/ بنرهای تبلیغاتی و متحرک( گیف ) / اندازه مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی تلگرام
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اندازه مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی تلگرام

تلگرام از پیام‌رسان‌های محبوب به شمار می‌رود. تصاویر در این پیام‌رسان می‌توانند هر اندازه‌ای داشته باشند و ابعاد ایده‌آلی برای آن‌ها وجود ندارد. تنها محدودیت ابعاد تصویر در این پیام‌رسان مربوط به تصاویر پروفایل است. تصاویر پروفایل در تلگرام باید ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسل باشند.

در نهایت،‌ برای آشنایی با نمونه بنرهای موثر و نحوه طراحی آن‌ها، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

ابزارهای طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی

با توسعه و پیشرفت ابزارهای طراحی بنرهای تبلیغاتی دیگر برای ساخت این بنرها نیازی به دانش چندانی از طراحی گرافیک نیست. ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی به شما کمک می‌کنند که به سادگی و سریع بتوانید بنر مدنظر خود را بسازید.

از ابزارهای مشهور طراحی گرافیک می‌توان فتوشاپ را نام برد. فتوشاپ ابزاری بسیار قدرتمند است، اما ممکن است استفاده از آن برای همه ممکن نباشد. در ادامه، تعدادی از ابزارهای طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها برای همه افراد ساده است و حداقل بخشی از خدمات اولیه خود را به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

Google Web Designer

«ابزار طراحی وب گوگل یا گوگل وب دیزاینر» (Google Web Designer) یک نرم‌افزار دسکتاپ است که امکان ساخت طراحی‌های بر اساس HTML و CSS را بدون کدنویسی برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزار برای استفاده طراحانی مناسب است که می‌توانند با ابزارهای کمی پیچیده کار کنند. استفاده از ابزار Google Web Designer کاملاً رایگان است.

ابزار Google Web Designer شامل یک ویرایشگر تصویر است که کد تصویر ساخته‌شده را به طور خودکار می‌نویسد. این ابزار می‌تواند به سادگی اندازه طرح‌های شما را برای استفاده در موبایل تغییر بدهد، بنابراین برای تغییر سایز تصویر نیازی نیست که از پلتفرم‌های دیگر کمک بگیرید. با استفاده از ابزار طراحی وب گوگل می‌توانید تصاویر ساده یا انیمیشن‌های چندلایه و پیچیده بسازید.

Fotor

ابزار «Fotor» نرم‌افزاری آنلاین و مخصوص دسکتاپ است که می‌توان از آن برای ویرایش تصاویر و طراحی بنرهای تبلیغاتی استفاده کرد. این ابزار تعدادی قالب زیبای آماده دارد که طراحی را برای افراد تازه‌کار بسیار ساده می‌کنند. می‌توان با انتخاب یکی از این قالب‌ها و اعمال تغییرات لازم، به سادگی بنرهای تبلیغاتی جذاب ساخت.

از ویژگی‌های ابزار Fotor می‌توان به ساده بودن کاربری آن اشاره کرد. این ابزار همچنین قابلیت‌هایی مانند استفاده از قالب‌های آماده و فیلترهای تصویر (مانند فیلترهای اینستاگرام) را به کاربران خود ارائه می‌کند.

استفاده از ابزار «فوتور» هم به شکل رایگان و هم به شکل پریمیوم و پولی ممکن است و البته پلن رایگان آن محدودیت‌هایی برای کاربران دارد. برای مثال استفاده از بعضی قالب‌های آماده در آن فقط برای کاربران پریمیوم ممکن است.

Snappa

«Snappa» اپلیکیشنی تحت وب است که ابزارهای قدرتمندی را با کاربری ساده در اختیار کاربران خود می‌گذارد. این ابزار برای افراد تازه‌کار در طراحی گزینه‌ای مناسب است.

از ویژگی‌های ابزار Snappa می‌توان به امکان کنترل افکت‌های گرافیکی از طریق یک اسلایدر ساده، امکان استفاده از تصویر رایگان و طرح‌های گرافیکی مانند تصویرسازی و آیکون آماده، تغییر سایز طرح با یک کلیک و امکان شخصی‌سازی اندازه‌های پیش‌فرض اشاره کرد.

این ابزار برنامه‌های رایگان محدود و پیشرفته پولی دارد. در برنامه رایگان ابزار Snappa، تنها یک کاربر می‌تواند از شش هزار قالب آماده و بیش از پنج میلیون تصویر و فایل گرافیکی آماده استفاده کند و در ماه سه فایل را دانلود کند.

Crello

«Crello» از ابزارهای برتر طراحی گرافیک است که امکان ساخت محتوای تصویری برای استفاده به هر هدفی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این ابزار قالب‌هایی به‌روز و حرفه‌ای برای انتشار در وب و چاپ شدن روی کاغذ دارد که از آن‌ها در پست‌ها و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، محتوای صفحات وب «مانند لوگو، تصاویر مطالب وبلاگ، سربرگ یا Header ایمیل‌ها و…»، پوسترها، تراکت‌های تبلیغاتی و کارت‌های ویزیت استفاده می‌شود.

بیش از ۵۰ هزار قالب ثابت و متحرک و هزاران کلیپ ویدیویی و صوتی برای استفاده در Crello وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با ویرایشگر ساده این ابزار از طریق «کشیدن و رها کردن» (drag-and-drop) تغییر داد. همچنین می‌توان تصویرسازی‌ها را در این ابزار بارگذاری کرد و از آن‌ها در شخصی‌سازی قالب‌ها بهره گرفت.

ابزار Crello نیز مانند ابزارهای دیگر برای طراحی گرافیک، برنامه‌های رایگان و پولی دارد و البته برای کاربرانی که از برنامه رایگان استفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی در نظر گرفته است. برای مثال کاربران پلن رایگان نمی‌توانند فایل‌ها را به طور مستقیم از طریق Crello با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارند و در هر ماه فقط می‌توانند پنج طراحی را دانلود کنند.

Creatopy

ابزار «Creatopy» که پیش‌تر با نام «BannerSnack» شناخته می‌شد، ابزاری با کاربری بسیار ساده برای طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی است. کار با ویرایشگر این ابزار به هیچ مهارتی در کدنویسی یا طراحی گرافیک نیازی ندارد و به سادگی می‌تواند در ساخت بنرهای جذاب برای تبلیغات کسب‌وکارها کمک کند.

ابزار Creatopy قابلیت استفاده از قالب‌ها و کلیپ‌های آماده و فونت‌های مختلف را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این بنرها را می‌توان در فرمت‌های مختلف ذخیره کرد و آن‌ها را در مکان‌های پربازدید وب‌سایت قرار داد.

ابزار Creatopy نیز پلن‌های رایگان و پولی دارد. برنامه رایگان این ابزار بسیار ساده است و تصاویر ساخته شده با این پلن، واترمارک (Watermark) دارند، اما می‌توان از آن برای آزمایش کار با پلتفرم استفاده کرد.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

همان‌طور که گفتیم، استفاده از تبلیغات هدفمند از روش‌های مؤثر تبلیغات آنلاین است. این نوع تبلیغات راهی مناسب برای گرفتن بک‌لینک و معرفی محصولات به مخاطبان راغب نیز به شمار می‌رود و می‌تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجوی مختلف ازجمله گوگل بهبود ببخشد. پلتفرم‌های مشهوری مانند گوگل و فیسبوک، امکان استفاده از این نوع تبلیغات را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. اما با توجه به محدودیت‌ها و هزینه‌های ارزی زیاد و محدود بودن شبکه ناشران همکار ایرانی، استفاده از خدمات تبلیغات هدفمند در این سیستم‌ها چندان میسر نیست. به همین دلیل، بهتر است از پلتفرمی برای تبلیغات هدفمند استفاده شود که با چنین محدودیت‌هایی مواجه نیست.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود.

فرض کنید برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود مطلبی را در وب‌سایتتان منتشر کرده‌اید. کاپریلا با تبلیغات هدفمند بر اساس کلیدواژه، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با مطلب را به کاربران نمایش می‌دهد.

این بنرهای تبلیغاتی چند ویژگی دارند. اولین ویژگی، فضای کمی است که در صفحه اشغال می‌کنند. به همین دلیل کاربرانی که مطلب را از طریق دستگاه‌های موبایل می‌خوانند، با تبلیغات آزاردهنده و بزرگ مواجه نمی‌شوند. دومین ویژگی این بنرها، موضوع تبلیغات است. موضوع تمام این تبلیغات به محتوای نوشته شده مرتبط است و هیچ تبلیغ نامرتبطی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. در نتیجه این تبلیغات می‌توانند مخاطب را مدت زیادی در صفحه نگه دارند و تجربه کاربری بهتری را ایجاد کنند.

بنابراین، خوانندگان بدون روبه‌رو شدن با مزاحمت‌های دیداری و محتوایی، مطلب را به شکل کامل مطالعه می‌کنند. مطالعه کامل مطلب باعث افزایش مدت حضور مخاطب در صفحه می‌شود و ماندن مخاطب در صفحه، به سئو سایت کمک می‌کند و می‌تواند باعث افزایش بازدید از صفحات و ترافیک ورودی شود.

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» به شما امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را می‌دهد. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و به این ترتیب، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما تشویق می‌شوند.

نتیجه‌گیری

تبلیغات نمایشی و بازاریابی از طریق بنرهای تبلیغاتی از روش‌های مؤثر برای افزایش تعداد مخاطبان و ترافیک ورودی وب‌سایت و افزایش آگاهی از برند و شناخته‌تر شدن کسب‌وکارها به شمار می‌رود. استفاده از بنرهای تبلیغاتی مزایای بسیار زیادی دارد. از مزایای تبلیغات بنری می‌توان به هزینه مقرون‌به‌صرفه، سادگی سخت بنر و راه‌اندازی کمپین، تأثیرگذاری مطلوب، امکان هدف‌گذاری گروه‌های خاص مخاطبان و امکان ارزیابی دقیق نتیجه کمپین‌ها اشاره کرد.

اما ساخت بنرهای تبلیغاتی نیز مانند تمام روش‌های بازاریابی دیگر، اصول و قواعدی دارد. در صورتی که بنرها با رعایت تمام اصول مهم ساخته شوند، تأثیرگذاری آن‌ها به بیشترین حالت ممکن می‌رسد و در غیر این صورت، ممکن است تأثیر مطلوبی در پی نداشته باشند.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x