/ آموزش ساز / چرا آواز خواندن برای شما خوب است؟ مزایای سلامتی آواز خواندن
آنچه در این مقاله می‌خوانید

چرا آواز خواندن برای شما خوب است؟ | مزایای سلامتی آواز خواندن

آواز خواندن برای شما مفید است زیرا فواید زیادی برای سلامتی دارد. این امر می تواند به سلامت جسمی و روحی شما کمک کند و در عین حال دارای مزایای اجتماعی نیز می باشد.

آواز خواندن برای شرایط سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی فواید زیادی دارد. ماده شیمیایی در بدن آزاد می کند که به طور طبیعی با علائم بیماری مبارزه می کند و به شما کمک می کند تا با دیگران دوست شوید. حتی اگر سلامت روان شما عالی باشد ، آواز خواندن هنوز فواید زیادی دارد. 

آواز خواندن به ویژه برای کودکان خوب است و حتی می تواند برای زنان باردار مفید باشد. دریابید که چگونه تمام این مزایا با هم ترکیب می شوند تا زندگی شما بهتر شود.

10 فایده آواز خواندن

  • مواد شیمیایی مغز را که شما را خوشحال می کند ،آزاد کنید
  • سلامت روان خود را بهبود بخشید
  • روابط جدید را به سرعت شکل دهید
  • ایجاد یک احساس اجتماعی
  • زبان ها را راحت تر یاد بگیرید
  • به کودکان کمک کنید تا به سرعت رشد کنند
  • کالری بسوزانید
  • سلامت ریه خود را بهبود ببخشید
  • دوران بارداری استرس کمتری داشته باشید

آیا آواز خواندن خوب است؟

آواز خواندن برای شما خوب است اما فوراً شما را سالم نخواهد کرد. دلیل این است که اگرچه آواز خواندن می تواند شما را سالم تر کند ، سالم بودن به تلاش در چندین قسمت نیاز دارد. که این شامل مراقبت از سلامتی ذهنی ، داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم بدنی است. 

چرا آواز خواندن انقدر خوب است؟

آواز خواندن احساس خوبی دارد زیرا آن را از نظر جسمی و عاطفی احساس می کنید. این پاسخ باعث ایجاد یک حلقه بازخورد مثبت می شود که یک عامل احساس خوب است. آواز خواندن به تلاش بدنی نیاز دارد و این باعث می شود نفس بیشتری بکشید. فشار اضافی اکسیژن به گردش خون شما کمک می کند و یک واکنش مثبت در مغز شما ایجاد می کند.

چرا وقتی می خوانم احساساتی می شوم؟

احساس عواطف شدید هنگام خواندن بیشتر به دلیل ارتباط خاص شما با آهنگ هایی که می خوانید محتمل است. ممکن است هنگام گوش دادن به آهنگهای خاصی احساساتی شوید زیرا آنها با شما طنین انداز می شوند یا احساس خاصی را به شما یادآوری می کنند. وقتی این ترانه ها را می خوانید دوباره این احساسات را تجربه خواهید کرد زیرا ملودی ها و متن ترانه باعث ایجاد ارتباط در مغز شما می شود.

خوب است وقتی آواز می خوانید سعی کنید از احساسات بیش از حد خودداری کنید زیرا این می تواند بر توانایی شما در اجرای موسیقی تأثیر منفی بگذارد. با این حال ، آواز خواندن با احساسات ابزاری قدرتمند برای داشتن است و می تواند شما را به عنوان خواننده به سطح بعدی برساند. 

هنگام آواز خواندن چه اتفاقی برای مغز می افتد؟

مغز شما وقتی می خوانید در مقایسه با صحبت کردن با دیگران متفاوت عمل می کند. مغز از طرف چپ و راست ساخته شده است که عملکردهای مختلفی را انجام می دهد. اعتقاد بر این است که آواز خواندن از سمت راست مغز شماست ، که با موسیقی ، احساسات و ملودی همراه است. صحبت از سمت چپ شما است ، همراه با زبان. 

با این حال ، سرعت و ریتم بخش مهمی از آواز خواندن هستند اما از سمت چپ مغز به وجود می آیند. این بدان معنی است که هر دو طرف مغز شما در حالی که می خوانید در تعامل هستند و هیچ یک از مغز نمی توانند غالب باشند.

هنگام خواندن ، یک واکنش شیمیایی نیز در مغز شما اتفاق می افتد. آواز خواندن می تواند اندورفین و اکسی توسین را آزاد کند و حتی گوش دادن به موسیقی می تواند دوپامین را آزاد کند. آواز خواندن با دیگران همچنین می تواند سروتونین را آزاد کند و این چهار ماده شیمیایی در اصل مسئول خوشبختی هستند.

آیا آواز خواندن شما را خوشحال می کند؟

اگر آواز ، اندروفین ، اکسی توسین ، دوپامین و سروتونین را آزاد کند ، به طور طبیعی شما را شادتر می کند. با این حال ، این فقط عمل خوانندگی نیست که می تواند شما را خوشحال کند.

توانایی آواز خواندن می تواند به شما در ایجاد روابط عالی کمک کند و تجربیات شگفت انگیزی را برای شما فراهم کند. به عنوان مثال ، ممکن است شما با موسیقیدانان دیگر یا مجریانی روبرو شوید که ممکن است نزدیکترین دوستان شما شوند. این را با واکنش عصبی ناشی از آواز خواندن و همچنین یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی ترکیب کنید و در مسیر شادی خواهید بود.

آیا آواز خواندن برای سلامت روان شما مفید است؟
آواز خواندن به دلیل تأثیر شیمیایی موجود در مغز می تواند برای سلامت روان شما بسیار عالی باشد. توانایی برقراری ارتباط آسان به عنوان یک خواننده همچنین می تواند به شما در بهبود سلامت روان کمک کند.

آیا آواز خواندن به جلوگیری از افسردگی کمک می کند؟

آواز خواندن می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند اما این به خودی خود درمانی نیست. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، آواز خواندن می تواند یک واکنش شیمیایی خوب در مغز ایجاد کند. این می تواند به طور موقت علائم افسردگی را کاهش دهد.

افسردگی می تواند ناشی از عدم تعادل در مغز باشد. افزایش مواد شیمیایی و استفاده از هر دو طرف مغز شما به طور بالقوه می تواند به شما کمک کند تعادل بهتری در مغز داشته باشید.

جنبه های اجتماعی آواز می تواند یکی از مثبت ترین راه های کمک به افسردگی باشد. ملاقات با افراد جدید و ایجاد روابط جدید می تواند به شما حمایت اجتماعی کند و زندگی را به یک تجربه لذت بخش تر تبدیل کند.

آواز خواندن می تواند به کاهش اضطراب کمک کند؟

مواد شیمیایی منتشر شده هنگام آواز می تواند به شما در اضطراب کمک کند. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که آواز گروهی می تواند به افسردگی و اضطراب کمک کند. با این حال ، آواز خواندن اغلب می تواند نیاز به اجرای جلوی دیگران داشته باشد ، که می تواند اضطراب ایجاد کند. حد و حدود خود را امتحان کنید و بدانید که بین آواز خواندن با دیگران و آواز خواندن تفاوت وجود دارد. 

فواید آواز خواندن در یک گروه 

ما فواید آواز خواندن ، از جمله عوامل اجتماعی را تا اینجا متوجه شدیم . به نظر می رسد که آواز خواندن نه تنها به شما در شکل گیری روابط کمک می کند بلکه به شکل گیری سریعتر آنها نیز کمک می کند. همسرایی گروهی ، راه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این زمینه است ، زیرا می توانید به سرعت با خوانندگان همکار رابطه برقرار کنید و احساس بودن در یک جامعه را داشته باشید .

آواز خواندن در چه چیزهای دیگری به شما کمک می کند؟

و آواز خواندن می تواند شما را شادتر کند اما آیا می دانید که این امر می تواند به لحاظ جسمی نیز به شما کمک کند؟ آواز خواندن برای افراد در هر سنی مزایای بسیاری دارد.

آیا آواز خواندن شما را باهوش تر می کند؟

آواز خواندن می تواند شما را باهوش تر کند اما به معنای این نیست که شما را به یک نبوغ علمی تبدیل می کند. موثرترین روش برای استفاده از آواز برای بهبود هوش شما از طریق زبان است. یادگیری زبان ها به خصوص بعداً در زندگی دشوار است. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که آواز خواندن به یک زبان دیگر می تواند به شما کمک کند خیلی سریعتر از آنهایی که آواز نمی خوانند یاد بگیرید. 

مزایای آواز خواندن در دوران کودکی 

فواید آواز خواندن ممکن است برای کودکان برجسته باشد. آواز خواندن می تواند به کودکان در مهارتهای گفتاری خود از جمله مهارتهای زبانی کمک کند و همچنین تواناییهای اجتماعی آنها را بهبود بخشد. اثر خوب مواد شیمیایی آزاد شده توسط آواز نیز می تواند به کاهش پرخاشگری در کودکان کمک کند.

آیا آواز خواندن می تواند کالری بسوزاند؟

آواز خواندن می تواند کالری را سوزاند و اگرچه کاملاً مشابه فعالیت پیاده روی ، دویدن یا دوچرخه سواری 10 کیلومتر نیست ، آواز خواندن به اندازه کافی کالری می سوزاند که مورد توجه باشد. آواز خواندن در واقع بیش از 100 کالری در ساعت می سوزاند و اگر با رقص همراه باشد ، این می تواند خیلی بیشتر باشد.

آیا آواز خواندن باعث می شود وزن کم کنید؟

اگر آواز خواندن باعث سوزاندن کالری شود ، می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطمئناً ، سوزاندن 100 کالری برای یک ساعت آواز خواندن واقعاً به شما کمک نمی کند وزن زیادی را کم کنید. با این حال ، آن را با ورزش منظم و یک رژیم غذایی مناسب ترکیب کنید و باید خوب باشید! 

آواز خواندن برای آسم خوب است؟

در مورد اینکه آیا آواز خواندن به کنترل آسم کمک می کند ، مطالعات مهمی صورت نگرفته است. اما بسیاری از مبتلایان به آسم ادعا می کنند که آواز خواندن به آنها کمک کرده است. هنوز روزهای آغازین است اما مطالعات جدیدی وجود دارد که شروع به بررسی ارتباط بین آواز و سلامت تنفس می کند.

آواز خواندن برای ریه های شما خوب است؟

اعتقاد بر این است که دلیل آواز خواندن برای آسم خوب است زیرا برای ریه های شما مفید است. کسانی که از شرایط ریه خود رنج می برند می توانند کیفیت زندگی خود را از طریق آواز بهبود بخشند. این بیشتر به دلیل اهمیت تنفس برای آواز خواندن است. آواز خواندن نیاز به کنترل نفس دارد ، که می تواند تنفس شما را تنظیم کرده و ظرفیت ریه شما را افزایش دهد.

آواز خواندن برای قلب شما خوب است؟

نتیجه مطالعات قابل توجهی حاصل نشده است که آواز خواندن مستقیماً سلامت قلب شما را بهبود می بخشد. با این حال ، مبتلایان به سلامت روان دو تا سه برابر بیشتر از بیماری های قلبی رنج می برند. علاوه بر این ، قلب شما وقتی اضطراب و اضطراب ندارید بهتر عمل می کند. به طور کلی ، اگر آواز خواندن سلامت روان شما را بهبود ببخشد ، تأثیر مثبتی بر قلب شما خواهد گذاشت.

آواز خواندن برای بارداری خوب است؟

اولین چیزی که باید بدانید که باردار هستید این است که آواز خواندن می تواند مشکل تر باشد. این به دلیل افزایش طبیعی سطح هورمون است که می تواند بر روی تارهای صوتی شما تأثیر بگذارد. در اصل ، تارهای صوتی شما در حال باز شدن و جابجایی زمان سخت تری خواهند بود که این امر خواندن را دشوارتر می کند.

با این حال ، آواز خواندن می تواند برای بارداری مفید باشد. مشخص است که صدای مادر برای کودکی که در رحم در حال رشد است ، خوب است. با آواز خواندن کودک فقط صدای  شما را می شنود و به شکلی مثبت پیشرفت می کند.

روش دیگر آواز خواندن می تواند از طریق تنظیم استرس باشد. بارداری بدون شک یک تجربه استرس زا است و بدن شما می تواند نسبت به این استرس واکنش منفی نشان دهد. آواز خواندن می تواند با آزاد کردن مواد شیمیایی موجود در مغز شما را خوشحال کند و با کنترل تنفس به شما کمک کند.

مزایای درس خواندن با آواز (یا بصورت شعر)

همه این فایده ها عالی به نظر می رسند اما اگر نتوانید آواز بخوانید چه؟ خبر خوب این است که شما بدون آواز خواندن می توانید این مزایا را احساس کنید. هیچ یک از مطالعات به صراحت نمی گویند که آواز خواندن با صدای آواز یک عاملی است و صرف نظر از اینکه خوب به نظر برسد ، عمل آواز خواندن است.

با این حال ، ممکن است بخواهید برخی از درس ها را برای کمک به بهبود خود کسب کنید ، به خصوص اگر روزانه می خوانید. اگر فکر می کنید خوب به نظر می رسد یا در حال بهبود هستید ، آواز خواندن بسیار لذت بخش تر خواهد بود. بنابراین ، آموزش آواز خواندن گزینه ای عالی برای کمک به شما در بهبود و بدست آوردن مزایای بیشتر از خوانندگی است.

معایب آواز خواندن

آواز خواندن بدون اشکال نیست ، به خصوص اگر شما بصورت حرفه ای می خوانید. آواز خواندن به تارهای صوتی شما بستگی دارد ، که اگر زیاد آواز بخوانید ، آسیب می بینید. این می تواند به معنای این باشد که شما فرصتهای شغلی را از دست می دهید و هیچ کاری نخواهد بود که بتوانید در مورد آن انجام دهید.

اجرا یا آواز خواندن به عنوان منبع اصلی درآمد شما دارای نقاط ضعف دیگری است. تمرین ضروری است و باید مرتباً آن را انجام دهید. شما به طور معمول به تمرین پرداخت نمی شوید ، بنابراین این بدان معناست که ساعتهای زیادی بدون بازگشت فوری وجود دارد.

بستگی به آواز خواندن برای زندگی نیز می تواند بسیار استرس زا باشد. شانس این است که شما مدتی درآمد خوبی کسب نمی کنید و خیلی ها قبل از خودکفایی این توانایی را از دست می دهند. بسیاری به آنها گفته می شود که به اندازه کافی خوب نیستند و این می تواند چیزی را که شما دوست دارید به یک فعالیت منفی ذهنی تبدیل کند. 

چرا باید آواز بخونید؟

می توانید این مشکلات را فراموش کنید زیرا مهمترین چیز لذت بردن از کاری است که انجام می دهید. اگر عاشق خواندن هستید ، هیچ کاری نباید جلوی انجام آن را بگیرد. فواید سلامتی فوق العاده است و ما قطعاً توصیه می کنیم به دنبال گروه کر یا هر فرصت دیگری برای خواندن با دیگران باشید.

با این حال ، تبدیل آواز خواندن به یک حرفه ، موضوعی کاملاً متفاوت است. چالش برانگیز است اما توصیه های زیادی برای کمک به شما در انجام این کار داریم.

منبع :

1

برچسب ها :

///////////////////////

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x