/ تعمیرات / آموزش جواب دادن تماس آیفون در آیپد و مک
آنچه در این مقاله می‌خوانید

آموزش جواب دادن تماس آیفون در آیپد و مک

یکی از قابلیت‌های جالبی که شرکت اپل در توسعه سیستم عامل آیفون، آیپد و مک به کاربران خود ارائه داده، با عنوان Continuity شناخته می‌شود که امکان استفاده یکپارچه از دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از طریق قابلیت Continuity تماس آیفون را در آیپد یا مک جواب بدهید.

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا تماس‌های دریافتی از طریق سیم کارت را روی آیپد یا کامپیوتر مک خود جواب دهید و در زمان کار با دستگاهی غیر از آیفون دیگر نیازی به برداشتن گوشی هوشمند خود نداشته باشید.

پیش نیاز‌های استفاده از قابلیت جواب دادن تماس آیفون در آیپد و مک

پیش از هر چیز شما باید قابلیت Continuity را در دستگاه‌های خود فعال کنید که شروط آن در ادامه آمده است:

  • وای فای تمام دستگاه‌های شما باید روشن باشد
  • تمامی دستگاه‌ها باید به یک شبکه وای فای یکتا متصل باشند
  • همگی دستگاه‌ها باید به اپل آیدی و آیکلود مشترک متصل باشند
  • همه دستگاه‌ها باید در فیس‌تایم با یک اپل آیدی یکتا ساین‌این شده باشند

پس از فراهم کردن این شرایط، شما می‌توانید از قابلیت‌های ارائه شده در Continuity استفاده کنید.

فعال کردن قابلیت جواب دادن تماس‌ آیفون در آیپد و مک

روش انجام این کار بسیار ساده است و تنها کافی است چند کار ساده را انجام دهید تا به این قابلیت دسترسی داشته باشید:

  • در آیفون، وارد تنظیمات شوید
  • وارد زیرشاخه Phone شوید
  • روی گزینه Calls on other Devices تپ کنید و آن را فعال کنید

پس از این فرایند باید کارهایی را روی آیپد و مک خود انجام دهید:

  • در ایپد وارد تنظیمات شوید
  • وارد زیرشاخه Facetime شوید
  • گزینه Calls from iPhone را انتخاب کنید

برای کامپیوترهای مک نیز موارد زیر را انجام دهید

  • وارد اپلیکیشن فیس تایم در مک شوید
  • در منوی بالا روی FaceTime کلیک کنید
  • گزینه Preferences را بزنید
  • گزینه Calls From iPhone را فعال کنید

کلیدواژه :

آموزش جواب دادن تماس در آیفون / آموزش جواب دادن تماس در آیپد / آموزش جواب دادن تماس در مک

آموزش جواب دادن تماس آیفون در آیپد و مک 【ℕICMag】 (apple-nic.com)

آموزش افزودن فیلترهای ویدیویی از طریق iMovie

آیا شما به دنبال بهبود افکت‌های بصری ویدیو یا فیلم ضبط شده در آیفون خود هستید تا آن را هرچه بیشتر جذاب کنید؟ برای افزودن فیلتر به ویدیوها، اپلیکیشن iMovie روی دستگاه‌های اپل، کاربرد بسیار آسانی برای کاربران تازه کار ارائه می‌دهد.

با وجود اینکه می‌توانید از طریق اپلیکیشن photos، فیلترهایی را به ویدیوهای خود اضافه کنید، اپلیکیشن iMovie نیز گزینه‌های فیلتر بیشتری را در بخش ویرایش داخلی دستگاه در اختیار شما می‌گذارد.

ویرایشگر اپلیکیشن photos گزینه‌های کمتری دارد، همچنین فاقد مجموعه پیشرفته‌ ویژگی‌های iMovie مثل سرعت بالا، کلیپ‌های با سرعت پایین، اضافه شدن انتقال‌ها، برش دادن و مرتب کردن، ترکیب چند کلیپ و سایر موارد است که در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد.

به همین دلیل وقتی شما قصد دارید روی یک مونتاژ یا موارد با ویرایش کمی پیچیده کار کنید، اپلیکیشن iMovie ممکن است خیلی بهتر از ویرایشگر اپلیکیشن فوتوز پاسخگو باشد.

در این مطلب می‌خواهیم به نحوه استفاده از اپلیکیشن iMovie روی آیفون یا آیپد برای افزودن فیلترها به ویدیوهای ضبط شده روی دستگاهتان نگاهی بیندازیم.

چگونه می‌توان فیلترهای ویدیویی را از طریق iMovie روی آیفون اضافه کرد؟

قبل از شروع مراحل زیر، مطمئن شوید که آخرین نسخه اپلیکیشن iMovie را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید و سپس دستورهای زیر را انجام دهید.

  • ابتدا اپلیکیشن iMovie را روی آیفون یا آیپد خود راه‌اندازی کنید.
  • بعد از باز کردن iMovie، روی Create Project کلیک و فرایند ویرایش ویدیوی جدید را شروع کنید.
  • اکنون Movie را انتخاب کنید.
  • با این کار به صفحه نمایش ویدیو می‌روید، می‌توانید ویدیوی منتخب خود را در Photos library اضافه کرده و روی Create Movie کلیک کنید.
  • با مشاهده جدول زمانی ویدیویی، ویرایش را شروع کنید. با انتخاب یک کلیپ به همه ابزارها در iMovie دسترسی خواهید داشت.
  • گزینه Filters را در گوشه سمت راست پایین نمایشگر انتخاب کنید.
  • دسته‌ای از فیلترهای متفاوت را برای انتخاب مشاهده می‌کنید.
  • با استفاده از اسلایدر بالای فیلتر، می‌توانید شدت آن را افزایش یا کاهش دهید.
  • با کلیک بر گزینه Done تغییر را انجام داده و خارج شوید.
  • برای نشان دادن برگه اشتراک آی او اس، روی آیکون Share در انتهای صفحه کلیک کنید.
  • برای ذخیره ویرایش و تغییرات ویدیو در Photos library، روی Save Video کلیک کنید.

با انجام این مراحل، می توانید با موفقیت فیلترها را به ویدیوهای خود در iMovie اضافه کنید.

چگونه می‌توان از آسیب به سلامت باتری آیفون جلوگیری کرد؟

استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر باتری لیتیوم یونی مستلزم رعایت شیوه‌ها و ترفند‌های خاصی برای نگهداری است. عدم محافظت درست از باتری باعث می‌شود تا عمر مفید باتری کاهش پیدا کند و مجبور به تعویض آن در آیفون خواهید شد. از طرف دیگر در زمان تعویض باتری، آیفون به طور کامل باز می‌شود و خاصیت مقاومت خود در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار را از دست می‌دهد که این موضوع نیز روی قیمت دستگاه شما تاثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به باتری آیفون وارد کنید، در این مطلب به اقدامات روزانه برای طولانی کردن عمر باتری دستگاه اشاره شده است.

باتری داخل آیفون در میان انبوهی از سیلیکون، خازن‌ها و نقاط کوچک لحیم‌کاری شده، وجود دارد و از طرف دیگر قطعه‌ای مصرفی است که در نهایت عمر مفید خودش را از دست می‌دهد و باید آن را با باتری جدید جایگزین کرد. برای اینکه نسبت به افزایش عمر باتری خود مطمئن شوید، لازم است اقداماتی را انجام دهید. در ادامه این مطلب به اقدامات لازم برای حفظ بهتر باتری خواهیم پرداخت.

حواستان به دما باشد

گرما یا سرمای زیاد موجب کاهش عمر باتری می‌شود، به عبارتی گرما و سرمای زیاد دشمن باتری است؛ گرمای زیاد دشمن باتری است و از طرف دیگر سرما عملکرد باتری را به طور موقت کاهش می‌دهد که با برطرف شدن به حالت عادی برمی‌گردد.

اپل می‌گوید آیفون حتی در دمای ۳۵ درجه سلسیوس نیز کار می‌کند، ولی آسیب جبران ناپذیری به باتری وارد می‌شود. آیفون به روش‌های مختلفی در دمای بالا قرار می‌گیرد. قرار دادن صفحه نمایش آیفون در معرض نور خورشید، شارژ کردن آن هنگام قرار گرفتن زیر نور خورشید یا اتصال آن به قسمت گرمایشی ماشین برای استفاده از جهت‌یابی می‌تواند به باتری آیفون آسیب مهمی وارد کند.

آیفون مجهز به سیستم حفاظت داخلی است که موقتا با غیرفعال کردن آیفون از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کند، ولی بهترین روش جلوگیری از گرم شدن آیفون است.

خالی شدن باتری

خالی شدن بیش از حد باتری آیفون به آن آسیب بزرگی وارد می‌کند. سال‌ها پیش خالی شدن کامل باتری و سپس شارژ دوباره منطقی بود، ولی اکنون این روش در باتری‌های مدرن پاسخگو نیست. خالی شدن باتری آیفون تا صفر درصد موجب آسیب و کاهش طول عمر کلی باتری می‌شود. بهترین کار این است که باتری آیفون را مرتبا در طول روز شارژ کنید تا هرگز خالی نشود.

استفاده نکردن از آیفون

اگر قصد دارید مدتی طولانی از آیفون خود استفاده نکنید، باید باتری آن را بین 50 تا 80 درصد شارژ کنید و مرتبا آن را بررسی کنید تا باتری کامل خالی نشود. از طرفی شارژ کامل نیز برای باتری مضر است، زیرا بعد از اینکه دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید، باتری به خوبی قبل شارژ نمی‌شود.

با رعایت این موارد می‌توانید باتری آیفون خود را برای مدت طولانی‌تری سالم نگه دارید و به مدت طولانی‌تر باتری قابل استفاده خواهد بود، سپس می‌توانید باتری دستگاه را تعویض کنید.

هفت نکته برای استفاده از اپل نوت در آیفون

اپلیکیشن اپل نوت ابزاری کمتر مورد توجه قرار گرفته  در آیفون است. این محصول توسط اپل توسعه‌ یافته که در آیفون، آیپد و مک کاربرد دارد. به لطف آیکلود، شما می‌توانید اپلیکیشن نوت را به طور یکپارچه در دستگاه‌های اپل استفاده کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن، به هفت ویژگی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است، توجه نمایید.

امینت اپلیکیشن نوت بالا است

یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن توانایی قفل کردن یادداشت با پسورد یا فیس آیدی است. روی تنظیمات، نوت و سپس پسورد کلیک کنید تا رمز عبور ایجاد شود یا دکمه Use Face ID را روشن کنید. لازم به ذکر است که اگر دستگاهی از تاچ آیدی استفاده می‌کند، باید قفل آن را به جای فیس آیدی از این طریق باز کرد. برای قفل کردن نوت، در همین اپلیکیشن به قسمت سه نقطه در گوشه سمت راست بالا بروید و روی Lock کلیک کنید.

همکاری با دیگران

می‌توان نوت را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشت تا به ویرایش دسترسی پیدا کنند. قابلیت Activity View با آپدیت آی او اس ۱۵ منتشر شد که از آخرین باری که کاربر نوت را باز می‌کند، خلاصه‌ای از تغییرات را ارائه می‌دهد و شامل فهرست روزانه فعالیت‌های هر یک از همکاران است.

در اپلیکیشن نوت به سمت راست سوایپ کرده تا نکات برجسته و عمیق تغییرات را آشکار کنید، ضمن اینکه زمان و تاریخ ویرایش و نام‌های سایر همکاران را رنگی نشان می‌دهد. می‌توانید دیگران را با @ منشن کنید. در صورتی که نمی‌خواهید نوت و  امکان دسترسی به ویرایش را به اشتراک بگذارید، فقط یک کپی ارسال کنید.

اسناد را به راحتی اسکن کنید

نیازی به اسکنر قدیمی ندارید. روی آیکون دوربین ضربه زده و روی Scan Documents کلیک کنید. اسناد را داخل قالب قرار دهید و نوت بقیه را انجام خواهد داد. داخل آیکون دوربین، شما می‌توانید عکس یا ویدیو ضبط کرده و به طور خودکار داخل نوت آپلود کنید.

در حالی که شما نمی‌توانید ویرایش رو به طور جدی انجام دهید، می‌توانید محتوای خود را طراحی کرده یا در یادداشت قرار دهید.

همه عکس ها یا ویدیوهای ضبط شده با اپلیکیشن نوت، در اپلیکیشن فوتوز ذخیره می‌شود، همچنین می‌توانید عکس‌ها یا ویدیوهای موجود را در اپلیکیشن فوتوز ذخیره کنید.

طراحی کنید یا بنویسید

نوت می‌تواند راه خوبی برای طراحی یادداشت‌ها باشد. در حالی که آیفون از اپل پنسل پشتیبانی نمی‌کند، شما می‌توانید از انگشتان خود یا قلم شخص ثالث در اینجا استفاده کنید.

وقتی روی آیکون قلم در پایین ضربه می‌زنید، شش ابزار شامل قلم، هایلایتر، مارکر، پاک کن، lasso tool یا ابزار ویرایش و خط کش در اختیار شما گذاشته می‌شود. این ابزارها به کاربران فرصت ایجاد یاداشت‌های خیره کننده را در اپلیکیشن رایگان ارائه می‌دهد. بسیاری از ابزارها نیازی به توضیح ندارند و کاربران حرفه‌ای آن را می‌شناسند، ولی برای کاربران بسیار مبتدی اپل بسیار کاربردی است.

قالب‌بندی به میل شما

کاربران نوت می‌توانند متناسب با سبک های متنوع، فرمت متن را به میل خود تغییر دهند. می‌توانید تیتر اصلی، عنوان برگه، حروف مورب و نقاط گلوله و موارد بیشتری را اضافه کنید. در حالی که بیشتر یادداشت‌ها کوتاه هستند، این گزینه برای کاربرانی است  که آزادی بیشتری در این برنامه می‌خواهند، حتی گزینه‌ای برای ایجاد جدول و فهرست‌بندی کارها وجود دارد.

سازمان‌دهی راحت

  • یادداشت‌های خود را در بالای فید خود سنجاق کنید تا به راحتی پیدا شوند.
  • برای ذخیره یادداشت‌ها، پوشه ایجاد کنید.
  • برای سازمان‌دهی هوشمند پوشه‌ها، با تایپ کردن # به داخل نوت، تگ ایجاد کنید.
  • در بالای اپلیکیشن می‌توانید کلمه کلیدی را جستجو کنید.
  • افزودن یک رویداد یا ریمایندربا تایپ کردن تاریخ، روی Done کلیک کرده تا تاریخ نمایان شود و با کلیک روی آن، تاریخ را برای یک رویداد ایجاد کنید.

بعد از اتمام یادداشت، اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد  به راحتی آن را چاپ کرده یا در اپلیکیشن Files ذخیره کنید.

صرفه‌جویی در زمان

Quick Notes راه سریعی برای ضبط یادداشت‌ها است. در مک با استفاده از هات کرنر و در آیپد با استفاده از درگ کردن از گوشه سمت راست پایین انجام می‌شود.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x