/ مشاوره / ۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند
آنچه در این مقاله می‌خوانید

۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند: آیا دوست دارید در شغل خود پیشرفت کنید؟ طبیعتا پاسخ این سؤال مثبت است. همه دوست دارند در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند و به جایگاه‌های دلخواه خود برسند. به‌همین‌منظور ما در این مقاله چند اپلیکیشن به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آنها در مسیر پیشرفت شغلی خود استفاده کنید. با ما همراه باشید تا با هشت اپلیکیشن موجود در این زمینه آشنا شوید.

۱. مهارتهای ارتباطی خود را با اپلیکیشن Ummo تقویت کنید

اگر دوست دارید در جلسات کاری بعدی، بیان بهتر، حرفه‌ای‌تر و ترغیب‌کننده‌تری داشته باشید می‌توانید از اپلیکیشن Ummo استفاده کنید. برای اینکه بتوانید حرفه‌ای صحبت کنید، باید از ادای برخی کلمات و اصوات نظیر «اووم»، «راستش»، «می‌دونی؟»، «اوه» و… اجتناب کنید. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید صدای خود را ضبط و حین ضبط صدای خود از ادای این کلمات و اصوات خودداری کنید. این اپلیکیشن سپس گزارشی از صدای‌تان به شما ارائه می‌کند که به شما نشان می‌دهد چقدر در اجتناب از ادای این کلمات موفق بوده‌اید.

۲. با استفاده از اپلیکیشن Prezi کارکنان خود را شگفتزده کنید

آیا دوست دارید همکاران خود را از شر اسلایدهای کسل‌کننده‌‌تان در زمان ارائه خلاص کنید، و نمی‌دانید که باید از چه‌چیز استفاده کنید؟ اپلیکیشین Prezi به شما در این کار کمک می‌کند. می‌توانید با استفاده از سرویس اینترنتی Prezi مطالب خود را به‌راحتی و به شیوه‌ی تعاملی به تیم‌تان ارائه کنید و سپس صبح‌ها در مسیر رفتن به شرکت، از اپلیکیشن Prezi استفاده کنید تا مطالب ارائه‌شده را بازبینی کنید. با این اپلیکیشن دیگر استرس قبل از ارائه‌ی مطالب را نخواهید داشت.

۳. اپلیکیشن Timely در مدیریت زمان به شما کمک میکند

اگر این‌گونه به‌نظر می‌رسد که برای انجام دادن کارها همیشه وقت کم می‌آورید، بهتر است زمان را مدیریت کنید. اپلیکیشن Timely اپلیکیشنی زیباست که به‌صورت خودکار اطلاعات جلسات و قرارهای ملاقات را از تقویم شما استخراج می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی، اطلاعات مربوط به کارهای دیگر را وارد تقویم کنید. این اپلیکیشن تمام زمانی را که در اختیار دارید، در گزارش‌هایی دسته‌بندی می‌کند که می‌توانید با استفاده از آنها بدانید که وقت خود را در چه چیزهایی صرف می‌کنید و با استفاده از این دانش، می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید که به افزایش بهره‌وری شما کمک می‌کنند.

۴. با اپلیکیشن Newton بر صندوق ایمیلهای خود نظارت کنید

دیگر لازم نیست نگران ایمیل‌های ناخوانده باشید! با استفاده از اپلیکیشن Newton می‌توانید پیام‌های دریافتی و ارسالی خود را مدیریت کنید. این اپلیکیشن شما را قادر می‌سازد تا زمان ارسال پاسخ ایمیل‌ها را تعیین کنید، برای بررسی پیام‌ها زنگ بگذارید تا در وقت مناسب آنها را پاسخ دهید، اگر قبل از اینکه پیامی کاملا آماده شود، اشتباها دکمه ارسال را فشار دادید، آن پیغام را برگردانید و حتی مکالمات را خاموش کنید. همچنین، این اپلیکیشن چندین اپلیکیشن مناسب برای بهره‌وری را باهم متصل می‌کند و بدین‌ترتیب لازم نیست به صندوق ایمیل‌های خود به‌عنوان فهرستی از کارهایی که باید انجام بدهید نگاه کنید.

۵. تهیه و نظارت فهرستی از کتابهایی که باید بخوانید با استفاده از اپلیکیشن Bookout

حتما می‌دانید که برای پیشرفت در کار و زندگی باید کتاب خواند. همچنین باید فهرستی از کتاب‌هایی تهیه کرد که جدیدترین اطلاعات و دانش اهل فن و متخصصان در آنها گرد هم آمده باشد. اما شاید نتوانید خود را با جدیدترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار هماهنگ کنید و برخی مواقع از قافله عقب بمانید. گاهی هم مطالبی را که خوانده‌اید فراموش می‌کنید. حالا دیگر با وجود اپلیکیشنی به نام Bookout جای نگرانی نیست!

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید فهرستی از کتاب‌ها را تهیه کنید، برای مطالعه‌ی کتاب‌ها هدف‌گذاری کنید، از بهترین اندیشه‌ها و نقل‌قول‌ها یادداشت‌برداری کنید و حتی با به‌اشتراک‌گذاشتن دستاوردهای خود با همکاران‌تان آنها را هم در لذت خود شریک کنید.

۶. با استفاده از اپلیکیشن Golden مهارتهای خود را توسعه دهید

اگر دیگر از کار خود راضی نیستید یا شغل شما طوری است که فرصتی برای یادگیری فراهم نمی‌کند و شما هم آرزو می‌کنید که ای کاش بتوانید شغل خود را عوض کنید، تا هم چیز جدیدی را تجربه کرده باشید و هم به افراد نیازمند کمک کنید، از این اپلیکیشن استفاده کنید. اپلیکیشن Golden آگهی‌های شغل‌های داوطلبانه را از هزاران سازمان گردآوری می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی نزدیک‌ترین شغل‌ها به محل زندگی‌تان را که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشید، پیدا کنید.

سپس به شما کمک می‌کند تا برای حضور در شغل داوطلبانه‌ی خود زمان‌بندی کنید و بر آن نظارت داشته باشید؛ بدین‌ترتیب می‌توانید برای یافتن شغل رؤیایی خود از این اپلیکیشن استفاده کنید.

۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند

۷. وسعت دادن به شبکهی اطرافیان و آشنایان با اپلیکیشن Whova

اگر تاکنون در مسیر صحیح کاری قرار داشته ‌اید و در جلسات و کنفرانس‌ها شرکت کرده‌اید و خیلی از افراد شما را می‌شناسند می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Whova دایره‌ی این افراد را وسیع‌تر کنید. این اپلیکیشن پروفایل شرکت‌کنندگان در کنفرانس یا رویدادی را قبل از وقوع آن به شما نشان می‌دهد و شما می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید که با چه کسی دیدار داشته باشید و می توانید با آن فرد از طریق Whova در تماس باشید.

این اپلیکیشن، همچنین کارت‌های ویزیت را دیجیتالی می‌کند تا بتوانید با افرادی که جدیدا با آنها آشنا شده‌اید، در ارتباط بمانید. همچنین، تمام برنامه‌های شما را ساماندهی می‌کند و رویدادهای آتی را به شما پیشنهاد می‌کند و شما با داشتن این اپلیکیشن مطمئن هستید که با افراد مناسب، در زمان و مکان مناسب ملاقات خواهید کرد.

۸. اپلیکیشن HabitBull شما را در رسیدن به اهداف شغلی‌تان کمک می‌کند


۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند

حالا که به‌تازگی هدف‌گذاری حرفه‌ای و شغلی کرده‌اید، حتما از اپلیکیشن HabitBull هم استفاده کنید تا برای رسیدن به آن اهداف باانگیزه بمانید. اهداف خود را با این اپلیکیشن درمیان بگذارید، هشداردهنده‌هایی را تنظیم کنید که روی آن اهدف کار کنند و پیشرفت خود را بسنجید؛ همه‌ی اینها را فقط با چند کلیک می‌توانید انجام دهید. می‌توانید هر عادتی را که برای خود وضع کرده‌اید، در تقویم مختص به خودش دنبال کنید، بنویسید که چه چیزهایی برای شما مناسب هستند و چه چیزهایی نیستند و از جامعه‌ی اهل فن و همکاران، توصیه دریافت کنید و الهام بگیرید.

با این هشت اپلیکیشن، برای ایجاد تغییرات جدی در شغل و حرفه‌ی خود آماده‌ی آماده خواهید بود. بنابراین تعلل نکنید و همین حالا آنها را دانلود کنید و موفقیت شغلی خود را رقم بزنید!

۵ سوالی که باید در هر مصاحبه شغلی بپرسید تا از اوضاع آن شرکت باخبر شوید

شاید هزاران بار این را شنیده باشید که اگر واقعا می‌خواهید در شرکتی که برای مصاحبه دعوت شده‌اید کار کنید، باید در مصاحبه‌ی شغلی، علاوه‌بر پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه‌کنندگان، شما هم از آنها سؤالاتی کنید. اما آیا واقعا هر بار که به مصاحبه دعوت می‌شوید، به این توصیه عمل می‌کنید؟ اگر پاسخ منفی است، خوب است بدانید که متأسفانه فرصتی عالی را برای کسب اطلاعات در مورد حال‌و‌روز شرکت از دست داده‌اید.

همچنین فرصتی عالی برای نشان دادن آمادگی و اعتماد‌به‌نفس خود (که همیشه یک ویژگی جذاب از سوی کارفرمایان قلمداد می‌شود) را هم از دست می‌دهید. بنابراین شاید از خودتان بپرسید، سؤالات مهمی که می‌توانم در مصاحبه‌ی بعدی از کارفرما بپرسم چیست؟ ما در این مقاله می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم و پرسیدن پنج سؤال را به شما توصیه کنیم؛ حتی با اینکه ممکن است جواب این پرسش‌هابه طور کامل توسط کارفرما پاسخ داده نشوند، اما شما می‌توانید کارفرما، سازمان و همکاران‌تان را بهتر بشناسید.

۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند

۱. آیا این پست خالی شده یا پست جدیدی در سازمان ایجاد شده است؟

در توضیح این مطلب از یک مثال استفاده می‌کنیم: چند ماه پیش رضا به مرحله‌ی نهایی استخدام در سِمت معاون رئیس بازاریابی و فروش یک شرکت معتبر و سودآور راه‌ یافته بود. به باور او چیزی نمانده بود که آن جایگاه شغلی را از آن خود کند. ولی متوجه شده بود که ظرف سه سال گذشته، این شرکت در همین جایگاه شغلی او سه معاون دیگر هم استخدام کرده است و از سال ۹۳ این چهارمین باری است که شرکت در سِمَت معاون رئیس بازاریابی و فروش اقدام به جذب نیرو کرده است.

این وضعیت، رضا را با چالش و سردرگمی بزرگی روبه‌رو کرده بود. از یک طرف به‌خاطر این موقعیت شغلی خیلی هیجان‌زده بود و برای دعوت به مصاحبه به خود می‌بالید، اما از طرفی وقتی متوجه شد که این جایگاه شغلی، عروسِ هزارداماد است، جا خورد و لبخند روی لبش ماسید؛ باید همین‌طور هم می‌شد.

این نوع خروج و استخدام مجدد کارمندان قطعا نشانه‌ی این است که در سازمان، مخصوصا در قسمت بالای آن، خبرهایی‌ است.

رضا در مراحل ابتدایی مصاحبه این سؤال را مطرح نکرده بود که چرا جایگاه شغلی معاون رئیس همچنان خالی‌ است و او باید آن را پر کند. او باید این سؤال را حتما می‌پرسید، چراکه این سؤال کاملا به‌جاست و حتی اگر پاسخ روشن و کاملی به آن داده نشود، تقریبا می‌توان از نحوه‌ی پاسخ دادن مصاحبه‌کننده فهمید که قضیه واقعا چیست و او راست می‌گوید یا دروغ.

رضا در نهایت برای آن جایگاه شغلی دعوت به کار شد ولی تصمیم گرفت آن را رد کند. او این‌ روزها در یک شرکت کوچک‌تر با رهبرانی حامی و فوق‌العاده کار می‌کند. حتما می‌پرسید نرخ جا‌به‌جایی کارکنان این شرکت چقدر است؟ باید بگویم که صفر.

۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند

۲. نرخ خروج و استخدام مجدد کارمندان چقدر است؟

باید بدانید که سؤال درباره‌ی نرخ خروج و استخدام مجدد در شرکت یا آن سازمان مهم و به‌جاست. اگر این موضوع را به شیوه‌ای بپرسید که اعتماد‌به‌نفس شما را نمایش دهد و درعین‌حال، کارفرما را هم متهم نکند، به او نشان داده‌اید که به‌طور راهبردی و دقیق تصمیم‌گیری می‌کنید؛ هر کارفرمایی به‌خاطر این ویژگی به شما احترام می‌گذارد.

اگر درباره‌ی نرخ خروج و استخدامِ مجدد پرسیدید و متوجه شدید که نرخ آن بسیار بالاست، باید (البته باز هم با لحن آرام و به شیوه‌ای که کارفرما حس نکند دارید به او حمله می‌کنید) بپرسید: «فکر می‌کنید علت این نرخ بالای جابه‌جایی چیست؟» و «آیا سازمان برنامه یا راهبردی برای کاهش این نرخ بالا دارد؟»

نرخ بالای خروج و استخدام مجدد کارمندان می‌تواند نشانه‌ای از ضعف مدیریت، محیط کاری پراسترس، قدرنشناسی نسبت به کارکنان، افزایش نیافتن یا افزایش دیر‌به‌دیر حقوق یا همه‌ی این موارد باشد.

۳. آیا کارکنان معمولا برای ناهار به بیرون از محل کار میروند یا ناهار خود را سر میز کار میخورند؟

این سؤال اصلا عجیب نیست و شما می‌توانید آن را به‌گونه‌ای مطرح کنید که انگار می‌خواهید راجع‌به دوستانه‌بودن و راحتی فضای کاری مطلع شوید. اما با فرض اینکه مصاحبه‌کننده صادقانه جواب این سؤال شما را بدهد، با طرح این پرسش از این موضوع مطلع می‌شوید که آیا کارکنان این شرکت آن‌قدر تحت فشار کاری هستند که باید ناهار خود را سر میز کارشان میل کنند و آیا از شما هم انتظار می‌رود که همین کار را بکنید؟

تیم‌هایی که اعضایشان وقت استراحت ندارند معمولا خسته و ناراضی هستند. حتما از این قضیه مطلع شوید؛ مخصوصا اگر اصلا نمی‌خواهید هر روز چند ساعت به میز کار خود زنجیر شوید.

۴. اوضاع مالی شرکت چطور است؟

کم نیستند کارمندانی که پس از مدت کوتاهی و گاهی بلافاصله بعد از اینکه دعوت به کار شده‌اند، بر اثر از بین رفتن بازار هدف یا ورشکستگی ناگهانیِ شرکت از کار بیکار شده‌اند، زیرا حتی روح‌‌شان هم از اوضاع نابسامان مالی شرکت خبر نداشته است.

دوستان عزیزم، بهتر است بدانید که پرسش از چند‌و‌چون اوضاع مالی و حساب‌کتاب‌های شرکت، حتی اگر شرکت خصوصی یا یک کسب و کار خانوادگی باشد، طی فرایند مصاحبه نه‌تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه مهم است. در واقع اگر نتوانستید اطلاعات مالی شرکت را با یک جست‌و‌جوی ساده در گوگل به‌دست آورید، حتما باید این سؤال را در مصاحبه مطرح کنید.

اصلا نباید باری‌به‌هر‌جهت دعوت به کار را بپذیرید و این اطلاعات مالی مهم را سرسری بگیرید. شاید با خودتان بگویید: «حالا بریم ببینیم چی می‌شه»، اما این خردمندانه نیست. به‌هر‌حال، آگاهی از وضعیت مالی شرکت قبل از استخدام، بسیار مهم است.

۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند

۵. در پایان مصاحبه بپرسید، آیا راجعبه شایستگیهای من تردیدی در ذهنتان مانده است؟

خیلی از افراد از طرح این پرسش می‌ترسند چون نگران این هستند که کارفرما به آن پاسخ مثبت بدهد، اما این سؤال مهمی است چراکه اگر کارفرما کوچک‌ترین تردید و دودلی نسبت به شما داشته باشد، احتمالا همان لحظه آخرین شانسی است که برای شفاف سازی و اثبات توانایی‌هایتان باقی مانده است، پس بهتر است که از آن استفاده کنید.

اگر از طرح این سؤال می‌ترسید، به این نکته بیندیشید: اگر در وجود شما چیزی است که باعث تردید مصاحبه‌کننده می‌شود و شما راجع‌به آن سؤال نکنید، او با احتساب این نگرانی‌ها راجع‌به استخدام شما تصمیم‌گیری می‌کند. با توجه به این نکته، خوب است بدانید اگر این سؤال را مطرح کنید اگر سودی نکنید، ضرر هم نمی‌کنید.

وقتی در فرایند کاریابی یا تغییر مسیر شغلی قرار دارید، باید پیوسته به خود یادآوری کنید که نباید راه را گم کنید و به جاده‌خاکی بزنید. افسار مصاحبه و مسیر شغلی را دراختیار داشته باشید. پیدا کردن یک موقعیت شغلی جدید و عالی (یا سازمانی فوق‌العاده) برای هیچ‌کس به‌غیر از خود شما اهمیت ندارد. سؤالاتی را که پاسخ‌شان برای‌تان اهمیت دارد از مصاحبه‌کننده بپرسید؛ وکیل‌مدافع درجه یک خودتان باشید و پس از کسب پست جدید، از آن لذت ببرید.

منبع:

1

۸ اپلیکیشن مفید و کاربردی که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کند

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x