/ بنرهای تبلیغاتی و متحرک( گیف ) / بزرگ‌ترین شرکت تبلیغاتی و بازاریابی کره‌ی جنوبی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

Cheil Worldwide

بزرگ‌ترین شرکت تبلیغاتی و بازاریابی کره‌ی جنوبی متعلق به سامسونگ است

چیل ورلدواید، زیرمجموعه‌ی سامسونگ در صنعت بازاریابی است. فعالیت‌های این شرکت بین‌المللی در حوزه‌های تبلیعات، روابط عمومی و انواع بازاریابی متمرکز شده است. شرکت بازاریابی سامسونگ در سال ۱۹۷۳ تأسیس شد و اکنون دفتر اصلی آن در سئول کره‌ی جنوبی است. زیرمجموعه‌ی بازاریابی سامسونگ بزرگ‌ترین شرکت بازاریابی کره‌ی جنوبی بوده و در رتبه‌ی ۱۷ شرکت‌های بازاریابی جهان قرار دارد. شرکت‌های بزرگی همچون سامسوگ، آدیداس، کوکاکولا، جنرال موتورز، لگو، مایکروسافت، نستله و شل جزو مشتریان چیل ورلدواید هستند.

مراکز مدیریتی و شهرک‌ها

سامسونگ در کشورهای متعدد جهان دفاتر مدیریتی دارد؛ اما دفتر اصلی و تمرکز شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود را در شهر سئول و در منطقه‌ی سامسونگ تاون تأسیس کرده است. این منطقه‌ی اداری در منطقه‌ی سیوچو در شهر سئول واقع است و به‌عنوان هاب منطقه‌ای سامسونگ شناخته می‌شود.

زیرمجموعه‌های سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ سی‌اند‌تی و سامسونگ لایف ساختمان‌هایی با ۴۴، ۳۴ و ۳۲ طبقه در این منطقه ساخته‌اند. شرکت معماری KPF وظیفه‌ی طراحی این ساختمان‌ها را بر عهده داشته است. اکنون سامسونگ الکترونیکس و سی‌اند‌تی در حال انتقال دفاتر مدیریتی به این شهرک هستند؛ اما سامسونگ لایف فعلا ساختمان خود را در اختیار دیگر شرکت‌ها از جمله الکترونیکس قرار داده است.

شهر دیجیتال سامسونگ

سامسونگ الکترونیکس برای مدیریت و کنترل هرچه بهتر روی مراکز تحقیقاتی و تولیدی خود، شهرک Digital City را در شهر سوون تأسیس کرده است. شهر سوون یکی از شهرهای قدیمی کره است که در لیست بنیاد یونسکو نیز ثبت شده است. پس از تأسیس سامسونگ الکترونیکس و ساخت‌وساز مراکز مدیریتی و تولیدی این شرکت در این شهر، سوون به مرکز فناوری کره تبدیل شده و با داشتن ۱۱ دانشگاه، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحصیلی این کشور نیز هست. شهرهای یانگین و هواسونگ در نزدیکی سوون نیز میزبان برخی مراکز تولیدی سامسونگ هستند و اتصال این شهرها به یکدیگر، منطقه‌ی دیجیتال سامسونگ را تشکیل داده است.

شهر دیجیتال سامسونگ در سوون کره‌ی جنوبی یک سیلیکون ولی اختصاصی است

اولین مرکز تحقیقاتی سامسونگ با نام R1 در سال ۱۹۸۰ در این شهر تأسیس شد. امروز این شرکت پنج مرکز تحقیقاتی در شهر دیجیتال خود دارد که هر کدام با تمرکز روی یک بخش اعم از ثبت پتنت، بهینه‌سازی هزینه‌های توسعه‌ی فناوری موبایل، توسعه‌ی سلطه بر بازارهای جهانی موبایل و مخابرات، افزایش سهم سامسونگ در بازار تلویزیون‌های دیجیتال و یکپارچه‌سازی زیرمجموعه‌های IT و موبایل فعالیت می‌کنند.

سامسونگ در شهر دیجیتال خود بهترین خدمات را برای کارمندان رسمی و غیررسمی خود ارائه‌ می‌کند. بهترین خدمات پزشکی و مراقبت از کودکان، فضاهای تفریحی، رستوران، مراکز مطالعاتی و انواع نمایشگاه‌ها و موزه‌ها، از امکانات رفاهی این شهر هوشمند هستند. شهر دیجیتال سامسونگ به قدری در سال‌های اخیر گسترش یافته که غول کره‌ای سیستم حمل‌ونقل اختصاصی خود را در داخل و به بیرون از آن راه‌اندازی کرده است .

محصولات

سامسونگ در تاریخچه‌‌ی فعالیت ۸۰ ساله‌ی خود طیف وسیعی از محصولات را به بازارهای متنوع عرضه کرده و علاوه بر آن، با خرید شرکت‌های مختلف در گستره‌ی وسیعی از صنایع فعالیت کرده است. همان‌طور که پیش از این گفته شد، بخش اعظمی از درآمد شرکت کره‌ای به زیرمجموعه‌ی محصولات الکترونیکی آن اختصاص دارد که در بخشی از بازارها، به‌عنوان برند پیشگام شناخته می‌شود.

پنل‌های LCD و ال‌ای‌دی

سامسونگ یکی از پیشگامان تولید پنل‌های LCD بوده و با عرضه‌ی فناوری جدید اولد، خود را در این بخش از بازار نیز پیشگام کرده است. فناوری اختصاصی این شرکت با نام AMOLED به فناوری غالب این روزها در دنیای گوشی‌ هوشمند تبدیل شده و ۹۸ درصد از بازار آن در اختیار غول کره‌ای است. شرکت سامسونگ دیسپلی به‌عنوان زیرمجموعه‌ی اصلی کره‌ای‌ها در تولید این محصولات فعالیت می‌کند.

شروع عرضه‌ی پنل‌های برند سوپر آمولد برای گوشی‌‌های هوشمند در سال ۲۰۱۰ و با گوشی‌های Wave S8500 و i9000 از محصولات سامسونگ الکترونیکس بود. یک سال بعد فناوری سوپر آمولد پلاس معرفی شد که نازک‌تر، روشن‌تر و کم‌مصرف‌تر بود .

البته فعالیت‌های جدی سامسونگ در رسیدن به فناوری‌های پیشرفته در تولید صفحات نمایش به نیمه‌های دهه‌ی ۲۰۱۰ میلادی بازمی‌گردد. آن‌ها در سال ۲۰۰۷ تلویزیون LCD با ضخامت ۱۰ میلی‌متر را به‌عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ خود به بازار عرضه کردند. یک سال بعد اولین تلویزیون جهان با ضخامت ناچیز ۷.۹ میلی‌متر توسط این شرکت معرفی شد که نشان از عزم راسخ آن‌ها در عرضه‌ی فناوری‌های جدید داشت. رکوردشکنی کره‌ای‌ها در سال‌های بعد هم ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۹، موفق به تولید پنل تلویزیون ال‌ای‌دی ۴۰ اینچی با ضخامت ۳.۹ میلی‌متر شد. این محصول Needle Slim نام داشت.

۹۸ درصد از بازار صفحه‌نمایش‌ AMOLED در اختیار سامسونگ است

البته سامسونگ تنها به دنبال نازک‌تر کردن پنل‌های خود نبود و روی کیفیت آن‌ها نیز سرمایه‌گذاری زیادی کرد. عرضه‌ی پنل‌هایی با رزولوشن Full HD یا پنل‌های خمیده در سال ۲۰۱۳، نشان از برنامه‌ریزی دقیق این شرکت برای سلطه بر بازار پنل‌های تصویری بود. یکی از نقاط عطف دیگر سامسونگ در بخش پنل‌های نمایشی به اکتبر سال ۲۰۱۳ و معرفی طرح مفهومی galaxy round بازمی‌گردد. کره‌ای‌ها محصول خود را به‌عنوان اولین صفحه‌نمایش سوپرآمولد فول‌ HD انعطاف‌پذیر معرفی کردند.

گوشی‌ هوشمند و تبلت

تاریخچه‌ی کوتاهی که از محصولات سامسونگ در بازار موبایل بیان کردیم، نشان از حرکت آهسته و حساب‌شده‌ی این شرکت در این بازار پرسود داشت. سامسونگ امروزه بیشتر با گوشی‌ هوشمند خود شناخته می‌شود و همیشه به‌عنوان یک برند قابل احترام در این بازار حضور داشته است .

محصولات اصلی و پرچم‌دار سامسونگ در بازار گوشی‌ هوشمند با برند گلکسی اس به بازار عرضه می‌شوند. تاریخچه‌ی این برند که بازیکن اصلی شرکت کره‌ای برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند در جهان بوده‌، قدمتی ۹ ساله دارد. گلکسی اس برندی است که سامسونگ را به رقیب اصلی آیفون تبدیل کرده و بزرگ‌ترین امیدواری جبهه‌ی اندروید برای جلوگیری از سلطه‌ی iOS بر بازار است. سامسونگ با عرضه‌ی بهترین محصولاتش تحت این برند و استفاده از فناوری‌های آن در محصولات دیگر (سری نوت و دیگر سری‌های میان‌رده‌ی گلکسی) توانسته بازه‌‌ی گسترده‌ای از مشتریان را به خود جذب کند.

سامسونگ تا پیش از عرضه‌ی اندروید سهم بزرگی در بازار گوشی‌ موبایل نداشت. آن‌ها پس از معرفی سیستم‌عامل موبایل گوگل به‌عنوان اولین تولیدکنندگان به این شرکت مراجعه کردند و به‌مرور سیستم‌عامل‌های دیگر (همچون بادا، تایزن و ویندوز موبایل) را کنار گذاشتند. اولین محصول اندروید سامسونگ با نام i7500 و در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد.

این گوشی مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۱.۵ بود و بیشترین تلاش‌ها برای تجهیز آن به برترین سخت‌افزار موجود انجام شده بود. I7500 صفحه‌نمایش ۳.۲ آمولد داشت و با ۱۲۸ مگابایت رم و پردازنده‌ی ۵۲۸ مگاهرتزی کوالکام، در نوع خود یک پرچم‌دار بود. به‌هرحال این گوشی جزو اولین محصولات اندرویدی بود که در رقابت با تنها بازیگر دیگر میدان یعنی اچ‌تی‌سی عرضه شد. I7500 با وجود تمام مشکلاتش، قدمی محکم برای تثبیت جایگاه سری گلکسی بود.

سری پرچم‌دار گلکسی اس، پله‌های سلطه‌ی سامسونگ بر بازار گوشی‌ هوشمند را تشکیل داده‌ است

یک سال بعد، با پیشرفت سیستم‌عامل اندروید سامسونگ نیز تمام تلاش‌هایش برای عرضه‌ی پرچم‌دار حرفه‌ای را به کار گرفت. گلکسی اس با طراحی جدید و مجهز شدن به دوربین جلو، نشان از حضور بازیگری جدید در بازار گوشی‌ موبایل داشت. شهرت اصلی سامسونگ و سری محبوب گلکسی اس در میان کاربران و کارشناسان، با عرضه‌ی گلکسی S2 در سال ۲۰۱۱ شروع شد. این محصول پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسل اول داشت و از صفحه‌نمایش اختصاصی سوپر آمولد پلاس در آن استفاده شده بود. پنج ماه پس از عرضه‌ی اولیه‌ی گلکسی اس 2، این گوشی به آمار فروش ۱۰ میلیون عدد رسید که برای یک محصول گران‌قیمت در آن روزها، فوق‌العاده بود.

سامسونگ در سال ۲۰۱۲ محصولی به بازار عرضه کرد که تحسین اغلب کاربران و کارشناسان را به همراه داشت. گلکسی S3 با پیشرفت‌های محسوس نسبت به نسل قبل و طراحی زیبا به همراه صفحه‌نمایش بزرگ ۴.۸ اینچی، نقطه‌ی عطفی در تاریخ سری گلکسی اس بود. پس از آن، گوشی‌های سامسونگ در حال تبدیل شدن به قوی‌ترین گوشی‌های اندروید بازار بودند. این حقیقت در سال ۲۰۱۳ و با عرضه‌ی پر سروصدای گلکسی اس 4 مشاهده شد. این گوشی بسیاری از حسگرهای جدید را به بازار محصولات هوشمند معرفی کرد و با وجود قیمت بالا، در ۶ ماهه‌ی نخست عرضه به آمار فروش ۴۰ میلیون دستگاه رسید.

گلکسی اس 5 محصولی بود که تاحدودی کاربران را از سامسونگ ناامید کرد. این گوشی هوشمند نیز با بهبودهای فراوان نسبت به نسل قبل عرضه شد؛ اما ظاهر تکراری و عدم به‌کارگیری طراحی لاکچری برای این محصول گران‌قیمت، باعث ناامیدی کاربران و کارشناسان از آن شد. البته این پرچم‌دار برای اولین بار امکانات بزرگی همچون مقاومت در برابر نفوذ آب و حسگرهای ضربان قلب و اثر انگشت را در خود داشت که نقطه‌ی عطفی در بخش فناوری گوشی‌های هوشمند سامسونگ بود .

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x