/ پزشکی / تاثیر دوچرخه سواری بر اختلال نعوظ
آنچه در این مقاله می‌خوانید

تاثیر دوچرخه سواری بر اختلال نعوظ: هنگام دوچرخه سواری، مقدار قابل توجهی از وزن یک مرد بر روی کف لگن-در منطقه ای از بدن که در آن اعصاب و عروق خونی از آلت تناسلی مرد عبور می کنند ، احتمال آسیب و اختلال نعوظ را دارد . اگرچه سواری ممکن است باعث اختلال نعوظ گردد ولی احتمال دچار شدن به این عارضه کمتر می باشد و فواید ورزشی آن بیشتر می باشد .

در اغلب مطالعات که ارتباط بین دوچرخه سواری و اختلال نعوظ را پیدا کرده اند بر روی مردانی تمرکز کرده اند که چندین ساعت طولانی دوچرخه سواری می کنند ، مانند پلیس هایی که ۲۴ ساعت در هفته سوار می شوند و کسانی که تورهای طولانی دوچرخه را بصورت آماتور یا حرفه ای می گذرانند.

شایان ذکر است که در تحقیقات دانشگاه ماساچوست همچنین نشان داد که مردانی که به مدت سه ساعت یا کمتر در ساعت در هفته رانندگی می کنند، خطر ابتلا به اختلال نعوظ را کاهش می دهند و این نشان می دهد که دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش متوسط می تواند به پیشگیری از اختلال نعوظ کمک کند.

صندلی دوچرخه شما نیز ممکن است مهم باشد. تحقیقات نشان داده است که صندلی های “بدون بینی” که نشیمن گسترده تری برای استخوان های لگن برای استراحت دارند ممکن است به جلوگیری از آسیب، بی حسی موضعی و مشکلات مربوط به عملکرد نعوظ کمک کند.

تاثیر دوچرخه سواری بر اختلال نعوظ

تشخیص اختلال نعوظ چگونه انجام می شود

اگر شما یا یکی از عزیزان شما در جستجوی تشخیص اختلال نعوظ (ED) هستید، ممکن است احساس غرق شدن، اضطراب یا دلسردی داشته باشید. اما با ارزیابیهای تشخیصی، آزمون ها و روشهایی که پزشک به شما توصیه می کند، سریعتر می توانید بر احساسات خود کنترل پیدا کنید .

پس از همه، اختلال نعوظ قابل درمان است؛
هنگامی که شما متوجه شدید که در بدن شما چه می گذرد، شما به اطلاعاتی دست پیدا می کنید تا رویکرد درمانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

 بررسی شخصی و آزمایش در خانه اختلال نعوظ

شما گزینه هایی برای انجام آزمایشات در خانه توسط خودتان یا با استفاده از یک دستگاه توصیه شده توسط پزشک خود دارید .

نعوظ هنگام خواب (NPT)

طبق گزارش سرویس بهداشت ملی (NHS) انگلستان، هنگام خواب، برای یک مرد معمولی در حدود ۳ تا ۵ نعوظ در هر شب و هر بار ۲۵ تا ۳۵ دقیقه طول می کشد.
محققان به طور کامل نمی فهمند که چرا نعوظ های شبانه رخ می دهد، اما آنها معتقدند که آنها به فازهای REM چرخه خواب شما نزدیک است.
نعوظ شبانه می تواند نشانگر این باشد که سیستم تولید مثل شما به درستی عمل می کند.

تست بررسی نعوظ هنگام خواب

برای افرادی که مبتلا به اختلال نعوظ هستند ممکن است نعوظ شبانه وجود نداشته باشد.
همانطور که دانشگاه پزشکی کالیفرنیا، مرکز پزشکی سان فرانسیسکو (UCSFMC) اظهار داشت، اگر مطمئن نیستید که آیا هنگام خواب در حال بروز نعوظ هستید، می توانید خودتان را امتحان کنید .
این تست بررسی نعوظ هنگام خواب که روش استاندارد برای بررسی علل جسمی ناتوانی جسمی است .

دستگاه ریجی اسکن

پزشک شما ممکن است گزینه های جدیدتری را برای تست در خانه به شما ارائه دهد، مانند دستگاه خانگی قابل حمل به نام ریجی اسکن.
ریجی اسکن وسیله ای است که جهت تشخیص نعوظ شبانه و همچنین جهت جدا کردن و تشخیص علل روحی ناتوانی جنسی از علل جسمی، بسیار کمک کننده می باشد.
در این تست یک وسیله ای به آلت تناسلی وصل می شود که نعوظ شبانه فرد را ثبت و اندازه گیری می کند.

داده ها بر روی کامپیوتر ذخیره می شوند و می توانند مورد بررسی و چاپ قرار گیرند.
به طور کلی، استفاده از دستگاه آسان است و نیاز به آموزش کمی دارد.
شما باید در مورد امکان و هزینه با دکتر و ارائه دهنده خود صحبت کنید.

آزمایشها و تست ها

هنگامی که پزشک خود را می بینید، آنها سابقه سلامت شما را جمع آوری می کنند و سؤال های مرتبط به سلامت جنسی شما بپرسند و یک معاینه فیزیکی انجام دهند.
در بعضی موارد، ممکن است این همه آنچه باشد که پزشک نیاز دارد تا تشخیص اختلال نعوظ دهد و گزینه های درمان را به شما ارائه دهد.

با این حال، اگر پزشک معتقد باشد که بیماری و موقعیت های اساسی دیگر ممکن است به اختلال نعوظ کمک کند، ممکن است آزمایش دیگری یا یک قرار ملاقات با متخصص برای موارد زیر به شما پیشنهاد نماید .

معاینه بدنی و فیزیکی

پزشک ممکن است آلت تناسلی شما، بیضه ها، الگوهای ریزش مو در قسمت های خاص بدن شما را بررسی کند یا وجود gynecomastia که یک وضعیتی است که در آن بافت پستان در یک مرد در پاسخ به اختلالات هورمون متورم می شود را بررسی نماید .

پزشک شما همچنین می تواند بررسی کند که آیا حس به آلت تناسلی و بیضه ها سالم است یا خیر، اگر جریان خون مناسب در این منطقه وجود داشته باشد.
همچنین، ارزیابی بدنی شما می تواند شامل آزمون مجدد رکتوم برای ارزیابی پروستات و همچنین ماهیچه های کف لگن باشد.
در نهایت، پزشک ممکن است همچنین عملکرد قلب و ریه شما را برای بررسی بهترین شیوه عمل درمانی استفاده کند.

آزمایش خون

اگر مدتی است که پزشک خود را می بینید ، ممکن است برخی از کارهای خون اولیه مانند شمارش کامل خون (CBC) و یک پانل متابولیک جامع (CMP) را انجام دهید.
داده های جمع آوری شده از این آزمایشات خون، یک دید کلی از نحوه عملکرد بدن شما به پزشک شما ارائه می دهد.

پانل های خون دیگری که ممکن است پزشک شما درخواست کند، شامل تستوسترون، پانل تیروئید یا سایر آزمون های خاص است که دیدی به موقعیت خاص شما ارائه می دهند.
در مورد اینکه آنچه دکتر شما امیدوار است از این اطلاعات جمع آوری کند بحث کنید.

تاثیر دوچرخه سواری بر اختلال نعوظ

آزمایش ادرار

بیماری های اساسی مانند دیابت می توانند منجر به ایجاد یا تشدید اختلال نعوظ شوند.
آزمایش ادرار علایم دیابت یا سایر موقعیت های بهداشتی و سلامتی را نمایش می دهد .
اگر پزشک شما مشکوک به یکی از این بیماری ها باشد، ممکن است آزمایش ادرار یا آنالیز ادرار انجام شود.

ارزیابی سلامت روانی

عوامل روانشناختی مثل افسردگی و اضطراب می توانند باعث ایجاد اختلال نعوظ شوند.
در نتیجه، ممکن است دکتر شما یک سری سوال از سلامت روانی شما بپرسد.
فقط سعی کنید به طور صحیح و با بهترین توانایی خود به سوالات پاسخ دهید تا پزشک شما بتواند توصیه های مناسب درمانی خود را برای حمایت از سلامت و رفاه احساسی شما انجام دهد.

تصویربرداری

اگر پزشک نیاز به بررسی بیشتر جریان خون به آلت تناسلی داشته باشد، احتمال دارد که یک سونوگرافی که ممکن است شامل تزریق دارو نیز باشد برای شما تجویز نماید .
تکنولوژی سونوگرافی از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از آنچه که در بدن شما می گذرد استفاده می کند.
یک تکنسین آموزش دیده یک وسیله و ابزار کوچک را روی عروق خونی که آلت تناسلی را تامین می کند نگه میدارد و مجموعه ای از تصاویر را جمع آوری می کند تا در صورتی که جریان خون کاهش یافته باشد تشخیص دهد .
به طور معمول، سونوگرافی ها آزمون های سرپایی هستند و این روش دردناک نیست.

تشخیص های متفاوت دیگر

در بسیاری از موارد، هنگامی که پزشک سابقه پزشکی و جنسی مربوطه را بررسی کرده و معاینه بدنی و فیزیکی انجام داد، می تواند تشخیص اولیه اختلال نعوظ را انجام دهد.
بعضی از پزشکان ممکن است یک دوز آزمایشی از داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ را تجویز نمایند که این داروهای اختلال نعوظ به طور کلی برای سلامت مردان مفید میباشد.

با این حال، اگر علائم اختلال نعوظ همراه با یکی دیگر از شرایط مانند دیابت، فشار خون بالا و یا مشکلات پروستات باشد، پزشک نیاز به بررسی دقیق تر در مورد وضعیت خاص شما برای تعیین یک طرح مراقبت دارد.

دلایل بالقوه زیادی وجود دارد که یک مرد دچار اختلال نعوظ شود و تقریبا غیرممکن است که روشی را بهترین راه برای درمان اختلال نعوظ دانست . درمان برای یک شخص ممکن است مشابه درمان برای شخص دیگر نباشد بخاطر اینکه عوامل اختلال نعوظ متفاوت هستند . جهت درمان اختلال نعوظ گزینه های گوناگونی وجود دارد که ممکن است از مشاوره روانشناختی تا تغییرات شیوه زندگی، داروها و روش های دیگر در نظر گرفته شود.

مهم این است که به یاد داشته باشید که زمانی که اختلال نعوظ یک عارضه از یک بیماری مزمن مانند فشار خون بالا یا دیابت است، موثر ترین روش درمان ، تمرکز بر روی درمان بیماری مزمن  است .

تغییرات در شیوه زندگی

انواع عادات شخصی و انتخاب شیوه زندگی با اختلال نعوظ مرتبط شده است. در بعضی موارد، این یک چیز خوب است، زیرا عادت ها می توانند شکسته شوند و انتخاب ها دوباره بررسی شوند. علاوه بر این، بسیاری از عوامل سبک زندگی که به مشکلات جنسی کمک می کنند، هستند که بر سلامت و رفاه عمومی ذهنی و فیزیکی تاثیر می گذارد. بنابراين، مقابله با اين عوامل مي تواند منجر به بهبود اختلالات نعوظ شود.

در اینجا برخی از تغییرات شیوه زندگی است که می تواند تاثیر قابل توجهی بر اختلال نعوظ داشته باشد:

سیگار نکشید

سیگار کشیدن سبب اختلال در گردش خون می شود به طوری که می تواند جریان خون به آلت تناسلی را دچار مشکل کند و بر توانایی دستیابی یا حفظ نعوظ تاثیر بگذارد. اگر سعی کردید که در گذشته سیگار را ترک کنید و هنوز قادر ه این مهم نبوده اید ، بدانید مقدار زیادی از داروها و کمک های مشاوره ای وجود دارد که شما را در این روند کمک خواهند کرد .

مصرف الکل را کنار بگذارید

برای بدست آوردن سلامتی تلاش کنید تا نوشیدن الکل را کنار بگذارید و در نظر داشته باشید که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.

بیشتر ورزش کنید

فعالیت بدنی منظم گردش خون را افزایش می دهد و خطر بیماری قلبی، دیابت و چاقی را کاهش می دهد که این می تواند بر عملکرد جنسی تاثیر بگذارد.
تحقیقات نشان می دهد که مردان میانسالی که بیشتر ورزش می کنند حدود ۷۰ درصد کمتر امکان ابتلا به اختلال نعوظ را نسبت به دیگران دارند .

کاهش وزن اضافی

با افزایش وزن و تبدیل تستوسترون به استروژن، چربی بیش از حد بدن می تواند نقش مهمی در اختلال نعوظ داشته باشد. بر اساس یک مطالعه، یک سوم از مردان چاق با اختلال نعوظ ، پس از شرکت در یک برنامه کاهش وزن دو ساله، عملکرد جنسی خود را به دست آورده اند.

مراقب دندان هایتان باشید

بیماری لثه می تواند موجب التهاب لثه شود که می تواند منجر به اختلال نعوظ گردد . تحقیقات نشان داده است که درمان بیماری لثه میتواند اختلال نعوظ را درمان کند. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، مردان مبتلا به بیماری لثه که درمان آن را دریافت کردند، پس از سه ماه، عملکرد نعوظ را به طور قابل توجهی بهبود بخشیدند.

تاثیر دوچرخه سواری بر اختلال نعوظ

برای دوچرخه سواران: صندلی های بدون بینی

اگر شما زیاد دوچرحه سواری می کنید و دوچرخه پر زرق و برقی دارید ، صندلی دوچرخه خود را به یک صندلی بدون بینی تغییر دهید که عقب این نوع صندلی ها عریض تر هستند که باعث می شوند وزن بر روی استخوان های نشیمن منتقل گردد.

همچنین در طول دوچرخه سواری اگر احساس درد یا بی حسی در کشاله ران میکنید، روی پدال ها بایستید، کشش دهید، و خودتان را تنظیم کنید تا زمانی که احساس طبیعی و معمول داشته باشید .

نسخه ها و داروها

داروهای خوراکی برای اختلال نعوظ که باعث افزایش اثرات نیتریک اکسید و در نتیجه جریان خون ورودی به آلت تناسلی می گردد،می توانند به اختلال نعوظ کمک کنند. با استفاده از این داروها و اثرات آن ، تحریک جنسی و حفظ نعوظ ایجاد می گردد .

  • ویاگرا (سیلدنافیل)یکی از داروهای شناخته شده اختلال نعوظ است؛ در عرض یک ساعت اثر می گذارد و معمولا ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد.
  • سیالیس (تادالافیل) : باید ۳۰ دقیقه قبل از فعالیت جنسی استفاده گردد.
  • Levitra یا Staxyn (vardenafil) : باید از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده گردد و می تواند تا ۱۲ ساعت موثر باشد.
  • استرا (avanafil) : می تواند ۱۵ دقیقه قبل از فعالیت جنسی استفاده گردد.

این داروها عوارض جانبی جدی دارند، بنابراین در مورد این گزینه با پزشک خود صحبت کنید، مطمئن شوید که او تمام سابقه پزشکی و سایر داروها و مکمل های دیگر را که می شناسید می داند.

توجه داشته باشید که برای بعضی از مردان، داروهایی مانند ویاگرا ممکن است فقط در هنگام ترکیب با سایر درمان ها کار کنند. تحقیقات زیادی در مورد درمان ترکیبی اختلال نعوظ وجود ندارد، اما با پزشک خود صحبت کنید.

اگر شما نمیتوانید یکی از این داروهای خوراکی را مصرف کنید، ممکن است پزشک شما Caverject (آلپرستادیل برای تزریق)، هورمونی را که با استفاده از یک سوزن خوب به آلت تناسلی شما تزریق می کند، یا Muse (آلپروتادیول اورژانیتال)، شیاف کوچک که شما داخل نوک آلت تناسلی قرار دهید. هر دوی این ها طی پنج تا ۱۵ دقیقه بدون تحریک جنسی باعث نعوظ می گردند .

درمان هورمونی

تحقیقات نشان می دهد که مردان میانسالی که دچار اختلال نعوظ و کمبود میل جنسی هستند ، میتوانند کمبود تستوسترون داشته باشند. محصولات تستوسترون باید تحت هدایت پزشک مورد استفاده قرار گیرد، زیرا نظارت بر سطح تستوسترون بسیار مهم است. اگر آن بیش از حد بالا باشد، تولید تستوسترون بدن کاهش می یابد.

مشکلات هورمونی به ندرت علت اختلال نعوظ هستند، هرچند درمان جایگزینی هورمون برای افزایش سطح تستوسترون می تواند به برخی از مردان کمک کند. قبل از اینکه تستوسترون مصرف کنید، پزشک شما را آزمایش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کنید که شما واقعا دارای کمبود تستوسترون هستید.

مشاوره

اگر در معرض اختلال نعوظ به دلیل یک مسئله روانشناختی هستید و شما و شریک زندگی شما در ارتباطتان با مشکلاتی مواجه هستید و یا با وضعیتی مانند افسردگی دچار هستید نیاز دارید تا مشورت کنید.

برای مثال، در جلسات با یک درمانگر آموزش دیده، می توانید تکنیک هایی برای کاهش اضطراب و استرس که ممکن است در رابطه جنسی مواجه شوید یاد بگیرید. زوج هایی که مشاوره می کنند تا مشکلات روابط خود را حل کنند، ممکن است یک کلید برای تقویت زندگی جنسی آنها باشد.

پمپ ها و ایمپلنت ها

اگر داروها کار نکنند، یک دستگاه مکانیکی ممکن است ارزش امتحان را داشته باشد.

یک گزینه یک پمپ خلاء است، یک لوله پلاستیکی که روی آلت تناسلی قرار دارد. هنگامی که هوا از لولاه تخلیه می شود، فشار ایجاد می شود که باعث می شود خون به آلت تناسلی وارد شود. سپس یک حلقه به طور موقت در پایه آلت تناسلی قرار می گیرد تا مانع از خارج شدن بیش از حد سریع خون شود.

ایمپلنت آلت تناسلی گزینه دیگری است. دو نوع وجود دارد: یکی از آنها، ایمپلنت نیمه سختی آلت تناسلی نامیده می شود، آلت تناسلی مردن را همیشه نگه می دارد، هرچند زمانی که شما رابطه جنسی نداشته اید می توانید آن را پایین بیاورید. نوع دیگر، یک ایمپلنت دستی آلت تناسلی، شامل یک پمپ است که در اسکروتوم وارد می شود و می تواند به منظور ایجاد آلت تناسلی راست شود.

تاثیر دوچرخه سواری بر اختلال نعوظ

درمان های طبیعی

بسیاری از گیاهان و مکمل های تغذیه ای ادعا می کنند که به طور کلی عملکرد جنسی را بهبود بخشیده و به طور خاص اختلال نعوظ را درمان می کنند. با این حال، پژوهش بسیار کمی برای اثبات این است که هر کدام از آنها در واقع کار می کنند. گزینه هایی مانند جنسینگ قرمز کره ای، ال-آرژنین، ال-کارنیتین، روی و نیاسین همه سبب عوارض جانبی بالقوه را در هنگام مصرف در دوزهای بالا می شوند.

علاوه بر این، زمانی که تحقیقات یک ماده مغذی مانند روی یا نیاسین را برای بهبود عملکرد جنسی نشان داده است، معمولا در افراد کمبود آن وجود دارد. با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند کمبودها را بررسی کند و شما را به سمت موثرترین و مطمئن ترین راه درمان نارسایی های نعوظ هدایت کند.

تاثیر دوچرخه سواری بر اختلال نعوظ

منبع:

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x