/ پزشکی / چرا به مشاوره جنسی نیاز دارم؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

 عوامل نیاز مشاوره جنسی

اختلالات هوس :

عواملی از مسائل مربوط به روابط تا استرس می توانند بر تمایل زن و مرد تأثیر بگذارند . تغییرات هورمونی همچنین می تواند برای هر دو جنس نقش داشته باشد که توسط درمانگر سکس تراپی درمان می شوند . به عنوان مثال ، موارد مربوط به یائسگی می توانند میل جنسی را در زنان کاهش دهند . در مردان ، کمبود میل جنسی گاهی با افزایش سن باعث کاهش سطح تستوسترون می شود . علائم کمبود میل جنسی می تواند شامل فقدان مداوم افکار جنسی یا شهوانی ، خیالات و تمایلات جنسی باشد . این موارد باید به دقت در جلسات مشاوره جنسی و زناشویی برسی شود.

پزشکان می گویند برای زنان در هر سنی ، شایع ترین نگرانی جنسی ، میل جنسی کم است . طبق یک مطالعه ، شیوع تمایل جنسی کم در زنان از تقریباً 27٪ در بین زنان یائسه تا حدود 52٪ در بین زنانی که یائسگی طبیعی را پشت سر می گذارند ، بوده است . به طور معمول ، عدم تمایل تقریباً همیشه با سایر مشکلات موثر بر میل جنسی ، مانند رابطه جنسی دردناک همراه است . بهتر است برای رسیدگی به این اختلال ، به درمانگر سکستراپی و یا جلسات مشاوره جنسی و زناشویی مراجعه کنید . زیرا ممکن است به مرور زمان اختلال های دیگر نیز با آن همپوشانی کنند .

سکس دردناک :

زنان گزارش می دهند که رابطه جنسی بسیار بیشتر از مردان دردناک است . به این امر همچنین dyspareunia گفته می شود ، هنگامی که مقاربت جنسی یا نفوذ از هر نوع باعث ایجاد درد می شود . برای هر دو شریک ، رابطه جنسی یک تجربه لذت بخش است ، نه یک مصیبت ناراحت کننده .

به طور معمول ، برخی از خانم ها از واژینیسموس رنج می برند ، اختلالی که در آن ماهیچه های اطراف واژن به طور غیرمعمول موجب فشار یا اسپاسم می شوند . این می تواند باعث شود که رابطه جنسی دردناک یا غیرممکن باشد که حتما باید از سکس تراپی و مشاوره جنسی جهت درمان این اختلال استفاده شود .

برخی از مردان مشکلاتی را تجربه می کنند که می تواند باعث ایجاد ناراحتی قابل توجهی در طول رابطه جنسی شود مانند بیماری پیرونی ، که در آن نعوظ به جای مستقیم خم می شود . اگرچه بیشتر مردان مبتلا به این بیماری هنوز هم قادر به برقراری رابطه جنسی هستند ، اما ممکن است برای بعضی از آن ها دردناک باشد و همچنین ممکن است در موارد خاص باعث ED شود .

مشاوره زناشویی و آثار آن در زندگی

در این مطلب شما با مزیت های مشاوره روابط زناشویی در زندگی مشترک آشنا می شوید.

برای بررسی موضوع بالا ابتدا لازم است تا کمی با مقوله روابط زناشویی بیشتر آشنا شویم.

روابط زناشویی به چه روابطی گفته می شود ؟

به روابطی که پس از ازدواج بین زوجین وجود دارد نظیر رابطه جنسی و رابطه عاطفی بین زوجین ، روابط زناشویی گفته می شود. روابط زناشویی مقوله بسیار مهم در زندگی مشترک هر زوج قلمداد می شود. از این مشاوره روابط زناشویی می تواند به بهبود کیفیت زندگی مشترک زوجین کمک شایانی بکند.

مشاوره روابط زناشویی چیست و چه اهمیتی دارد ؟

همان طور که گفته شد روابط زناشویی یکی از مسئله های مهم در زندگی هر زوج می باشد. بنابراین روابط زناشویی نیاز به توجه ویژه دارد و در صورت وجود مشکل در آن باید از طریق مشاوره جنسی پیگیری شود.

و از آنجایی که مشاوره در هر زمینه ای به بهبود در عملکرد آن موضوع کمک می کند در این امر نیز مشاوره می تواند به بهبود روابط زناشویی کمک کند. با توجه به مطالب ذکر شده به مشاوره گرفتن پیرامون روابط زناشویی توسط مشاوران و متخصصان روان شناسی مشاوره روابط زناشویی می گویند.

پیرامون اهمیت مشاوره روابط زناشویی می توان گفت مشاوره با افراد متخصص باعث افزایش آگاهی و دانش اشخاص حول مسئله مربوطه می شود. بنابراین با بهره‌گیری از متخصصان و مشاوران روابط زناشویی می توان باعث بالا بردن سطح کیفی روابط زناشویی شد. که نتیجه آن داشتن آرامش و لذت بیشتر از زندگی زناشویی می باشد.

درمانگر مشاوره روابط زناشویی چه ویژگی هایی دارد ؟

از ویژگی های مشاور روابط زناشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد که توجه شما را به آن جلب می کنم :

از دانش و سواد کافی در زمینه روابط زناشویی برخوردار است :

داشتن سواد و آگاهی و دانش یکی از ویژگی های هر مشاوری می باشد. بنابراین یک مشاور خوب باید حول موضوعی که مراجعه کننده در آن به مشورت و راهنمایی نیازمند است حیطه کاملی داشته باشد تا بتواند برای حل مشکل یا بهبود وضعیتش گام مثبت بردارد.

اگر مشاوری دانش و احاطه کامل بر روی موضوعی نداشته باشد ، ممکن است توصیه های وی نتیجه عکس داشته باشند. بنابراین داشتن دانش و سواد کافی در زمینه مشاوره روابط زناشویی یکی از ویژگی های یک مشاور خوب روابط زناشویی به شمار می رود.

امانت دار درستکار و است :

یک مشاور خوب نسبت به اطلاعات مراجعه کننده خود امانت دار خوبی است و از اطلاعات وی سو استفاده نمی کند. همچنین برای کسب منافع بیشتر تعداد و زمان جلسات را تعیین نمی کند و هدف اصلی اش برطرف کردن مشکل مراجعه کننده خود است.

اگر مشاوری امانت دار نباشد مراجعه کننده اعتماد کافی به وی نخواهد داشت در نتیجه با جزییات ناقص ممکن است نتیجه مشاوره جنسی خوب از آب در نیاید.

پس یک مشاور روابط زناشویی نسبت به اطلاعات و جزییاتی که از زوجین دریافت کرده است امانت دار است و همچنین نسبت به تعیین تعداد و زمان جلسات فردی درستکار است و هدفش کمک به بهبود روابط زناشویی است نه منافع شخصی خودش.

نسبت به زوجین مراجعه کننده به وی دلسوز و مهربان است :

زوجینی که برای بهبود روابط زناشویی خود به مشاوره جنسی مراجعه کردند باید با آغوش باز پذیرفته شوند تا با اعتماد کامل به شرح جزییات زندگی خود بپردازند.

آن ها باید بدانند مشاور دوست آن هاست و هدفش کمک به حل مشکلات و بهبود روابط زناشویی آن هاست.

با این تفاسیر یک مشاور روابط زناشویی باید دلسوز و مهربان باشد و مراجعه کنندگان خود را با آغوش باز بپذیرد و بتواند اعتماد آن ها را جلب کند.

فرض کنید مشاوری دلسوز و مهربان نباشد و نتواند اعتماد مخاطب خود را به دست‌آورد بنابراین مخاطب وی به دلیل عدم اعتماد نمی تواند جزییات دقیقی به او ارائه دهد. در نتیجه اطلاعات ناقص ممکن است نتیجه مشاوره زناشویی را معکوس کرده و این نتیجه به یک نتیجه منفی بدل شود.

نسبت به مشکلات و معضلات مراجعه کنندگان خود صبر پیشه می کند :

زوجین مراجعه کننده به مشاور برای مشاوره روابط زناشویی انتظار دارند تا مشاور نسبت به مشکل آن ها صبر و حوصله زیادی نشان دهد تا بتوانند مسائل خود را با خیال راحت و بدون استرس مطرح کنند و از بیان جزییات بیم نداشته باشند.

بنابراین یک مشاور خوب روابط زناشویی باید با دقت و حوصله زیادی مراحل مشاوره جنسی زوجین را دنبال کند و طولانی شدن مشاوره وی را خسته نکند و باعث نشود در مسئولیت خود کوتاهی کند. تصور کنید مراجعه کننده ای پس از طی زمانی طولانی نتواند بهره کافی از جلسه مشاوره ببرد. اگر مشاور خسته شود و برخورد نامناسبی با مراجعه کننده داشته باشد باعث سرد شدن مراجعه کننده از ادامه مشاوره می شود.

در این صورت مراجعه کننده به احتمال زیاد بهره کافی از مشاوره نمی برد. پس صبوری زیاد یکی از ویژگی های یک مشاور خوب روابط زناشویی می باشد.

بنابراین اگر مشاوری یکی از ویژگی های بالا را نداشته باشد ممکن است فرایند مشاوره به درستی طی نشود و نتیجه مطلوبی از مشاوره حاصل نگردد.

حال که با ویژگی های یک مشاور روابط زناشویی خوب آشنا شدیم به بررسی آثار مشاوره روابط زناشویی می پردازیم.

مشاوره رابطه زناشویی و جنسی چگونه باعث بهبود کیفیت زندگی می شود؟

همانطور که مستحضرید روابط زناشویی یک مسئله مهم و حیاتی در زندگی هر زوج محسوب می شود. برای مدریت و کنترل و بهبود این روابط می توان از مشاوره روابط زناشویی استفاده کرد. بنابراین می توان آثار روابط زناشویی را به صورت زیر عنوان کرد :

  • از بین رفتن اختلافات زناشویی : ممکن است در روابط زناشویی بین زوجین اختلافاتی به وجود آمده باشد که مشاور می تواند به کمک دانش خود آن ها را برطرف کند.
  • بهبود روابط زناشویی : ممکن است بین زوجینی اختلاف مهمی وجود نداشته باشد و روابط زناشویی آن ها در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. در این صورت مشاور می تواند به کمک دانش خود در بهبود روابط آن ها کمک کند. بنابراین وجود اختلافات زناشویی صرفا تنها دلیل استفاده از مشاوره روابط زناشویی نمی شود.
  • برخورداری از شادابی و نشاط در زندگی مشترک : با بهره‌گیری از یک مشاوره خوب در روابط زناشویی می توان مشکلات زناشویی را حل یا در صورت نبود مشکل خاصی به بهبود آن کمک کرد که نتیجه آن برخورداری از شادابی و نشاط در زندگی مشترک می شود.

حال که با آثار مشاوره روابط زناشویی آشنا شدیم ، کلینیک روانشناسی روان آرام را به شما معرفی می کنم. این کلینیک با بهره‌گیری از بهترین مشاوران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در عرصه های مختلف روانشناسی می باشد.

منبع :


1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x