/ تعمیرات / نحوه ساخت اپل آیدی 2
آنچه در این مقاله می‌خوانید

۷. در صفحه‌ی بعدی از شما اطلاعات حساب بانکی، مشخصات تحویل‌گیرنده و نشانی فرد درخواست می‌شود. اگر حساب بانکی خارجی ندارید، آن‌ را روی None تنظیم کنید.

در قسمت دوم یعنی Billing Address به‌جز نام و نام خانوادگی که باید نام خودتان باشد، به بخش پیش‌نیازها مراجعه کرده و مشخصات آدرس دریافتی از یکی از وب‌سایت‌های نامبرده را در فیلد‌های Street، City و Number قرار دهید. کشور روی United States تنظیم بوده و ایالت را از منوی کشویی روبروی اسم شهر انتخاب کنید. در ضمن نیازی به پرکردن فیلد Apt, Suite, bldg نیست. در پایان گزینه‌ Continue را انتخاب کنید.

۸. مرحله‌ی آخر، مرحله‌ی تأیید کردن اپل آیدی با استفاده از کد تأییدی است که به ایمیل ارائه‌شده در ابتدای مراحل ثبت‌نام ارسال می‌شود. تا زمانی که این کد را وارد نکنید حساب ساخته نمی‌شود پس حتماً این کد را از ایمیلتان کپی کرده و در این قسمت وارد کنید.

همچنین اگر ایمیلی دریافت نکردید می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Request a New Code، مجددا ایمیل فعال‌سازی جدیدی دریافت کنید.

در آخر با کلیک روی Verify اپل آیدی شما ساخته می‌شود؛ صفحه‌ای که با مضمون Apple ID Completed پس از این مرحله به شما نشان داده می‌شود به شما اطلاع می‌دهد که ساخت اپل آیدی موفقیت‌آمیز بوده است. با کلیک روی Continue این صفحه بسته شده و وارد فروشگاه آیتونز خواهید شد.

ساخت اپل آیدی ازطریق سایت اپل

راحت‌ترین روش ساخت اپل آیدی استفاده از سایت اپل است که البته برای کاربران ایرانی به دشوارترین روش بدل گردیده است چراکه این روش حتماً نیاز به وارد کردن شماره تلفن دارد و نمی‌توان از آن عبور کرد. بااین‌حال اگر با توجه به موارد ذکرشده در قسمت پیش‌نیازها از شماره‌های غیرایرانی حقیقی یا مجازی برخوردار هستید یا برای دریافت یک شماره مجازی ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

وارد صفحه‌ی appleid.apple.com/account شوید، سپس مطابق راهنمای تصویری زیر، بخش‌های مختلف را پر کنید.

  • نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را با دقت وارد کنید. کشور روی United States تنظیم باشد.
  • در این بخش ایمیل، رمز عبور و تکرار آن را باید وارد کنید. این ایمیل شناسه‌ی اصلی اپل آیدی شما هنگام ورود به اکانتتان خواهد بود پس در انتخاب آن دقت کنید که ایمیل اصلی و دائمی شما باشد. همچنین رمز عبور باید حداقل هشت کاراکتر بوده و شامل حداقل یک عدد، حروف بزرگ و کوچک باشد.
  • کشور شماره تلفن دریافتی را مشخص و شماره را در قسمت Phone number وارد کنید. اگر شماره قابلیت دریافت تماس دارد می‌توانید با فعال‌کردن گزینه Phone call کد تأیید را به‌صورت تلفنی دریافت کنید.
  • این بخش مربوط به دریافت اطلاع‌رسانی‌ها است. با فعال‌بودن گزینه‌ی Announcements، اعلانیه محصولات جدید و به‌روزرسانی‌های سرویس‌های اپل، گزینه‌ی Apps, Music, TV and more اطلاع‌رسانی جدیدترین‌های سرویس‌های سرگرمی اپل و گزینه‌ی Apple News Newsletter اخبار منتخب را دریافت خواهید کرد. بیشتر این اطلاع‌رسانی‌ها برای کاربران جذابیتی ندارد و می‌توانید برای جلوگیری از دریافت اعلان‌ها و ایمیل‌های زیاد آن‌ها را غیرفعال کنید.
  • در این قسمت باید کد امنیتی نمایش داده‌شده را وارد کرده و پس از اطمینان از این‌که بخش خالی دیگری نمانده باشد روی گزینه Continue کلیک کنید.

اگر مشکلی درخصوص اطلاعات ورودی وجود نداشته باشد اپل دو کد تأیید یکی به شماره تلفن و دیگری به ایمیل شما می‌فرستد که باید طی دو مرحله کدها را در صفحه‌ای مشابه تصویر بالا وارد کنید. پس از وارد کردن کد تأیید روی Continue کلیک کنید تا اکانت شما ساخته و وارد پنل کاربری خود شوید. سپس مراحل تکمیل ساخت حساب خود را از بخش بعدی دنبال کنید.

مراحل تکمیلی ساخت اپل آیدی

همان‌طورکه در ابتدای مقاله تأکید کردیم، اگر از روش‌های بدون شماره برای ساخت اپل آیدی استفاده کرده‌اید لازم است تا جایی که امکان دارد پروفایل خود را تکمیل کنید چراکه در مراحل ساخت Apple ID اطلاعات لازم برای احراز هویت از شما درخواست نمی‌شود و تنها مدرکی که برای ورود به اکانت خود دردست دارید، ایمیل شما است.

از آن‌جایی که اپل آیدی متصل شده به آیفون یا آیپد شما بعدا به‌صورت مکرر نیاز به احراز هویت دارد و احتمالاً در آینده استفاده از کد تأیید ایمیل‌شده برای احراز هویت کافی نخواهد بود، با هرگونه فعالیت یا ورود و خروج‌‌های مشکوک یا اشتباه وارد کردن رمز، حساب شما به‌صورت موقت یا حتی دائم ممکن است قفل شود و نیاز به روش‌های دیگری برای احراز هویت باشد. برای همین بالقوه توصیه می‌شود بلافاصله پس از ساخت آپل آیدی به پنل کاربری خود رفته و طی مراحل زیر اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید.

افزودن پرسش‌های امنیتی و ایمیل پشتیبان به اپل آیدی

  • به سایت appleid.apple.com/sign-in بروید، در قسمت Apple ID ایمیل و با کلیک روی فلش مقابل، پسورد را در فیلد بعدی وارد کنید.
  • کد تأیید ایمیل‌شده را وارد کنید.
  • اگر برای اولین بار وارد پنل کاربری خود می‌شوید در همین ابتدا از شما درخواست می‌شود تا بخش سوالات امنیتی را تکمیل کنید. با انتخاب باکس Question، سؤال موردنظر خود را تعیین و پاسخ آن را در کادر پایینی وارد کنید. سپس با زدن دکمه‌ی Continue دو سؤال بعدی و جواب آن‌ را تعیین کنید. دقت کنید که حتماً از سؤالاتی استفاده کنید که جواب آن‌ها را می‌دانید، همچنین از نوشتن پاسخ‌های نادرست به سؤالات شخصی‌تان خودداری کنید و جواب آن‌ها را حتماً در جایی یادداشت کنید.
  • ۴. در این صفحه اپل از شما درخواست می‌کند که تأیید دومرحله‌ای را برای اکانت خود فعال کنید. از آنجاکه نمی‌توان تأیید دومرحله‌ای را برای شماره‌های ایرانی فعال کرد روی گزینه Other Options کلیک و سپس Don’t Upgrade را انتخاب کنید.
  • در ادامه وارد پنل کاربری خود می‌شوید. با فعال‌کردن پرسش‌های امنیتی شما یک روش اضافه برای احراز هویت اکانت خود خواهید داشت اما با افزودن یک ایمیل پشتیبان دوم، ضریب اطمینان اپل آیدی خود را بالا خواهید برد و در صورت بروز مشکل برای اکانت می‌توانید با درخواست از اپل، ایمیلی حاوی لینک تغییر رمز یا تغییر پاسخ سؤال‌های امنیتی را در آدرس ایمیل پشتیبان خود دریافت کنید. برای این کار روی کارت Rescue Email کلیک کنید .
  • روی Add email کلیک کنید سپس ایمیل پشتیبان را که بازهم تأکید می‌شود از ایمیل‌های اصلی خودتان که همواره به آن دسترسی دارید باشد وارد کرده و روی Continue کلیک کنید.
  • کد تأیید ارسال‌شده به ایمیل دوم خود را وارد کنید و روی Continue بزنید. اکنون ایمیل ثانویه به Apple ID شما افزوده شده است.

افزودن اطلاعات آدرس

اگر از روش‌های دوم و چهارم برای ساخت اپل آیدی استفاده کرده‌اید لازم است یک مرحله‌ی دیگر را نیز انجام دهید و آن افزودن آدرس پرداخت برای استفاده از اپ استور است. اما اگر با گوشی آیفون یا آیتونز حساب باز کرده‌اید،‌ عملیات ساخت Apple ID به پایان رسیده و لازم نیست کار دیگری انجام دهید. برای افزودن اطلاعات آدرس از همان ناحیه پنل کاربری روی گزینه‌ی Payment Methods از قسمت چپ صفحه کلیک کرده و روی Add Payment Method کلیک کنید .

  • کشور را روی United States قرار دهید .
  • Payment Method را روی None قرار دهید .
  • در بخش BILLING ADDRESS باید مشخصات خریدار و نشانی فرد وارد شود که اینجا باید به بخش پیش‌نیازها بروید و مشخصات آدرس دریافتی از یکی از وب‌سایت‌های نامبرده را در فیلد‌های Street address ، City، Phone number و Zip code قرار دهید. ایالت را از قسمت State انتخاب کنید و در قسمت First Name و Last Name نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. در ضمن نیازی به پرکردن فیلد Apt, Suite, bldg نیست .
  • پس از تکمیل قسمت اول در صورت تمایل می‌توانید قسمت SHIPPING ADDRESS را با همان مشخصات BILLING ADDRESS با کلیک روی Copy billing address پر کنید. پر کردن این قسمت اجباری نیست. در نهایت روی دکمه Save یا Update کلیک کنید .

تا اینجا مراحل ساخت و ایمن‌سازی اپل آیدی به‌طور کامل انجام گرفته است و می‌توانید از آن استفاده کنید. ضمناً می‌توانید از همین قسمت با کلیک روی Account Security و Change Security Questions، سؤالات امنیتی را در صورت مناسب نبودن یا فراموش شدن پاسخ آن‌ها تغییر دهید.

خطاهای احتمالی هنگام ساخت اپل ایدی

تذکر ۱: به دلایل سیاست‌های سخت‌گیرانه امنیتی اپل، اگر در مراحل ساخت اپل آیدی یا حضور در پنل کاربری، پنجره ‌ی مرورگر برای مدت زمان خاصی بدون تغییر باقی بماند، از شما خواسته می‌شود که مراحل ثبت‌نام را دوباره انجام دهید بدین‌ترتیب صفحه رفرش شده و به صفحه‌ی اول ثبت‌ نام بازخواهید گشت .

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x