/ دسته‌بندی نشده / حامد بهداد
آنچه در این مقاله می‌خوانید

حامد صابری بهداد زاده ۲۶ آبان ۱۳۵۲ در شهر مشهد است. حامد بهداد دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در شهرهای مشهد، تهران و نیشابور گذرانده است. بیوگرافی حامد بهداد ، بازیگر سینما و تلویزیون را در ادامه بخوانید.

سابقه مجری طرح بودن حامد بهداد

  • ·  1386:  فیلم کوتاه فصل خاک «The Season Of Soil» – «کارگردان: شاهرخ بحرالعلومی – نویسنده: بهمن قبادی» – شرکت در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه .Cine Fiesta

تک آهنگ‌های خوانده شده توسط حامد بهداد

  • دل و دین – ۱۳۹۴
  • مجنون (خواننده: حامد بهداد – این آهنگ به سبک خراسانی و قطعه‌ای مربوط به آلبوم لیوا از گروه دارکوب می‌باشد) – شهریور ۱۳۹۲
  • اگه تو باشی کنارم – تقدیم به زلزله دگان بوشهر «خواننده: حامد بهداد و فرخ خلخالیان- شعر، موزیک و تنظیم: علی اظهری»- اردیبهشت ۱۳۹۲
  • سرو چمان من «برگرفته از غزل حضرت حافظ» «تنظیم: مسعود فیاض با همراهی: علی باغ‌فر و داریوش دانش نیا – تقدیم به مرحوم علی شکیباییان شاعر و هنرمند خراسانی» – خرداد ۱۳۹۱
  • مثل یک کابوس «تیتراژ سریال مثل یک کابوس»- «با شعر روزبه بمانی» – ۱۳۹۰
  • مرا چشمیست خون افشان «تیتراژ فیلم سینمایی بی تابی بیتا» – «غزل حضرت حافظ» – آهنگساز و خواننده
  • تاریک تاریکم «با شعر یغما گلرویی» – آذر ۱۳۹۰
  • میعادگاه «با رضا یزدانی در آلبوم ساعت ۲۵ شب» «شاعر: علی کمارجی نژاد تنظیم:بهروز پایگان»- مهر ۱۳۸۹
  • طوطی «شعر:حافظ»
  • دارم می‌سوزم «ترانه میانی فیلم سینمایی مجنون لیلی» – ۱۳۸۵
  • هم نوایی در تیتراژ سریال آخرین گناه – ۱۳۸۵
  • ساقی عطشان «شاعر:فرج الله نعمتی» – کلیپ
  • تیتراژ سریال غریبه – ۱۳۸۲
  • بارون «فیلم سینمایی آخر بازی» – ۱۳۷۹

جوایز و نامزدی‌ها

  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «آخر بازی» – ۱۳۷۹
  • پنجمین بازیگر نقش مکمل مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم «این زن حرف نمی‌زند» – ۱۳۸۲
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «بوتیک» – ۱۳۸۳
  • دومین بازیگر نقش مکمل مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی برای بازی در فیلم «بوتیک» – ۱۳۸۳
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از دهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «کافه ستاره» – ۱۳۸۵
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «روز سوم» – ۱۳۸۵
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از یازدهمین جشن خانه سینما برای فیلم«روز سوم» -۱۳۸۶
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از دوازدهمین جشن خانه سینما برای فیلم «حس پنهان» -۱۳۸۷
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» – ۱۳۸۸
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از چهاردهمین جشن خانه سینما برای فیلم «شبانه روز» -۱۳۸۹
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد از چهاردهمین جشن خانه سینما برای فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» -۱۳۸۹

جوایز دیگر

  • نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد از جشن منتقدان برای بازی در فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» – ۱۳۸۹
  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن منتقدان برای بازی در فیلم «سعادت آباد»- ۱۳۹۰
  • نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد در دوازدهمین جشنواره حافظ برای فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» – ۱۳۹۰
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر مکمل مرد از پانزدهمین جشن خانه سینمای ایران برای فیلم «انتهای خیابان هشتم» – ۱۳۹۰
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «آرایش غلیظ» -۱۳۹۲
  • دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش ویدئو سینما و نگاه نو برای بازی در دلخون از بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم «دلخون» -۱۳۸۷
  • بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم ابوظبی برای فیلم کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره – ۱۳۸۸ «او در اختتامیه این مراسم حضور نداشت و به خاطر بازی در فیلم «آدم‌کش» در تهران بود. بهداد بخشی از جایزه نقدی خود را به نخستین جشنواره فیلم‌های کوتاه ایرانی در کانادا تقدیم کرد. وی یکی از داوران جشنواره فیلم کوتاه کانادا بود»
  • برنده تندیس بهترین بازیگر مرد جشنواره حافظ «دنیای تصویر» برای فیلم «روز سوم» – ۱۳۸۸
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم«جرم» -۱۳۸۹
  • برنده چهره سال بازیگری جشن یک سالگی مجله رونا – ۱۳۸۹
  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در اولین دوره جشن ستارگان مجله اتفاق نو برای فیلم«جرم» –

مصاحبه کوتاه با حامد بهداد در خصوص «آرایش غلیظ»

از فیلم «بوتیک» و بازی در فیلم آقای نعمت‌الله حداود 10 سالی می‌گذرد، حالا بعد از این همه سال دوباره سر فیلم‌برداری فیلمی از آقای نعمت‌الله هستید. چرا؟

فیلم «آخر بازی» را که بازی کردم، به دلایلی علی‌رغم این‌که بیشتر شاخصه‌های توفیق را داشت، در بخش تجاری موفق نبود. دلیل موفق نبودن این فیلم اتفاق‌های چیپی بود که در آن سال‌ها در سینمای ما رایج بود که باعث شد فیلم کمتر دیده شود. منظورم همان فیلم فارسی‌ها و فیلم‌های نازلی است که نقطه ضعف سینمای آن سال‌ها بود. گذشت و بعد از دوسال بی‌کاری و فقر و بی‌پولی و دربدری به پست آقای نعمت‌الله در فیلم «بوتیک» خوردم. «بوتیک» دومین تجربه سینمایی من بود. فیلم به شدت موفق شد. من هم ارتقای چشم‌گیری در بازیگری داشتم. همه چیز با رونق مواجه شد. سر و کله توانایی‌های بازیگری‌ام در «بوتیک» پیدا شده بود.

توانایی‌هایی که به دلیل تحصیلات تئاتری‌ام و آشنایی با سینما بود.

آن یک هفته، ده روزی که با آقای نعمت الله کار کردم، کیفیت کار اینقدر بالا بود که همیشه منتظر تکرارش بودم. به هر حال توفیق کار در «بی پولی» نصیب دوستان خوبم شد. آرزو می‌کردم برای همه دوستانم که کار با نعمت الله را تجربه کنند. بعد از آن سریال «وضعیت سفید» را دیدم که واقعا سریال کم‌نظیری بود. درجه یک و تحسین بر‌انگیز بود. تا شد این کار که دوباره فرصت همکاری با آقای نعمت الله را پیدا کردم.

اصولا برای بازیگری مثل من که دغدغه بازیگری دارد، با توجه به آموز‌های تئاتری در مدارس و دانشگاه، کار کردن با امثال نعمت الله و سینماگرهای هم نسل ایشان خیلی ایده آل است اما گاهی پیشنهاد‌هایی به ما می‌شود که پیشنهادش هم همانقدر ننگ‌آور است که مثلا بروی و در فیلم بازی کنی و لکه ننگی در کارنامه‌ات شود. خب، چی بهتر از این‌که آدم با نعمت‌الله و امثال ایشان مثل پرویز شهبازی و اصغر فرهادی و خیلی‌های دیگر کار کند. کار با این کارگردان‌ها برای بازیگر رونق کاری به حساب می‌آید.

کارگردانی نعمت الله چه ویژگی دارد که شما می گویید کار کردن با ایشان ایده‌آل است؟

 نعمت الله کارگردان باهوشی است. از قبل چیزها را می‌داند. در مصاحبه‌هایی که من 11 سال پیش و بعد از فیلم «بوتیک» انجام دادم، همین‌ها را گفتم و حالا هم حرفم عوض نشده است. نعمت الله آدمی است که می‌داند چه کادر و نمایی به دردش می‌خورد. ادبیاتی که برای دیالوگ‌های هر کدام از شخصیت‌های فیلمش استفاده می‌کند را می‌شناسد. زبان‌شناسی سینمایش منحصر به خودش است. پیشنهاد‌های ریز را گاهی می‌پذیرد و گاهی نمی‌پذیرد. البته من به عنوان بازیگر لازم نیست نگران شوم چون در نهایت نتیجه خوبی خواهد داشت.

شما «بی‌پولی»، «بوتیک» و «وضعیت سفید» را ببینید. نعمت‌الله فیلم‌ساز به دنیا آمده و باسواد و باهوش است. باورتان نمی‌شود، به خاطر لحن فیلم ظاهر دیالوگ‌ها خیلی ساده است اما دیالوگ‌ها ساختاری دارد که اتفاقا حفظ کردنشان کار سختی است ولی خب، با تمرین می‌شود بهشان رسید. من نمی‌گویم خودم تنهایی به این نقش «در فیلم آرایش غلیظ» رسیدم، چون کمک جدی‌تر را از خود آقای نعمت الله می‌گیرم.


با آقای نعمت‌الله که صحبت می‌کردیم، می‌گفتند نمی‌شود گفت «آرایش غلیظ» یک فیلم کمدی است.

ببینید، فیلم یک کاریکاتوری در درون خودش دارد. وضعیت مسخره و سیرکی را به شما نشان می‌دهد که تا حدی می‌تواند باعث فرح‌بخشی شما باشد و تا حدی هم می‌تواند باعث رنجش شما شود. چون انعکاسی از بخشی از نقاط جامعه است که به پول، دزد و دزدی و دروغ بر می‌گردد. در واقع یک شهر‌بازی است شبیه شهر‌بازی پینوکیو. وقتی پینوکیو داخل شهربازی می‌شد، یک عروسک بود اما در نهایت تبدیل به خری شد که بهش آبنبات چوبی می‌دادند. شبیه یک کابوس است؛

همان اندازه فانتزی. فکر کنم شبیه وضعیت انسانی است که به آن شهربازی می رود. کسی که ظاهر انسانی دارد و فکر می‌کند که آدم است، ولی سرگرمی‌هایش در حد همان آبنات چوبی است. او وضعیت فعلی را با وضعیت منطبق بر اخلاق تاخت می‌زند و تبدیل به یک خر می‌شود. این کاریکاتوری است که آقای نعمت‌الله آن را با لحن هنرمندانه‌ای تعریف می‌کند. هر کسی از این فیلم می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد و قطعه‌ای از فیلم را کاسب خواهد شد.

برای دریافت اخرین اخبار و تصاویر حامد بهداد به صفحه رسم یاو در اینستاگرام بروید.

behdad_hamed@

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x