آنلاین، بدون نیاز به سابقه کاری و مخصوصا قابلیت کار در هر مکان و زمان را شروع کنید.در ابتدا با مبالغ کم شروع به کار کنید و در آینده، با کسب موقعیت بهتر و رضایت مشتری های بیشتر، می توانید مبالغ بیشتری دریافت کنید.

میزان درآمد و روند شغلی شما، کاملا به زبانهایی که ترجمه می کنید، بستگی دارد. برای شروع به عنوان یک مبتدی، از موضوعات عمومی تر، مانند رمان، شروع به کار کنید. پس از کسب تجربه کافی، میتوانید ترجمه متونی که دقت بیشتری نیاز دارند را شروع کنید، مانند مقالات علمی که میزان درآمد شما را نیز افزایش می دهند.

2. خدمات مشتریان

از دیگر مشاغلی که به مهارت خاص برای انجام آن نیاز ندارید، می توان به خدمات مشتریان از راه دور اشاره کرد. اگر روحیه ی ارتباط با مردم و مشتریان و ایجاد صمیمیت حتی در شرایط سخت را دارید، مناسب این شغل هستید و شرکت ها مشتاق آموزش و همکاری با شما می باشند.

برای بیشتر نقش ها مکاتبه با مردم از طریق تلفن ضروری است، اگر با مکالمه تلفنی راحت نیستید، به دنبال مشاغلی با ارتباط از طریق چت و یا ایمیل باشید.

اکثر شرکت ها مشتاق به استخدام کارکنان دور کار، در جهت صرفه جویی هزینه ها و جذب آنان از سراسر کشور می باشند.

از مواردی که پیش از از قبول کردن هر موقعیت باید به بررسی آن بپردازید، امکان نیاز بعضی از شرکت ها به نرم افزارهایی اضافی برای کار و یا داشتن شماره تلفن و یا خط ثابت بعضی از مناطق می باشد.

3. تدریس خصوصی

اگر مهارت خاصی در یک زمینه دارید، می توانید آن را به خوبی استفاده کرده و به شخص دیگری منتقل کنید. شما می توانید بدون نیاز به تجربه، به یک معلم آنلاین با درآمد مناسبی تبدیل شوید.

رشته هایی که میتوانید به کودکان و بزرگسالان آموزش دهید، شامل موارد زیر می باشد

· نویسنده

· معلم انگلیسی و زبان خارجی دیگر

· کسب و کار

· وبلاگ نویسی

· رسانه های اجتماعی

· ریاضی

· ادبیات

· آلات موسیقی

· علوم پایه

رشته های نا محدودی برای تدریس وجود دارند که در واقع با هر مهارتی، می توانید آموزش آنلاین داشته باشید. شما می توانید تخصص خود را انتخاب کرده، موارد لازم برای تدریس خصوصی خود را آماده کنید و ساعت کاری خود را شخصا تنظیم کنید

4. دستیار مجازی

فرصت های شغلی بسیاری برای دستیار مجازی بدون نیاز به مهارت و سابقه کاری وجود دارد، که آن را به شغلی برای افراد مبتدی و تازه کار تبدیل می کند.

یک دستیار مجازی میتواند وظیفه پشتیبانی مشاغل کوچک و بزرگ، و یا حتی افراد پر مشغله را نیز بر عهده بگیرد. در حالت کلی شما مسئول انجام کارهایی هستید، که آنها نمیخواهند انجام دهند و یا زمان کافی برای انجام آن را ندارند

وظایف اصلی شما وابسته به مدیر شما خواهد بود و می تواند شامل موارد بسیاری باشد. مانند رزرو کردن ، انجام تحقیقات آنلاین ، مدیریت پروژه، ثبت اطلاعات، رونویسی و ارتباطات داخلی. حتی در صورت لزوم میتوانید کارهای خاص تر و روزانه نیز انجام دهید.

تا زمانی که در حال یادگیری هستید، ضمن پیروی از دستورالعمل ها، از به کارگیری ابتکار در شغل خود نیز نهراسید.

همچنین تا زمانی که کار خود را به خوبی انجام می دهید، می توانید زمان و مکان کار خود را تعیین و برنامه ریزی کنید.

5. آموزش انگلیسی و زبان های خارجه

امروزه مراکز زیادی مشتاق جذب مدرسین جدید آموزش زبان انگلیسی، یا هر زبان دیگری هستند.

از این طریق درصد زیادی از دیجیتال نومد ها کسب درآمد می کنند. تدریس زبان، از محبوب ترین مشاغل آنلاین است که تجربه خاصی نیز لازم ندارد، اگر چه برخی مراکز، ممکن است سابقه کاری نیاز داشته باشند.

گواهی تدریس در حالی که الزامی نمی باشد، ممکن است شانس شما را برای پذیرش افزایش دهد.

در صورتی که کامپیوتر متصل به اینترنت داشته باشید، میتوانید دروس خود را از راه دور و اسکایپ یا سایر برنامه ها نیز آموزش دهید. همچنین می توانید جدول آموزشی خود را طبق میزان زمانی تدریس خود تنظیم کنید و درآمد خوبی کسب کنید.

6. مرکز تماس تلفنی

پاسخگویی در مرکز تماس میتواند از هر جای دنیا انجام شود.

وظایف زیادی از جمله جمع آوری اطلاعات از مشتریان و ثبت بلیط پشتیبانی برای شرکت های نرم افزاری را شامل می شود.

برخی از دوره های آموزش برای این مراکز الزامی می باشد که آموزش و حظور شما در این دوره ها می تواند از راه دور و بر عهده مرکز باشد.

مانند اکثر مشاغل از راه دور، در ازای کسب تجربه بیشتر، حقوق دریافتی شما نیز افزایش می یابد.

۷.ویرایش

اگر به خوبی، مسلط به دستور زبان باشید، ویرایش متون میتواند برایتان لذت بخش باشد. توانایی اسکن متون طولانی، جست و جو و ویرایش دستور زبان های به کار رفته و غلط های املایی، از وظایف یک ویراستار می باشد که می توانید همه ی آنها را از راه دور و آنلاین نیز انجام دهید.

نوع مطالب ویرایشی شما میتواند شامل طیف وسیعی از جمله، رمان ۴۰۰ صفحه ای و یا تمام مطالب موجود در یک سایت باشد. این امر جذابیت بیشتری برای این کار ایجاد می کند.

کارهای ویرایشی کاملا به خواسته ی مشتریان شما وابسته است ممکن است شما را ملزم به انجام کارهای ویرایش ابتدایی نیز کنند، مانند طرح بندی و یا ویرایش بخشی از یک متن.

8.متخصص ارتباط با پست الکترونیکی

از جمله مشاغلی از راه دور است، که اگر چه در ابتدا درآمد کمی دارد اما نمونه کاملی از یک کار آنلاین و بدون نیاز به تجربه است. ایده کلی این شغل بر مبنای لیستی از آدرس های ایمیل و کپی مطالب می باشد، که وظیفه ی ارسال ایمیل به افراد حاضر در لیست، بر عهده شما می باشد.

شما میتوانید به راحتی و با ارسال هر پاسخ دریافتی به مشتریان خود، فقط از طریق ایمیل و از راه دور کسب درآمد کنید.

9. ورود اطلاعات

بیشتر مشاغل وارد کردن اطلاعات بدون نیاز به سابقه کاری و یا تجربه ای، بصورت آنلاین و از راه دور می باشد. یکی از مهارتهای اساسی برای این شغل، توانایی تایپ نسبتاً سریع و صحیح است.

از آن جایی که وظیفه ی زیر نظر داشتن و بررسی دیتا بیس(پایگاه داده) و وارد کردن اطلاعات در طول روز بر عهده شماست، مسلما هیجان انگیزترین کار موجود نمی باشد. اما از جمله مشاغل از راه دور می باشد که مزیت هایی فراوانی به همراه دارد.

10. مجری محتوا

مجری محتوا اگر چه بصورت آنلاین و بدون نیازمند تجربه می باشد، اما نیازمند فردی جزئی گرا و با سرعت عمل بالا برای انجام امور می باشد.

اگر از تعامل با مردم لذت نمی برید، این شغل با داشتن وظیفه های بسیار برای شما مناسب است. شما میتوانید با جست و جو در شبکه های اجتماعی و بازبینی اطلاعات در این شغل کسب درآمد کنید.

به عنوان ناظر محتوا، وظیفه ی کارهایی مانند مرور صفحات رسانه های اجتماعی ، تالارهای گفتگو یا بازبینی را انجام می دهید و از مطابقت داده ها و امور بر اساس دستورالعمل های سیستم عامل و شرکت مطمئن می شوید. در صورت روبرو شدن با مورد تخلف هم، میتوانید به راحتی او را گزارش کرده و یا نظرات را مسدود(Block) نمایید.

11. دستیار پژوهشی

وظایف یک دستیار پژوهشی از شرکتی به شرکت دیگر بسیار متفاوت است، اما در حالت کلی وظیفه ی ارزیابی و تجزیه تحلیل داده های حاصل از انجام یک تحقیق را بر عهده دستیار پژوهشی است.

برای دستیابی به جایگاه ابتدایی و همچنین دورکاری این شغل، می بایست مهارت جمع آوری داده ها، دقت و جزئی‌نگری و تفکر انتقادی داشته باشید. این رشته از مشاغل از راه دور می باشد که بدون نیاز به تجربه و سابقه کاری، تنها با داشتن کامپیوتر متصل به اینترنت، میتوانید به آن وارد شوید.

12. رونویسی

اگر چه رونویسی هیجان انگیز ترین شغل ممکن نمی باشد، اما زمانی که یک تایپیست سریع باشید، همه ی شما می توانید یک رونویس شوید. این کار با تبدیل صدا و فیلم به متن آغاز می شود، بنابراین نیازمند شنوایی دقیق و توجه به جزئیات می باشید.

برای شروع به هیچ سابقه و یا گواهی نیاز ندارید.اگرچه بعضی از شرکت ها شما را ملزم به داشتن سرعت تایپی معادل حداقل 80 کلمه در دقیقه، دقت بیشتر از 98٪ و مهارت عالی در دستور زبان و تصحیح می کنند.

روش های مختلفی برای دریافت دستمزد نویسنده رو نوییس وجود دارد که یا از طریق شغل و یا از طریق زمان بندی صوتی آن که ممکن است بر حسب دقیقه و ساعت باشد، انجام می شود. بنابراین مهم ترین عامل، سرعت رونویسی می باشد که باعث کسب درآمد بیشتری می شود.

13. تستر بازی

از نظر بسیاری از افراد، تستر یک بازی بودن مخصوصا به عنوان یک کار آنلاین و بدون نیاز به سابقه و تجربه کاری، یک شغل ایده آل محسوب می شود. اگر چه در ابتدا ممکن است بسیار سرگرم کننده به نظر برسد، اما در بیشتر مواقع به صبر و حوصله و مهارت هایی برای بازی نیز، نیازمند است.

ایده تستر بودن یک بازی همانطور که از نامش پیداست به منظور امتحان کردن عملکرد یک بازی برای کشف مشکلات و اشکالات آن، قبل از فروش آن بازی است که نیازمند توجه بسیار زیاد به جزئیات می باشد تا هرگونه اشکالاتی، گزارش و رفع شوند.

اگر خود را گیمر می دانید، پس زمان خوبی است تا حرفه ی خود را عملی کنید.

این شغل را میتوانید به راحتی در خانه و یا از هر جای دنیا انجام داده و دستمزد قابل قبولی حتی به عنوان یک مبتدی دریافت کنید.

14. ویرایش عکس

اگر مهارت ویرایش عکس و یا کار با نرم افزارهایی همچون فتوشاپ یا Pixlr دارید، پس ویراستار عکس دورکار، میتواند شغل ایده آل شما باشد.

اگر مهارتی در ویرایش عکس ندارید، می توانید از دوره های آنلاین رایگان برای یادگیری استفاده کنید. تصاویر در هنگام راه اندازی مشاغل آنلاین از اهمیت بالایی برخورداراند و هزاران فروشگاه اینترنتی، برای ادامه کار خود به عکس هایی با کیفیت بالا نیاز دارند.

15. مربی تغذیه و سلامتی

شغل هایی از این قبیل برای عده ی بسیار جذاب و ایده آل نمی باشند، اما اگر اشتیاق به سالم ماندن و سلامتی دارید، مشاغل سلامتی زیادی بصورت دورکاری وجود دارند.

مشتریان شما ممکن است به دلایل مختلفی همچون کاهش وزن، ترک سیگار ویا تقویت تغذیه خود به شما مراجعه کنند.

برای برقراری ارتباط با افراد و راهنمایی یا نظارت بر پیشرفت آنها، می توانید از ایمیل، رسانه های اجتماعی و یا تلفن استفاده کنید.

16. نویسنده محتوا

برای نویسندگی محتوا، نیازمند مهارت هایی در نویسندگی می باشید. اگرچه در ابتدا ممکن است کم درآمد جلوه کند، اما با افزایش اعتبار میتوانید دستمزد خوبی دریافت کنید که در واقع آن را به یکی از بهترین مشاغل آنلاین بدون نیاز به سابقه ایجاد میکند.

موقعیت های زیادی برای این شغل وجود دارد، مانند نوشتن کپی وب سایت، مقالات، پست های وبلاگ، بررسی محصولات و توضیحات محصول. امروزه بسیاری از شرکت ها آماده ی همکاری با مبتدیان هستند و در ابتدا ممکن است برای ارزیابی سبک نوشتاری شما، تکمیل مقاله آزمایشی را به شما واگذار کنند.

17. تستر وب سایت

تستر وب سایت شغلی ایده آل و از راه دور می باشد، که نیازمند یک ایده اساسی در مورد نحوه جست وجو وب سایت و آزمایش عملکرد آن است. پس از جست و جو و بررسی عملکرد آن، باید آن را به صورت آنلاین یا تلفنی مطرح کنید و هر آنچه را که می تواند به بهبود وب سایت کمک کند ارائه دهید.

برخی از مشاغل آزمایش برنامه و وب سایت فنی تر و تخصصی تر از از بقیه عمل می کنند، بنابراین مهارت برنامه نویسی در این شغل ضمن الزامی نبودن آن، به شما در راستای پیشرفت کمک زیادی می کند.

18. وظایف جزئی

اگر از انتخاب هر یک از شغل ها بصورت دورکاری مطمئن نیستید، می توانید میکرو تسکینگ را بررسی کنید. این نوع کار به ویژه برای افراد مبتدی بصورت از راه دور، بسیار مفید است.

وظایف انتخابی خود در این رشته بسیار متفاوت است، اما نکته خوب امکان انتخاب و بررسی علایق شما در این رشته است که برخی از نمونه های آن شامل پردازش ویدئو، تأیید داده ها، رونویسی، تحقیق در مورد تجربه کاربر و موارد دیگر است.

19. فروش تلفنی

برای تبدیل شدن به نماینده فروش تلفنی، می بایست مهارت های ارتباطی لازم را داشته باشید. امروزه اکثر شرکت ها مشتاق به جذب و استخدام افراد مبتدی در این رشته هستند و سپس به آموزش آنها می پردازند.

وظیفه ی شما به عنوان یک بازاریاب و فروشنده تلفنی، تماس تلفنی با هر مشتری احتمالی و معرفی شرکتی که در آن کار می کنید و محصولات یا خدمات آنها می باشد.

یکی ازمواردی که احتمالا در رشته الزامی می باشد تسلط شما به زبان انگلیسی است . سابقه کاری در این رشته اهمیتی ندارد، زیرا اکثر شرکت ها متنی را برای خواندن و یا حداقل ایده ای از آنچه باید بگویید به شما ارائه می دهند. شروع کار ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد، اما به محض اینکه چندین بار این کار را را تکرار کنید، آسان خواهد شد!

20. مشاور سفر

اگر به سفر و کمک به دیگران برای دیدن دنیا علاقه دارید، می توانید به راحتی یک مشاور سفر شوید. با توجه به علایق و خواسته های مشتریان و همچنین میزان بودجه ی آنان می توانید، به ارائه گزینه های مناسب سفر کمک کنید، مانند ارائه راهنمایی در مورد مقصد احتمالی، مرتب سازی حمل و نقل و تنظیم رزرو هتل.

همچنین مشتری ممکن است برای یک برنامه سفر، تفریحات یک سفر و رزرو تور از شما کمک بخواهد. به دلیل وابستگی کامل بعضی از مشتریان به کمک و نظر شما، مهارت های ارتباطی و تحقیقاتی برای شما به منظور انتقال آن به مشتری حیاتی است.

اگر قبلاً جهانگرد بوده اید، احتمالاً در حال حاضر تجربه و شانس بیشتری برای شروع این کار دارید.

منبع: 1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x