/ تایپ، ترجمه و نویسندگی / چگونه تولید محتوای متنی و اختصاصی را بدرستی انجام بدهیم؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

چگونه تولید محتوای متنی و اختصاصی را بدرستی انجام بدهیم؟

یکی از بهترین روش های بهینه سازی وب سایت و شغل های پررونق در سال های آینده توانایی تولید محتوای متنی اختصاصی در موضوعات خاص و پرطرفدار می باشد. اگر قصد دارید تولید محتوای یونیک خود را به درستی انجام بدهید باید پارامترهایی را برای نوشتن رعایت نمایید.

مهم ترین نکته داشتن هدف از نوشتن می باشد، اینکه می خواهید از این نوشته چه سودی به شما برسد ویا این نوشته برای چه افرادی نشر داده خواهد شد. پس از آنکه هدف های خود را برای نوشتن پیدا کردید ، باید نکاتی را برای ایجاد مقالات و مطالب استاندارد رعایت کنید.

وجود انگیزه و علاقه در نویسنده

بارها اشاره کرده ایم ، که انگیزه و داشتن علاقه در هر کاری شرط موفقیت می باشد. برای نوشتن باید در رابطه با چیزی که می نویسید انگیزه و علاقه داشته باشید. بطور مثال هیچ وقت نمی توانید جملات را درکنار هم قرار بدهید مگر اینکه به آن موضوع یک ذهنیت مثبت و علاقه نشان داده باشید.

پس در قدم اول سعی کنید مرتبط با تخصص ها و علایق خود شروع به نوشتن کنید ، کسی که یک مشاور می باشد و یا در خلق نوشته های گوناگون و سرگرم کننده تخصص دارد هیچ وقت نمی تواند در رشته ای مثل آشپزی تولید محتوا نماید. یا اگر در بازار خاصی فعالیت می کنید ، با دید و ذهن بازی که دارید خیلی راحت تر می توانید دست به تولید مقالاتی که موردعلاقه شما می باشد بزنید.

از نوشتن نترسید ، نوشتن تنها یک مهارت مثل رانندگی است. در ابتدا سخت به نظر می رسد ولی با چندین بار نوشتن بسیار ساده می گردد.

داشتن حرف نو و در خور انتشار

باید چیزی برای گفتن داشته باشید تا بتوانید حرف های جدید و نو برای مخاطبان خود انتشار دهید. اینکه حرف های تکراری و موجود را تکرار کنید اصلا کار درستی نمی باشد و تنها می توانید با توجه به تخصص ها و حروفی که در ذهن دارید به خلق نوشته های جدید و اختصاصی بپردازید.

با مطالعه و یافتن دانسته های بیشتر و تحلیل آن ها در ذهن خود ، شک نکنید حرف های تازه ای برای گفتن دارید و برای بیان آن ها تنها نیاز به یک کاغد و قلم (کیبورد) دارید .

ذهن انسان تنها با مطالعه و جستجو و البته مشاهده بازتر می شود و کلمات ، دانسته های زیادی را در خود جای می دهد و یک تولید محتوا کننده باید همیشه حرف نو برای گفتن داشته باشد .

بعضی از کلمات و اصطلاحات در نوشتن مقالات بارها تکرار می شود

تقریبا در تمام مقالات منتشر شده یک سری از کلمات بارها تکرار می شوند ، که کاملا عادی هم می باشد. در زمان های نه چندان دور برخی از نویسندگان وب فارسی یک کلمه کلیدی را بارها و بصورت زیاد در مطالب تکرار می کردند که باعث افزایش رتبه آن مطلب نزد موتورهای جستجو می شد ولی امروزه با پیشرفت الگوریتم های گوگل تکرار بیش از حد یک کلمه کلیدی در داخل مطالب کاری اشتباه و مضر می باشد .

اگر شما مطالب را بصورت طبیعی و تنها با کلمات موجود در ذهن بنویسید ، می توانید یک نوشته استاندارد ، با تکرار مجاز برخی از کلمات ایجاد کنید .

هر مطلب و مقاله ای حول یک یا چند کلمه کلیدی شکل گرفته است و این کلمات کلیدی در تمام آن نوشته باید بصورت طبیعی و هرجا که نیاز بود تکرار شود .

سعی نمایید فن بیان خود را تقویت کنید ، نمی دانم برای مثال هر روز برای مدتی جلوی آیینه صحبت های خود را تکرار کنید یا هرکاری را انجام بدهید که می دانید می تواند به شما در افزایش اعتماد به نفس تان کمک کند .

البته در رعایت طرز نوشتن خود دقت کنید و سعی کنید جمله بندی ها را ساده و روان و البته کلمات دوحرفی مثل از،به،ما و… را به حداقل استفاده برسانید .

به مرور زمان ساختار مقاله در ذهن شما شکل می گیرد

بسیاری از نویسندگان نمی توانند در یک بازه زمانی مشخصی تولید محتوا نمایند ، چراکه ذهن به مرور زمان بازتر می شود و دانسته های جدیدی به آن اضافه می شود . برای همین می باشد که نویسندگان بزرگ دنیا تا چندین ماه و سال بر روی نوشته های خود تمرکز می نمایند .

بهتر است اگر قصد تولید محتوای متنی باکیفیتی را دارید ، چندین مقاله را باهم استارت بزنیدتا در مرور زمان کلمات جدید و داسنته های جدیدی به ذهن شما اضافه شود. باور کنید وقتی شروع به نوشتن می کنید ، همین که از پای نوشتن پا می شوید و در مکان خاصی قدم می گذارید به یک باره و اتفاقی کلمات زیادی در رابطه با موضوع نوشته شما در ذهن ایجاد می شود ، که باید قابلیت یاداشت برداری را داشته باشید، چراکه ما ذهن فراری داریم .

دلیل این اتفاق این می باشد که ذهن از قبل درگیر موضوع نوشته می باشد و با گسترش دید انسان و فرار کردن مغز از جریان اصلی بصورت خودجوش دانسته های جدیدی از محیط پیرامون خود درک می نماید. از این دست مثال ها بسیار زیاد می باشد و برای نویسندگان یک امر عادی می باشد .

همانطور که گفتم یک دفترچه یاداشت الکترونیکی یا جیبی برای خود همراه داشته باشید تا هم کار آسون تری در تولید محتوا داشته باشید و هم محتوای یونیک تری ایجاد کنید . دیر یا زود متوجه این قضیه خواهید شد که محتوا را درهمه جا می توان ایده بردای کرد و باید یک کارشناس حرفه ای دیجتال مارکتینگی باشید .

دسترسی به منابع علمی و یافتن مطالب مرتبط

بدون جستجو و تحقیق نوشتن برای هر انسانی کار دشواری می باشد . حتی با خواندن و مطالعه می توانید در رابطه با موضوعاتی که تخصصی در آن ندارید شروع به نوشتن نمایید . 

بهتر است که با افزایش مدت مطالعه خود و جتسجو در نشریه های دیگر اطلاعات خود را زیادتر کنید و با چیدن کلمات در کنار یکدیگر یک مقاله اختصاصی برای خود و مخاطبانتان ایجاد نمایید .

برای تولید محتوا از موضوعی بهترین راه مستند کردن و آماده کردن اطلاعات جامع در مورد آن می باشد و سپس ایجاد کردن یک محتوای عالی و کاربرپسند که باعث جذابیت و خواندن توسط دیگران شود .

از روش های مختلف در سبک موضوعی خودتان استفاده کنید، کتاب های نویسندگان بزرگ را بخوانید و مجلات یا روزنامه ها را دنبال کنید. منابع علمی امروزه به راحت ترین و کم هزینه روش های ممکن می تواند در اختیار ما قرار بگیرد .

آشنایی با اصول نگارش

تنها قدرت نوشتن نمی باشد که شما را در این زمینه موفقیت می نماید، یک نویسنده خود باید به اصول نگارشی مطالب هم مسلط باشد. برای مثال خود نویسنده وقتی مطالب را ایجاد می نماید، می داند که در کجا باید مکث کرد و در کجا پاراگراف را تمام کرد. از نشانه هایی مثل علامت سوال و تعجب یا ویرگول و دونقطه هم در نوشته های خود استفاده کنید .

و از همه مهم تری سعی کنید بدون غلط املایی بنویسید، بهتر است یک بار پس از تکمیل مقاله خود آن را مطالعه کنید تا متوجه کم و کاستی های محتوای خود شوید . مطالعه مقاله ساخته شده توسط خود نویسنده و یا سایر همکاران باعث بهبود کیفیت و ارزش محتوا خواهد شد .

تسلط به موضوع

اگر قصد دارید محتوای را بصورت اختصاصی و ایده آل ایجاد کنید باید بر موضوع موردنظری که قصد ایجادش را دارید تسلط کافی داشته باشید. در اینصورت می توانید داده ها را بصورت ساده و کاربردی تری به کاربران خود انتقال بدهید و درک را برای کاربر راحت تر نمایید. برای اینکار کافی است دانش و مطالعه خود را در موضوع موردنظر بالا ببرید .

از تیترها و کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا استفاده کنید

استفاده از عناوین داخلی در داخل صفحه و نوشتن محتوای مرتبط با موضوع اصلی مقاله مهم ترین گام ساخت و ایجاد تولید محتوای متنی می باشد. اینکه در ابتدا موضوعاتی را باید هدف بگیرید که مقاله شما حول محور آن شکل خواهد گرفت و سپس برای هر قسمت ارزش گذاری کنید و بصورت یونیک و مخصتری یک محتوای اختصاصی ایجاد کنید .

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x