/ دسته‌بندی نشده / بیوگرافی امیرحسین فتحی، پسر کارگردان محبوب سینما و تلویزیون
آنچه در این مقاله می‌خوانید

امیرحسین فتحی متولد ۱۰ مهر ۱۳۷۲ در تهران است. او فرزند حسن فتحی کارگردان معروف است. در ادامه این مقاله شما را با بیوگرافی امیرحسین فتحی و آثار سینمایی و تلویزیونی او آشنا خواهیم کرد.

امیرحسین فتحی بازیگر جوان و محبوب سینما و تلویزیون است. امیرحسین بازیگر موفقی است که با بازی در سریال «شهرزاد» حسن فتحی در نقش «صابر عبدلی» توانست به شهرت برسد و با بازیگران مشهوری مانند مهدی سلطانی، علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار همبازی شود. در ادامه با بیوگرافی امیرحسین فتحی و فعالیت‌های این هنرمند آشنا خواهید شد.

بیوگرافی امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی، بازیگر سینما و تلویزیون، در ۱۰ مهر ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمده است. او دانشجوی انصرافی رشته ادبیات انگلیسی و دوره دیده بازیگری در مالزی است. امیرحسین بازیگری را از ۱۶ سالگی با فیلم «کیفر» شروع کرد و با فیلم «شهرزاد» معروف شد.

او فرزند دوم خانواده است و یک برادر به نام محمدرضا دارد که در آمریکا زندگی می‌کند. مادرش خانم اعظم بروجردی، نویسنده و کارگردان تئاتر و پدرش حسن فتحی، کارگردان سرشناس ایرانی است. امیرحسین ازدواج نکرده و مجرد است.

شروع فعالیت هنری

امیرحسین می‌گوید: «قبل از اینکه وارد حرفه بازیگری شوم، چون زیاد با خانواده مادری‌ام رفت و آمد داشتیم و آن‌ها فضای بازیگری را فضای ناسالمی می‌دانستند، من هم خیلی به بازیگری و سینما فکر نمی‌کردم».

امیرحسین فتحی سال ۱۳۸۵ و در سن ۱۳ سالگی، با اجرای چند سکانس در سریال «مامور بدرقه» جلوی دوربین رفت و دو سال بعد در سریال «مدار صفر درجه» نقش کوتاهی را ایفا کرد که خیلی حرفه‌ای و جذاب نبود. اولین کار حرفه‌ای او به سال ۱۳۸۸ و نقش‌آفرینی‌اش در فیلم کیفر به کارگردانی پدرش، حسن فتحی برمی‌گردد. یک سال بعد در سن ۱۹ سالگی، با بازی در فیلم «پریناز» جلوی دوربین رفت.

شرکت در کلاس بازیگری

سال ۱۳۸۶ بود که امیرحسین فتحی برای شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های بازیگری به مالزی رفت و بعد از گذراندن کلاس‌های مدرسان آمریکایی، به ایران برگشت و در موسسه کارنامه نیز دوره دید.

اوج شهرت

مجموعه نمایش خانگی شهرزاد و بازی در نقش «صابر عبدلی» به دیده شدن امیرحسین بسیار کمک کرد. او در این باره می‌گوید: «شهرزاد دومین فیلمی بود که با پدر همکاری داشتم. بنا به توصیه و خواست پدر ما فعالیت مستقل داریم. وقتی برای «شهرزاد» انتخاب شدم، حتی در خانه هیچ صحبتی بابت آن نشده بود و از دفتر با من تماس گرفتند. وقتی نقش را برایم توضیح دادند، اول دوستش نداشتم. چون تمایل نداشتم در نقش تا این حد منفی بازی کنم؛ اما وقتی بیشتر از نقشم فهمیدم، متوجه شدم آن قدرها هم منفی نیست».

بازیگران و کارگردان‌های مورد علاقه

بین بازیگران کسی که آن‌ها را دنبال می‌کنم و از آن‌ها ایده می‌گیرم «دنیل دی لوئیس»، «آل پاچینو» و «دی کاپریو» هستند. از میان کارگردان‌ها هم «کریستوفر نولان»، «ایناربتو»، «تیم برتون»، «اسپیلبرگ» و آقای «اسکورسیزی» را خیلی دوست دارم.

فیلم شناسی امیرحسین فتحی

در ادامه بیوگرافی امیرحسین فتحی با لیستی از فعالیت‌های او در سینما و تلویزیون آشنا می‌شویم:

فیلم‌های سینمایی

  • کشتارگاه – عباس امینی ۱۳۹۸
  • گلدن تایم – پوریا کاکاوند ۱۳۹۶
  • آخرین بار کی سحر رو دیدی –فرزاد موتمن ۱۳۹۴
  • مزارشریف –عبدالحسین برزیده ۱۳۹۳
  • پریناز –بهرام بهرامیان ۱۳۸۹
  • کیفر –حسن فتحی ۱۳۸۸

سریال‌های تلویزیونی

  • پرده نشین – بهروز شعیبی ۱۳۹۳
  • مامور بدرقه – سعید سلطانی ۱۳۸۷
  • مدار صفر درجه – حسن فتحی ۱۳۸۶

مجموعه نمایش خانگی

  • جیران –حسن فتحی ۱۴۰۰
  • خاتون –تینا پاکروان ۱۴۰۰
  • شهرزاد ۳ – حسن فتحی ۱۳۹۷
  • شهرزاد ۲ – حسن فتحی ۱۳۹۶
  • شهرزاد ۱ – حسن فتحی ۱۳۹۴
  • شاهگوش – داوود میرباقری ۱۳۹۳

امیرحسین فتحی در جیران

«جیران» یک مجموعه نمایش خانگی در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه است. داستان جیران به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصر الدین شاه با جیران می‌پردازد. ناصرالدین شاه، چهارمین پادشاه قاجار عاشق دختری روستایی به نام خدیجه خانم تجریشی می‌شود و به خاطر چشم‌های درشتش نام جیران را بر او می‌گذارد. شاه جیران را خواستگاری کرده و به کاخ می‌آورد. در کاخ اتفاقاتی رخ می‌دهد.

گروه بازیگران این مجموعه بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن‌پور، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، فاطمه مسعودی‌فر، الهام نامی، نهال دشتی، کتانه افشاری‌نژاد، بهناز نازی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور و مریلا زارعی هستند.

امیرحسین فتحی در جیران

امیرحسین فتحی در شهرزاد

«شهرزاد» مجموعه نمایش خانگی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی محمد امامی است که در سه فصل ساخته شده است. فصل یک آن در سال ۱۳۹۴ و فصل دو و سه در سال ۱۳۹۶ پخش شدند.

شهرزاد داستان زندگی دختر جوانی به نام شهرزاد (ترانه علیدوستی) را روایت می‌کند که عاشق پسری به نام فرهاد است و قصد دارند با هم ازدواج کنند. پدران این دو نفر از گوش به فرمانان شخصی به نام بزرگ آقا هستند. داستان این فیلم در سال ۱۳۳۲ و زمامداری دکتر مصدق اتفاق می‌افتد. فرهاد به دلیل طرفداری از مصدق و اتهام به قتل به پای چوبه دار کشیده می‌شود، اما بزرگ آقا او را نجات می‌دهد. شرط بزرگ آقا برای نجات فرهاد، ازدواج شهرزاد با دامادش قباد است.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، هومن برق نورد، غزل شاکری، امیرحسین رستمی، مینا وحید، رویا نونهالی، ابوالفضل پورعرب، جمشید هاشم پور، آتنه فقیه نصیری، گلاره عباسی و فریبا متخصص بازیگران این مجموعه هستند.

امیرحسین فتحی در خاتون

«خاتون» یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه کنندگی علی اسد زاده است.

خاتون روایتگر داستان خانواده‌ای در بستر تاریخ است. داستان این مجموعه از ابتدای شهریور ۱۳۲۰ و در دوران جنگ جهانی دوم شروع می‌شود و سرنوشت یک خانواده و یک سرزمین را متحول می‌کند.

 از بازیگران این سریال می‌توان به نگار جواهریان، اشکان خطیبی، میر سعید مولویان، مهران مدیری، بابک حمیدیان، مهتاب ثروتی، رضا بهبودی، ستاره پسیانی، بهناز جعفری، امیرحسین فتحی و شبنم مقدمی اشاره کرد.

علاقه به موسیقی و خوانندگی

امیرحسین فتحی در مورد علاقه اش به موسیقی می‌گوید: «موسیقی در وسط زندگی‌ام جریان دارد، همیشه با من است و با آن به آرامش می‌رسم. از طریق گوش دادن به موسیقی انرژی می‌گیرم، تخلیه می‌شوم و حتی روانم آرام می‌شود».

من خوانندگی و آواز خواندن شخصی را از استاد شجریان و علیرضا قربانی و فضای سنتی یاد گرفته‌ام و گاهی برای خودم زمزمه می‌کنم. علاوه بر این، رپ را از رپرهای خیلی درست ایرانی یاد گرفتم، اصولا هم در موسیقی و هم دیدن فیلم سبک برای من مهم نیست و کار خوب را گوش می‌کنم.

اینستاگرام امیرحسین فتحی

یکی از راه‌های ارتباطی این بازیگر جوان و با استعداد با مخاطبان و طرفدارانش، صفحه اینستاگرام اوست. شما هم می‌توانید برای دیدن عکس‌های بیشتر، فعالیت‌ها و جنجال‌های پیش آمده برای ایشان، او را در اینستاگرامش به آدرس amirhosseinfathhy دنبال کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بیوگرافی امیرحسین فتحی را مطالعه کردید. همان‌طور که خواندید امیرحسین فتحی علی‌رغم تجربه کم خود، توانسته به خوبی برای خود جایی در دنیای بازیگری داشته باشد. شما چه دیدگاهی راجع به کار‌های امیرحسین فتحی دارید؟ 

منبع : 1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x