/ دسته‌بندی نشده / جاهای دیدنی آمریکا (ادامه)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

برای دیدن جاهای دیدنی آمریکا، لازم است تا راهنمای سفر به آن را بخوانیم و تمامی مناطق دیدنی آن را در نقشه‌ای فرضی مشخص کنیم. این کشور جاذبه های گردشگری آمریکا را در خود جای داده است و برای سفر به آن لازم است، کفش آهنی به پایتان کنید. با ما همراه شوید و با بررسی مناطق دیدنی آمریکا، نقشه سفرتان را پر از دایره‌های دیدنی قرمز کنید.

26- پارک ملی میگوآشا، کِبِک، کانادا (1999):

“منطقه ی باستانی پارک ملی میگوآشا در جنوب شرقی کبک واقع در جنوب شبه جزیره ی گاسپی به عنوان درخشان ترین نماد دوره ی دوونین یا “عصر ماهی ها” شناخته می شود. بخش شکل گرفته ی اسکومیناک در دوران دوونین زبرین که در این منطقه دیدده می شود، پنج فسیل از شش فسیل باقیمانده مربوط به خانواده ی ماهی های آن دوران را در خود جای داده است. اهمیت این منطقه به دلیل کشف بیشترین تعداد و سالم ترین فسیل های باقیمانده از گونه های مختلف گوشتی بالگان است که عامل به وجود آمدن چهارپایان مهره داران هوازی در خشکی یا همان چهاراندامان هستند.” (یونسکو)

27- منطقه ی تاریخی کبک قدیم، کانادا (1985):

“کبک به وسیله ی یک اکتشافگر فرانسوی به نام چمپلین در اوایل قرن هفده کشف شد. این شهر تنها شهر در آمریکای شمالی است که برج و باروی آن به همراه سنگرها، دروازه ها و دیوارها و استحکامات دفاعی که هنوز هم آن را احاطه کرده سالم مانده است. قسمت بالادست شهر که روی یک صخره بنا شده با وجود کلیساها، صومعه ها و دیگر بناهای یادبود مثل استحکامات دوفاین، سیتادل و چاتیو فرانتناک همچنان به عنوان مرکز مذهبی و مدیریتی شهر عمل می کند . این بخش به همراه بخش پایین دست شهر و مناطق باستانی آن، یکی از بهترین نمونه های یک مستعمره ی مستحکم سازی شده به شمار می روند.” (یونسکو)

28- پارک ملی گراس مورن، نیوفاندلند و لابرادور، کانادا (1987):

“این پارک که در ساحل غربی جزیره ی نیوفاندلند واقع شده، نمونه ای نادر از روند رانش قاره ای را به نمایش گذاشته که در جریان آن پوسته ی عمق اقیانوس و صخره ها و لایه های رسوبی زمین آشکار شده در معرض دید قرار می گیرند. نتیجه ی یخبندان های جدیدتر را می توان در مناظر خاص زیرین زمین های ساحلی، فلات های آلپ مانند، آبدره ها، دره های یخی، صخره های عمودی، آبشارها و بسیاری از چشمه های بکر قدیمی و دست نخورده ی این منطقه مشاهده کرد.” (یونسکو)

29- پارک های راکی ماونتین (کوهستان راکی) کانادایی، بریتیش کلمبیا و آلبرتا، کانادا (1984):

“هفت پارک کانادین راکیز (راکی های کانادایی) در یک منظره ی کوهستانی خیره کننده. پارک های کوهستان راکی کانادایی با قله های استوار، دشت های یخی و یخچال های طبیعی، چمنزارهای آلپ مانند، دریاچه ها، آبشارها، سیستم غارهای کارست و تنگه های عمیق زیبایی های طبیعی منحصر به فردی را در خود جای داده و سالانه میلیون ها بازدیدکننده را به سمت خود می کشاند.” (یونسکو)

30- پارک ملی ناهانی، قلمروهای شمال غرب، کانادا (1978):

“این پارک که در جنوب رود ناهانی؛ یکی از خاص ترین رودهای وحشی آمریکای شمالی واقع شده، علاوه بر تنگه های عمیق و آبشارهای بزرگ، غارهای آهکی بی نظیری را نیز در خود جای داده است. این پارک خانه ی حیوانات مربوط به جنگل های شمالی مانند گرگ ها، خرس های گریزلی و گوزن کانادایی است. در قسمت های آلپ مانند آن نیز گوسفندهای دال و بزهای کوهی قابل مشاهده هستند.” (یونسکو)

31- پارک ملی وود بوفالو، قلمروهای شمال غرب و آلبرتا، کانادا (1983):

” پارک ملی وود بوفالو یکی از نمونه های بی نظیر زنده ی پروسه های اکولوژیک و بیولوژیک است که برخی از بزرگترین علفزارها و دشت های زنبق در آمریکای شمالی را در خود جای داده است. این پارک زیستگاه بزرگ ترین نوع نوعی گاومیش کوهان دار آمریکایی به نام Wood Bison است که در معرض خطر انقراض قرار دارد. سلسله جنگل های شمالی این پارک نیز زیستگاهی بسیار مناسب برای انواع گونه های حیوانات از جمله درنای جارچی است که این گونه نیز در معرض خطر انقراض قرار دارد. تغییرات دلتای بزرگ داخل پارک، دشت های نمک و کارست های گچ (پدیده ی خوردگی و انحلال) نیز به بی نظیر بودن این پارک افزوده است.” (یونسکو)

32- کانال ریدیو، اونتاریو، کانادا (2007):

“کانال ریدیو یک کانال بزرگ استراتژیک است که اهداف نظامی پشت ساخت آن بوده و نقش بسیار اساسی و تکمیلی در توانمندسازی نیروهای بریتانیایی به منظور حمایت از مستعمره ی کانادا در برابر آمریکایی ها داشته که در نهایت منجر به توسعه ی دو نهاد مجزای سیاسی و فرهنگی در شمال قاره ی آمریکا شد که می توان از آن به عنوان یکی از اساسی ترین نقاط در تاریخ بشر یاد کرد.” (یونسکو)

33- سگنگ گوآی، بریتیش کلمبیا، کانادا (1981):

“روستای نینستینتز (نانز دینز) روی یک جزیره ی کوچک در انتهای سواحل غربی جزیره ی کوئین شارلوت (هایدا گوایی) واقع شده است. بقایای خانه ها به همراه مرده شور خانه حکاکی شده و تیرهای یادبود، هنر و سبک زندگی مردم هایدا را به نمایش می گذارد. این منطقه مظهر فرهنگ زندگی مردم هایدا و رابطه ی آنها با زمین و دریاست و کلیدی تصویری است برای درک سنت های شفاهی ایشان.” (یونسکو)

34- بوفالو جامپِ (محل پریدن یا پرت شدن بوفالوها) سر له شده، آلبرتا، کانادا (1981):

“در جنوب غربی آلبرتا آثار کشیده شدن اجسام روی زمین، بقایای یک کمپ بومی و تپه ای که هنوز هم تعداد زیادی اسکلت بوفالو (گاومیش کوهان دار آمریکایی) در آن یافت می شود دال بر سنتی هستند که مردم بومی و سکنه ی دشت های آمریکای شمالی به مدت 6000 سال آن را اجرا می کردند. آنها با استفاده از دانش نقشه برداری و شناختی که از رفتار بوفالوها داشتند، شکار خود را روی یک صخره ی بلند گیر می انداختند (و بوفالو از روی صخره پرت و کشته می شد). سپس اجساد آنها در کمپی که در پایین صخره قرار داشت سلاخی می شد.” (یونسکو)

35- منطقه ی تاریخی ملی چمنزارهای لانس آ میدوز ، کانادا (2017):

“منطقه ی تاریخی ملی لانس آ میدوز شامل بقایای حفاری شده ای است که به سکونت وایکینگ ها در قرن یازده برمی گردد؛ یعنی قدیمی ترین سند حضور اروپایی ها در آمریکای شمالی. این منطقه ی تاریخی و منحصر به فرد که بر فراز شبه جزیره ی بزرگ شمالی جزیره ی نیوفاندلند واقع شده، شامل هشت بنای الواری است که سبک سازه ی آنها شبیه به بناهایی است که در نورس گرینلند و ایسلند یافت شده و متعلق به همان بازه ی زمانی است. این مجموعه ساختمان ها شامل سه سکونتگاه، یک آهنگری و چهار کارآگاه می شوند که روی یک تراس باریک مشرف بر باتلاقی از کود و جوی آب کوچکی در نزدیکی خلیج Epaves در تنگه ی بل آیزل واقع شده اند.” (یونسکو)

36- منظره ی گرند پره، نووا اسکاتیا، کانادا (2012):

“چشم انداز فرهنگی گرند پره سندی خاص از سکونت و سبک زندگی سنتی کشاورزی است که در قرن 17 به دست آکادین ها در منطقه ای ساحلی شکل گرفت که یکی از بالاترین سطوح مد در جهان را به خود اختصاص داده است. قطع بندی کردن زمین های ساحلی این منطقه به منظور آماده سازی آن برای کشاورزی با استفاده از روش های سنتی آب بندی، سد بندی برای مقابله با مد آب و ساخت شبکه های زهکشی آب با کمک یک سیستم مدیریتی شورایی که امروزه هم از آن استفاده می شود انجام شده است. خاک رسوبی و حاصلخیز این منطقه امکان توسعه ی مدام و باثبات کشاورزی را در این منطقه فراهم آورده است.” (یونسکو)

37- میستیکن پوینت (در لغت به معنی نقطه ی اشتباه گرفته شده)، نیوفاندلند، کانادا (2016):

“این منطقه ی فسیلی در جنوب شرقی راس جزیره ی نیوفاندلند در شرق کانادا واقع شده و شامل رشته ای از صخره های ساحلی سخت و ناهموار با عرض کم و به طول 17 کیلومتر است. قدمت این صخره ها که اصالتا از عمق دریا سربرآورده اند به دوره ی ادیاکاران (560 تا 580 میلیون سال پیش) برمی گردد و قدیمی ترین نمونه های بزرگ فسیلی در تمام جهان هستند که تا به حال شناسایی شده است. این فسیل ها نشانگر شکلگیری یکی از انشعابات آبی تعیین کننده در تاریخ حیات بر روی زمین هستند: یک ارگان سازمان یافته ی بزرگ که ساختار بیولوژیک پیچیده ای دارد و حداقل پس از سه بیلیون سال از تحولاتی که تحت الشعاع ذره ها و موجودات ریز و میکروسکوپی رخ میداد به وجود آمد.” (یونسکو)

38- صخره های فسیلی برآمده، نووا اسکاتیا، کانادا (2008):

“صخره های فسیلی برآمده متعلق به عصر زغالسنگ یا “گالاپاگوس” هستند و مرجعی به عصر زغالسنگ برای همه ی دنیا محسوب می شوند. صخره های فسیلی کامل و قابل دسترسی که در این منطقه به نمایش گذاشته شده است بهترین مدرک شناسایی شده ای است که از نشانه ها و ویژگی های اساسی دوره ی پنسیلوانین (یا کربُنیفروس) تاریخ زمین در دست است.” (یونسکو)

39- جایگاه مقدس وال های ال ویزکاینو، باخا کالیفرنیا، مکزیک (1993):

“این جایگاه مقدس که در بخش مرکزی شبه جزیره ی باخا کالیفرنیا واقع شده، اکوسیستم های بسیار خاص و جالب توجهی دارد. تالاب های اوجو دِ لیبر و سن ایگناسیو مناطق مهمی برای تولید مثل و قشلاق کردن وال های خاکستری، فوک ها، شیر دریایی کالیفرنیا، فوک فیلی های شمالی و وال های آبی هستند. همچنین این تالاب ها خانه ی چهار گونه لاکپشت در معرض خطر انقراض نیز هستند.” (یونسکو)

مناطق گردشگری امریکا

منبع:

1

برچسب ها :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

کل :
میانگین :
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x