/ مشاوره مهاجرت / دانشگاه آمریکایی لبنان
آنچه در این مقاله می‌خوانید

دانشگاه آمریکایی لبنان

دانشگاه آمریکایی لبنان یک دانشگاه سکولار و خصوصی آمریکایی است که در لبنان مستقر است. این دانشگاه توسط هیئت نمایندگان دانشگاه ایالت نیویورک و کمسیون آموزش عالی نوین انگلستان (NECHE) معتبر شناخته شده است. LAU دارای دو دانشگاه، یکی در بیروت، پایتخت لبنان و دیگری در شهر بیبلوس، واقع در 35 کیلومتری شمال بیروت است. پردیس بیبلوس، در سال 1991 افتتاح شده است و میزبان برنامه های پرستاری، پزشکی، مهندسی و داروسازی است، در حالی که بیشتر رشته‌های دیگر در هر دو دانشگاه ارائه می‌شوند. پردیس های بیروت و بیبلوس LAU به ترتیب به ترتیب 2.54 هکتار و 15.94 هکتار وسعت دارند. در هر دو دانشگاه، دانشجویان به کتابخانه‌ها، سالن‌های بدنسازی، سالن های اقامتی، تئاترها، اینترنت بی‌سیم، مراکز رایانه‌ای، آزمایشگاه‌ها و خدمات پشتیبانی دانشگاهی دسترسی دارند. دانشگاه آمریکایی لبنان (LAU) هفت دانشکده دارد و هر کدام از دانشکده‌ها به چندین بخش تقسیم شده‌اند.

این دانشکده ها عبارتند از:

دانشکده هنر و علوم: هنرهای ارتباطی، علوم رایانه و ریاضیات، آموزش، انگلیسی، علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی

دانشکده معماری و طراحی: هنر و طراحی، معماری و طراحی داخلی، برنامه بنیاد

دانشکده بازرگانی عدنان کسار: اقتصاد، دارایی و حسابداری، مدیریت و بازاریابی مهمان نوازی، فناوری اطلاعات و مدیریت عملیات، مطالعات مدیریت

دانشکده فنی: عمران ، برق و کامپیوتر ، صنعتی و مکانیکی

دانشکده پزشکی گیلبرت و رز-ماری چاگوری

دانشکده پرستاری آلیس رامز چاگوری

دانشکده داروسازی

دانشگاه آمریکایی لبنان (LAU) رشته های بسیار زیادی را در مقاطع تحصیلی مختلف با بالاترین کیفیت آموزشی ارائه می‌دهد.  این دانشگاه رشته هنرهای اسلامی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

آزمون

ندارد. مصاحبه دارد.

زبان تحصیل

انگلیسی، آیلتس 7 به بالا یا تافل 90 به بالا

هزینه تحصیل

حدود 10000 دلار در هر ترم

تاریخ ددلاین

15 آوریل (متغیر)

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در ایالت متحده آمریکا است که در سال 1861 تأسیس شده است. دانشگاه MIT در شهر کمبریج، ایالت ماساچوست واقع شده است. بسیاری از اساتید و کارمندان MIT دانشمندان برجسته بین‌المللی از نقاط مختلف جهان هستند. MIT با داشتن حدود 1000 عضو هیئت علمی و بیش از 11000 دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به یک موسسه آموزشی بزرگ و منحصر به فرد تبدیل شده است. MIT یک موسسه آموزشی خصوصی مستقل است که از پنج دانشکده تشکیل شده است. این دانشکده‌ها عبارتند از: دانشکده معماری و برنامه ریزی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده هنر و دانشکده علوم اجتماعی. موسسه فناوری ماساچوست رشته معماری اسلامی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. برنامه Aga Khan در MIT یک برنامه تحصیلات تکمیلی برای رشته معماری اسلامی است که به بررسی معماری، شهرسازی و تاریخ معماری در جهان اسلام می‌پردازد. دوره دو ساله کارشناسی ارشد علوم معماری (SMArchS) بر روی معماری و شهرسازی اسلامی تمرکز دارد. برنامه دکتری نیز بر روی تاریخ و تئوری معماری اسلامی متمرکز است. این برنامه دانشجویان را برای مشاغل در زمینه های تحقیق، طراحی و تدریس آماده می‌کند.

آزمون

شرکت در آزمون GRE برای مقاطع تحصیلات تکمیلی توصیه می‌شود. مصاحبه دارد.

زبان تحصیل

انگلیسی، آیلتس 7 به بالا یا تافل 90 به بالا

هزینه تحصیل

52892 دلار در سال

تاریخ ددلاین

1 نوامبر و 1 ژانویه (متغیر)

دانشگاه SOAS لندن

دانشگاه SOAS در سال 1916 در لندن تأسیس شد. این دانشگاه برنامه‌های آموزشی منحصر به فردی را در رشته‌های حقوق، سیاست، اقتصاد، امور مالی و مدیریت، مطالعات توسعه، تاریخ، هنر و بسیاری از زمینه‌های دیگر را ارائه می‌دهد. دانشگاه SOAS لندن یک مؤسسه آموزش عالی برتر در اروپا است که در زمینه مطالعات آسیا، آفریقا و خاورمیانه تخصص دارد. محققان دانشگاه SOAS پیرامون موضوعات معاصر مانند حقوق بشر، توسعه، مهاجرت، سیستم های قانونی، فقر، دین و تحولات اجتماعی فعالیت می‌کنند و در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های تحقیقاتی جهانی که در حال شکل دادن به فرهنگ، اقتصاد و سیاست جوامع هستند، مشارکت دارند. دانشگاه SOAS دارای سه دانشکده است: دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده زبان و فرهنگ و دانشکده حقوق و علوم اجتماعی. دانشگاه SOAS طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین دوره‌های آموزش از راه دور را نیز برگزار می‌کند. دانشگاه SOAS رشته تاریخ هنر و معماری خاورمیانه اسلامی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

آزمون

ندارد. مصاحبه دارد.

زبان تحصیل

انگلیسی، آیلتس 6.5 به بالا یا تافل 100 به بالا

هزینه تحصیل

20930 پوند در سال

تاریخ ددلاین

30 ژوئن (متغیر)

رشته های مرتبط با هنرهای اسلامی

رشته هنرهای اسلامی با بسیاری از رشته‌ها مخصوصا رشته‌های هنری و علوم انسانی ارتباط مستقیم دارد. برخی از رشته‌های مرتبط با رشته هنرهای اسلامی عبارتند از: جامعه شناسی، مطالعات دینی، الهیات، سیاست و روابط بین الملل، هنرهای تجسمی، فلسفه، مطالعات اسلامی، مردم شناسی، باستان شناسی، تاریخ هنر، مطالعه رسانه و ارتباطات. رشته هنرهای اسلامی با بسیاری از این رشته‌ها واحد‌های درسی مشترک دارد. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از رشته‌های مرتبط با رشته هنرهای اسلامی می‌پردازیم.

الهیات

الهیات به عنوان یک علم در همه ادیان مانند مسیحیت، یهودیت و اسلام کاربرد دارد. در رشته الهیات دانشجویان به مطالعه ادیان مختلف می‌پردازند. در این رشته دانشجویان داستان‌ها، آیین‌ها و آموزه‌های ادیان مختلف را بررسی می‌كنند. مضامین رشته الهیات شامل خدا، بشریت، جهان، رستگاری و آخرت است. در رشته الهیات دانشجویان آموزه‌های دینی و موضوعات الوهیت را مطالعه می‌کنند. به طور کلی در رشته الهیات، دانشجویان با اعتقادات مذهبی ادیان مختلف آشنا می‌شوند و تاریخ و فلسفه هر کدام از ادیان را به طور جداگانه مطالعه می‌کنند.

مطالعات اسلامی

رشته مطالعات اسلامی بر مطالعه زبان اسلامی و بررسی جنبه‌های فرهنگی جهان اسلام از زمان قدیم تا امروز تمرکز دارد. دین اسلام در ابتدا درکشورهای عرب زبان گسترش یافت اما امروزه، جهان اسلام مناطقی در اروپا، آسیا و آفریقا، از ساحل اقیانوس اطلس گرفته تا فیلیپین و سواحل شرق آفریقا گرفته تا نهرهای سیبری را در بر می‌گیرد. در رشته مطالعات اسلامی تاریخچه دین اسلام و همچنین تاثیر دین اسلام بر فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف بررسی می‌شود. در این رشته دانشجویان با ادبیات و فرهنگ اسلامی آشنا می‌شوند. رشته مطالعات اسلامی مباحث گوناگونی را از قبیل دین شناسی، ​​انسان شناسی، تاریخ و زبان و ادبیات عربی در بر می‌گیرد.

باستان شناسی

باستان شناسی مربوط به مطالعه بشریت و تاریخ جوامع مختلف است. باستان شناسی در پاسخگویی به سؤالاتی مانند اینکه ما که هستیم و از کجا آمده‌ایم کمک می‌‌کند. باستان شناسی، به مطالعه تاریخ بشریت از طریق بقایای مادی گفته می‌شود. باستان شناسان ممکن است فسیل‌های نخستین نیاکان ما در آفریقا که میلیون ها سال قدمت دارد را مطالعه کنند و یا ممکن است ساختمان های قرن بیستم را در شهر مدرن نیویورک بررسی کنند. باستان شناسی مطالعه فرهنگ هایی است که در گذشته وجود داشته‌اند. باستان شناسی تاریخی بخشی از گذشته بشر را که دارای مدارک و پرونده های مکتوب است، مورد مطالعه قرار می‌دهد. به طور کلی باستان شناسی مطالعه رفتار و فرهنگ بشر از گذشته تا به امروز است.

تاریخ هنر

تاریخ هنر کل تاریخ بشر را شامل می‌شود، از زمان ماقبل تاریخ تا قرن بیست و یکم است. در دوران مدرن، تاریخ هنر به عنوان یک رشته دانشگاهی ظهور پیدا کرده است. رشته تاریخ هنر نحوه ارزیابی و تفسیر آثار هنری را به دانشجویان آموزش می‌دهد. دانشجویان رشته تاریخ هنر یاد می‌گیرند چگونه یک اثر هنری را تجزیه و تحلیل کنند، پیام یک هنرمند را درک کنند و اهمیت تاریخی و فرهنگی یک اثر هنری را توضیح دهند. تاریخ هنر شامل مطالعه علمی تاریخ و سیر تکاملی اشکال مختلف هنر مانند نقاشی، مجسمه سازی و سایر هنرهای تجسمی است.

درآمد ماهیانه

رشته هنرهای اسلامی دارای گرایش‌ها و تخصص‌های بسیار متنوعی است. معمولا افرادی که در حوزه هنرهای اسلامی مشغول به کار می‌شوند از درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند. این افراد اغلب دارای درآمد ثابت و مشخصی نیستند. میزان درآمد افرادی که در حوزه هنرهای اسلامی فعالیت می‌کنند به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از عوامل تعیین کننده میزان درآمد فعالان این حوزه، سطح تحصیلات آکادمیک است. آن دسته از افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالاتری هستند، درآمد بیشتری دارند. یکی دیگر از عواملی که بر روی میزان درآمد و حقوق دریافتی تاثیر می‌گذارد، سابقه کاری است. افرادی که در رشته و گرایش خود سابقه کاری دارند، از حقوق و درآمد بیشتری برخوردار خواهند بود. فارغ التحصیلان رشته هنرهای اسلامی می‌توانند با توجه به گرایش تحصیلی خود در حوزه‌های مختلفی مشغول به کار شوند. برای مثال فارغ التحصیلان رشته هنرهای اسلامی در گرایش سفال و سرامیک می‌توانند به عنوان یک هنرمند سرامیک یا سفالگر مشغول به کار شوند. همچنین فارغ التحصیلان رشته هنرهای اسلامی در گرایش نگارگری می‌توانند به عنوان یک نگارگر یا نقاش فعالیت کنند. فارغ التحصیلان در گرایش چوب نیز می‌توانند در حرفه هایی نظیر منبت کاری فعالیت کنند. میانگین درآمد فارغ التحصیلان این رشته تا حدود زیادی بستگی به گرایش تحصیلی آن‌ها دارد.

 در ادامه میانگین درآمد برخی از تخصص‌ها و گرایش‌های رشته هنرهای اسلامی را بررسی می‌کنیم.

در ایالت متحده آمریکا میزان درآمد یک هنرمند سرامیک حدود 5133 دلار در ماه (61591 دلار در سال) است. همچنین میزان درآمد یک هنرمند سفالگر 3280 دلار در ماه (39369 دلار در سال) است. میانگین درآمد یک نقاش یا نگارگر در آمریکا حدود 3491 دلار در ماه (41897 دلار در سال) است. هنرمندان منبت کار نیز از درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند. میانگین درآمد یک هنرمند منبت کار حدود 6583 دلار در ماه (79000 دلار در سال) است.

فارغ التحصیلان رشته هنرهای اسلامی می‌توانند در موزه‌ها به عنوان متصدی موزه نیز مشغول به کار شوند. میزان درآمد متصدیان موزه در ایالت متحده آمریکا 4936 دلار در ماه (59238 دلار در سال) است، اما به طور کلی درآمد متصدیان موزه بین 4212 دلار در ماه تا 5926 دلار در ماه متغیر است. افرادی که دارای مدرک دکتری در رشته هنرهای اسلامی و یا یکی از رشته‌های مرتبط با آن هستند، می‌توانند به عنوان استاد یا استادیار در دانشگاه‌ها تدریس کنند. میانگین درآمد یک استاد در ایالت متحده آمریکا حدود 7848 دلار در ماه (94183 دلار در سال) است. همچنین میانگین درآمد یک استادیار نیز حدود 6228 دلار در ماه (74740 دلار در سال) است. به طور کلی فارغ‌التحصیلان رشته هنرهای اسلامی می‌توانند با توجه به میزان تحصیلات و گرایش تحصیلی خود در حوزه‌های مختلف مشغول به کار شوند و درآمد بسیار خوبی را نیز کسب کنند.

منبع:

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x