/ دسته‌بندی نشده / جاهای دیدنی سئول و گشت‌وگذار در سرزمین چشم‌بادامی‌ها
آنچه در این مقاله می‌خوانید

سئول یکی از محبوب‌ترین مقاصد آسیا است. جاهای دیدنی سئول این کلانشهر شلوغ هر ساله بازدیدکنندگان بسیار زیادی را به سوی خود می‌کشاند. جایی که مناظر عصر جدید را با خوبی‌های دنیای قدیم ترکیب می‌کند. این شهر با نورهای رنگارنگ، غذاهای متنوع، بازارهای شلوغ و جاذبه‌های تاریخی گوناگون واقعا بی‌نظیر است.

جاذبه های گردشگری سئول جالب و بی‌شمار هستند. این شهر همه چیز دارد، از یک فرهنگ جذاب و غیرمعمول گرفته تا غذاهای عالی، خریدهای شگفت‌انگیز و گزینه‌های تفریحی فوق‌العاده! به لطف نقاط دیدنی بسیاری که در سئول وجود دارد، یک سفر هیجان‌انگیز و شلوغ به این شهر خواهید داشت.

سئول یک کلان‌شهر پراکنده و در عین حال امن بین گردشگران است. بنابراین در این شهر همه رنگ، مسیرهای گردشگری و کاوش مشخص هستند. با استفاده از این راهنما، سفر به سئول و بازگشت با داستان‌ها و تصاویری خاطره‌انگیز آسان خواهد بود.

جاهای دیدنی سئول و دنیای لاته (Lotte World)

دنیای لاته بزرگ‌ترین پارک تفریحی سرپوشیده جهان است. لاته هم یک پارک تفریحی داخلی و هم یک پارک تفریحی در فضای باز دارد که به آخرین و جدیدترین دستگاه‌های بازی دنیا مجهز شده است. این مجموعه توسط یک هتل و یک مجتمع بزرگ خرید احاطه شده است.

این تفریحگاه درجه یک برای خانواده‌ها، بچه‌ها و زوج‌ها بسیار مناسب است. لاته چیزی فراتر از یک پارک با تم معمولی است. یک مرکز تفریحی عظیم که سرگرمی‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. همچنین سینما، تئاتر، مرکز خرید، رستوران و… همه‌وهمه را می‌توانید در این پارک پیدا کنید.

یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار محبوب این پارک بین مردم محلی، نسخه‌ای دیدنی از دیزنی‌لند است. میان تفریحات و سواری‌های مختلف، بی‌شک آرام نگه داشتن کودکان سخت است. طبیعی است که در سرتاسر این پارک صدای شادی و فریاد ذوق کودکان لحظه‌ای قطع نشود.

چه در پیاده‌روها قدم بزنید و چه آدرنالین خود را سوار بر رولر کوستر بالا ببرید، دنیای لاته یکی از بهترین مکان‌های سئول برای وقت گذرانی و سرگرمی است. این پارک تنها برای کودکان نیست و در هر سنی که باشید، می‌توانید در این پارک وسیله‌های بازی و دیدنی‌های مختلفی برای خود پیدا کنید.

 میونگدونگ (Myeongdong)

میونگ‌دونگ قطب خرید سئول است که گردشگران از هر جای دنیا که به کره جنوبی بروند، بازدید و خرید از آن را از دست نمی‌دهند. اما میونگ‌دونگ فقط یک مقصد خرید نیست. اینجا همچنین یک مرکز تجاری، بانکداری و فرهنگی با جمعیت تردد روزانه ۱.۵ الی ۲ میلیون نفر است.

غرفه‌های خیابانی و خرده‌فروشی نیز‌ وجود دارد که از لباس‌ کلاس بالا گرفته تا لباس‌های روزانه را می‌توان از آنها خرید. همچنین همه برندهای آرایشی کره جنوبی در این بازار شعبه دارند. شما می‌توانید از برندهای گران‌قیمت تا برندهای ارزان را در این بازار پیدا کنید. تفاوتی ندارد بودجه شما چقدر باشد، بی‌شک می‌توانید در این بازار محصولات موردنیازتان را پیدا کنید.

میونگ‌دونگ بین بازدیدکنندگان بین‌المللی هم بسیار محبوب است. خصوصا در دوره تعطیلات معروف به «هفته طلایی» که در بهار برگزار می‌شود. این تعطیلات یک هفته‌ای در ژاپن و چین هم برگزار می‌شود، به همین دلیل در این تعطیلات، این مرکز خرید از گردشگران ژاپنی و چینی پر می‌شود. بخشی از محبوبیت این بازار بخاطر قیمت‌های نسبتا مقرون‌به‌صرفه است، به ویژه در مقایسه با سایر مراکز خرید کره.

با توجه به اینکه افراد زیادی از کشورهای دیگر به این مرکز خرید بزرگ سر می‌زنند، اغلب فروشندگان این منطقه به چند زبان مختلف مثل انگلیسی و ژاپنی مسلط هستند. بنابراین در سفر به این کره، زبان انگلیسی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 روستای بوکچون هانوک (Bukchon Hanok Village)

روستای بوکچون هانوک، پر از خانه‌های سنتی بسیار زیبا برای گردشگری است. این روستای دیدنی کوچه‌های باریک و پیچ‌درپیچ، مناظر و فرصت‌های عکاسی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

این نوع خانه‌ها در دوره قرن ۱۴ میلادی در دوره سلطنت چوسون ساخته شده‌اند. سقف‌های شیب‌دار، خانه‌های قدیمی و طرح‌های سنتی این دهکده را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی سئول تبدیل کرده است. دهکده بوکچون هانوک اکنون یک منطقه حفاظت شده است که میراث فرهنگی غنی کره جنوبی را حفظ می‌کند.

با ورود به برخی از خانه‌های هانوک می‌توانید هنرهای سنتی و صنایع دستی مختلفی را تماشا کنید که نشان از قدمت فرهنگ این کشور است. میزهای کوتاه غذاخوری، تشکچه‌های نازک به جای مبل و صندلی، لباس‌های سنتی و… در همه این خانه‌ها وجود دارد. همچنین افرادی آنجا حضور دارند که به شما کمک می‌کنند نواختن سازهای کره‌ای را بیاموزید.

این منطقه مسکونی زیبا در قلب شهر و بین دو کاخ گیونگ‌بوک‌گانگ و کاخ گانگ‌دئوک‌گانگ قرار دارد. از بالای تپه می‌توانید پس‌زمینه‌ای از ساختمان‌های مدرن را از دور ببینید.

کاخ گیونگ‌بوک‌گونگ (Gyeongbokgung)

کاخ گیونگ‌بوک‌گونگ از اولین و بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی بود که در زمان سلسله چوسون در سال ۱۳۹۵ میلادی ساخته شد. این کاخ در قلب پایتخت جدید، سئول، واقع شده بود. سئول در آن زمان به نام هانیانگ شناخته می‌شد و نماینده حاکمیت سلسله چوسون بود. گیونگ‌بوک‌گونگ در میان پنج قصر سلسه چوسون، بزرگ‌ترین قصر و کاخ اصلی بود.

دولت کره وقت و تلاش زیادی را صرف بازسازی، مرمت و نگهداری کاخ برای نسل‌های آینده کرده است. این تلاش‌ها بازسازی و مرمت ساختمان‌هایی که در زمان اشغال ژاپن تخریب شده‌اند نیز شامل می‌شود. بازدید کنندگان از کاخ، همچنین می‌توانند از موزه ملی کاخ کره و موزه ملی مردمی کره از جاهای دیدنی سئول که در محوطه کاخ واقع شده‌اند، بازدید کنند.

برای افزایش سهولت دسترسی از کاخ به سئوچون و بالعکس، دروازه غربی کاخ در دسامبر ۲۰۱۸ برای عموم باز شد. طی ۴۳ سال گذشته، فقط سه ورودی به این کاخ وجود داشت. دروازه جنوبی، دروازه شمالی و ورودی شرقی موزه ملی مردمی کره. با این وجود، با باز شدن دروازه غربی، ورود به کاخ از هر نظر امکان‌پذیر شده است.

هنگام بازدید از کاخ، مشاهده مراسم گارد سلطنتی یا اجرای وظیفه گارد را از دست ندهید.

 کاخ چانگ‌دئوک‌گونگ (Changdeokgung)

کاخ چانگ‌دئوک‌گونگ بسیار مشهور، به عنوان یکی زیباترین کاخ‌های سئول شناخته می‌شود. این کاخ کنار همه زیبایی‌های معماری خود به لطف موقعیت مکانی، توسط کوه پشتیبانی می‌شود و یک رود زیبا در آن جریان دارد که به اصول فنگ‌شویی پایبند است. باغ مخفی، محوطه عمومی کاخ و سکونتگاه خاندان سلطنتی سه بخش اصلی این کاخ بزرگ هستند که برای بازدید از همه آن‌ها به دست کم سه ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

این اقامتگاه رسمی سلطنتی در سال ۱۴۰۵ ساخته شده است. دروازه ورودی عظیم دوهوامون با خیمه‌ چوبی دو طبقه خود، یکی از چشمگیرترین مکان‌های نمایشی است و تالار بی‌نظیر سلطنتی را در خود جای داده است.

قدم زدن در اطراف مجموعه کاخ، تجربه لذت‌بخشی خواهد بود. باغ‌های شگفت‌انگیز هاون در پشت کاخ قرار دارند. همینطور یک استخر نیلوفر زیبا، حوضچه‌های بزرگ و پرآب، بیشه و درختان سربه‌فلک‌کشیده و… منظره‌ای دیدنی ایجاد کرده‌ است. این کاخ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

 پارک هانگانگ (Hangang Park)

در حاشیه رودخانه هان که از سئول می‌گذرد، پارک هانگانگ قرار دارد. این پارک در واقع از ۱۳ پارک مجزا تشکیل شده است و فعالیت‌های تفریحی زیادی برای بازدیدکنندگان دارد.

با استخرهای شنا، مسیرهای دوچرخه سواری و زمین‌های فوتبال، زمین‌های تنیس و فضای سبز بزرگ، در پارک هانگانگ برای هر سلیقه‌ای تفریح و سرگرمی متنوعی وجود دارد. همچنین ورزش‌های آبی متعددی مانند قایقرانی و اسکی روی آب، گزینه‌های دیگری برای لذت از حضور در این پارک هستند.

آرامش در میان طبیعت پارک هانگانگ حس شادابی به گردشگران می‌دهد و آنها را برای گشت‌وگذار در بقیه جاهای دیدنی سئول آماده می‌کند.

پارک ملی بوکان‌سان (Bukhansan National Park)

یکی از پارک‌های طبیعی و جاهای دیدنی سئول پارک بوکان‌سان است که دیدن آن به دوستداران طبیعت کاملا توصیه می‌شود. این پارک ملی شامل جنگل‌های شگفت‌انگیز، معابد زیبا و سه قله دیدنی است که همه آنها برای پیاده‌روی عالی هستند.

مناظر مشرف به سئول خیره کننده است. معابد سنتی کوچک و دوست‌داشتنی در میان طبیعت بکر جمع شده‌اند. با وجود محبوبیت بسیار زیاد پارک، هنوز هم می‌توان نقاط خلوتی را برای استراحت و تماشای مناظر خارق‌العاده پیدا کرد.

از جمله نکات قابل‌توجه در این پارک می‌توان به قلعه تاریخی بوکان‌سان‌سئونگ و دیوار پیچ‌درپیچ آن اشاره کرد که مسیر آن در امتداد تپه‌ها و دامنه‌های پارک ملی می‌گذرد.

دهکده نامسان‌گل (Namsangol Hanok Village)

بازآفرینی دهکده‌ای سنتی از دوران سلسله چوسون بسیار جالب است. می‌توانید در آن گشت‌وگذار کنید ببینید که زندگی در آن زمان چه برای سلطنت و چه برای عوام مردم چگونه بوده است.

خانه‌های هانوک که در کوه‌پایه نامسان واقع شده‌اند، تماشایی و زیباست. فضای داخلی بازسازی شده به شما نشان می‌دهد که خانه‌های یک مقام نظامی، دهقان و نجیب‌زاده چگونه بوده است. گردش در این دهکده، یک روز عالی برای تمام اعضای خانواده را می‌سازد و بسیار سرگرم‌کننده و آموزنده است.

این دهکده شیوه زندگی سنتی و قدیی مردم کره جنوبی، پوشاک، چیدمان خانه‌ها و… را با جزییات کامل به نمایش گذاشته است. خیلی از مدارس کره برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با تاریخ این کشور، آن‌ها را به این مدرسه از جاهای دیدنی سئول می‌آورند.

 بازار نامدائمون (Namdaemun Market)

نامدائمون بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار کره جنوبی و مکانی شلوغ برای بازدید است. می‌توانید از میونگ‌دونگ تا نامدائمون پیاده‌روی کنید، چراکه فاصله چندان زیادی با هم ندارند. نامدائمون یک بازار سنتی است که انواع و اقسام کالاها را دارد. از جواهرات و لباس‌های ارزان قیمت گرفته تا سوغاتی‌های سنتی، صنایع دستی، لوازم الکترونیکی، جینسینگ و حتی انواع نان را از این بازار می‌توان خریداری کرد. این مرکز خرید از آن نظر ارزش بازدید دارد که قیمت کالاهای آن بسیار رقابتی است. به همین دلیل کالاهای عرضه شده در این بازار ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

این بازار مکانی بسیار محبوب در میان گردشگران و مردم محلی است. بازاری پویا و پر از تبلیغات رنگارنگ که در هر سمت مشاهده می‌شود. همچنین رستوران‌های عالی و دکه‌های اغذیه‌فروشی بسیار زیادی در گوشه‌وکنار این بازار وجود دارد. اگر می‌خواهید برخی از غذاهای خیابانی خارق‌العاده سئول را امتحان کنید، بازار نامدائمون برای این کار انتخاب ایده‌آلی است.

منبع 1

.

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x