/ دسته‌بندی نشده / بی نظیرترین جاهای دیدنی لائوس
آنچه در این مقاله می‌خوانید

بی نظیرترین جاهای دیدنی لائوس-این کشور کوچک و بدون دریا است بنابراین هیچ خط ساحلی ندارد و به دلیل کوه های دیدنی و جذاب سنگ آهکی مشهور است. این کوه ها به شما فرصت عالی برای پیاده روی و گشت و گذار در کارست های (سنگ های آهکی)  با شکل های عجیب و غریب و آبشارها شگفت انگیز می دهد. لائوس به دلیل جنگل و آبشارهای آن شناخته شده اند و همچنین می توانید غذاهای خوشمزه محلی را که متاثر از غذاهای تایلندی و هندی هستند را امتحان کنید. اگر به دنبال یک ماجراجویی واقعی در جنوب شرقی آسیا هستید، لائوس مکانی مناسب برای شما خواهد بود. 

لائوس یک کشور کوهستانی و محصور در جنوب شرقی آسیا است که به مدت طولانی از جهان بدور بوده است. سفر به لائوس راه های زیادی دارد، یک سفر برگشت در زمان. گردشگران در اینجا با سبک زندگی روبرو میشوند که در جای دیگر سابقه ندارد. حتی در پایتخت آن یعنی وینتیان احساس میکنید که در رودخانه آرامی زندگی میکنید. با بازگشایی کشور و با افزایش تعداد جاده ها و پل ها جاذبه های گردشگری لائوس روز به روز در حال بیشتر شدن است.

فرهنگ مردم و قوانین لائوس را بدانید

از تماس با راهبین خودداری کنید

هرگونه تماس فیزیکی با راهبین، مخصوصا برای خانم‌ها غیر قابل قبول است. خانم‌ها باید مراقب باشند که حتی با ردای راهبین هم تماسی پیدا نکنند. خانم‌ها نباید چیزی را مستقیما به راهب تقدیم کنند؛ بلکه باید آن را به یک مرد بدهند تا او به راهب تحویل دهد. تنها زمانی که می‌توان برای خانم‌ها استثنا قائل شده زمان دادن خیرات و صدقه است و خانم‌ها می‌توانند غذا یا پول در ظرف کاهن بگذراند.

در قوانین لائوس نباید با پلیس بحث کنید

اگر پلیس شما را متوقف کرد هرگز با مامورین بحث و مخالفت نکنید. گاهی اوقات پلیس‌هایی که درآمد کمی دارند به دنبال گردشگران هستند تا به هر بهانه از آن‌ها پول بگیرند. اگر مجبور شدید به پلیس پول پرداخت کنید، در این باره با کسی صحبت نکنید زیرا یک جرم بزرگ تلقی می‌شود. بحث کردن با مردمی که تا کنون ندیده‌اید فایده‌ای ندارد. 

بدون راهنما در شهر گردش نکنید

لائوس کشوری امن محسوب می‌شود و آمار جرم و جنایت در آن در مقایسه با کشورهای همسایه‌اش بسیار پایین است؛ اما نمی‌توان گفت در این کشور خطری وجود ندارد. از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۳ تعداد ۲۶۰ میلیون بمب خوشه‌ای در لائوس رها شده‌اند و هزاران بمب منفجر نشده در ییلاقات این کشور وجود دارد. این بمب‌ها سالانه باعث مرگ بیش از ۱۰۰ نفر می‌شود. سعی کنید از مسیر خارج نشوید یا به همراه یک راهنمای قابل اعتماد در شهر گردش کنید.

در داخل معبد یا خانه کفش نپوشید

خیلی از کشورهای شرق آسیا، وارد شدن به داخل خانه با کفش غیر قابل قبول است. در لائوس این قانون برای برخی مغازه‌ها و رستوران‌ها هم وجود دارد. در این مورد از بقیه‌ی مردم پیروی کنید. حتی اگر میزبان به شما می‌گوید می‌توانید با کفش وارد شوید، اگر دیدید آن‌ها کفش خود را درآوردند، شما هم از آن‌ها پیروی کنید

فریاد نزنید، بحث نکنید و عجله نداشته باشید

مردم لائوس اهل بحث و فریاد زدن نیستند. حتی چانه‌زدن برای قیمت پایین‌تر هم در این کشور مرسوم نیست. اگر قیمت محصولی پایین است برای خرید با قیمت کمتر بحث نکنید. خدمات در مغازه‌ها و رستوران‌ها آهسته صورت می‌گیرد و کیفیت آن در مکان‌های مختلف متغیر است. سعی کنید صبر داشته باشید و از کسی هم انتظار عجله در کارها را نداشته باشید. از زندگی بدون استرس و آرام در لائوس لذت ببرید.

سعی کنید سوار موتور نشوید

موتور یکی از وسایل نقلیه محبوب در لائوس است اما سعی کنید برای امنیت خودتان هم که شده از این وسایل استفاده نکنید. اگر حین موتور سواری آسیب ببینید مرکز درمانی مناسبی در لائوس وجود ندارد و باید به مرز تایلند برای مداوا برده شوید. به‌علاوه بیشتر موتور سواران و حتی کودکان بدون گواهینامه موتور سواری می‌کنند.

قوانین لائوس در مورد عتیقه جات و محصولات حیات وحش

قوانین ضعیف باعث فروش غیر قانونی حیوانات وحشی در لائوس شده‌اند. خرید عاج فیل و دیگر محصولات حیوانات وحشی و خارج کردن آن‌ها از لائوس غیر قانونی است. خارج کردن مجسمه‌های عتیقه‌ی بودا هم که ممکن است از معابد دزدیده و برای فروش گذاشته شده باشند جرم محسوب می‌شود. اگر دوست دارید از لائوس سوغات خریداری کنید، می‌توانید از صنایع دستی چوبی که بسیار هنرمندانه ساخته شده‌اند خریداری کنید.

از جاهای دیدنی لائوس میتوان به موزه کاخ سلطنتی،دشت کوزه ها و آبشار های تاد سای اشاره نمود.

یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا لائوس می باشد که در میان کوهستان های محصور قرار دارد.این کشور یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران می باشد که دارای معابد و مناطق توریستی زیبایی است در ادامه همراه با نیک صالحی شوید تا با جاهای دیدنی لائوس آشنا شوید.

جاهای دیدنی لائوس

لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang)

مرز شهر لوآنگ پرابانگ با یکی از رودخانه‌های مکونگ (Mekong)، رودخانه خان (Nam Khan)، مشخص ‌می‌شود. اینجا شهر معابد است، مجموعه‌ای از دیدنی‌های بی‌نظیر برای سفر: تاریخ سلطنتی غنی، راهبانی با لباس‌های زغفرانی‎‌رنگ، مناظر حیرت‌انگیز رودخانه، غذاهای درجه یک و برخی از بهترین و به روزترین اقامت‌گاه‌های منطقه. دوچرخه‌ای کرایه کنید و در کوچه پس‌کوچه‌های این شبه‌جزیره استوایی به گردش بپردازید، در کلاس‌های آشپزی شرکت کنید یا فقط لم بدهید و از یک ماساژ آرامش‌بخش، در یکی از مراکز ماساژ ارزان، لذت ببرید. برنامه سفرتان را طوری تنظیم کنید تا بتوانید بیشتر از زمان مورد انتظار در این منطقه بمانید!

لوآنگ پرابانگ

وات فو

وات فو مجموعه ای از معابد ویران شده واقع در پایه کوه پوکااو در استان چامپاسک می باشد و از جاهای دیدنی لائوس است. ساختار معبد هندو از قرن ۱۱ تا قرن ۱۳ قدمت دارد. این بخشی از امپراتوری خمر است که مرکزیت آن در آنگکور در جنوب غربی کامبوج واقع شده است. در مقایسه با منظره های به یاد ماندنی در آنگکور ، وات فو کوچک به نظر می رسد، اما عمارت های مخروبه، سنگ تمساح مرموز، و درختان بلند که بسیاری از مناظر را پوشانده اند،فضایی عرفانی را به وات فو می بخشند

وات فو

آبشار های تاد سای از جاهای دیدنی لائوس

آبشار های تاد سای (Tad Sae Waterfalls) آبشار های تاد سای مانند دیگر آبشار های لائوس مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد و در میان مردم محلی محبوبیت بیشتری دارند.

گفتنی است که برای بازدید از این آبشار ها می بایستی از توک توک‌ که یک وسیله نقلیه موتوری برای حمل مسافر است، استفاده کنید و به سوی رودخانه ی نم خان حرکت کنید، در کنار رودخانه قایقی کرایه کرده و پس از ده دقیقه می توانید آبشار های معروف تاد سای را نظاره کنید.

اغلب مردم برای شنا این آبشار ها را انتخاب می کنند، این مکان نسبت به دیگر آبشار ها متفاوت بوده و بازدیدکنندگان می توانند در کنار فیل ها شنا کنند. آبشار های تاد سای در فاصله ی ۱۹ کیلومتری (۱۲ مایلی) شهر لوآنگ پرابانگ قرار دارند و در طول فصل های بارانی (از ماه آگوست تا نوامبر) ک ه سطح آب بالا می باشد، توریست های زیادی از این آبشار ها بازدید می کنند.

در فصل های گرم اغلب آب آبشار ها کم بوده و یا کلا خشک می باشد. هنگام شنا در این محیط بهتر است که مانند افراد محلی لباس مناسبی بر تن کنید.

آبشار های تاد سای

غارهای وینگ سای

وینگ سای غارهای وینگ سای یک شبکه ای از غارها هستند که در حین جنگ ویتنام مورد استفاده قرار میگرفته اند. این محل خانه ارتش کمونیستی بوده است.

غارهای وینگ سای

دیدنی های وینتیان

وینتیان در میان پیچ و خم‌های کناره رودخانه مکونگ قرار گرفته و مطمئناً آرام‌ترین پایتخت در جنوب شرق آسیاست و از جاهای دیدنی لائوس می باشد. در کنار خیابان‌های عریض ردیف درختان تمبر هندی را ‌می‌بینید.

در کوچه‌های باریک ویلاهای فرانسوی، فروشگاه‌های چینی و معابد بودایی پر زرق و برق دیده ‌می‌شود. این شهر ترکیب پر جنب و جوشی است از دستفروش‌های خیابانی، راهبانی با لباس‌های زعفرانی‌رنگ، غذاهای فرانسوی، هتل‌های امروزی و سرزندگی و نشاط. انرژی این شهر مسافرها را به سمت مراکز ماساژ یا گذراندن وقت به یوگا یا دوچرخه‌سواری حرکت ‌می‌دهد. شاید زیبایی این شهر به اندازه لوآنگ پرابانگ نباشد، اما قطعاً جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

وینتیان

دشت کوزه ها

دشت کوزه ها یک منطقه بزرگ در شهر فونساوان (Phonsavan) می باشد که در آن کوزه های بزرگی با منشا ناشناخته در اطراف پراکنده شده است. این کوزه های سنگی به شکل خوشه ظاهر شده اند و از یک یا چند صد کوزه می باشند. کوزه ها دارای ارتفاع و قطری بین ۱ و ۳ متر می باشند و همگی از سنگ تراشیده شده اند.

تنها یک کوزه بدست انسان حجاری شده و شامل نقوش برجسته حک شده بر روی سطح خارجی آن می باشد. تحقیقات از دشت کوزه نشان می دهد که این کوزه ها با شیوه های دفن ماقبل تاریخ در ارتباط است.

دشت کوزه ها

موزه کاخ سلطنتی

موزه ی کاخ سلطنتی (Royal Palace Museum) موزه ی کاخ سلطنتی شهر لوآنگ پرابانگ یکی از جاهای دیدنی لائوس می باشد که قدمتی طولانی نیز ندارد. این کاخ در سال ۱۹۰۴ میلادی برای خانواده ی سلطنتی لائوس در دوران استعمار فرانسه ساخته شد.

حزب کمونیست توانست در سال ۱۹۷۵ سلطنت را منحل کند و این کاخ بزرگ را به یک موزه تبدیل نمود. در ساخت این کاخ سبک های معماری لائوس و فرانسه ترکیب شده اند. دکوراسیون موزه با سبک هنر های سنتی لائوس تزئین شده است.

اتاقی مملو از هدایا در این موزه وجود دارد که هدیه های پادشاهان دیگر کشور ها را در آن نگهداری کرده اند، این هدایا بر اساس سیاست های ملت لائوس دسته بندی شده اند. گالری ها و نمایشگاه های موزه تاریخ گذشته و چندین صد ساله ی لائوس را نشان می دهند. تندیس ۲۰۰۰ ساله ای از بودا در ارتفاع ۷۱ متری (۲۳۲ فوت) در این موزه قرار دارد.

موزه کاخ سلطنتی

وات شینگ دانگ

وات شینگ دانگ این بنا در سال ۱۵۶۰ توسط ستاثیراث ساخته شد و توسط سلطنت نیز اداره میشد. معبد وات شینگ دانگ دارای یک مجسمه نایاب از بودا است و از جاهای دیدنی لائوس می باشد

وات شینگ دانگ

غارهای پاک ئو

غار های پاک ئو (Pak Ou Caves) هنر های سنتی بودایی درون غار ها، در تمام کشور های آسیایی شهرت دارد. اغلب بودا ها درون غار ها کنده کاری می کنند اما غار های پاک ئو متفاوت بوده و این کنده کاری ها را در اجزایی از چوب و سنگ انجام داده و سپس آنها را درون غار قرار داده اند.

دو غار پارک ئو به عنوان پرستشگاهی برای بودائی ها محسوب می شود و اغلب تندیس های بودائی آسیب دیده در این غار ها نگهداری می شوند. بیش از ۶ هزار تندیس از کار افتاده بودا را در سایز ها، شکل ها، موقعیت و ترکیب های مختلف را می توانید درون غار ها مشاهده نمایید. این مجموعه ها در طول صد ها سال جمع آوری شده اند. گفتنی است که این غار ها در محیطی با چشم انداز های زیبا و تماشایی در کنار رودخانه ی مکونگ واقع شده اند که حدود ۲۴ کیلومتر (۱۵ مایل) از شهر لوآنگ پرابانگ فاصله دارند.

غارهای پاک ئو

رودخانه مکونگ

مکونگ بزرگترین رودخانه جنوب شرقی آسیا است با احتساب ۴۳۵۰ کیلومتر طول. در واقع لائوس بزرگترین اشتراک را با رودخانه مکونگ دارد.

منبع 1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x