/ افزایش ترافیک سایت / بررسی سلامت سایت وردپرس
آنچه در این مقاله می‌خوانید

بررسی سلامت سایت وردپرس

۱۲ روش کسب امتیاز ۱۰۰% در بررسی سلامت سایت وردپرس

وردپرس یک ویژگی بررسی سلامت سایت وردپرس را در نسخه ۵.۱ خود معرفی کرده است که در وردپرس ۵.۲ نیز بهبود یافته است تا یک امتیاز بررسی سلامت سایت را در خود جای دهد.

این ویژگی به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند تا در مورد عملکرد و مسائل امنیتی که ممکن است روی سایت آن‌ها تأثیر بگذارد، توجه لازم را داشته باشند.

امتیاز بررسی سلامت سایت وردپرس چیست؟

نمره بررسی سلامت سایت وردپرس یک ویژگی در وردپرس است که به‌دنبال یافتن مشکلات معمول عملکرد و امنیت می‌باشد و بر اساس تست‌های مختلف، نمره بررسی سلامت را می‌دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به منوی ابزارها و صفحه سلامتی سایت در منطقه مدیریت وردپرس، نمره سلامتی سایت خود را مشاهده کنید.

وردپرس بیش از ۳۴٪ از کل وب‌سایت‌های اینترنتی را تأمین می‌کند. بیشتر افرادی که با استفاده از وردپرس یک وب‌سایت ایجاد می‌کنند، مبتدی و کاربران فنی هستند.

ویژگی بررسی سلامت سایت وردپرس، مجموعه‌ای از آزمایشات را انجام می‌دهد تا ببیند آیا وب‌سایت آن‌ها با تنظیمات بهینه و جدیدترین نرم افزار سرور کار می‌کند.

چگونه یک نمره خوب از بررسی سلامت سایت وردپرس می‌تواند به سایت شما کمک کند؟

ویژگی سلامتی سایت مجموعه‌ای از آزمایشات را برای جستجوی مشکلات معمول عملکرد و امنیت در وب‌سایت وردپرس انجام می‌دهد.

یک مثال، آزمایشی است که بررسی می‌کند وب‌سایت شما آخرین نسخه PHP را اجرا می‌کند. استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر PHP می‌تواند وب‌سایت شما را کند و یا ناسازگار با بسیاری از افزونه‌های محبوب وردپرس کند.

گرفتن نمره بررسی بهتر سایت، تضمین می‌کند که وب‌سایت شما تحت شرایط بهینه کار می‌کند.

اکنون بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توان در بررسی سلامت سایت وردپرس نمره ۱۰۰٪ کسب کرد.

  1. یک هاست بهتر وردپرس دریافت کنید

هیچ چیز بیشتر از میزبانی وب‌سایت بر روی عملکرد سایت تاثیرگذار نیست. انتخاب هاستینگ مناسب، مهمترین تصمیمی است که برای وب‌سایت خود می‌گیرید.

استفاده از ارائه دهنده میزبانی غیرقابل اعتماد می‌تواند از بسیاری جهات روی سایت وردپرس شما تأثیر بگذارد.

آن‌ها تمایل به استفاده از نرم‌افزارهای قدیمی دارند، تمام ماژول‌های PHP را نصب نمی‌کنند و هیچ راه آسانی برای رفع مشکلات آن برای کاربران وجود ندارد.

انتخاب یک شرکت میزبانی وردپرس با سابقه اثبات شده، بستر مناسبی را برای ساخت وب‌سایت شما فراهم می‌کند.

  • SSL / HTTPS را در وردپرس نصب کنید

SSL با رمزگذاری انتقال داده از سرور به مرورگرهای کاربران، از وب‌سایت شما محافظت می‌کند. وب‌سایت‌های دارای SSL به جای HTTP در URL های کاربران از HTTPS استفاده می‌کنند و یک شکل قفل در نوار آدرس دارند.

برای جابجایی از HTTP به HTTPS، باید یک گواهی SSL را در وب‌سایت خود نصب کنید. بسیاری از ارائه‌دهندگان میزبانی وردپرس مناسب، گواهی رمزگذاری SSL را برای استفاده رایگان ارائه می‌دهند.

  • وردپرس را به‌روز نگه دارید

وردپرس یک نرم‌افزار منبع باز است که به‌طور مرتب نگهداری و توسعه داده می‌شود. هر نسخه جدید وردپرس ویژگی‌های جدید و رفع اشکال را به‌همراه دارد و در نتیجه امنیت وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد.

بسیاری از کاربران مبتدی می‌ترسند که به‌روزرسانی وردپرس به وب‌سایت آن‌ها صدمه بزند. به همین دلیل آن‌ها به‌روزرسانی‌های وردپرس را نادیده می‌گیرند و در نتیجه وب‌سایت‌های خود را در معرض تهدیدات امنیتی قرار می‌دهند.

شما باید مطمئن شوید که همیشه از آخرین نسخه وردپرس استفاده می‌کنید.

  • افزونه‌ها و پوسته‌های وردپرس را به‌روز کنید

درست مانند خود وردپرس، قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس نیز به‌طور مرتب به‌روز می‌شوند. برای به‌روزرسانی سایت خود باید مراقب به‌روزرسانی‌های موجود باشید و آن‌ها را نصب کنید.

افزونه‌ها و قالب‌ها برای ارائه ویژگی‌های جدید، رفع اشکالات و حذف مشکلات امنیتی از به‌روزرسانی‌ها استفاده می‌کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در برابر هر مسئله امنیتی شناخته شده‌ای آسیب‌پذیر نیست.

برای به‌روزرسانی پوسته‌های وردپرس، می‌توانید به‌سادگی به منوی نمایش و صفحه پوسته‌ها بروید. همچنین می‌توانید یک قالب وردپرس را به‌صورت دستی به‌روز کنید.

  • از آخرین نسخه MySQL یا MariaDB استفاده کنید

وردپرس تمام محتوای وب‌سایت شما را در یک پایگاه داده ذخیره می‌کند. به‌طور پیش‌فرض، وردپرس از نرم‌افزار مدیریت پایگاه داده مانند MySQL و MariaDB پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از آخرین نسخه MySQL یا MariaDB تضمین می‌شود که وردپرس با خیال راحت می‌تواند داده‌های وب‌سایت شما را ذخیره کند. نسخه قدیمی ممکن است باعث شود وب‌سایت شما به‌طور غیر‌منتظره رفتار کند.

شما باید مطمئن شوید که وب‌سایت‌تان آخرین نسخه پایدار MySQL / Maria را اجرا می‌کند. با جابجایی به برگه اطلاعات در سلامت سایت می‌توانید اطلاعات مربوط به نسخه نرم‌افزار پایگاه داده خود را پیدا کنید.

اگر وب‌سایت شما از نسخه قدیمی MySQL یا MariaDB استفاده می‌کند، پس باید با ارائه دهنده میزبان وردپرس خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که آن را به‌روز کنند.

  • از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است. این یک زبان سمت سرور است، به این معنی که در سرور میزبان شما اجرا می‌شود تا به‌صورت پویا صفحات وردپرس را تولید کند.

استفاده از آخرین نسخه PHP باعث افزایش کارایی وب‌سایت شما می‌شود. همچنین سازگاری با ویژگی‌های جدید افزونه وردپرس را فراهم می‌کند که ممکن است به آخرین نسخه PHP برای کار صحیح نیاز داشته باشد.

اگر وب‌سایت شما از نسخه قدیمی PHP استفاده می‌کند، باید از ارائه دهنده هاست خود بخواهید تا آن را برای شما به‌روز کند. برخی از شرکت‌های میزبان به شما امکان می‌دهند نسخه PHP را از کنترل پنل تغییر دهید.

  • به‌روزرسانی‌های خودکار وردپرس را فعال کنید

وردپرس با قابلیت داخلی برای به‌روزرسانی و نصب آخرین نسخه‌های امنیتی همراه است. این موارد جزئی هستند اما برای امنیت وب‌سایت شما بسیار مهم هستند.

با این حال، صاحبان وب‌سایت، توانایی خاموش کردن به‌روزرسانی‌های خودکار وردپرس را دارند. این کار با استفاده از افزونه مدیریت به‌روزرسانی یا اضافه کردن کد در پرونده wp-config.php انجام می‌شود.

این به‌روزرسانی‌های امنیتی به‌طور خودکار در میلیون‌ها وب‌سایت نصب می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که به‌روزرسانی‌های خودکار در سایت وردپرس شما فعال است تا سایت شما با این به‌روزرسانی‌های به‌موقع ایمن شود.

  1. افزونه‌ها و پوسته‌های بدون استفاده وردپرس را حذف کنید

از نظر فنی، می‌توانید از هر تعداد افزونه وردپرس در وب‌سایت خود استفاده کنید تا زمانی که کدگذاری خوبی داشته باشند.

شما می‌توانید افزونه‌های غیرفعال را در سایت وردپرس خود نصب کنید. آن‌ها توسط وردپرس بارگذاری نشده‌اند و تاثیری در عملکرد یا سرعت وب‌سایت شما ندارند.

با این حال، توصیه می‌شود پلاگین‌های غیرفعال موردنیاز خود را حذف کنید. آن‌ها فضای لازم را به خود اختصاص می‌دهند و می‌توانند برای مخفی کردن بدافزارها و افزایش زمان اسکن امنیتی استفاده شوند درنهایت احتمال اینکه شما به‌طور تصادفی آن‌ها را فعال کنید نیز وجود دارد.

  • API Rest را فعال کنید

REST API در وردپرس به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به‌طور ایمن از درخواست‌های HTTP برای انجام اقدامات در سایت وردپرس استفاده کنند.

بسیاری از دارندگان سایت برای محافظت از وب‌سایت خود در برابر حملات بی‌رحمانه (brute force)، API REST را غیرفعال می‌کنند.

با این حال، سلامت سایت این کار را توصیه نمی‌کند زیرا ممکن است شما نیاز به REST API برای استفاده از برنامه‌های شخص ثالث یا برخی افزونه‌های وردپرس داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که REST API برای بهبود نمره سلامت سایت وردپرس شما فعال شده است.

ویرایشگران توجه داشته باشند: ما API REST را در سایت‌های خود غیرفعال می‌کنیم تا از حملات بی‌رحمانه جلوگیری شود.

  1. مطمئن شوید که ماژول‌های PHP مورد نیاز نصب شده‌اند

ماژول‌ها و پسوندهای PHP کتابخانه‌های دیگری هستند که قابلیت زبان برنامه‌نویسی PHP را گسترش می‌دهند. وردپرس توصیه می‌کند برای عملکرد بهینه چندین ماژول PHP نصب شود.

لیستی از برنامه‌های افزودنی را می‌توانید در وب‌سایت وردپرس پیدا کنید. برخی از این پسوندها لازم است و برخی دیگر توصیه می‌شوند اما لازم نیست.

حال چگونه یک ماژول گمشده را نصب کنید؟

شما باید از ارائه‌دهندگان میزبانی سایت خود بخواهید که این افزونه‌ها را برای شما نصب کنند. برخی از ارائه‌دهندگان میزبانی وب به شما امکان می‌دهند تا آن‌ها را از داشبورد میزبان نصب کنید. با این حال، شما هنوز هم نیاز دارید که آن‌ها را در پرونده php.ini پیکربندی کنید که شاید برای کاربران مبتدی کمی دشوار باشد.

  1. حالت اشکال‌زدایی (Debug) در وردپرس را غیرفعال کنید

وردپرس با یک حالت اشکال‌زدایی داخلی ساخته شده است که به شما امکان می‌دهد ببیند که آیا افزونه، قالب یا کد سفارشی در حال خطا است. این ویژگی برای استفاده توسط برنامه‌نویسان یا کاربران پیشرفته در نظر گرفته شده است.

توصیه نمی شود حالت اشکال‌زدایی وردپرس را برای یک وب‌سایت زنده فعال کنید. ممکن است هشدارها و اعلان‌هایی را در قسمت مدیریت وردپرس نشان دهد که بر تجربه کاربری تأثیر می‌گذارد.

  1. مطمئن شوید که وردپرس می‌تواند کارهای برنامه‌ریزی شده را انجام دهد

وب‌سایت وردپرس شما نیاز به انجام کارهای برنامه‌ریزی شده مانند بررسی به‌روزرسانی‌ها دارد. این وظایف از سیستمی به نام cron jobs استفاده می‌کنند.

بعضی اوقات ممکن است محیط میزبانی شما مانع از اجرای آن‌ها شود و یا ممکن است به‌طور اتفاقی cron jobs را در وردپرس متوقف کنید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که وردپرس می‌تواند این وظایف برنامه‌ریزی شده را برای بهبود نمره سلامت سایت شما انجام دهد.

سوالات متداول در مورد ویژگی سلامتی سایت وردپرس

ویژگی سلامتی سایت وردپرس پیشنهادات و توصیه‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. با این وجود هنوز سؤالاتی وجود دارد که ممکن است در ذهن شما به‌وجود بیاید.

در اینجا ما سعی خواهیم کرد به برخی از این سؤالات پاسخ دهیم.

  • آیا باید در وردپرس نمره ۱۰۰٪ بررسی سلامت سایت را دریافت کنم؟

خیر ، نیازی به دریافت نمره ۱۰۰٪ بررسی سلامت سایت ندارید. هر نمره بالاتر از ۸۰٪ برای اجرای یک وب‌سایت وردپرس بدون داشتن مشکلات قابل توجهی به اندازه کافی مناسب در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، به‌دست آوردن نمره سلامتی سایت ۱۰۰٪ بسیار عالی است.

  • کدام یک از بررسی‌های سلامت سایت اهمیت بیشتری دارند؟

آزمایشات سلامت سایت به سه برچسب وضعیت تقسیم می‌شود:

خوب (تست‌های قبولی)

توصیه می‌شود (تغییرات توصیه می‌شود اما لازم نیست)

بحرانی (موارد قابل توجهی که باید در نظر بگیرید)

مباحث انتقادی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و شما باید اول آن‌ها را برطرف کنید.

  • آیا نمره سلامتی سایت مناسب بدان معنی است که وب‌سایت وردپرس من ایمن است؟

خیر، نمره سلامتی سایت نشان می‌دهد که نصب وردپرس شما از تنظیمات پیشنهادی وردپرس استفاده می‌کند. برای محافظت از وب‌سایت خود در برابر تهدیدات متداول، هنوز هم باید امنیت وردپرس را بهبود بخشید.

  • چگونه می توانم یک سایت وردپرس را عیب‌یابی کنم؟

ویژگی سلامت سایت همچنین اطلاعات اشکال‌زدایی را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانند برای عیب‌یابی استفاده شوند. به‌سادگی به برگه اطلاعات بروید و از اینجا می‌توانید اطلاعات مفصلی درباره نصب وردپرس خود پیدا کنید.

منبع :

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x