/ مشاوره / اهمیت مشاوره جنسی برای بانوان
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اهمیت مشاوره جنسی برای بانوان

زن های باید از نیاز های جنسی همسر خود اطلاع کامل داشته باشند تا بتوانند در وهله اول سلامت رابطه جنسی و در ادامه سلامت زندگی را به دست آورند. از طریق یک مشاوره جنسی و زناشویی صحیح میتوان به این موارد دست یافت.

عدم اگاهی به نیاز جنسی مرد :

مشاوره مشکلات جنسی نشان داده است که رابطه جنسی خوب باعث می شود، مرد به رابطه اش متعهد شود. جالب است بدانید مرد اول تحریک می شود و بعد عاشق زن خود می شود. مرد اول رابطه جنسی می خواهد تا به عشق برسد. مردها در طول سکس، به ارضای عاطفی می رسند نه قبل از سکس. مرد برای اینکه بتواند احساسات خود را زنده کند، باید سکس کند.

اگر سکس عالی برای مرد اتفاق نیفتد، ممکن است کم کم حس تنفر به زن خود پیدا کند. نحوه تحریک شدن مردها و زنان فرق دارد. مرد اگر این فرق را بفهمد، می تواند سکس عالی را انجام دهد. بیشتر مردان در این مشکل دارند که از زن خود بخواهند درباره رابطه جنسی و سکس خود و چیزهایی که لذت دارد، صحبت کنند و از زن خود سوال جنسی کنند. فراموش نکنید اکثر مردان اگر به یک زن علاقه مند شوند و تحریک شوند، به بدن او خیره می شوند. این ویژگی در ذات مردان و جدا ناپذیر است.

اهمیت احساس زنانه :

از نظر کارشناسان مشکلات جنسی هرچه بیشتر احساس زنانه خود را در مقابل مردها نشان دهید، مردها نه تنها عاشق بدن شما می شوند، بلکه عاشق خود شما هم می شوند. شما زنان معمولاً تفسیر غلط انجام می دهید. مرد در ذات او است که اول به ظاهر و بدن نگاه کند و جذب آن شود. شما زنان این را “ظاهر بینی و سطح نگری” تصور می کنید. اگر مردها زیبایی های درون شما را ببینند و درک کنند، برای همیشه مجذوب شما شده و قدر شما را می دانند.

انجام منظم رابطه جنسی :

مشاوره مشکلات جنسی و مشاوره زناشویی نشان می دهد یک مرد نیاز دارد بدون گذشت زمان زیاد به لذت سکس برسد. زمانی که حوصله سکس ندارید و آماده نیستید، اما احتمال دارد اگر انکار کنید و درخواست سکس را نپذیرید، شوهر شما سرد بشود و از سکس طرد بشود، این طرد شدن خطرناک است. مردها در سکس خیلی به توجه کردن، محبت و رابطه صمیمانه نیاز ندارند. این ویژگی ذاتی مردان است. اگر حوصله صحبت کردن و سکس کردن ندارید، به همسرتان بگویید که از سکس بدتان نمی آید اما فعلاً کمی نیاز دارم تنها باشم، بعد با هم سکس می کنیم.

تحریک سازی درست :

زمانی که احساس می کنید مرد شما بی علاقه شده است اما شما نیاز به سکس دارید می توانید از روش هایی مانند پوشیدن لباس خاص، لباس زیر به رنگ خاص، استفاده از عطرهای تحریک آمیز، لباس زیر به رنگ مشکی، لباس خواب بدون لباس زیر، … استفاده کنید. مردها در مشاوره مشکلات جنسی اغلب این را می گویند که همسرانشان زمانی که پیش قدم در رابطه جنسی می شوند اما آنها دوری می کنند ، همسرشان در جواب ، مشکلات خود را پر رنگ می کنند .

کنترل جسارت جنسی :

خانم ها فراموش نکنند که بهتر است زیاد برای رابطه جنسی پیش قدم نشوند. اگر شما در اکثر مواقع شروع کننده رابطه جنسی باشید کم کم شوهر شما علاقه جنسی را از دست می دهد و از طرفی شما هم فرسوده و خسته می شوید. فرسودگی موضوعی است در مشاوره های طلاق در مورد آن زیاد بحث می شود و ریشه آن در مشکلات جنسی است. اگر زیاد جسارت جنسی داشته باشید، مردها ممکن است دیگر به شما علاقه نداشته باشند. جسارت جنسی ممکن است اول آن حس خوبی به مرد بدهد، اما اگر زیاد تکرار شود از شهوت مرد کم می کند. برای ایجاد اطمینان جنسی در مرد، جملات دلگرم کننده به مرد بگویید.

اهمیت تنوع جنسی :

مردها برخلاف زنان، به دنبال داشتن یک فرمول یا یک روش برای سکس هستند. خیلی مردها نمی توانند تنوع در سکس اجرا کنند. در مشاوره مشکلات جنسی آموزش هایی وجود دارد که یاد می دهد این تنوع را در زوج ها ایجاد کرد. برای یک مرد فقط دوست داشتن زن کافی نیست، بلکه مرد به این نیاز دارد که خانمش او را دوست بدارد و جذابیت شوهر خود را بیان کند.

تحقق زندگی جنسی به دلایل مختلف برای سلامتی شما حیاتی است . یک زندگی جنسی سالم دارای مزایایی هم چون کاهش فشار خون ، سلامت بهتر قلب و کاهش استرس است . برای برخی افراد ، رابطه جنسی منبع اضطراب و نگرانی زیادی است . اختلال عملکرد جنسی می تواند منجر به عوارض رابطه ، از بین رفتن اعتماد به نفس و بسیاری از اثرات منفی دیگر شود . سکس تراپی به شما کمک می کند تا نگرانی ها و چالش هایی که در زندگی جنسی خود دارید را شناسایی کرده و درمان کنید . در این مقاله به تعریف سکس تراپی ، اختلالات جنسی و روند درمانی در سکس تراپی اشاره خواهیم کرد .

سکس تراپی چیست؟

سکس تراپی یا مشاوره جنسی ، نوعی گفتگوی درمانی است که به منظور کمک به افراد و زوجین در رسیدگی به عوامل پزشکی ، روانشناختی ، شخصی یا بین فردی تأثیرگذار بر رضایت جنسی طراحی شده است . اختلال عملکرد جنسی شایع است . در حقیقت ، 43 درصد از زنان و 31 درصد از مردان گزارش می دهند که در طول زندگی خود نوعی اختلال عملکرد جنسی را تجربه کرده اند . اختلالات جنسی که در سکس تراپی مورد بررسی قرار می گیرند ، ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • اختلال در نعوظ
  • میل جنسی کم
  • کمبود علاقه
  • انزال زودرس
  • اعتماد به نفس کم
  • عدم پاسخ به محرک جنسی
  • ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
  • میل جنسی بیش از حد
  • ناتوانی در کنترل رفتارهای جنسی که نیاز به سکس تراپی دارد .
  • افکار جنسی ناراحت کننده
  • شرط های جنسی ناخواسته

تاثیر مشاوره زناشویی و سکس تراپی بر زندگی

داشتن زندگی جنسی ، سالم و طبیعی است . صمیمیت جسمی و عاطفی بخش های اساسی بهزیستی شما هستند . هنگامی که اختلال عملکرد جنسی رخ می دهد ، داشتن زندگی جنسی ممكن است دشوار باشد . ممکن است سکس تراپی بتواند به شما در ترمیم مجدد چالش های جنسی و افزایش رضایت جنسی شما کمک کند . سکس تراپی ، مانند هر نوع روان درمانی است . شما با گفتگو از طریق تجربیات ، نگرانی ها و احساسات خود شرایط را درمان می کنید . شما به همراه درمانگر خود ، سازوکارهای مقابله ای را برای کمک به بهبود پاسخ های خود در روابط جنسی آینده تهیه می کنید تا بتوانید زندگی جنسی سالم تری داشته باشید . اگر شما یا همسرتان از مشکلات جنسی رنج می برید ، می توانید با انجام مشاوره جنسی و زناشویی به بهبود کیفیت زندگی خود بپردازید.

آیا به مشاوره رابطه جنسی نیاز دارم ؟

یک روش برای تعیین این که نیاز به دیدن یک درمانگر جنسی دارید ، این است که تجزیه و تحلیل کنید که چه بخش هایی از زندگی شما در شرایط روحی و جسمی شما ، بیشترین تاثیر را دارد . اگر کیفیت زندگی و سلامت عاطفی شما تحت تأثیر اختلال عملکرد جنسی شما قرار گرفته است ، دیدن یک درمانگر جنسی ایده خوبی است . به همین ترتیب ، اگر عدم صمیمیت یا مشکل در برقراری ارتباط با شریک زندگی ، جدی ترین دغدغه شخصی شما است ، یک متخصص روان درمانی نیاز است .با هر جلسه مشاوره جنسی و زناشویی، سکس تراپیست شما را به سمت مدیریت بهتر و پذیرش نگرانی های شما که ممکن است منجر به اختلال عملکرد جنسی شود ، هدایت می کند . همه گفتگوهای درمانی ، از جمله سکس تراپی ، یک محیط حمایتی و آموزشی است .

چگونگی یافتن درمانگر مناسب برای مشاوره زناشویی و سکس تراپی

روان درمانگر مجاز می تواند یک روانپزشک مجاز ، روانشناس ، مشاوره ازدواج و خانواده درمانی یا مددکار بالینی اجتماعی باشد . این متخصصان بهداشت روان برای اینکه به عنوان یک متخصص جنسی معتبر شناخته شوند ، تحت آموزش های جنسی گسترده ای قرار می گیرند .

شما می توانید برای یک متخصص سکس تراپیست ، در اینترنت جست و جو کنید و با توجه به اعتبار کلینیک یا بیمارستان ، درمانگر مد نظر خود را برای انجام مشاوره جنسی و زناشویی انتخاب کنید . اگر توصیه های شخصی بیشتری نیاز دارید ، با ارائه دهنده خدمات درمانی ، متخصص زنان و زایمان و اورولوژیست صحبت کنید . بسیاری از این پزشکان ، هر روزه با موارد بسیاری که مشکلات جنسی داشته اند ، ملاقات می کنند و ممکن است بتوانند شما را به سمت سکس تراپیستی هدایت کنند که سبک آن ها با مسئله ای که شما دارید ، هماهنگ باشد .

منبع:

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x